Το R1 φοράει νέο πλαίσιο τύπου Deltabox, με 2 αλουμινένιες δοκούς, ενώ χρησιμοποιεί τον κινητήρα ως φέρον μέρος του. Πέρα από το εξαιρετικά κοντό μεταξόνιο των 1.405χλστ. (10χλστ. κοντύτερο από το μοντέλο του 2014), κοντύτερο κατά 15χλστ. από το προηγούμενο μοντέλο είναι και το ψαλίδι. Για καλύτερη πληροφόρηση από το μπροστινό, ο άξονας του μπροστινού τροχού έχει μεγαλώσει, κατά 3χλστ. στα 25χλστ. Οι αναρτήσεις προέρχονται από την Kayaba (KYB) και έχουν εξελιχθεί στην πίστα. Μπροστά το R1 διαθέτει ένα ανάποδο πιρούνι 43χλστ., με διαδρομή 120χλστ, ενώ πίσω διαθέτει μονό αμορτισέρ με μοχλικό, τύπου Monocross.
Στη μέγιστη ευελιξία στοχεύει το κοντό μεταξόνιο των 1.405χλστ., εκεί στοχεύουν και οι ελαφριές ζάντες από μαγνήσιο (μεγάλο κέρδος όταν μιλάμε για μη-αναρτώμενο βάρος). Για να πάρετε μια ιδέα για το πόσο ελαφρύτερες είναι οι ζάντες, συνολικά το κέρδος έναντι τροχών από αλουμίνιο πλησιάζει το κιλό (900 γραμμάρια)! Συγκεκριμένα, η μπροστινή ζάντα είναι 530 γραμμάρια ελαφρύτερη από εκείνη του μοντέλου του 2014, γεγονός που μεταφράζεται σε μειωμένη ροπή αδράνειας κατά 4%, ενώ η πίσω είναι 340 γραμμάρια ελαφρύτερη, παρέχοντας μείωση ροπής αδράνειας 11%. Σε απλά ελληνικά, αλλάζετε κλίση ευκολότερα, και ταχύτερα. Μην ξεχάσουμε να αναφέρουμε πως και το υποπλαίσιο είναι από μαγνήσιο, ενώ το 17λιτρο ρεζερβουάρ είναι από αλουμίνιο (ελαφρύτερο κατά 1,6 κιλά από αντίστοιχο ατσάλινο).
Νέο είναι το πακέτο φρένων εμπρός, με δίσκους 320χλστ., και καινούργιες monoblock ακτινικές τετραπίστονες δαγκάνες με μεταλλικά σωληνάκια, ενώ νέο είναι και το design της ακτινικής τρόμπας φρένου. Πίσω βρίσκουμε ένα δίσκο 220χλστ., και μονοπίστονη δαγκάνα. Για πρώτη φορά σε Superbike της Yamaha βρίσκουμε σύστημα Race ABS, ενώ μάλλον πρόκειται για την τελευταία εταιρεία που τοποθετεί ABS στη sport ναυαρχίδα της, καθώς έχουν προηγηθεί σχεδόν όλες οι υπόλοιπες.
Παράλληλα, το R1 διαθέτει και σύστημα συνδυασμένης πέδησης UBS (είχε προηγηθεί η Honda με το CBR1000RR που διέθετε CBS). Το UBS του R1 είναι ιδιαίτερα προηγμένο, αφού η λειτουργία του μεταβάλλεται ανάλογα με τα σήματα της κεντρικής υπολογιστικής μονάδας των αισθητήρων αδράνειας 6 αξόνων (IMU), εξετάζοντας μεταξύ άλλων και την κλίση της μοτοσικλέτας. Θυμίζουμε πως η συνδυασμένη πέδηση αφορά στη χρήση του εμπρός φρένου από τον αναβάτη, όπου το σύστημα επενεργεί αυτόματα και στο πίσω φρένο. Όταν ο αναβάτης χρησιμοποιεί το πίσω φρένο, το σύστημα παραμένει ανενεργό.