Best seller δίκυκλα
Delight
Τιμή (ευρώ): 2.140
Η οικονομική πρόταση της πόλης είναι μια απόλαυση (delight). To Delight είναι ένα μικρό scooter που μοιάζει με τυπικό πενηντάρι στο μάτι, αλλά κρύβει έναν αερόψυκτο μονοκύλινδρο 115 κ.εκ. κάτω από τα πλαστικά του που καταφέρνει να βγάλει άφθονο μπρίο από το πανάλαφρο Yamaha. Αποδεικνύεται ιδανικό για σχετικά μικρόσωμους αναβάτες, άριστο σε κάθε μορφής οικονομία (απόκτηση, κατανάλωση, συντήρηση), ευέλικτο ακόμη και σε συνθήκες κυκλοφοριακής ασφυξίας.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κινητήρας: 4Τ, 1Κ, Α/Ψ, 2β
Κυβισμός (κ.εκ.): 114
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 7,1/7.000
Βάρος (κιλά): 98
Majesty S
Τιμή (ευρώ): 2.690
Με αυτό το μοντέλο πέρυσι η Yamaha προσέθεσε ένα ακόμη μέλος στην διάσημη οικογένεια των Majesty και το έκανε δίχως να βασιστεί στην πεπατημένη. Το νέο Majesty S σχεδιάστηκε από λευκό χαρτί για να τραβήξει τον δικό του δρόμο. Η δοκιμή μας απεφάνθη πως πρόκειται για ένα scooter υπερσύγχρονο, τόσο σε design όσο και σε μηχανολογική προσέγγιση, ποιοτικό, σβέλτο, με υψηλή τελική ταχύτητα, εκπληκτικό κράτημα και μηδαμινή κατανάλωση, μια άριστη λύση για την στιλάτη και απροβλημάτιστη μετακίνηση στο αστικό περιβάλλον. Αποτελεί ιδανικό πρώτο scooter, άριστο για αρχάριους και γυναίκες, αλλά και άριστο δίκυκλο για να αφήσει κανείς το αυτοκίνητο σπίτι και να χαράξει νέα πορεία σε 2 τροχούς. Όντας ένα από τα πιο καλοπουλημένα scooter της Yamaha, το Majesty S εμφανώς κατάφερε τους στόχους του με το παραπάνω.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κινητήρας: 4Τ, 1Κ, Υ/Ψ, 4β
Κυβισμός (κ.εκ.): 125
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 11,8/7.500
Βάρος (κιλά): 148
Tricity
Τιμή (ευρώ): 3.690/3.990 με ABS
Εκ των υστέρων και με τα δεδομένα της αγοράς στα χέρια μας πλέον, μπορούμε να πούμε πως η Yamaha ήξερε καλά τι έκανε όταν σχεδίαζε το Tricity. Προσφέροντας το δικό της τρίκυκλο στα 125 κ.εκ. κατάφερε να είναι σήμερα μόνη της στη σχετική κατηγορία κυβισμού (και διπλωμάτων). Όντας το φθηνότερο, ελαφρύτερο, απλούστερο και οικονομικότερο σε κατανάλωση τρίκυκλο scooter της αγοράς αυτή τη στιγμή, το Tricity οδηγικώς αποδεικνύεται άριστο για τις ελληνικές απαιτητικές συνθήκες, θα ανταπεξέλθει άριστα στο αστικό κέντρο, εκτινάσσει την οδική ασφάλεια στα ύψη, ζητάει λίγα, και δίνει πολλά.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κινητήρας: 4Τ, 1Κ, Υ/Ψ, 2β
Κυβισμός (κ.εκ.): 125
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 10,9/9.000
Βάρος (κιλά): 152
T MAX 530
Τιμή (ευρώ): 10.990/11.690 με ABS / 11.990 Iron Max
"Το scooter που τα άλλαξε όλα," λέει μια φράση από το δελτίο Τύπου της Yamaha για την παρουσίαση του νέου T Max στο Μιλάνο πριν μερικούς μήνες και είναι μια φράση που καθόλου δεν απέχει από την πραγματικότητα. Το sport scooter σύμβολο της Yamaha ανανεώθηκε στα σημεία για το 2015 και για παρέα απέκτησε και μια special έκδοση με το όνομα Iron Max.
