Το φαίρινγκ σε μοτοσυκλέτα του Danilo Petrucci

Νέο αεροδυναμικό φαίρινγκ

Κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου στον αγώνα του Brno, η Ducati δοκίμασε μερικά αεροδυναμικά φαίρινγκ. Οι πρώτες εντυπώσεις των οδηγών είναι θετικές.

Δεν έχει σημασία να είναι όμορφα στο μάτι, αφού δεν προορίζονται για μοτοσυκλέτες παραγωγής. Σκοπός τους είναι να παράγουν κάθετη δύναμη φορτίζοντας περισσότερο τον εμπρός τροχό. Αποτελούνται από δύο κομμάτια, ένα σε κάθε πλευρά της μοτοσυκλέτας, που «προεξέχουν» από το φαίρινγκ και στο εσωτερικό τους φέρουν τα αεροδυναμικά πτερύγια.

Είναι έτσι σχεδιασμένα ώστε με λίγες βίδες να μπορούν να αφαιρεθούν γρήγορα και να αντικατασταθούν με άλλα, ανάλογα με τις απαιτήσεις της πίστας και φυσικά, του αναβάτη. Οι κανονισμοί επιτρέπουν κάτι τέτοιο, αφού υποδεικνύουν ότι μόνο το εξωτερικό σχήμα του φαίρινγκ χρειάζεται να ομολογκαριστεί, αφήνοντας πλήρη ελευθερία, προς το παρόν, στις ομάδες να διαμορφώσουν το εσωτερικό των αεροδυναμικών βοηθημάτων όπως θέλουν. Έτσι, έχουν τη δυνατότητα να μεταβάλουν τον αριθμό και το σχήμα των πτερυγίων χωρίς να αλλάζει εξωτερικά το φαίρινγκ της μοτοσυκλέτας.

Η ομάδα της Ducati πειραματίστηκε με διαφορετικά φαίρινγκ στις μοτοσυκλέτες των Danilo Petrucci και Jorge Lorenzo με τις πρώτες εντυπώσεις να είναι θετικές. Ο Ισπανός αναβάτης δήλωσε σχετικά: «Η αίσθησή μου από το καινούργιο φαίρινγκ συνεχίζει να είναι πολύ καλή, επειδή με κάνει να έχω περισσότερη εμπιστοσύνη στο μπροστινό. Εξαρτάται κι από το οδηγικό στιλ του καθενός, αλλά εμένα σίγουρα με βοηθάει.»

Η Yamaha και η Suzuki δεν χρησιμοποίησαν στο Brno τα αεροδυναμικά τους φαίρινγκ, σε αντίθεση με τη Ducati και τη Honda. Οι ομάδες ακόμα πειραματίζονται και περιμένουμε να δούμε πως θα εξελιχθούν τα πράγματα.