Η ναυαρχίδα της Triumph στις σπορ μοτοσυκλέτες ανανεώνεται ριζικά και γίνεται η δυνατότερη, ελαφρύτερη και πιο τεχνολογικά προηγμένη Speed Triple που φτιάχτηκε ποτέ, έτοιμη να πρωταγωνιστήσει σε δρόμους και πίστες.
Από το 1994 η Speed Triple είναι ο εκπρόσωπος της Triumph στην κατηγορία των μεγάλων σπορ γυμνών, αφού έχει καθιερωθεί ως μια πραγματική streetfighter μοτοσυκλέτα με χαρακτήρα, ξεχωριστό στυλ και φυσικά δυνατότητες για γρήγορη οδήγηση. Όμως αυτό πλέον φαίνεται να μην αρκεί. Η κατηγορία έχει εξελιχθεί σε τεράστιο βαθμό τα τελευταία έτη και μόνο ένα απόλυτο όπλο μπορεί να σταθεί δίπλα στον ανταγωνισμό με αξιώσεις. Βλέποντάς το αυτό, η Triumph αποφάσισε ότι η εποχή Euro 5 θα σήμανε και τη μεταμόρφωση της εμβληματικής Speed Triple ώστε να μπορεί πλέον να δηλώνει με περηφάνια ότι είναι η μεγάλη αδελφή του εκπληκτικού Street Triple, βαδίζοντας σε δρόμους παράλληλους. Με 177.5 ίππους (30 περισσότερους από την προηγούμενη γενιά), 10 κιλά μικρότερο βάρος και εξελιγμένα ηλεκτρονικά, η Triumph οπλίζει του 3 κυλίνδρους της και σου παραδίδει τη σκανδάλη…
LED μπροστά με φώτα ημέρας DRL, LED και πίσω με την υπογραφή της Triumph.
Η ανανέωση ξεκινά από την εμφάνιση, αφού από την πρώτη στιγμή που κοιτάς τη νέα Speed Triple βλέπεις ότι διαφέρει αισθητά από το απερχόμενο μοντέλο. Μικρή σε διαστάσεις αλλά ταυτόχρονα μυώδης και κομψή, είναι μια σύγχρονη ντίβα με δύο τροχούς που δεν υπάρχει περίπτωση να σε αφήσει αδιάφορο. Οι χαρακτηριστικοί LED διπλοί προβολείς, σήμα κατατεθέν του μοντέλου, έγιναν πιο αιχμηροί και ήρθαν κοντά στη μοτοσυκλέτα ομορφαίνοντας πολύ το μπροστινό μέρος , ενώ πίσω η εξάτμιση κατέβηκε χαμηλά με ένα όμορφο τελικό, αφήνοντας πλέον καθαρή τη μικροσκοπική ουρά, η οποία κάνει τα οπίσθια της Speed Triple από τα ομορφότερα ανεξαρτήτου κατηγορίας. Έτσι η γενική εικόνα δείχνει πλέον πιο ξεκάθαρα τις σπορ διαθέσεις της, χωρίς όμως να χάνεται η σχεδιαστική ταυτότητα της βρετανικής φίρμας. Όσον αφορά στην ποιότητα, η ναυαρχίδα της Triumph δεν θα μπορούσε παρά να είναι προσεγμένη στα υλικά κατασκευής και στη συναρμογή αυτών, όπως φυσικά και στο φινίρισμα κάθε λεπτομέρειας. Η νέα Speed Triple είναι από τις μοτοσυκλέτες που μπορείς να χαζεύεις για ώρες, αφού το βλέμμα σου θα πλανάται από το έξυπνο βλέμμα της, στο ανθρακονήματινο φτερό ή στο πανέμορφο μονόμπρατσο ψαλίδι. Οι διαθέσιμοι χρωματισμοί είναι δύο (μαύρο, ασημί) και όπως σε όλα της τα μοντέλα, η Triumph προσφέρει πληθώρα αξεσουάρ για να δώσεις την προσωπική σου πινελιά ανάλογα με το στυλ σου.