Το νέο T Max απέκτησε ανάποδο πιρούνι, ακτινικές δαγκάνες στα φρένα, LED προβολείς, έξοδο ρεύματος και SmartKey! Νέα είναι και τα πλαστικά του, ενώ κατά τα λοιπά διατηρεί τη βάση της τελευταίας του ανανέωσης από το 2012, ήτοι κινητήρα, πλαίσιο και μετάδοση. Το Ελληνικό κοινό ουδέποτε έπαψε να το τιμά δεόντως και τα νούμερά του εμφανίζονται ευχαρίστως δυσανάλογα ως προς την τιμή του.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κινητήρας: 4Τ, 2Κ, Υ/Ψ, 4β
Κυβισμός (κ.εκ.): 530
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 45,9/6.750
Βάρος (κιλά): 219
X MAX 250
Τιμή (ευρώ): 4.650/5.090 με ABS
Έχοντας πλέον μια δεκαετία εμπειρίας στην πλάτη του, το X Max 250 μπορεί να κοιτά τον ανταγωνισμό του αφ υψηλού, έχοντας αναδειχθεί best seller σε πολλές χώρες και, φυσικά, στην Ελλάδα όπου αποδείχθηκε ένα από τα πιο αγαπημένα scooter του κοινού. Η τελευταία του ανανέωση ήρθε το 2012 και συμπεριέλαβε σχεδόν τα πάντα, πλην του κινητήρα που παρέμεινε στα 250 κ.εκ. Εξαιρετικά φιλικό και χαλαρό όταν το θες, μετατρέπεται σε ένα σπορscooter εφόσον του το ζητήσεις, όπως και να έχει το X Max μπορεί να ανταποκριθεί. Με χώρους επαρκείς, εμφάνιση σύγχρονη και σπορ και καλό όνομα στην αγορά, το 250 της Yamaha, εκτός από παρελθόν, έχει και μέλλον μπροστά του.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κινητήρας: 4Τ, 1Κ, Υ/Ψ, 4β
Κυβισμός (κ.εκ.): 250
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 20,1/7.500
Βάρος (κιλά): 184
Crypton Τ110
Τιμή (ευρώ): 1.750
Το μικρό και πιο προσιτό Crypton 110 έχει γίνει ιδιαίτερα αγαπητό από το Ελληνικό κοινό καθώς ξεχωρίζει χάρη στην οικονομία και την πρακτικότητα που προσφέρει. Ως πιστό εργαλείο πόλης μπορεί να κινηθεί, να προσπεράσει και να χωθεί ανάμεσα στα αυτοκίνητα με δαιμονισμένους ρυθμούς, εκμεταλλευόμενο μόνο την ελαφριά του αίσθηση και τη ροπή του – το καλύτερο γνώρισμα του κινητήρα του. Προσφέρει στον αναβάτη του εύκολο έλεγχο και μεγάλο κόψιμο του τιμονιού, αξιοπιστία και πολύ χαμηλή κατανάλωση.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κινητήρας: 4Τ, 1Κ, Α/Ψ
Κυβισμός (κ.εκ.): 110
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 6,8/8.000
Βάρος (κιλά): 102
Crypton X 135
Τιμή (ευρώ): 2.750
Είναι το μοναδικό υγρόψυκτο παπί στην αγορά, είναι αυτό που πρώτο άνοιξε τον δρόμο άνω των 125 κ.εκ., είναι σπορ και η τιμή του το βάζει στο πιο ψηλό ράφι. Κι όμως, παρόλα αυτά το κοινό το αγκάλιασε και βρίσκεται σταθερά μέσα στις λίστες των best sellers, αποδεικνύοντας πως τα παπιά στην Ελλάδα δεν είναι μόνο φτηνή μετακίνηση, αλλά μπορούν να είναι και πάθος. Η οδηγική συμπεριφορά του Crypton X βρίσκεται σε κορυφαίο επίπεδο, κάτι που αντικατοπτρίζεται και στις επιλογές της Yamaha όσο αφορά στην ανάρτηση, αφού πίσω υπάρχει ένα κεντρικά τοποθετημένο αμορτισέρ, όπως ακριβώς και στις μοτοσικλέτες. Ο κινητήρας του είναι ο ισχυρότερος της κατηγορίας και παίζει μια χαρά το σπορ παιχνίδι που υπονοεί η σπορ σχεδίαση του Crypton X.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κινητήρας: 4Τ, 1Κ, Α/Ψ
Κυβισμός (κ.εκ.): 135
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 12,6/8.500
Βάρος (κιλά): 107
MT-09 Tracer
Τιμή (ευρώ): 9.990
Ηχηρή η επιστροφή της Yamaha στον κόσμο του Adventure Touring με το ΜΤ-09 Tracer. Μοιάζει με το ΜΤ-09 ψηλωμένο και πρακτικά αυτό είναι. Ο εξοπλισμός του όμως ξεπερνά κατά πολύ το 09. Το Tracer δείχνει να έχει ό,τι χρειάζεται κανείς για να ταξιδέψει με άνεση.
