LIVE: κίνηση στους δρόμους
Share

Test μεταχειρισμένων

Test μεταχειρισμένων
Peugeot Ludix 50 Elegance
La vie est belle*
Το μικρό scooter της Peugeot κερδίζει εύκολα τα πρώτα θετικά σχόλια με τη λιτή και απέριττη κομψότητά του.
Η ζωή θέλει χρώμα, κίνηση, ξεγνοιασιά και διασκέδαση. Οι σχεδιαστές της Peugeot εμπνέονται από την πόλη του φωτός, το Παρίσι, και φέρνουν στο φως το, εμβρυακών διαστάσεων, Ludix, που αντικατοπτρίζει την ανάγκη των ιδίων, αλλά και όλων μας, για κάτι νέο, ανανεωμένο και πολύ ξεχωριστό.
Το μόνο σίγουρο για το μικρό Ludix είναι ότι έρχεται για να ικανοποιήσει μια συγκεκριμένη κατηγορία ανθρώπων. Εκείνων που υπάρχουν και τριγυρνάνε μεταξύ μας, σκεπτόμενοι διαφορετικά από τους υπόλοιπους. Εκείνων που οποιαδήποτε στιγμή της ζωής τους, ακόμα και η πιο μικρή, δεν είναι τυχαία. Που αντιλαμβάνονται την καθημερινότητα με διαφορετικό τρόπο, που συμβιβάζονται με τα λίγα γυρεύοντας όμως ασταμάτητα το ιδανικό, που ένα ασήμαντο γεγονός μπορεί να τους κάνει ευτυχισμένους ή να τους απογοητεύσει βαθιά. Εκείνων που θέλουν να πίνουν τον καφέ τους και πραγματικά να τον απολαμβάνουν, που κάθε τσιγάρο που ανάβουν μοιάζει να είναι το πρώτο τους, που μπορεί να ξεχωρίζουν από τους υπόλοιπους χωρίς όμως να τους νοιάζει. Εκείνων που αγαπημένο χόμπι τους είναι να ονειρεύονται και να ονειροπολούν, που δεν βιάζονται να τελειώσει η μέρα τους και που κάθε μικρή περιπλάνηση μπορεί να είναι ένα μακρινό ταξίδι. Ελάχιστοι είναι αυτοί που δεν έχουν αισθανθεί ποτέ την υπερβολή των συναισθημάτων να τους περικλείει. Ελάχιστοι είναι αυτοί που δεν έχουν νιώσει έστω και για μια φορά αθεράπευτα... ρομαντικοί. Το «concept» Ludix έκανε την πρώτη του εμφάνιση στην διεθνή έκθεση μοτοσικλέτας στο Παρίσι και αμέσως τράβηξε τα βλέμματα και το ενδιαφέρον των περισσοτέρων, με τη φιλοσοφία του να έγκειται στη γρήγορη και εύκολη μετακίνηση σε συνδυασμό με την πολυμορφικότητα και το ξεχωριστό και πολύ μοδάτο design. Και για να είναι σίγουρη η επιτυχία, το Ludix δεν ενισχύεται με ακριβές τεχνολογίες και άκρως ανταγωνιστικά και εξωτικά «καλούδια», αλλά με μια ιδιοφυή κατασκευή και 4 ακόμα «αδερφάκια», σε ισάριθμες παραλλαγές, που, σε τιμές που ξεκινούν από τα 1.099 ευρώ, πραγματικά αφοπλίζουν. Αναμφισβήτητα, για τους περισσότερους, η άποψη της «πρώτης ματιάς» είναι και η σημαντικότερη. Το μικρό scooter της Peugeot κερδίζει εύκολα τα πρώτα θετικά σχόλια με τη λιτή και απέριττη κομψότητά του. Πάνω του ξεχωρίζουν αμέσως η μεγάλη σέλα, η μάσκα με τα δύο φωτιστικά σώματα σε κάθετη διάταξη, που έχει ίδιο χρωματισμό με τη σέλα, και η χαρακτηριστική καμπύλη πινελιά του σχεδιαστή που ξεκινάει από την περιοχή του τιμονιού και καταλήγει στα μαρσπιέ του συνεπιβάτη, δημιουργώντας και το βασικό σχήμα του Ludix. Η κατασκευή του scooter της Peugeot είναι πολύ απλή, χωρίς αυτό να αποτελεί μειονέκτημα, καθώς η ποιότητα κατασκευής είναι, αντιθέτως, αρκετά ικανοποιητική. Εξυπνες λύσεις έχουν δοθεί από τον κατασκευαστή ώστε το κόστος να παραμένει χαμηλά, όχι όμως και το τελικό αποτέλεσμα. Για παράδειγμα, σε ολόκληρο το Ludix έχει χρησιμοποιηθεί εκτεταμένα το πολυπροπυλένιο, ένα πολύ ανθεκτικό πλαστικό που συναντάμε επίσης και στους προφυλακτήρες των αυτοκινήτων, με κύριο χαρακτηριστικό του τη δυνατότητα να λυγίζει κατά μεγάλο βαθμό χωρίς όμως να σπάει. Επίσης, το ρεζερβουάρ της βενζίνης είναι και αυτό κατασκευασμένο από το ίδιο υλικό και αποτελεί ενεργό μέρος του Ludix, με τη σέλα και το δοχείο των λαδιών να βρίσκονται τοποθετημένα πάνω σε αυτό. Κυριολεκτικά, μπορείς