LED μπροστά με φώτα ημέρας DRL, LED και πίσω με την υπογραφή της Triumph.
H σέλα του οδηγού έχει το απαραίτητο αφρώδες, ενώ το μονόσελο ταιριάζει απόλυτα στη σχεδίαση της μοτοσυκλέτας, μαρτυρώντας ότι ο συνοδηγός έρχεται σε δεύτερη μοίρα.
Σε μια μοτοσυκλέτα αυτής της κατηγορίας γνωρίζεις πολύ καλά ότι η άνεση πρέπει να περνά σε δεύτερη μοίρα, αφού προτεραιότητα δίνεται στον απόλυτο έλεγχο. Αν δεν το γνωρίζεις θα το καταλάβεις αμέσως μόλις ανέβεις πάνω της, καθώς η θέση οδήγησης είναι ακριβώς αυτή που αρμόζει σε ένα γνήσιο StreetFighter. Με την ποιοτική σέλα στα 830χιλ από το έδαφος, κάθεσαι πάνω και όχι μέσα στη μοτοσυκλέτα, σε μία αρκετά επιθετική στάση ώστε να είσαι σε πλήρη ετοιμότητα για γρήγορη οδήγηση, χωρίς βέβαια να πέφτει όλο το βάρος στα χέρια όπως σε ένα superbike. Σε αντίθεση με τη σιλουέτα της μοτοσυκλέτας που είναι πλέον στενότερη, το τιμόνι είναι κατά 13χιλ πιο φαρδύ προσφέροντας καλύτερο μοχλό από πριν, ενώ τα μαρσπιέ τοποθετήθηκαν ελαφρώς πιο μέσα από το απερχόμενο μοντέλο, αυξάνοντας έτσι την απόσταση από το έδαφος όταν βρίσκεσαι υπό κλίση, διατηρώντας όμως και φυσιολογικές γωνίες για τα γόνατα.
Η TFT οθόνη που απεικονίζει τις ενδείξεις.
Κουμπώνεις λοιπόν πάνω της και το μόνο που παρεμβάλλεται όταν το βλέμμα σου είναι στραμμένο στο δρόμο είναι η TFT οθόνη 5 ιντσών με το μεγάλο στροφόμετρο σε πρώτο πλάνο. Είναι ευανάγνωστη, διαθέτει δύο διαφορετικές χρωματικές απεικονίσεις και έχει κατάλληλο μέγεθος για να μην αλλοιώνεται η σχεδίαση της μοτοσυκλέτας. Η περιήγηση στο μενού γίνεται μέσω των διακοπτών στο τιμόνι με τους οποίους μπορείς να αλλάξεις ρυθμίσεις ακόμα και εν κινήσει. Με λίγη εξοικείωση, βρίσκεις εύκολα όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για τη μοτοσυκλέτα, ενώ οι παροχές που προσφέρει περιλαμβάνουν ακόμη και χρονόμετρο. Tο σύστημα Triumph connectivity περιλαμβάνεται στον βασικό εξοπλισμό επιτρέποντας σύνδεση με smartphone, GoPro αλλά και εμφάνιση των οδηγιών του GPS στροφή-στροφή μέσα από την οθόνη, ενώ ακόμη δύο στοιχεία που ενισχύουν τον τομέα της πρακτικότητας είναι το cruise control και το σύστημα Keyless που σου επιτρέπει να έχεις το κλειδί στην τσέπη τόσο στην εκκίνηση, όσο και στον ανεφοδιασμό της μοτοσυκλέτας.
Ο νέος τρικύλινδρος κινητήρας δεν εντυπωσιάζει μόνο σε επιδόσεις αλλά και σε ήχο παρότι συμμορφώνεται με τις προδιαγραφές Euro 5.