Ο κινητήρας έχει έρθει σχεδόν αυτούσιος από το ΜΤ-09. Συνεχίζει να αποδίδει 115 χορταστικούς ίππους αλλά και εννιά σχεδόν κιλά ροπής με την κατανομή της να βολεύει και την χαλαρή οδήγηση. Η μόνη σημαντική αλλαγή εντοπίζεται στις νέες χαρτογραφήσεις του ψεκασμού που έχουν προσαρμοστεί στο νέο ρόλο της μοτοσικλέτας.
Οι αναρτήσεις φέρουν νέο μαλακό set up προσαρμοσμένο στις πιο τουριστικές ανάγκες του Tracer αλλά και στο μεγαλύτερο κατά 19 κιλά βάρος του. Βαρύτερο αλλά όχι και βαρύ όπως καταλαβαίνετε, για τρικύλινδρη μοτοσικλέτα 900 σχεδόν κ.εκ. Σύμφωνα με τη Yamaha, μάλιστα, το Tracer έχει την καλύτερη αναλογία κιλών/ίππο από όλα τα all-round στα 650-1050 κ.εκ., στα οποία περιλαμβάνει δημοφιλή on-off αλλά και μοτοσικλέτες ίδιας φιλοσοφίας με το Tracer! Η μεγαλύτερη διαφορά μετά τις αναρτήσεις εντοπίζεται στο κατά 136 χλστ. μακρύτερο υποπλαίσιο, το οποίο είναι παράλληλα και πιο στιβαρό για να μπορεί να σηκώνει μεγαλύτερο βάρος χωρίς πρόβλημα. Στο τομέα των φρένων, δεν έχουμε επίσης αλλαγές, αφού άλλωστε δεν χρειάζονταν.
Ερχόμενο ουσιαστικά για να αντικαταστήσει το γερασμένο πια TDM, το νέο τρικύλινδρο κλωνοποιεί τον παιχνδιάρικο χαρακτήρα του ΜΤ-09 σε μια μοτοσικλέτα με εντονότερη την πρακτική της πλευρά. Χωρίς να διαπραγματεύεται εκπτώσεις στη σπιρτάδα που έκανε το γυμνό του αδελφάκι τόσο δημοφιλές, συνοδεύεται από ένα πληρέστατο πακέτο ηλεκτρονικών που είναι πραγματικά απορίας άξιον πώς χώρεσε σε τόσο συμφέρουσα τιμή.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κινητήρας: 4Τ, 3Κ, Υ/Ψ, 12β
Κυβισμός (κ.εκ.): 847
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 115/10.000
Βάρος (κιλά): 210
YZF-R1
Τιμή (ευρώ): 19.990
Η Yamaha παρουσίασε με τη βοήθεια των Valentino Rossi και Jorge Lorenzo τη νέα της superbike, εξηγώντας μας πως όλα πάνω στη μοτοσικλέτα είναι διαφορετικά, ενώ μόνο το όνομα έχει μείνει ίδιο. Οι τεχνικοί δούλεψαν σε λευκό χαρτί, για να παρουσιάσουν κάτι εντελώς καινούργιο, με φιλοδοξίες για επιδόσεις που μέχρι σήμερα έβρισκες μόνο σε factory μοτοσικλέτα. Με συντριπτικές επιδόσεις και τεχνολογία που ξεπηδά από το πρωτάθλημα MotoGP, το νέο R1 έχει στόχο κυρίως τις πίστες, και για αυτό σχεδιάστηκε.
