Με τον κινητήρα διαμάντι να παραμένει αναλλοίωτος παρά τις Euro 5 προδιαγραφές, η ΜΤ-07 ανανεώνεται και σε προκαλεί όχι μόνο με την επιθετική της εμφάνιση αλλά και με τον φιλικό της χαρακτήρα, έχοντας στόχο να παραμείνει Best Seller της κατηγορίας.
Το 2021 ξεκίνησε δυναμικά για την Yamaha αφού παρουσίασε νέα μοντέλα σε σημαντικές κατηγορίες όπως αυτή των adventure ή των naked μοτοσυκλετών. Η σειρά MT βρίσκεται φυσικά μέσα σε αυτές αφού τα μοντέλα που την απαρτίζουν είναι αδιαμφισβήτητα τα πιο επιτυχημένα της Ιαπωνικής εταιρίας με πάνω από 250.000 πωλήσεις. Όσον αφορά στο MT-07, από το 2013 που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά έχει καταφέρει να κάνει πάνω από 125.000 πωλήσεις, αποδεικνύοντας κάθε χρόνο την αγάπη που λαμβάνει από το μοτοσυκλετιστικό κοινό. Αφού λοιπόν η νέα χρονιά έφερε μαζί της και τις προδιαγραφές Euro 5, η Yamaha ανανέωσε στα σημεία το πιο δημοφιλές της μοντέλο, έχοντας πάντα ως βασικούς πυλώνες τον σπορ χαρακτήρα, την ευχρηστία και φυσικά το Value for money.
Δύο χρόνια μετά την τελευταία ανανέωση, η Yamaha αποφάσισε ότι με μικρές αλλά καίριες αλλαγές η εμφάνιση του μοντέλου μπορεί να αλλάξει ριζικά. Ενώ λοιπόν η σχεδίασή του βασίζεται στις γνώριμες γραμμές του ΜΤ-07, φαίνεται ξεκάθαρα πως πρόκειται για νέο μοντέλο, ειδικά όταν το παρατηρείς από μπροστά. Εκεί ξεχωρίζει ο led προβολέας με τα φώτα ημέρας, o οποίος δίνει μια anime-ρομποτική αισθητική συμβαδίζοντας με το νέο ύφος της εταιρίας, όπως και το μεγαλύτερο MT-09 του 2021.
Led είναι πλέον και τα φλάς, ενώ αλλαγές έχουμε και στο ρεζερβουάρ αφού απέκτησε πιο δυναμικές γραμμές και νέους αεραγωγούς, συμβάλλοντας ώστε η νέα γενιά του ΜΤ-07 να δείχνει πιο φρέσκια και με περισσότερο χαρακτήρα από ποτέ. Σε συνδυασμό με το αιχμηρό πίσω μέρος το οποίο ακολουθεί την ίδια φιλοσοφία και το νέο χρωματισμό Storm Fluo, το Hyper Naked DNA του μοντέλου είναι ακόμη πιο ξεκάθαρο. Η αισθητική ανανέωση ολοκληρώνεται με χρωματικές παρεμβάσεις στα καπάκια του κινητήρα, στα μαρσπιέ και σε άλλες λεπτομέρειες, ώστε το τελικό φινίρισμα να είναι σε υψηλό επίπεδο, συμβαδίζοντας με τα υψηλά πρότυπα που έχουμε συνηθίσει από την Yamaha.
Η θέση οδήγησης αποδείχθηκε άνετη σε όλη τη διάρκεια της διαδρομής. Το ύψος της σέλας παραμένει στα 805χιλ από το έδαφος, επιτρέποντας να πατήσεις με άνεση τα πόδια σου στο έδαφος
Ανέκαθεν το MT-07 ήταν μια σπορ αλλά όχι σκληροπυρηνική μοτοσυκλέτα και αυτό συνεχίζει να είναι το βασικό χαρακτηριστικό της. Ανεβαίνοντας στη σέλα της το καταλαβαίνεις αμέσως, καθώς το σώμα τοποθετείται σε μια άνετη όρθια στάση, η οποία πλέον ταιριάζει ακόμα και σε ψηλότερους αναβάτες, φέρνοντας τα χέρια σε πιο φυσική θέση χάρη στο νέο τιμόνι. Το τελευταίο είναι μεταβλητής διατομής και πιο φαρδύ κατά 30χιλ, ενώ βρίσκεται 12χιλ ψηλότερα και 10χιλ πιο πίσω, κάνοντας ακόμα πιο άνετη την θέση οδήγησης στην πολύωρη χρήση, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι ξενίζει στη γρήγορη οδήγηση.
