Ο εν σειρά δικύλινδρος, υγρόψυκτος και ψεκαστός τετράχρονος κινητήρας του Versys 650 δέχθηκε τις περιποιήσεις των τεχνικών του Akashi, και με τη βοήθεια του νέου τελικού, και των νέων ρυθμίσεων του ψεκασμού, αποδίδει δυνατότερα στις υψηλές στροφές, ενώ παρουσιάζεται και πιο οικονομικός από τον προκάτοχο του. Το βάρος έχει πέσει στη λειτουργία ανάμεσα στις 3-6.000 στροφές, όμως ακόμα και κάτω από τις 3, αλλά και πάνω από τις 6, ο κινητήρας αποδεικνύεται ιδιαίτερα ελαστικός, με ομαλή, γραμμική και φιλική απόδοση. Η ιπποδύναμη παρουσιάζεται αυξημένη κατά 5 ίππους, με την Kawasaki να ανακοινώνει 68 hp / 8.500σαλ. για το νέο Versys 650, αντί για τους 63,01 hp / 8.000 σαλ. του προηγούμενου μοντέλου. Αυξημένο είναι όμως και το επίσημο νούμερο της ροπής, στα 6,5 Kgm / 7.000 σαλ., αντί για τα 6,2 Kgm / 6.800 σαλ. του προηγούμενου μοντέλου. Παρά την αύξηση ιπποδύναμης και ροπής, κατά τη δοκιμή μας, η μέση κατανάλωση κυμάνθηκε από 5,1-5,5 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα (σύμφωνα με τα όργανα του 650), ανάλογα τη χρήση του γκαζιού από τον κάθε συντάκτη-δοκιμαστή, νούμερα ιδιαίτερα ικανοποιητικά. Για την περαιτέρω μείωση των κραδασμών, η Kawasaki τοποθέτησε ελαστικά παρεμβύσματα στον κινητήρα μπροστά -το προηγούμενο Versys διέθετε παρεμβύσματα μόνο πίσω, ενώ ελαστικά παρεμβύσματα τοποθετήθηκαν για τον ίδιο σκοπό τόσο στο τιμόνι, όσο και στα μαρσπιέ. Το 650 δεν διαθέτει Ride By Wire, και κατ' επέκταση ούτε και χάρτες, αλλά ούτε και Traction Control, το οποίο όμως δύσκολα θα χρειαστείτε με την ήπια και ελεγχόμενη απόδοση του φιλικού κινητήρα.