Ο κινητήρας δεν αναβαθμίστηκε απλώς, αλλά επανασχεδιάστηκε πλήρως σύμφωνα με τα νέα δεδομένα και την τεχνογνωσία που έχει αποκτήσει η Triumph από την Moto 2. Το τρικύλινδρο εν σειρά σύνολο έγινε πολύ δυνατότερο, ελαφρύτερο κατά 7 ολόκληρα κιλά αλλά και πιο συμπαγές, παρότι απέκτησε 110 επιπλέον κυβικά (μεγαλύτερη διάμετρος εμβόλων-μικρότερη διαδρομή) φτάνοντας τα 1.160. Κάπως έτσι, μιλάμε πλέον για τη δυνατότερη Speed Triple που φτιάχτηκε ποτέ, αφού η απόδοσή της αγγίζει τους 177,5 ίππους και τα 12,5 χλγμ ροπής (στο δυναμόμετρο απέδωσε 159,8 ίππους και 11,4 χλγμ ροπής στον τροχό σε πολύ ζεστή μέρα), νούμερα τα οποία είναι διαθέσιμα σε όλο το φάσμα των στροφών. Λόγω της μειωμένης αδράνειας των εσωτερικών μερών κατά 12% ο κινητήρας στροφάρει γρηγορότερα, οπότε ο κόφτης μεταφέρθηκε 650 σ.α.λ ψηλότερα αφού ούτως ή άλλως η δύναμη συνεχίζει ακατάπαυστα μέχρι αυτός να επέμβει.
Το τελικό της εξάτμισης.
Παρά τις Euro 5 προδιαγραφές ο τρικύλινδρος ήχος έγινε ακόμη πιο εθιστικός χάρη στο ανασχεδιασμένο σύστημα εισαγωγής και εξάτμισης, ενώ νέο είναι και το κιβώτιο με μικρότερες διαστάσεις και αναθεωρημένες σχέσεις, όπως και ο συμπλέκτης ολίσθησης που υπόσχεται μαλακότερη λειτουργία και καλύτερο έλεγχο στα απότομα κατεβάσματα. Η νέα Speed Triple εξοπλίζεται φυσικά και με quickshifter δύο κατευθύνσεων, κάνοντας περιττή τη χρήση του συμπλέκτη στη γρήγορη οδήγηση. Σημαντική αναβάθμιση είχαμε και στα ηλεκτρονικά βοηθήματα. Εκτός από τους 5 διαφορετικούς χάρτες απόδοσης (rain, road, sport, track, rider) οι οποίοι διαθέτουν ξεχωριστές ρυθμίσεις για το ABS και το Traction Control συναντάμε πλέον μονάδα IMU 6 αξόνων της Continental ώστε το Traction control 4 επιπέδων (rain, road, sport, track) να επεμβαίνει σύμφωνα με την κλίση της μοτοσυκλέτας. Το τελευταίο μπορεί να απενεργοποιηθεί πλήρως, ενώ συνεργάζεται και με σύστημα αντι-σούζας χωρίς όμως να υπάρχει η δυνατότητα να τα ρυθμίσεις ξεχωριστά. Αύξησε την ισχύ του Speed Triple 1200 RS με φίλτρο DNA, το πρώτο ελληνικό προϊόν που χρησιμοποιήθηκε σε μαζική παραγωγή μοτοσυκλέτας.
Όσο όμορφος είναι ο συνδυασμός Ohlins και Brembo αλλά τόσο αποδοτικός είναι στη γρήγορη οδήγηση.
Από λευκό χαρτί ξεκίνησε και το αλουμινένιο πλαίσιο της μοτοσυκλέτας, με σκοπό να γίνει πιο στιβαρό, με την κατανομή του βάρους πιο μπροστά και χαμηλότερα. Παρότι οπτικά θυμίζει αρκετά αυτό του απερχόμενου μοντέλου είναι κατά 17% ελαφρύτερο, συμβάλλοντας ώστε το συνολικό βάρος της μοτοσυκλέτας με πλήρη υγρά να ανέρχεται στα 198 κιλά (10 κιλά ελαφρύτερη από την προηγούμενη) με αποτέλεσμα η αναλογία ισχύος προς βάρος να είναι βελτιωμένη κατά 25% από την προηγούμενη γενιά και σχεδόν διπλάσια από το πρώτο Speed Triple. Για να επιτευχθούν τα παραπάνω δόθηκε προσοχή σε όλους τους τομείς αφού ακόμη και η μπαταρία λιθίου είναι 60% πιο ελαφριά από τις συμβατικές. Το σύνολο ολοκληρώνει το πανέμορφο μονόμπρατσο ψαλίδι και οι νέες ζάντες που φορούν τα ελαστικά Racetech RR της Metzeler.
