net.mototriti.gr τεύχος net.mototriti.gr Scooter τεύχος
Share

Παρουσίαση

Παρουσίαση
Οδική Ασφάλεια
Οδική Ασφάλεια: Συνεντεύξεις
- Ταξίαρχος Κωνσταντίνος Κρόκος
Διαβάστηκε από 44271 αναγνώστες
"Η διήθηση αντίκειται στις διατάξεις του ΚΟΚ"

Ο Ταξίαρχος Κωνσταντίνος Κρόκος είναι ο Διευθυντής της Διεύθυνσης Τροχαίας Αττικής και ο καταλληλότερος για να μας μιλήσει για τις συχνότερες αιτίες που προκαλούν ατυχήματα με δίκυκλα.
Μοto Τρίτη: Υπάρχει ένα δείγμα πρόσφατων στατιστικών στοιχείων για τα ατυχήματα που εμπλέκονται μοτοσικλέτες και αν ναι, ποια είναι η ποσοστιαία μεταβολή τους σε σχέση με ένα αντίστοιχο παλαιότερο διάστημα;
Κωνσταντίνος Κρόκος: Από τα στοιχεία του 7μήνου του 2010, σε σχέση με το αντίστοιχο του 2009, προκύπτει ότι οι νεκροί οδηγοί μοτοσικλετών μειώθηκαν κατά 16%, αλλά οι λοιποί τραυματίες οδηγοί αυξήθηκαν κατά 4,5%, ενώ οι νεκροί επιβάτες μειώθηκαν κατά 60%, αλλά οι τραυματίες επιβάτες αυξήθηκαν κατά 7,5%. Παρατηρείται δηλαδή μια ανισοκατανομή στις συνέπειες μεταξύ των οδηγών και των επιβατών στις μοτοσικλέτες, η οποία προφανώς σχετίζεται και με τη χρήση του προστατευτικού κράνους, η έλλειψη του οποίου επιτείνει τις συνέπειες όσον αφορά στις σωματικές κακώσεις.

Μ.Τ.: Ποιες είναι οι κυριότερες αιτίες ατυχημάτων στα δίκυκλα - μοτοσικλέτες;
Κ.Κ.: Οι παραβάσεις των οδηγών των δικύκλων δεν διαφοροποιούνται και πολύ από τις παραβάσεις των οδηγών των λοιπών οχημάτων. Έτσι, ίδιες πάνω-κάτω παραβάσεις οδηγούν στα τροχαία ατυχήματα. Χωρίς σειρά αξιολόγησης θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι οι ακόλουθες: η παραβίαση της προτεραιότητας γενικά, η μη τήρηση της απόστασης ασφαλείας, το αντικανονικό προσπέρασμα, η οδήγηση υπό την επίδραση οινοπνεύματος, η υπερβολική ταχύτητα, η παραβίαση των σηματοδοτών, η κίνηση στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας, η αντικανονική χρήση των φώτων, η απόσπαση της προσοχής του οδηγού. Πέρα όμως από τις παραβάσεις που οδηγούν στο τροχαίο ατύχημα, υπάρχει και η παράβαση της μη χρήσης προστατευτικού κράνους. 

Μ.Τ.: Η διήθηση, η κίνηση δηλαδή των μοτοσικλετιστών ανάμεσα στους στοίχους των αυτοκινήτων, θεωρείται παράνομη. Ωστόσο, αποτελεί μια κοινή τακτική οδήγησης από τη συντριπτική πλειονότητα των μοτοσικλετιστών. Πώς τοποθετείται η τροχαία πάνω σε αυτό;
Κ.Κ.: Πράγματι, οι κυκλοφοριακές συνθήκες της Αττικής δημιούργησαν αυτές τις συνήθειες των οδηγών δικύκλων, οι οποίοι για να αποφεύγουν την ακινητοποίηση που υφίστανται τα λοιπά οχήματα, κινούνται ανάμεσα από αυτά, με αποτέλεσμα να αυξάνει σημαντικά ο κίνδυνος πρόκλησης τροχαίων ατυχημάτων. Η τακτική αυτή αντίκειται στις διατάξεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και γι´ αυτό θα πρέπει να αποφεύγεται από τους οδηγούς των δικύκλων. Δεν μπορεί να επικαλούνται λόγους σοβαρής καθυστέρησης εκθέτοντας σε κίνδυνο τον εαυτό τους και τους λοιπούς χρήστες των οδών.


 
 Το Α και το Ω
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
8ήμερο Οδικής Ασφάλειας - 1-8/9/2010
Οδική Ασφάλεια: Τα πιο προσιτά μοντέλα με ABS
- Peugeot Elystar 150 efi ABS
- Honda SH 300i ABS
- Kymco Downtown 300i ABS
- BMW G 650GS ABS
- Kawasaki ER-6n ABS
- Suzuki Bandit 650S ABS
- Aprilia SL750 Shiver ABS
- Honda XL700V Transalp C-ABS
- Yamaha XJ6 ABS
Οδική Ασφάλεια: Best Buy -Επιλεγμένα μοντέλα με ABS
Οδική Ασφάλεια: Συνεντεύξεις
- Ταξίαρχος Κωνσταντίνος Κρόκος
- Βασίλης Χαλκιάς
- Λεωνίδας Γρηγοράκος


ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