6 Ηλεκτρικά scooter με αυτονομίες 110-200 χιλιομέτρων

6 Ηλεκτρικά scooter με αυτονομίες 110-200 χιλιομέτρων

- Πιάνουν πάνω από 70χλμ/ω και οδηγούνται με δίπλωμα Α1
- Με αυτονομίες έως 208 χιλιόμετρα, έχουν εντυπωσιακές δυνατότητες
- Καίνε γύρω στα 0,5ευρώ/100χλμ και αποκτούν σύγχρονες τεχνολογίες
- Δέχονται επιδότηση και ξεκινούν από τα 2.150 ευρώ

ESF: Νέες επιλογές για αστική e-μετακίνηση

EMW: Ο ορισμός του Μοτοποδήλατου

Πιάνουν πάνω από 70χλμ/ω και οδηγούνται με δίπλωμα Α1

Η ηλεκτροκίνηση έχει να προτείνει πολλές λύσεις πλέον, τόσο για τον ιδιώτη που ψάχνει ένα οικονομικό μέσο για τις καθημερινές του μετακινήσεις, όσο και για τον επαγγελματία που επιθυμεί να κάνει μία επένδυση για τον στόλο του. Με την τεχνολογία των μπαταριών και των ηλεκτροκινητήρων να εξελίσσεται συνεχώς, ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα της ηλεκτροκίνησης, αυτό της αυτονομίας σε συνάρτηση με το βάρος, σιγά-σιγά εξομαλύνεται. Τα 6 ηλεκτρικά scooter που διαλέξαμε έχουν κάποιες από τις μεγαλύτερες αυτονομίες στην αγορά, κρατώντας παράλληλα το βάρος σε λογικά πλαίσια. Η τελική τους είναι επίσης άκρως ικανοποιητική για αστικές μετακινήσεις και δεν προστάζει περιορισμούς αφού ξεπερνά τα 70 χλμ/ω. Το πιο γρήγορο εξ` αυτών είναι το πληθωρικό GT scooter JSM1 της Emoov, το οποίο φτάνει τα 130 χλμ/ω, μία από τις υψηλότερες ταχύτητες στην κατηγορία. Ακολουθεί το Ecooter E5 High Performance που φτάνει τα 103 χλμ/ω και αυτά είναι τα δύο που εκτός από το αστικό οδικό δίκτυο, μπορούν να κινηθούν με ασφάλεια και στον αυτοκινητόδρομο. Στην τρίτη θέση βρίσκεται το E-Fun Lipo της ESf που φτάνει τα 90 χλμ/ω, τα EMW και Yadea φτάνουν τα 80 χλμ/ω, ενώ το Daytona E-Viball έχει τελική ταχύτητα 75 χλμ/ω. Οι ταχύτητες όπως είπαμε είναι αρκετές για να κινηθείς με εξαιρετική ασφάλεια ακόμα και σε μεγάλες λεωφόρους, ενώ παράλληλα καθιστούν πιο εύκολες τις μετακινήσεις σου, αφού κακά τα ψέματα το να κινείσαι με 45χλμ/ω μπορεί να σε κουράσει. Οδηγούνται με δίπλωμα Α1 κατηγορίας (125cc) ή και με δίπλωμα αυτοκινήτου (υπό προϋποθέσεις), μία προοπτική που κάνει τα δίκυκλα όλο και πιο δελεαστικά για οδηγούς που θέλουν να μειώσουν την διάρκεια του καθημερινού τους commute.
 

Με αυτονομίες έως 208 χιλιόμετρα, έχουν εντυπωσιακές δυνατότητες

Μάρκα Αυτονομία Ισχύς (kW) Τιμή Βάρος (+μπατ.) Χρόνος φόρτισης - Μπαταρίες Τελική Ταχύτητα
EMW DF 2ΒΑΤ 208 4800 4.340 105 4-6, 2 80
ECOOTER E5 H.P. 200 8000 5.648 139 3, 2 103
EMOOV JSM1 7000W 170 7000 5.890 158 5, 1(Δεν αφαιρείται) 130
DAYTONA E-VIBALL 2BAT 162 3200 3.750 120 4, 2 75
ESF EFUN LIPO 3000W 150 3000 2.845 130 5-7, 1 90
YADEA G5S 4100W 115 4100 4.575 104 4-6, 2 80
Η αυτονομία ενός ηλεκτρικού scooter είναι κατά κανόνα μικρότερη από αυτή ενός αντίστοιχου βενζινοκίνητου στα 125cc. Στο σύνολο όμως προσφέρει μία σειρά από πλεονεκτήματα, που το καθιστούν μία πιο συμφέρουσα λύση μακροπρόθεσμα εάν κριτήριό σου είναι η οικονομία. Ταυτόχρονα, με αυτονομίες που ξεπερνούν τα 110 χιλιόμετρα, τα scooter της λίστας μπορούν να σε μεταφέρουν σε κάθε γωνιά της πόλης ακόμα και εάν κάνεις πολλά χιλιόμετρα καθημερινά. Την μεγαλύτερη αυτονομία διαθέτει το EMW DF στην έκδοση με τις δύο μπαταρίες, που μπορεί να διανύσει μέχρι και 208 χιλιόμετρα με μία πλήρη φόρτιση σύμφωνα με την εταιρεία. Επόμενο στην κατάταξη είναι  το Ecooter E5 με μέγιστη αυτονομία 200 χιλιομέτρων και το βάθρο κλείνει με το σβέλτο Emoov JSM1 που διανύει έως και 170 χιλιόμετρα. Στα 162 χιλιόμετρα "σταματά" το Daytona E-Viball, στα 150 το E-Fun Lipo της ESF και το Yadea G5S έχει την μικρότερη αυτονομία στα 115 χιλιόμετρα. Φυσικά αυτές οι αυτονομίες ανταποκρίνονται σε συνθήκες οδήγησης εντός πόλης και με χαμηλές ταχύτητες. Εάν θέλεις να κινηθείς πιο γρήγορα θα πρέπει να είσαι προετοιμασμένος για ένα μικρότερο νούμερο αυτονομίας, αλλά με τις μεγάλες δυνατότητες των scooter, αυτό πιθανότατα δεν θα αποτελέσει πρόβλημα.
 

