LIVE: κίνηση στους δρόμους

Το σύστημα IMU μετράει την επιτάχυνση της μοτοσικλέτας προς τα εμπρός-πίσω, αριστερά-δεξιά, και κάτω-πάνω.

Ηλεκτρονικά βοηθήματα

Το R1 έρχεται εξοπλισμένο με Traction Control που αντιλαμβάνεται την κλίση της μοτοσικλέτας, Slide Control (έλεγχος πλαγιολίσθησης), Front Lift Control (έλεγχος σούζας), Launch Control (για ελεγχόμενες, βέλτιστες εκκινήσεις), Quick Shift System QSS (ανέβασμα ταχυτήτων χωρίς συμπλέκτη), 4 χάρτες ανάφλεξης, 4 προ-ρυθμισμένα mode Yamaha Ride Control System YRC για όλα τα ηλεκτρονικά βοηθήματα, ABS αλλά και UBS (συνδυασμένη πέδηση). Η εταιρεία αναφέρει πως για πρώτη φορά και οι κοινοί θνητοί έχουν στα χέρια τους τεχνολογία προερχόμενη από το MotoGP, και για αυτό και το λογοπαίγνιο με το «We R1». Είμαστε ένα, δηλαδή, έχοντας όλοι πρόσβαση σε κορυφαία τεχνολογία, που μέχρι πρότινος ανήκε στους λίγους εκλεκτούς (βλέπε πιλότους του MotoGP).

6-axis Inertial Measurement Unit (IMU)
Ας δούμε τώρα περί τίνος πρόκειται το σύστημα IMU. Αυτό αποτελείται από τρία γυροσκόπια, και τρεις αισθητήρες επιτάχυνσης (G Sensors) που μετράνε την επιτάχυνση της μοτοσικλέτας προς τα εμπρός / πίσω, αριστερά / δεξιά, και κάτω / πάνω. Η μονάδα IMU αναλύει τα εν λόγω δεδομένα 125 φορές το δευτερόλεπτο, αξιολογώντας με τεράστια ακρίβεια την κινητική δυναμική της μοτοσικλέτας. Τα δεδομένα αποστέλλονται σε πραγματικό χρόνο στην κεντρική υπολογιστική μονάδα, η οποία ρυθμίζει ανάλογα τη συμπεριφορά του ψεκασμού, της ανάφλεξης, του γκαζιού, κλπ., με τη Yamaha να μπορεί έτσι να εξοπλίσει τη μοτοσικλέτα της με επιπλέον ακρίβεια σε τεχνολογίες όπως το σύστημα ελέγχου πλαγιολίσθησης (Slide Control System ή SCS) και Traction Control System (TCS) που αντιλαμβάνεται την κλίση της μοτοσικλέτας. Το τελευταίο βέβαια δεν αποτελεί παγκόσμια καινοτομία, αφού την ίδια λειτουργία κάνει εδώ και κάμποσο καιρό το σύστημα MSC της Bosch, όμως πιθανότατα το σύστημα παρακολούθησης της δυναμικής της μοτοσικλέτας σε 6 άξονες να δίνει μεγαλύτερη ακρίβεια στο σύστημα της Yamaha. 

Νέο Traction Control System (TCS) με αισθητήρες κλίσης
Η χρήση της μονάδας IMU έδωσε την ευκαιρία στη Yamaha να αναπτύξει ένα νέο Traction Control που μπορεί να λειτουργεί διαφορετικά ανάλογα με την κλίση της μοτοσικλέτας την εκάστοτε στιγμή. Το TCS συνήθως μετράει την ταχύτητα εμπρός και πίσω τροχού, ρυθμίζοντας το άνοιγμα των πεταλούδων του γκαζιού αν διαπιστώσει υπερστροφή του πίσω τροχού. Το νέο TCS των R1&R1M ανεβάζει τον πήχη στο επόμενο σκαλί, βάζοντας στην εξίσωση και την κλίση στην οποία βρίσκεται η μοτοσικλέτα. Έτσι, το TCS γίνεται πιο προστατευτικό όταν στρίβετε, υπολογίζοντας με μεγαλύτερη ακρίβεια την έναρξη πλαγιολίσθησης και ελέγχοντας την καλύτερα. 

Slide Control System (SCS)
Δύο μόλις χρόνια μετά την εισαγωγή του ανωτέρω συστήματος ελέγχου πλαγιολίσθησης στις μοτοσικλέτες MotoGP της εταιρείας, η Yamaha φέρνει το SCS στην παραγωγή, μέσω των R1&R1M. Με δεδομένα που συλλέγει η IMU, το SCS έχει σχεδιαστεί να μειώνει την πλάγια μετατόπιση του πίσω ελαστικού, ρυθμίζοντας την απόδοση του κινητήρα στο βέλτιστο επίπεδο μέσω της ECU, όταν εντοπίζει κάποιο γλίστρημα. Μαζί με το νέο TCS, που αντιλαμβάνεται τις κλίσεις της μοτοσικλέτας, τα ηλεκτρονικά των R1&R1M φέρνουν νέα επίπεδα ελέγχου και ασφάλειας στον κόσμο των Superbike μοτοσικλετών. 

Front LIFt control system (LIF)
Το τρίτο ηλεκτρονικό όπλο των R1&R1M είναι το σύστημα αποφυγής της  ανύψωσης του μπροστινού τροχού LIF, ενώ και αυτό λειτουργεί μέσω των δεδομένων που συλλέγει η IMU.