Το πίσω αμορτισέρ είναι επίσης της Ohlins.
Η Triumph συνηθίζει να εξοπλίζει τις μοτοσυκλέτες της με κορυφαία περιφερειακά και η Speed Triple φυσικά δεν εξαιρείται. Οι πλήρως ρυθμιζόμενες αναρτήσεις προέρχονται από την Ohlins και αποτελούνται από το ανεστραμμένο πιρούνι ΝΙΧ30 και το αμορτισέρ ΤΤΧ36, ενώ κορυφαίες λύσεις έχουμε και στα φρένα, αφού το cornering ABS συνεργάζεται με τις τετραπίστονες δαγκάνες Stylema της Brembo καθώς και με την ακτινική ρυθμιζόμενη τρόμπα MCS της ίδιας εταιρίας, υποδηλώνοντας ότι η μοτοσυκλέτα είναι έτοιμη για πίστα.
Οδηγώντας τη θα αρχίσεις να ψάχνεις στριφτερές διαδρομές με καλή άσφαλτο για να απολαύσεις εκείνα τα στοιχεία που σου έκαναν δύσκολη τη ζωή στην πόλη.
Ξεκινώντας όπως με τις περισσότερες μοτοσυκλέτες από το αστικό περιβάλλον εύκολα μπορείς να την παρεξηγήσεις. Παρότι η λειτουργία του τρικύλινδρου κινητήρα είναι ιδιαίτερα γλυκιά και ο ήχος μαγευτικός, τα παράπονα θα έρθουν γρήγορα όταν πρέπει να σταματήσεις στο πρώτο φανάρι. Εκεί διαπιστώνεις ότι η Speed Triple σχεδόν αρνείται να πάρει τη νεκρά, σαν να σου φωνάζει ότι δεν θέλει να στέκεται σταματημένη για να την θαυμάζουν οι γύρω της. Η μέση κατανάλωση των 7.7 λίτρων/100χλμ δεν θα σταθεί εμπόδιο, είναι λογική για αυτά τα κυβικά. Το μικρό κόψιμο του φαρδύ τιμονιού σε συνδυασμό με τους καθρέπτες στο πλάι του είναι το επόμενο που έχεις να αντιμετωπίσεις στην πυκνή κίνηση, ενώ οι σφιχτές αναρτήσεις και το άκαμπτο πλαίσιο θα σε κάνουν να αποφεύγεις τις ανωμαλίες του οδοστρώματος όπως ο διάβολος το λιβάνι. Αν όμως κάτσεις και καλοσκεφτείς σε ποια κατηγορία ανήκει η μοτοσυκλέτα, τότε όλα τα παραπάνω εξομαλύνονται στο μυαλό σου και φυσικά διαγράφονται οριστικά μόλις βγεις από την πόλη και ανοίξεις το γκάζι.
Ένα τσίμπημα του συμπλέκτη αρκεί για να καταλάβει η Speed Triple τις προθέσεις σου και να σε αφήσει να ταξιδεύεις με τον μπροστινό τροχό στον αέρα.