Ήταν αυτό που έλειπε από την προηγούμενη γενιά, αφού μια τόσο μικρή αλλαγή μπορεί να βελτιώσει το εργονομικό τρίγωνο της μοτοσυκλέτας, χωρίς να χρειάζεται να αλλάξει το ύψος της σέλας το οποίο παρέμεινε στα 805χιλ. ή η θέση των μαρσπιέ. Αναφέροντας τα μαρσπιέ, αξίζει να τονίσουμε ότι τα γόνατα δεν κουράζονται από έντονες γωνίες ενώ αγκαλιάζουν πλέον πιο σωστά το ρεζερβουάρ χάρη στη νέα πιο εργονομική σχεδίαση του τελευταίου.
Το νέο MT-07 διαφοροποιείται από το απερχόμενο μοντέλο και στον πίνακα οργάνων, καθώς ακολουθεί τα πρότυπα του Tracer 700. Μπορεί να μην συναντάμε TFT οθόνη όπως στα μεγαλύτερα μοντέλα της εταιρίας, αλλά η νέα LCD ξεχωρίζει για το μαύρο φόντο και τα ευδιάκριτα λευκά ψηφία, δείχνοντας παράλληλα αρκετά πιο σύγχρονη από αυτή της προηγούμενης γενιάς. Εκτός από τις βασικές πληροφορίες, συναντάμε δείκτη επιλεγμένης ταχύτητας, ένδειξη-κατανάλωση βενζίνης, ρολόι και ένδειξη θερμοκρασίας κινητήρα-αέρα, στοιχεία που πλέον εναλλάσσονται μέσω ενός διακόπτη στην αριστερή πλευρά του τιμονιού, χωρίς να χρειάζεται να αφήσεις τα χέρια σου από αυτό. Φυσικά η εφαρμογή MyRide για iOS και android είναι διαθέσιμη και για το νέο MT-07, επιτρέποντας στους αναβάτες να καταγράφουν δεδομένα όπως η απόσταση που έχει καλυφθεί, η γωνία κλίσης, η επιτάχυνση, η μέγιστη ταχύτητα κ.ά και να μοιράζονται στοιχεία της διαδρομής στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Ο CP2 κινητήρας καλύπτει πλέον τις προδιαγραφές Euro 5 αποδίδοντας 73,5 ίππους χωρίς να χάσει κανένα στοιχείο από τον χαρακτήρα του
Ο δικύλινδρος CP2 689 κ.εκ δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις, αφού είναι ένα πραγματικό διαμάντι που ταιριάζει απόλυτα τόσο στο MT-07 όσο και στις υπόλοιπες μοτοσυκλέτες που τον χρησιμοποιούν. Όπως προαναφέραμε, το 2021 έπρεπε να πληροί τις πολύ αυστηρές προδιαγραφές Euro 5 και για να επιτευχθεί αυτό αρκούσαν μικρές τροποποιήσεις που σε καμία περίπτωση δεν αλλοίωσαν τον χαρακτήρα του. Η μέγιστη απόδοση αγγίζει τους 73,5 ίππους στις 8.750 σ.α.λ και η ροπή τα 6,8 χλγμ στις 6.500 σ.α.λ, νούμερα που δεν απέχουν από αυτά του απερχόμενου μοντέλου, αφού οι επεμβάσεις είχαν να κάνουν περισσότερο με τα περιφερειακά.
Συναντάμε λοιπόν αναμενόμενες αλλαγές που περιλαμβάνουν νέα εξάτμιση η οποία δεν αλλοιώνει τον χαρακτηριστικό ήχο του crossplane κινητήρα, ανασχεδιασμένη εισαγωγή αέρα, βελτιστοποιημένες ρυθμίσεις στα μπεκ ψεκασμού και φυσικά νέα μονάδα ecu για τη σωστή ενορχήστρωση όλων των παραπάνω. Το αποτέλεσμα δικαιώνει τους μηχανικούς της Yamaha, αφού όλα τα στοιχεία για τα οποία έγινε γνωστός ο CP2 κινητήρας όπως η γραμμική-γεμάτη λειτουργία και η χαμηλή κατανάλωση, παραμένουν στο ακέραιο. Αύξησε την ισχύ του Yamaha MT-07 2021 με φίλτρο DNA, το πρώτο ελληνικό προϊόν που χρησιμοποιήθηκε σε μαζική παραγωγή μοτοσυκλέτας.
Το ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο της MT-07 όπως και οι αναρτήσεις είχαν αναβαθμιστεί το 2018 και παρέμειναν ως είχαν για την 3η γενιά, καθώς πρόκειται για έναν συνδυασμό που συμβαδίζει απόλυτα με τον χαρακτήρα του μοντέλου και την χρήση για την οποία προορίζεται. Το συμβατικό, μη ρυθμιζόμενο πιρούνι προέρχεται από την Kayaba, όπως και το αμορτισέρ το οποίο ρυθμίζεται σε απόσβεση επαναφοράς και προφόρτιση ελατηρίου, ενώ ίδιες με το απερχόμενο μοντέλο παραμένουν και οι διαδρομές των αναρτήσεων που ανέρχονται στα 130χιλ, τόσο για το εμπρός όσο και για το πίσω μέρος.