Launch Control System (LCS)
Το είχαμε δει για πρώτη φορά στην Aprilia RSV4, το βλέπουμε πλέον και στη Yamaha. Το σύστημα ελέγχου εκτόξευσης, ε, εκκίνησης θέλαμε να πούμε, απευθύνεται αποκλειστικά στους αγωνιζόμενους. Το LCS περιορίζει τις στροφές κάτω από τις 10.000, ακόμα και με το γκάζι τέρμα ανοιχτό, διατηρώντας την ιδανική απόδοση κινητήρα στις εκκινήσεις από τη σχάρα εκκίνησης.
 
Quick Shift System (QSS)
Το shifter της Yamaha επιτρέπει στον αναβάτη να ανεβάζει -αλλά όχι να κατεβάζει- ταχύτητες στο κιβώτιο με ανοιχτό γκάζι, δίχως τη χρήση συμπλέκτη, γεγονός που κόβει πολύτιμα δέκατα σε κάθε γύρο. Ρωτήσαμε τους τεχνικούς της Yamaha γιατί το shifter των R1&R1M δεν διαθέτει δυνατότητα κατεβάσματος ταχυτήτων, όπως κάποια άλλα, και η απάντηση ήταν χάριν της αξιοπιστίας. Η Yamaha μας τόνισε πως το κατέβασμα ταχυτήτων με τη βοήθεια shifter εμπεριέχει κινδύνους, καθώς υπάρχει μια απειροελάχιστη πιθανότητα να μη λειτουργήσει σωστά, με καταστροφικά αποτελέσματα για τον κινητήρα. Έτσι η εταιρεία επέλεξε να μην εξοπλίσει τα νέα R1 με shifter που να επιτρέπει και τα κατεβάσματα.

Power mode selection (PWR)
Το σύστημα επιλογής απόδοσης κινητήρα της Yamaha αποτελείται από 4 χάρτες ανάφλεξης από τους οποίους ο αναβάτης μπορεί να επιλέξει εκείνον που χρειάζεται για τις εκάστοτε συνθήκες. Το σύστημα αποτελεί εξέλιξη του συστήματος D-MODE, με τους 4 χάρτες να ρυθμίζουν το άνοιγμα των πεταλούδων του γκαζιού, σε σχέση με τη θέση του γκριπ του γκαζιού.

Yamaha Ride Control system (YRC)
Τα νέα R1&R1M διαθέτουν 4 προκαθορισμένα επιπλέον επίπεδα ελέγχου όλων των ηλεκτρονικών υποσυστημάτων, “γκρουπάροντας” τις ιδανικές ρυθμίσεις για κάθε επίπεδο. Με το YRC, και μέσω διακοπτών στα γκριπ, ο αναβάτης μπορεί επιπλέον να “φτιάξει” το δικό του επίπεδο ελέγχου, ρυθμίζοντας κάθε ηλεκτρονικό βοήθημα ξεχωριστά, και ομαδοποιώντας τις ρυθμίσεις αυτές, δημιουργώντας το προσωπικό του Mode οδήγησης.

Communication Control Unit (CCU)
Οι αναβάτες του R1 που αναζητούν τον υπέρτατο έλεγχο, μπορούν να παραγγείλουν την προαιρετική μονάδα ελέγχου τηλεμετρίας με GPS, μονάδα που έρχεται στάνταρ στο R1M. Μέσω ενός φιλικού interface, η εν λόγω μονάδα ελέγχου επικοινωνίας παρέχει πληθώρα πληροφοριών τηλεμετρίας στον αναβάτη. Γυρολόγιο, ταχύτητα, θέση γκαζιού, θέση GPS, γωνία κλίσης, και πολλά ακόμη. Ο αναβάτης μπορεί να εξετάσει τα δεδομένα, να τα συγκρίνει και να τα αποθηκεύσει, χρησιμοποιώντας ασύρματη επικοινωνία με ταμπλέτα, ή smartphone. Μέσω ενός application που θα κατεβάζει ο αναβάτης, θα μπορεί επίσης να επικοινωνήσει με το YRC (Yamaha Ride Control System), το σύστημα που ελέγχει όλα τα ηλεκτρονικά βοηθήματα της μοτοσικλέτας, έχοντας τη δυνατότητα να δει όλες τις ρυθμίσεις, να τις κατεβάσει, και να τις αλλάξει μέσα από το κινητό του! 

Yamaha Racing Experience – YRE
Όλοι οι τυχεροί κάτοχοι του YZF-R1M θα λάβουν πρόσκληση από τη Yamaha, για να πάρουν μέρος στην Yamaha Racing Experience, με το 1Μ τους, σε 4 ευρωπαικές πίστες, τον Ιούλιο του 2015. Στη μιάμιση μέρα της αγωνιστικής εμπειρίας Yamaha, οι αναβάτες θα συναντήσουν VIP καλεσμένους της εταιρείας (μυρίζει Rossi… μυρίζει Lorenzo), και να οδηγήσουν τις μοτοσικλέτες τους στην πίστα, με τη συνδρομή κορυφαίων εκπαιδευτών, αλλά και τεχνικών που θα τους βοηθήσουν να ρυθμίσουν στην εντέλεια τις αναρτήσεις τους.

 

YAMAHA - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