Το τρίπτυχο πάνω στο οποίο κινήθηκε η Ιαπωνική εταιρία για την κατασκευή του νέου κινητήρα, ήταν απόδοση, οικονομία, μικρές διαστάσεις. Έτσι ο νέος τετραβάλβιδος υδρόψυκτος κινητήρας έχει σχεδιαστεί χρησιμοποιώντας την τεχνολογία επόμενης γενιάς Blue Core της Yamaha, η οποία έχει στόχο να επιτύχει περισσότερη δύναμη, χρησιμοποιώντας λιγότερα καύσιμα. Διαθέτει τεχνολογία υψηλής συμπίεσης με ημισφαιρικό θάλαμο καύσης και ένα offset κύλινδρο κατασκευασμένο με το εμπορικό σήμα DIASIL της Yamaha, από χυτό αλουμίνιο.
Οι μηχανικοί της Yamaha ήταν σε θέση να μειώσουν τις απώλειες ισχύος, καθώς και την αύξηση της αποδοτικότητας των καυσίμων και να επιτύχουν υψηλότερα επίπεδα απόδοσης. Ο κινητήρας είναι ελαστικός με γραμμική απόδοση, έχει χωρητικότητα 292 κυβικά εκατοστά και η μέγιστη ισχύς ανέρχεται στους 28 ίππους στις 7.250 σ.α.λ, ενώ η μέγιστη ροπή είναι 2,95 kgm στις 5.750 σ.α.λ.
Το νέο X-MAX εντυπωσιάζει και σε αυτό τον τομέα, καθώς φέρει σύστημα ελέγχου πρόσφυσης στον στάνταρ εξοπλισμό, το οποίο χρησιμοποιεί αισθητήρες, που μειώνουν προσωρινά την κίνηση στον πίσω τροχό, όταν ανιχνεύουν απώλεια πρόσφυσης. Το ηλεκτρονικό αυτό σύστημα, παρέχει εμπιστοσύνη στον αναβάτη σε υγρές ή ολισθηρές συνθήκες.
Το μηχανάκι είναι ότι καλύτερο έχει βγάλει σ αυτήν την κατηγορία η YAMAHA