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Καίνε γύρω στα 0,5ευρώ/100χλμ και αποκτούν σύγχρονες τεχνολογίες

Η οικονομία που κάνεις με την χρήση ενός ηλεκτρικού scooter σε καθημερινή βάση, είναι ασύγκριτη σε βάθος χρόνου σε σχέση με οποιοδήποτε άλλο όχημα. Ο μόνος τρόπος να την ξεπεράσεις είναι εάν μετακινείσαι με τα ΜΜΜ, κάτι που στον αντίποδα θα σου κοστίσει σε χρόνο και πολύ μάλιστα. Με την κατανάλωσή τους λοιπόν να κυμαίνεται στα 50 λεπτά του ευρώ για κάθε 100 χιλιόμετρα που διανύεις, η διαφορά με ένα μικρό scooter που καίει 2,5λ/100χλμ (μία από τις "καλές" καταναλώσεις καθώς άλλα καίνε περισσότερο) είναι συντριπτική. Κάποια από αυτά όπως το Daytona και το Emoov μάλιστα διαθέτουν σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση, κάτι που όχι μόνο συντελεί στην επίτευξη μίας μεγαλύτερης αυτονομίας, αλλά δίνει στα scooter και την αίσθηση βενζινοκίνητου δικύκλου με το "φρένο κινητήρα" στην οδήγηση, στοιχείο στο οποίο πολλοί αναβάτες είναι συνηθισμένοι. Για τον καλύτερο υπολογισμό της αυτονομίας που θες να πετύχεις διαθέτουν επίσης Cruise Control διαφόρων ταχυτήτων, όπως για παράδειγμα το EMW που τις ονομάζει economy, normal και power με την χαμηλότερη ρύθμιση της τελικής να προσφέρει και την μεγαλύτερη αυτονομία. Η όπισθεν κάνει επίσης την εμφάνισή της, διευκολύνοντας το παρκάρισμα σε σημεία με περιορισμένο χώρο, αφού είναι πολύ εύκολο για τον ηλεκτροκινητήρα να γυρίσει από την αντίστροφη μεριά.
 

Δέχονται επιδότηση και ξεκινούν από τα 2.150 ευρώ

Ένα από τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματα χρήσης των ηλεκτρικών scooter όπως αναφέραμε είναι το χαμηλό κόστος χρήσης τους που είναι σχεδόν μηδενικό και περιορίζεται στο λιγοστό ρεύμα και τα αναλώσιμα (τακάκια, ελαστικά). Αυτό σημαίνει πως μένεις μόνο με την τιμή αγοράς, χωρίς να χρειαστεί να υπολογίσεις το κόστος των ανταλλακτικών και του service όπως θα έκανες σε ένα βενζινοκίνητο δίκυκλο. Με την επιδότηση του προγράμματος "Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙΙ" γίνονται πολύ προσιτά, με το πιο οικονομικό της λίστας να είναι το ESf E-Fun Lipo που κοστίζει μόλις 2.157 ευρώ με την επιδότηση. Αυτή μπορεί να υπολογιστεί με την αφαίρεση του 30% από το ποσό της καθαρής αξίας του οχήματος (χωρίς το Φ.Π.Α. δηλαδή) και για όσα εξοπλίζονται με δεύτερη μπαταρία μάλιστα, προστίθεται στην επιδότηση το επιπλέον ποσό των 300 ευρώ. Έτσι το πιο ακριβό, το JSM1 που έχει ταυτόχρονα και τις πιο εντυπωσιακές επιδόσεις αλλά και αυξημένες ανέσεις, δέχεται το μέγιστο ποσό των 1.300 ευρώ από την επιδότηση, ενώ το Ecooter E5 H.P. δέχεται 1.600 ευρώ λόγω της 2ης μπαταρίας του. Με τις μπαταρίες των scooter να είναι αποσπώμενες, η φόρτισή τους γίνεται πολύ εύκολη, από την άνεση του σπιτιού σου σε μία οικιακή πρίζα ή ακόμα και στην δουλειά εξοικονομώντας σου επιπλέον χρήματα. Το JSM1 είναι το μόνο το οποίο απαιτεί φόρτιση κατευθείαν στην υποδοχή, κάτι που ίσως να μην βολέψει όσους μένουν σε πολυκατοικία και δεν παρκάρουν σε γκαράζ. Με αυτά τα χαρακτηριστικά λοιπόν, τα 6 ηλεκτρικά scooter της λίστας είναι ικανά να καλύψουν τις ανάγκες ενός μεγάλου μεριδίου αναβατών, χαρίζοντας εξαιρετική ευχρηστία αλλά και οικονομία.