Ενα μικρό θαύμα πραγματοποίησε η Derbi με το νέο GPR 50 Racing.
Μια νέα μοτοσικλέτα 50 κ.εκ. παρουσίασε η Derbi,
η οποία διαθέτει μοναδικές επιδόσεις, άριστο στήσιμο και αισθητική, απευθυνόμενη κυρίως
σε νέους αναβάτες, πρόθυμους να διδαχθούν
τα μυστικά των σπορ μοτοσικλετών
και της γρήγορης οδήγησης.
Ενα μικρό θαύμα πραγματοποίησε η Derbi με το νέο GPR 50 Racing. Τo σχεδιαστικό τμήμα της εταιρείας δανείστηκε στοιχεία από την αγωνιστική ομάδα για να δημιουργήσει το νέο της μοντέλο, το οποίο και αντανακλά την εμπειρία που έχει αποκομίσει από συμμετοχές της σε αγώνες. Μια εμπειρία, μάλιστα, διόλου ευκαταφρόνητη, αν αναλογιστεί κανείς τους 18 παγκόσμιους τίτλους που έχει κατακτήσει στην ιστορία της η Derbi. Αξιοσημείωτο είναι επίσης το γεγονός ότι το 1957 κατάφερε να βγάλει σε παραγωγή τη μοτοσικλέτα με το μεγαλύτερο κυβισμό, που είχε δύο κυλίνδρους, 350 κ.εκ. και 16 ίππους. Η επένδυση της Piaggio το 2001 έδωσε νέο αέρα στην εταιρεία, που κατάφερε να διακριθεί ανάμεσα σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες. Μια επιτυχημένη συνταγή είναι και αυτή του νέου GPR 50, που δεν αποτελεί εξέλιξη του προηγούμενου μοντέλου, αλλά μια εντελώς νέα μοτοσικλέτα που διαθέτει όλα τα στοιχεία για να διδάξει στους νέους τα μυστικά της σπορ οδήγησης. Αυτός είναι και ο σκοπός δημιουργίας του συγκεκριμένου μοντέλου, άλλωστε, το οποίο φέρει κορυφαία ποιότητα και εξοπλισμό που μπορεί να ικανοποιήσει ακόμη και μεγαλύτερης ηλικίας αναβάτες.
H Derbi, μετά την εξαγορά της από την Piaggio και την κυριαρχία της στα scooter 50 κ.εκ., επεκτάθηκε και στις μοτοσικλέτες δρόμου, ξεκινώντας με ένα sport μοντέλο. Το νέο GPR 50 Racing έχει σχεδιαστεί με βάση τα αγωνιστικά μοντέλα που τρέχουν στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ταχύτητας. Δυνατό σημείο του νέου μοντέλου, είναι το πλαίσιό του που είναι κατασκευασμένο από αλουμίνιο και σχεδιασμένο έτσι ώστε να μπορεί να αντεπεξέλθει στις ανάγκες του κινητήρα των 125 κ.εκ.που θα δούμε στο μέλλον από την Derbi. To GPR αποτελεί μία ολοκληρωμένη σπορ μοτοσικλέτα γι' αυτά που διαθέτει και αυτά που προσφέρει, ενώ είναι και πολύ όμορφο. Αισθητικά, η μοτοσικλέτα θυμίζει αρκετά τα νέα CBR, με το αιχμηρό ρύγχος, τα διπλά φωτιστικά σώματα και τους 'αεραγωγούς" κάτω από αυτά, την εξάτμιση κάτω από τη σέλα του συνοδηγού και το όμορφο φωτιστικό από πάνω της, να παραπέμπουν σ' αυτά. Πρόκειται για ένα όμορφο και απλό μοντέλο, με τις γωνίες του να τονίζουν την επιθετική όψη του και το σπορ χαρακτήρα του. Αλλωστε, μην ξεχνάμε ότι το γυμνό GPR που είδαμε και στην ελληνική έκθεση, απέσπασε το βραβείο σχεδιασμού στην έκθεση του Μιλάνου. Ο κινητήρας του είναι δίχρονος, μονοκύλινδρος, υδρόψυκτος, 49,9 κ.