Τότε καταλαβαίνεις γιατί φτιάχτηκε η Speed Triple. Ο κινητήρας είναι ¨γεμάτος¨ σε όλο το φάσμα των στροφών και επιταχύνει άμεσα όποτε το ζητήσεις με εσένα να αλλάζεις σαν δαιμονισμένος ταχύτητες στο όχι και τόσο γρήγορο quickshifter. Χωρίς κομπιάσματα και τρύπες θα φτάσει γρήγορα μέχρι την τελική που βρίσκεται κοντά στα 260χλμ/ώρα, με το traction control να φροντίζει συνεχώς για την πρόσφυση του πίσω τροχού χωρίς απότομα κοψίματα, και το σύστημα αντισούζας για να βλέπεις τον δρόμο και όχι τον ουρανό. Η Triumph βέβαια φρόντισε και αυτούς που αρέσκονται στις σούζες, καθώς ένα τσίμπημα του συμπλέκτη αρκεί για να καταλάβει η Speed Triple τις προθέσεις σου και να σε αφήσει να ταξιδεύεις με τον μπροστινό τροχό στον αέρα. Αν θέλεις σούζες μόνο με γκάζι απλώς θα πρέπει να απενεργοποιήσεις το traction control. Δεν θα πει όχι στον αυτοκινητόδρομο αν αυτός παρεμβάλλεται μέχρι να αρχίσουν οι στροφές, αφού σίγουρα οδηγώντας τη θα αρχίσεις να ψάχνεις διαδρομές με καλή άσφαλτο για να απολαύσεις εκείνα τα στοιχεία που σου έκαναν δύσκολη τη ζωή στην πόλη.
Τώρα δεν θέλεις πολύ αφρώδες στη σέλα για να αισθάνεσαι όσο το δυνατόν καλύτερα τη μοτοσυκλέτα. Τώρα το άκαμπτο πλαίσιο και οι σφιχτές αναρτήσεις δεν σε ενοχλούν αφού φροντίζουν να σε πληροφορούν με κάθε λεπτομέρεια για το τι κάνουν οι τροχοί από κάτω σου. Τώρα το φαρδύ τιμόνι δημιουργεί τον τέλειο μοχλό, δίνοντάς σου απόλυτο έλεγχο. Από το πρώτο πλάγιασμα μαζί της δεν θα σταματάς να εκθειάσεις τους μηχανικούς της Triumph που κατάφεραν να κάνουν μια μοτοσυκλέτα 1200 κυβικών να θυμίζει 600 και δεν εννοούμε στη δύναμη… αλλά στην ευελιξία που τη χαρακτηρίζει. Οι αλλαγές κατεύθυνσης γίνονται χωρίς καμία προσπάθεια ενώ δεν πρόκειται να παραπονεθεί ή να ανοίξει τη γραμμή της ακόμα και αν κουβαλάς αρκετά περισσότερα χιλιόμετρα στην είσοδο της στροφής. Θα βάλει τα μούτρα μέσα και θα συνεχίσει το έργο της, όσο εσύ αφήνεις κομμάτια από τη γλίστρα σου στην άσφαλτο. Στην έξοδο θα επιταχύνεις πλαγιασμένος χωρίς κουνήματα με τον κινητήρα να βγάζει και πάλι τον καλύτερο του εαυτό. Είναι ένα άκαμπτο και κοφτερό σύνολο που αποδεικνύει ότι κατασκευάστηκε για γρήγορη οδήγηση σε δρόμο ή πίστα. Τα φρένα είναι δυνατά και ακούραστα, ενώ τα ελαστικά της Metzeler λειτουργούν εξαιρετικά με καλή πρόσφυση ακόμα και σε κλίσεις που συγκρίνονται μόνο με superbike. Ούτως η άλλως η Speed Triple μπορεί πλέον άνετα να τα κυνηγήσει.
H Speed Triple ύψωσε για τα καλά το ανάστημά της, όχι όμως επειδή είναι καλύτερη από την προηγούμενη γενιά. Πρόκειται για ένα πλήρες πακέτο, ιδανικό για γρήγορη οδήγηση με κορυφαία περιφερειακά, πλούσιο εξοπλισμό και φυσικά χαρακτήρα όπως κάθε μοτοσυκλέτα της Triumph. Η τιμή των 17.990 είναι άκρως ανταγωνιστική και αν μπορείς να διαθέσεις αυτό το ποσό το μόνο που μένει είναι να ψάξεις για άδεια οπλοφορίας…