Πώς λειτουργεί ο ηλεκτροκινητήρας στα ηλεκτρικά;

Πώς λειτουργεί ο ηλεκτροκινητήρας στα ηλεκτρικά;

- Υπάρχουν δύο ειδών κινητήρες, ο ένας τοποθετείται στον τροχό και ο άλλος κάτω από το πλαίσιο.
- Ο κινητήρας στον τροχό χρησιμοποιεί ηλεκτρομαγνητικά πεδία για να περιστρέψει τον τροχό και δεν έχει απώλειες ισχύος.
- Ο κινητήρας στο πλαίσιο μεταφέρει την κίνηση με ιμάντα και πετυχαίνει καλύτερη κατανομή βάρους και καλύτερη συμπεριφορά.
- H μπαταρία δίνει συνεχές ρεύμα, το οποίο ο εναλλάκτης μετατρέπει σε εναλλασσόμενο για να δοθεί στον κινητήρα.

Υπάρχουν δύο ειδών κινητήρες, ο ένας τοποθετείται στον τροχό και ο άλλος κάτω από το πλαίσιο

H ηλεκτροκίνηση μπαίνει όλο και πιο δυναμικά στις ζωές μας τα τελευταία χρόνια και οι επιλογές για τους υποψήφιους αγοραστές πολλαπλασιάζονται. Το ηλεκτρικό ρεύμα δίνει ζωή σε αυτά τα οχήματα, μέσω της μπαταρίας και του ηλεκτροκινητήρα. Πώς δουλεύει όμως αυτός ο κινητήρας, που δεν βασίζεται στην εσωτερική καύση; Ουσιαστικά υπάρχουν δύο είδη ηλεκτροκινητήρα, με τον έναν να τοποθετείται μέσα στον τροχό και να δίνει απευθείας την κίνηση, ενώ ο άλλος τοποθετείται στο πλαίσιο και μεταφέρει την κίνηση στον πίσω τροχό μέσω ιμάντα. 

Ο κινητήρας στον τροχό χρησιμοποιεί ηλεκτρομαγνητικά πεδία για να περιστρέψει τον τροχό και δεν έχει απώλειες ισχύος

Αρκετά διαδεδομένη είναι η τοποθέτηση του κινητήρα απευθείας μέσα στον τροχό. Εκεί, εκμεταλλεύεται την δύναμη της μπαταρίας για να παράξει ένα ηλεκτρομαγνητικό πεδίο, το οποίο αναγκάζει τον τροχό να αρχίσει να γυρνάει. Όσο περισσότερο ανοίγει το "γκάζι" ο αναβάτης τόσο το ηλεκτρομαγνητικό πεδίο δυναμώνει και ο τροχός γυρνάει πιο γρήγορα. Το βασικό θετικό με αυτή την τοποθέτηση του κινητήρα είναι ότι καθώς βρίσκεται μέσα στον τροχό στον οποίο δίνει κίνηση δεν υπάρχει καμία απώλεια ισχύος κατά τη μεταφορά και έτσι αυτοί οι κινητήρες έχουν καλύτερη απόδοση σε σχέση με τη δεύτερη κατηγορία. 

Ο κινητήρας στο πλαίσιο μεταφέρει την κίνηση με ιμάντα και πετυχαίνει καλύτερη κατανομή βάρους και καλύτερη συμπεριφορά

Η άλλη τοποθέτηση θυμίζει λίγο περισσότερο τους πιο "παραδοσιακούς" κινητήρες που γνωρίζουμε από τα βενζινοκίνητα μοντέλα. Βρίσκεται κάτω από το πλαίσιο (εκεί που και οι θερμικές μοτοσυκλέτες έχουν τον κινητήρα τους) και χρησιμοποιεί ιμάντα για να μεταφέρει την κίνηση στον πίσω τροχό. Εδώ τα πλεονεκτήματα έχουν να κάνουν με το κέντρο βάρους της μοτοσυκλέτας, το οποίο μεταφέρεται πιο πολύ στο κέντρο παρά στο πίσω μέρος (όπως συμβαίνει με τους κινητήρες που βρίσκονται στον τροχό), δίνοντας έτσι στην μοτοσυκλέτα μια πιο ελαφριά αίσθηση και καλύτερη οδηγική συμπεριφορά. Από την άλλη, λόγω ιμάντα ο θόρυβος αυξάνεται, ενώ το ίδο συμβαίνει και με το κόστος και την συντήρηση της μοτοσυκλέτας. Είναι μια λύση που προτιμάται στις πιο "απαιτητικές" καταστάσεις, καθώς δίνει μεγαλύτερη ροπή. 

H μπαταρία δίνει συνεχές ρεύμα, το οποίο ο εναλλάκτης μετατρέπει σε εναλλασσόμενο για να δοθεί στον κινητήρα

Τέλος, ένα πολύ σημαντικό εξάρτημα για να λειτουργήσει ένας ηλεκτροκινητήρας είναι ο εναλλάκτης. Όπως λέει και το όνομά του, αυτός αναλαμβάνει να μετατρέψει το ρεύμα που έρχεται από την μπαταρία και πηγαίνει στον κινητήρα. Οι μπαταρίες παράγουν συνεχές ρεύμα (δηλαδή το ρεύμα ταξιδεύει μόνο σε μια κατεύθυνση του κυκλώματος), όμως ο κινητήρας για να λειτουργήσει χρειάζεται εναλασσόμενο. Αυτό λοιπόν το πολύ σημαντικό εξάρτημα είναι ο "κρυφός" πρωταγωνιστής της ηλεκτροκίνησης, καθώς χωρίς αυτό οι ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες και τα Scooter δεν θα μπορούσαν να λειτουργήσουν. 

EMW
PROION