εκ., με διάμετρο κυλίνδρου 39,86 χιλ. και διαδρομή 40 χιλ. H τροφοδοσία του γίνεται από καρμπιρατέρ Dellorto PHVA 14 και η σχέση συμπίεσης βρίσκεται στο 11,5:1. Το πλαίσιο αποτελεί σημείο αναφοράς για την κατηγορία για τους λόγους που προαναφέραμε, είναι δύο δοκών και κατασκευασμένο από αλουμίνιο, όπως και το ψαλίδι, παρέχοντας μεγάλη ακαμψία και σταθερότητα στο ελαφρύ σύνολο της μοτοσικλέτας. Συνεργάτες σε αυτό είναι και οι αναρτήσεις, με το αντεστραμένο πιρούνι διαμέτρου 40 χιλ. και διαδρομής 120 χιλ. Πίσω έχει τοποθετηθεί ανάρτηση με διαδρομή 110 χιλ., η οποία εδράζεται στη γέφυρα του αλουμινένιου ψαλιδιού χωρίς μοχλικό. Πανέμορφοι είναι οι αλουμινένιοι τροχοί, 17 ιντσών, της Grimeca, με διαστάσεις ελαστικών 110/80-17 για τον εμπρός και 130/70-17 για τον πίσω. Εντυπωσιακό για τον όγκο του και το βάρος του είναι το μπροστινό δισκόφρενο, με δίσκο 300 χιλ. της NG και διπίστονη ακτινική δαγκάνα της AJP. Πίσω υπάρχει δίσκος 180 χιλ. της NG, με διπίστονη πλευστή δαγκάνα της AJP. Τα φρένα διαθέτουν μεγάλη δύναμη και επιβραδύνουν εύκολα τη, βάρους 102 κιλών, μοτοσικλέτα. Ο εξοπλισμός του νέου GPR 50 και η ποιότητα κατασκευής του, κυμαίνονται σε καλά επίπεδα για την κατηγορία και σε συνδυασμό με τις επιδόσεις του, δικαιολογούν απόλυτα το ποσό των 3.385 ευρώ περίπου, που απαιτείται για την αγορά του. Και μπορεί η τιμή του να βρίσκεται ψηλότερα από τον ανταγωνισμό, όμως η μοτοσικλέτα βαδίζει ολοταχώς στην κορυφή.
H παρουσίαση του Derbi GPR 50 Racing έγινε στην πίστα Calafat, στην Τarag-gona, όπου και βρεθήκαμε ύστερα από πρόσκληση της ελληνικής αντιπροσωπείας Autoline-Μπογδάνης. Η εν λόγω πίστα έχει μήκος 3.500 μέτρα, είναι δεξιόστροφη στο μεγαλύτερο κομμάτι της και αρκετά μεγάλη, ώστε να πηγαίνεις παντού τέρμα γκάζι, με εξαίρεση τρία σημεία της που χρειάζονται φρένα και κατεβάσματα. Με τη συμπλήρωση των πρώτων γύρων, ένιωσα μια απίστευτη ζήλια για στους νέους της εποχής μου που έχουν τη δυνατότητα να οδηγούν τέτοιες μοτοσικλέτες. Ισως, γιατί εγώ δεν είχα στη διάθεσή μου μοτοσικλέτες σαν το GPR -παρά μόνο ένα δίχρονο παπί- για να κάνω το κέφι μου. Δυστυχώς, παλαιότερα δεν υπήρχαν τέτοιες μοτοσικλέτες και αν υπήρχαν ήταν πολύ ακριβές, σε αντίθεση με σήμερα που υπάρχει πληθώρα μοντέλων για κάθε χρήση. Ο καθένας έχει πλέον στη διάθεσή του κάθε λογής μοντέλο που μπορεί να του προσφέρει διασκέδαση, είτε στην άσφαλτο είτε στο χώμα, σε τιμές για όλα τα πορτοφόλια. Η θέση οδήγησης είναι σπορ, ανάλογη της μοτοσικλέτας και του χαρακτήρα της. Η σέλα του είναι μικρή, έχει όμως σκληρό αφρώδες υλικό και είναι ξεκούραστη, ενώ η σχεδίασή της επιτρέπει την εύκολη μετακίνηση επάνω της. Ο οδηγός κάθεται σε σκυφτή θέση, χωρίς να φορτίζει πολύ τους καρπούς, και τα πόδια του βρίσκονται τοποθετημένα κάπως προς τα πίσω, αλλά σε σωστές γωνίες. Παρ' όλο που έχω εγκαταλείψει εδώ και καιρό την κατηγορία… φτερού, το GPR 50 δεν έδειξε να δυσανασχετεί με εμένα πάνω στη σέλα του. Κινήθηκε με μεγάλη ευκολία σε όλο το κομμάτι της πίστας, και το κυριότερο με αξιοπρέπεια. Ο κινητήρας των 50 κ.