Ο δικύλινδρος υγρόψυκτος κινητήρας των 1200 κυβικών με τα αρχικά HP (High Power) διαθέτει στρόφαλο με διαστήματα ανάφλεξης 270 μοιρών και άξονα χαμηλής αδράνειας, καθώς επίσης και κεφαλή υψηλής συμπίεσης. Η Triumph προχώρησε σε στοχευμένες αλλαγές οι οποίες αφορούν το νέο συμπλέκτη με μειωμένη περιστρεφόμενη μάζα, τα καλύμματα των έκκεντρων που είναι πλέον από μαγνήσιο όπως και της Ducati Superleggera και τα νέα πλαϊνά καλύμματα του μοτέρ. Το αποτέλεσμα όλων αυτών είναι μείωση του συνολικού βάρους του κινητήρα κατά 2,5 ολόκληρα κιλά. Η απόδοση του ανέρχεται στους 97 ίππους στις 6.750 σ.α.λ. με μέγιστη ροπή 11,4 κιλά στις 4.950 σ.α.λ. Η ύπαρξη ride-by-wire γκαζιού έδωσε τη δυνατότητα για 3 διαφορετικές χαρτογραφήσεις (Rain, Road , Sport) οι οποίες μεταβάλλουν ανάλογα την απόκριση του γκαζιού και την παρέμβαση του traction, χωρίς ωστόσο να υπάρχει σε κάποια από αυτές μείωση ισχύος. Και αν αναρωτιέστε για την κατανάλωση, η μέση τιμή των 5.8 λίτρων ανά 100 χιλιόμετρα κρίνεται απόλυτα λογική για τον κυβισμό και το ύφος του μοντέλου. Αύξησε την ισχύ της Triumph Speed Twin με φίλτρο DNA, το πρώτο ελληνικό προϊόν που χρησιμοποιήθηκε σε μαζική παραγωγή μοτοσυκλέτας.