Το νέο R1 μοιάζει στο προηγούμενο μόνο στην κοινή λογική του crossplane κινητήρα με την καταγωγή από τα Μ1 των MotoGP, μα στην ουσία είναι μια ολοκαίνουργια μοτοσικλέτα με απόδοση που φτάνει αισίως στους 200 ίππους –το νέο στανταράκι των superbikes. Το βαρύ πυροβολικό της ωστόσο είναι το ηλεκτρονικό οπλοστάσιο, το οποίο διαθέτει τέτοιο εύρος ρυθμίσεων που θα ζήλευαν πολύ-πολύ ακριβότερες εκδόσεις ανταγωνιστικών μοντέλων.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κινητήρας: 4Τ, 4Κ, Υ/Ψ, 16β
Κυβισμός (κ.εκ.): 998
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 197,3/13. 500
Βάρος (κιλά): 199
R1Μ
Τιμή (ευρώ): 24.990
Δίπλα στο πολιτικό R1, οι Ιάπωνες μας παρουσίασαν και το σπεσιαλάκι R1M που θυμίζει τις εποχές των "homologation specials" για το WSBK - ίσως γιατί αυτό ακριβώς είναι. Το R1M δε βγάζει πινακίδα, μόνο μάτια.
Προσθέτει πάνω στη συνταγή του R1 ένα σετάκι ημιενεργητικών αναρτήσεων από την Ohlins, ανθρακονημάτινα φέρινγκ και το CCU (Communication Control Unit), ένα μοναδικό σύστημα τηλεμετρίας με GPS. Η μονάδα ελέγχου επικοινωνίας μέσω ενός φιλικού interface παρέχει πληθώρα πληροφοριών τηλεμετρίας στον αναβάτη: Γυρολόγιο, ταχύτητα, θέση γκαζιού, θέση GPS, γωνία κλίσης και πολλά ακόμη. Ο αναβάτης μπορεί να εξετάσει τα δεδομένα, να τα συγκρίνει και να τα αποθηκεύσει, χρησιμοποιώντας ασύρματη επικοινωνία με ταμπλέτα ή smartphone. Μέσω ενός application που θα κατεβάζει ο αναβάτης, θα μπορεί επίσης να επικοινωνήσει με το YRC (Yamaha Ride Control System), το σύστημα που ελέγχει όλα τα ηλεκτρονικά βοηθήματα της μοτοσικλέτας, έχοντας τη δυνατότητα να δει όλες τις ρυθμίσεις, να τις κατεβάσει, και να τις αλλάξει μέσα από το κινητό του!
Προορισμένο σε μια παραγωγή μόνο 1000 κομματιών για την πρώτη του χρονιά, το R1M εξαντλήθηκε παγκοσμίως μέσα σε ελάχιστες μέρες από την κυκλοφορία του, αποδεικνύοντας πως ένα κορυφαίο προϊόν θα βρει το πελατολόγιό του όσο ακριβό ή περιορισμένης χρήσης κι αν είναι.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κινητήρας: 4Τ, 4Κ, Υ/Ψ, 16β
Κυβισμός (κ.εκ.): 998
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 197,3/13.500
Βάρος (κιλά): 200
MT-07
Τιμή (ευρώ): 5.990 / 6.550 με ABS
Έκανε την αρχή με το ΜΤ-09 η Yamaha και έδειξε σε όλον τον κόσμο πως μπορεί να βγάλει στην αγορά μοτοσικλέτες που να χτυπούν κορυφή σε νούμερα χωρίς να κοστίζουν μια περιουσία. Σε μια περίοδο κρίσης που οδηγεί τους κατασκευαστές σε χρηστικά οικονομικά δίκυκλα, η Yamaha αποφασίζει να αλλάξει τους όρους του παιχνιδιού. Χωρίς να πέφτει στην παγίδα της παρουσίασης μιας ακόμα βαρετής, εξημερωμένης οικονομικής μοτοσικλέτας, καταφέρνει να συνδυάσει την απόλαυση που έχουμε συνηθίσει να εισπράττουμε από ακριβά Sport δίκυκλα, με μια απίστευτη τιμή απόκτησης.