Αυτό που αλλάζει στο νέο MT-07 είναι ο τομέας των φρένων, αφού πλέον συναντάμε μεγαλύτερες δισκόπλακες (από τα 282 στα 298χιλ) στο μπροστινό μέρος και νέο δίσκο 245 χιλ πίσω για περισσότερη δύναμη σε όλες τις συνθήκες χωρίς επιπλέον βάρος. Αξίζει να σημειώσουμε ότι παρά τις μεγαλύτερες δισκόπλακες και τις επεμβάσεις στον κινητήρα ελέω Euro 5, το βάρος του νέου μοντέλου παρέμεινε σε πολύ χαμηλά επίπεδα (184 κιλά πλήρες) αφού αυξήθηκε κατά μόλις 1 κιλό. Φυσικά δεν θα μπορούσαμε να παραβλέψουμε τα ελαστικά, καθώς πλέον οι όμορφες 10κτινες ζάντες 17 ιντσών εφοδιάζονται με τα Road 5 της Michelin σε διαστάσεις 120/70-17 και 180/55-17.
Λίγες μέρες πριν την παρουσίαση, η Ισπανία βίωνε ένα από τα μεγαλύτερα κύματα ψύχους των τελευταίων 50 ετών, με σφοδρές χιονοπτώσεις σε πολλά σημεία της χώρας που έκαναν ακόμη και τους Ισπανούς δημοσιογράφους να φθάσουν μια μέρα αργότερα από την ελληνική αποστολή. Έτσι ακόμα και η ηλιόλουστη Βαλένθια μας ετοίμασε μια άκρως χειμερινή υποδοχή, με τις θερμοκρασίες να κυμαίνονται στα περισσότερα σημεία μεταξύ 2 και 6 βαθμών. Παρότι η πρωινή υγρασία και ο πάγος μας φόβισαν αρχικά, ο λαμπερός ήλιος που βγήκε λίγο αργότερα σε συνδυασμό με την κορυφαία ποιότητα της ασφάλτου μας επέτρεψαν να πιέσουμε τη μοτοσυκλέτα ώστε να δούμε κάθε πτυχή του εαυτού της, απολαμβάνοντας ταυτόχρονα τη διαδρομή που περιελάμβανε πόλη, βουνό και αρκετά κομμάτια αυτοκινητόδρομου.
Μιλώντας για απόλαυση, αυτή είναι μια λέξη που σου έρχεται κατευθείαν στο μυαλό όταν σκέφτεσαι το MT-07, αφού είναι μια πραγματικά ευχάριστη μοτοσυκλέτα ανεξάρτητα το περιβάλλον όπου κινείσαι. Ήταν άλλωστε σε κάθε της γενιά, όμως τώρα είναι ακόμη περισσότερο, αποδεικνύοντας πως η Yamaha έχει τον τρόπο να βελτιώσει μια μοτοσυκλέτα με στοχευμένες αλλαγές, ακόμα και όταν αυτή είναι Best seller. Έτσι από την πρώτη στιγμή που θα κάτσεις στη σέλα της διαπιστώνεις ότι το νέο τιμόνι ταιριάζει ακριβώς στο χαρακτήρα της, δίνοντας σωστό άνοιγμα χεριών και τον απαραίτητο μοχλό, όχι μόνο για τις επιτόπιες μανούβρες, αλλά και για τις αλλαγές κατεύθυνσης που γίνονται με εξαιρετική ευκολία.
Το μικρό βάρος και οι μαζεμένες διαστάσεις κάνουν το ΜΤ-07 πραγματικό παιχνίδι, κάτι που σημαίνει ότι δεν πρόκειται σε καμία περίπτωση να δυσκολέψει τον αρχάριο αναβάτη ανεξάρτητα εάν αυτή είναι η πρώτη του μοτοσυκλέτα, ενώ ο πιο έμπειρος μπορεί να απολαύσει τις ίδιες δυνατότητες ακόμη και στον έναν τροχό, αφού αντεπεξέρχεται άριστα σε κάθε είδους σούζα. Εκτός από το σωστό ζύγισμα, υπεύθυνος για αυτό σε μεγάλο βαθμό είναι φυσικά ο δικύλινδρος κινητήρας που για το 2021 συνεχίζει να εντυπωσιάζει στον ίδιο βαθμό.