να μετρήσεις μία-μία τις βίδες που συγκρατούν τα εξαρτήματα του Ludix μεταξύ τους, και αυτό πραγματικά είναι άξιο θαυμασμού. Αξιοπερίεργη είναι και η δομή του πλαισίου, που φανερώνει για άλλη μια φορά την προσπάθεια του δημιουργού να κρατήσει το κόστος χαμηλά. Το πλαίσιο του μικρού scooter δεν είναι άλλο από δύο σωλήνες, αρκετά μεγάλων διαστάσεων, στρογγυλής διατομής, που ξεκινούν από το λαιμό του τιμονιού, κατεβαίνουν στην περιοχή της ποδιάς και στη συνέχεια, καθώς απομακρύνονται μεταξύ τους, υψώνονται σταδιακά κάτω από τη σέλα και καταλήγουν στο πίσω φτερό, αποτελώντας αυτούσιοι και το υποπλαίσιο του Ludix. Το κερασάκι στην τούρτα είναι οι εντυπωσιακές αλουμινένιες χυτές ζάντες των 14 ιντσών, αλλά και ο πολύ όμορφος και πλούσιος περιφερειακός εξοπλισμός του, με φλας, κόρνα, μίζα, ένδειξη χαμηλής στάθμης λαδιού, δεύτερης σκάλας στα φώτα και... δισκόφρενο με μονοέμβολη δαγκάνα στον εμπρός τροχό. Επίσης πρέπει να αναφέρουμε ότι το μικρό Ludix είναι εναρμονισμένο και με τις προδιαγραφές Euro2, για την προστασία του περιβάλλοντος.
Ευκολοδήγητο
Το Ludix παίρνει πολύ εύκολα μπροστά με τη χρήση του μαγικού μπουτόν ή με τη μανιβέλα, και με το γκάζι λίγο ανοιχτό, και κρατάει σταθερό ρελαντί αμέσως, χάρη στο αυτόματο choke. Η θέση οδήγησης είναι αναπάντεχα βολική, καθώς οι μικρές διαστάσεις του δεν έχουν επηρεάσει τη θέση του τιμονιού και της σέλας. Ανοίγοντας το γκάζι, το scooter της Peugeot επιταχύνει σταθερά και φτάνει εύκολα και γρήγορα τα 60 χλμ./ώρα, χάρη στο σύστημα συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης μετάδοσης, CVT, που επιτρέπει στο δίχρονο κινητήρα του Ludix να βρίσκεται πάντα στις στροφές της μέγιστης ροπής του. Σοφή επιλογή αποτελούν και οι τροχοί των 14 ιντσών, που πραγματικά βελτιώνουν απίστευτα την οδική συμπεριφορά του μικρού Ludix. Περνούν με ευκολία πάνω από κακοτεχνίες και μικρολακκούβες του οδοστρώματος και προσφέρουν καλή κατευθυντικότητα. Τα φρένα του μικρού scooter αποτελούνται από ένα δίσκο 190 χιλ. και από ένα ταμπούρο 110 χιλ. Η ισχύς τους είναι ικανοποιητική, όπως και η αίσθηση που παρέχουν στις μανέτες, με μόνο αρνητικό το απότομο μπλοκάρισμα του εμπρός τροχού σε κάποιες περιπτώσεις. Οι αναρτήσεις του έχουν μικρή διαδρομή, με την πίσω να τερματίζει συχνά κάτω από το μεγάλο βάρος, ωστόσο, καταφέρνουν να διατηρούν καλή επαφή με το οδόστρωμα. Οπως αναφέραμε παραπάνω, η γκάμα των Ludix θα συμπληρώνεται στη χώρα μας από 4 ακόμη διαφορετικά μοντέλα: one, trend, snake και classic. Τα 3 πρώτα είναι εξοπλισμένα με σιδερένιους τροχούς 10 ιντσών, ενώ το classic και το elegance της δοκιμής μας, με αλουμινίου 14 ιντσών. Επίσης, το one και το classic είναι μονοθέσια και δεν διαθέτουν κύκλωμα μπαταρίας, με το δεύτερο όμως να φέρει δίσκο μπροστά αντί για ταμπούρο που έχει το one. Οι συνδυασμοί των Ludix είναι τόσοι πολλοί που ο καλύτερος τρόπος για να τους μάθετε, είναι ειλικρινά να απευθυνθείτε σε κάποιον dealer της Peugeot, ο οποίος θα σας ενημερώσει και για τον προαιρετικό εξοπλισμό τους (που κυριολεκτικά είναι ατελείωτος), που όταν ακούσαμε ότι περιλαμβάνει μπαγκαζιέρα, πλαινές βαλίτσες μεταφοράς, αλουμινένιο πάτωμα ποδιάς, σπόϊλερ ποδιάς, πίσω καλάθι φόρτωσης, carbon look εξαρτήματα, προστατευτική ζελατίνα και πλαστικά πολλών διαφορετικών χρωματισμών, μείναμε με το στόμα ανοιχτό. Α... μην ξεχάσουμε, για τους βιαστικούς κυρίως, ότι το καλοκαίρι καταφτάνει και ένα Ludix λίγο διαφορετικό, με 125 κ.εκ. και... και...



ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