εκ. αποδίδει αρκετή ισχύ που μπορεί να κάνει τη μοτοσικλέτα να αγγίξει μέχρι και την τελική των 100 χλμ./ώρα, σε ευθεία. Στρίβει με μεγάλη ευκολία χάρη στη γρήγορη γεωμετρία του και το κοντό του μεταξόνιο, ενώ και οι αλλαγές κλίσεων είναι εύκολη υπόθεση χάρη στο χαμηλό βάρος του, που βρίσκεται στα 102 κιλά. Το άκαμπτο πλαίσιο και οι σφιχτές αναρτήσεις του παρέχουν ικανοποιητική ευστάθεια στις στροφές, ακόμα και στις μεγάλες κλίσεις, και εξαφανίζουν κάθε ταλάντωση που θα προκληθεί, ακόμα και αν περάσει πάνω από σαμαράκια. Η χρήση των φρένων ήταν πολύ περιορισμένη, αλλά όποτε χρειαζόταν, σταματούσαν με μεγάλη ευκολία το ελαφρύ δίκυκλο, με καλή αίσθηση στη μανέτα και προοδευτικότητα. Η δύναμη του κινητήρα εμφανίζεται προοδευτικά, όμως, λόγω του μικρού κυβισμού του, γίνεται αισθητή στις υψηλές στροφές και πιο συγκεκριμένα στις 8.000 σ.α.λ. Το στροφόμετρο πιάνει κόκκινο στις 10.000 σ.α.λ., αλλά η βελόνα του φτάνει μέχρι τις 12.000 σ.α.λ. Το κιβώτιο των 6 σχέσεων είναι εξαιρετικό σε αίσθηση και πραγματοποιεί με ευκολία τις αλλαγές. Το ταμπλό των οργάνων διαθέτει ένα κεντρικό αναλογικό στροφόμετρο, μια οθόνη LCD που περιέχει ταχύμετρο, μερικό και ολικό χιλιομετρητή και ρολόι, και λυχνίες για το λάδι, τη θερμοκρασία του ψυκτικού υγρού, τη μεγάλη σκάλα για τα φώτα, τα φλας και τη νεκρά. Οι καθρέφτες έχουν τοποθετημένα επάνω τους τα φλας, είναι σταθεροί με ρυθμιζόμενο κρύσταλλο και παρέχουν καλή εικόνα της κατάστασης του δρόμου που επικρατεί πίσω.
Σε ανάκαμψη φαίνεται να βρίσκεται η Derbi, που μετά την παρουσίαση του νέου GPR 50 Racing, δείχνει τα δόντια της στον ανταγωνισμό. Αναμφισβήτητα, το νέο GPR αποτελεί την ιδανική επιλογή για το νέο που θέλει μια ξεχωριστή μοτοσικλέτα με πολλές δυνατότητες. Η τιμή του βρίσκεται αρκετά πάνω από τον ανταγωνισμό, αλλά όπως λέει και το ρητό: «Ο,τι δίνεις, παίρνεις». Και αυτό που παίρνεις στην περίπτωση του νέου Derbi, είναι μια καλοστημένη μοτοσικλέτα, με αξιοσημείωτες επιδόσεις, όμορφη αισθητική και κορυφαία περιφερειακά, μοναδικά για την κατηγορία. Μπορεί να διδάξει στο νέο οδηγό το χώρο των δύο τροχών, αλλά και τη γρήγορη οδήγηση, με ασφάλεια. Η Derbi διαθέτει και κιτ 80 κ.εκ., ίδιο με αυτό που χρησιμοποιείται στην έκδοση GPR 80 Cup, με την τοποθέτηση του οποίου βελτιώνονται οι επιδόσεις του κινητήρα. Το είπα και θα το ξαναπώ: Τυχερά τα παλιόπαιδα!