Οι αυστηρές Euro 5 προδιαγραφές μοιάζουν απλώς να πέρασαν και να μην άγγιξαν κανένα κομμάτι του χαρακτήρα του, αφού η γραμμική απόδοση των 73,5 ίππων και η ροπάτη λειτουργία του είναι και πάλι σε πρώτο πλάνο. Η Yamaha έχει δημιουργήσει την κότα με τα χρυσά αυγά, ονόματι CP2 και χάρη σε αυτή μπορεί ακόμα να αφήνει σε δεύτερη μοίρα τα ηλεκτρονικά βοηθήματα που και πάλι απουσιάζουν. Για να γλιστρήσει ο πίσω τροχός πρέπει πραγματικά να το επιδιώξεις, αλλά και τότε έχεις απόλυτο έλεγχο από το δεξί γκριπ σε όλο το φάσμα των στροφών. Όπως βέβαια έχουμε ξαναπεί, δεν θα μας χαλούσε καθόλου εάν στους διακόπτες του τιμονιού βλέπαμε και το traction control. Όσον αφορά στα φρένα, η βελτίωση ήταν φυσικά καλοδεχούμενη αφού η δύναμη δεν μας έλειψε καμία στιγμή, ιδανικά όμως θα θέλαμε ισχυρότερο αρχικό δάγκωμα και λιγότερο παρεμβατικό ABS για το πίσω μέρος.
Φιλικό και εύχρηστο για την πόλη και με δυνατότητα να κινηθεί και στον αυτοκινητόδρομο χωρίς ενοχλητικούς κραδασμούς, το MT-07 θα σε συντροφεύσει παντού χωρίς ενδοιασμούς. Βέβαια στα στριφτερά κομμάτια, τα οποία καταλάμβαναν και το μεγαλύτερο κομμάτι της διαδρομής που ακολουθήσαμε, είναι που το διασκεδάζεις πραγματικά, αφού οι αναρτήσεις προσφέρουν την απαραίτητη πληροφόρηση και μια σωστή συνεργασία με το πλαίσιο. Ισορροπώντας ανάμεσα σε άνεση και απόδοση (με την ζυγαριά να γέρνει λίγο περισσότερο υπέρ της άνεσης), ενέπνεαν εμπιστοσύνη και σε γρήγορους ρυθμούς, αφού τάσεις πλεύσεις έκαναν την εμφάνισή τους μόνο όταν πιέσαμε αρκετά παραπάνω από ό,τι αρμόζει σε μια μοτοσυκλέτα αυτής της κατηγορίας. Η οδηγική ευχαρίστηση παρέμεινε κάθε στιγμή και μεγάλο ρόλο σε αυτό έχει το συμβατικό πιρούνι της KYB, αποδεικνύοντας για άλλη μια φορά ότι δεν είναι τυχαία η επιλογή της Yamaha. Στη θέση του θα μπορούσε εύκολα να βρίσκεται ένα φθηνότερο, πολύ πιο φανταχτερό, αλλά κατώτερης ποιότητας ανεστραμμένο που θα αύξανε το πρεστίζ της μοτοσυκλέτας μόνο στις καφετέριες, κάτι που ευτυχώς δεν συμβαδίζει καθόλου με τη φιλοσοφία της Ιαπωνικής εταιρίας.
Είτε λοιπόν κινείσαι νωχελικά στα στενά της πόλης, είτε ξύνεις τα μαρσπιέ στην άσφαλτο (δεν βρίσκουν εύκολα) δεν πρόκειται ποτέ να αισθανθείς αβεβαιότητα και αυτό είναι μεγάλο προσόν, ιδιαίτερα όταν πρόκειται για ένα μοντέλο που για πολλούς αναβάτες αποτελεί την είσοδο στο κόσμο της μεγάλης μοτοσυκλέτας. Τον δικό τους ρόλο σε αυτό παίζουν και τα ελαστικά Road 5 της Michelin τα οποία αποδείχθηκαν σωστή επιλογή, καθώς ζεσταίνονται γρήγορα παρέχοντας μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης, ακόμη και αν στην άκρη του δρόμου υπάρχουν χιόνια…
Η Yamaha μας απέδειξε ότι η επιτυχημένη πλατφόρμα του MT-07 δεν χρειάζεται ιδιαίτερες αλλαγές για να συνεχίσει να πρωταγωνιστεί και το 2021. Με την τιμή των 7.150 ευρώ να αποτελεί και πάλι το δυνατό της χαρτί, φαντάζει ιδανική επιλογή για αυτόν που κάνει τα πρώτα του βήματα στις ¨μεγάλες¨ μοτοσυκλέτες ή για αυτόν που δεν θέλει ένα βαρετό δίτροχο για την καθημερινή μετακίνηση, αλλά ένα ευχάριστο παιχνίδι για μεγάλα παιδιά που μπορεί να κάνει διασκεδαστική κάθε διαδρομή, εντός ή εκτός πόλης.
Mετα το <<Το συμβατικό, μη ρυθμιζόμενο πιρούνι...>> σταματησα να διαβαζω!