Όμορφη με την πρώτη ματιά, λεπτή και μικροκαμωμένη, δίχως παρόλα αυτά να φέρνει επανάσταση με τη σχεδίαση της. Η δύναμη του συγκεκριμένου κινητήρα παρόλο που είναι χορταστική, δεν εντυπωσιάζει με τα άλογα που παράγονται, όμως το κάνει με τον γραμμικό τρόπο που αυτά καλπάζουν και με το πόσο εκμεταλλεύσιμα είναι, τόσο σε καθημερινή χρήση, όσο και σε καταστάσεις οδηγικής παράνοιας. Αν θέλεις να βολτάρεις, το 07 θα σε βοηθήσει να κινηθείς σβέλτα, από μηδενικές στροφές, δίχως τρύπες, δίχως σκαμπανεβάσματα, δίχως ξεσπάσματα. Ανετα, απλά, ταχύτατα. Κι όταν γυαλίσει το μάτι σου, με ένα ελαφρύ τσίμπημα του συμπλέκτη και με ελαφρύ τράβηγμα του τιμονιού, το 07 θα στηθεί με χαρακτηριστική άνεση στον πίσω τροχό, είτε έχετε πρώτη, είτε δεύτερα, είτε ακόμα και με τρίτη σχέση στο κιβώτιο!
Σε αυτά τα ευρώ, τέτοιο συνδυασμό κυβικών, δύναμης και fun χαρακτήρα δύσκολο έως αδύνατο να συναντήσετε σε καινούργια μοτοσικλέτα τη σήμερον ημέρα. Πρεσβεύει πάνω από όλα τη διασκέδαση με δύο τροχούς, διασκέδαση που πολλοί κατασκευαστές τείνουν να διαγράψουν όταν στην εξίσωση κύριος στόχος είναι η χαμηλή τιμή απόκτησης.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κινητήρας: 4Τ, 2Κ, Υ/Ψ, 8β
Κυβισμός (κ.εκ.): 689
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 74,8/9.000
Βάρος (κιλά): 179
MT-09
Τιμή (ευρώ): 8.190/8.750 με ABS
Στόχος: μια μοτοσικλέτα με χαμηλή τιμή απόκτησης και συντήρησης, που να μην καίει τα κέρατα της και να ενθουσιάζει όσο περισσότερο μπορεί τον αναβάτη της. Να ανεβάζει στροφές / παλμούς στην καρδιά όσων την βλέπουν και την οδηγούν. Αποτέλεσμα: το MT-09.
Πρώτα από όλα, η οδήγηση. Η οδήγηση με όμικρον κεφαλαίο, και η απόλαυση της, πρώτα και πάνω από όλα. Η εμφάνιση; υποκειμενική. Η οδήγηση; όχι. Είτε το μηχανάκι θα είναι καλό, είτε θα είναι μέτριο, είτε θα είναι κακό. Το MT-09 είναι καλό. Είναι τόσο καλό που δεν χρειάζεται υποβολείς, δεν χρειάζεται βοήθειες, δεν χρειάζεται υποστήριξη. Αρκεί να το οδηγήσεις, τότε θα καταλάβεις. Μάλιστα δεν είναι καλό μόνο για τους λίγους «κανίβαλους» που θα το στύψουν. Είναι καλό -με το καλημέρα- για ΟΛΟΥΣ και για όλες.
Το MT-09 είναι μια μοτοσικλέτα ορόσημο, τόσο για τη Yamaha, όσο και για το χώρο της μοτοσικλέτας, αφού καταφέρνει να φέρει ξανά στο προσκήνιο τον ενθουσιασμό της οδήγησης μεγάλης μοτοσικλέτας, με κόστος που συμβαδίζει με τις σημερινές συνθήκες. Μπορεί με την ίδια επιτυχία να προσελκύσει νέους αναβάτες που ψάχνουν μια πρώτη, μια καθημερινή, ξεχωριστή μοτοσικλέτα, όσο και να επαναφέρει στο δρόμο της μοτοσικλέτας, αναβάτες που είχαν… αλλαξοπιστήσει για χάρη ενός scooter. Ανόθευτη οδηγική απόλαυση, μοναδική εμπειρία, στη σωστή τιμή. Αυτό είναι το MT-09.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κινητήρας: 4Τ, 3Κ, Υ/Ψ, 12β
Κυβισμός (κ.εκ.): 847
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 115/10.000
Βάρος (κιλά): 188