Όταν ο κινητήρας της μοτοσικλέτας σας αρχίσει απότομα να διαμαρτύρεται, με δισταγμούς, κλωτσιές και να αρνείται να πάρει εύκολα μπροστά, θα πρέπει να αρχίσετε να υποψιάζεστε. Και μάλιστα ιδίως αν πριν λίγη ώρα είχατε επισκεφτεί το βενζινάδικο. Τι έχει γίνει λοιπόν; Πολύ απλά, μόλις πέσατε ή θύματα συνειδητοποιημένης νοθείας, ή θύματα μιας κακοσυντηρημένης και βρώμικης δεξαμενής.
Στην πρώτη περίπτωση πρέπει να αδειάσετε όλο το ρεζερβουάρ. Στη δεύτερη όμως, αρκεί να αδειάσετε μόνο ένα μικρό μέρος του. Με ένα κατσαβίδι μόνο, μέσα σε 5 λεπτά, θα έχουμε τελειώσει…
Αυτό το ολοκαίνουργιο CBR 125, έχει κρυώσει και βήχει. Για την ακρίβεια, ή κάποιο πρατήριο το προμήθευσε με κακής ποιότητας βενζίνη ή στο κύκλωμά του έχει εισχωρήσει νερό.
Όλα τα καρμπυρατέρ, λοιπόν, όπως και του CBR, διαθέτουν στο κατώτατο σημείο τους μια βίδα και μια οπή υπερχείλισης. Είναι μια έξυπνη πρόβλεψη του κατασκευαστή για εύκολη αφαίρεση του καυσίμου.
Από την οπή αυτή όμως, γίνεται και η αυτόματη υπερχείλιση του καρμπυρατέρ. Το σωληνάκι που βλέπετε οδηγεί τα καύσιμα της υπερχείλισης στο δρόμο, ακριβώς κάτω από το αμορτισέρ της μοτοσικλέτας.
Πριν κάνουμε οτιδήποτε, θα πρέπει πρώτα να γυρίσουμε το ρουμπινέτο του ρεζερβουάρ στο off. Στο CBR όμως δεν υπάρχει. Σ’ αυτή την περίπτωση απλώς δε χρειάζεται να κάνουμε τίποτα.
Τώρα θα αναρωτηθείτε, πώς στο καλό μπήκε νερό στη ρεζερβουάρ. Οι απαντήσεις λοιπόν είναι 3. Ή από το νερό της βροχής μέσω της τάπας, ή στο πλύσιμο, ή από τη μάνικα του βενζινάδικου.
Σε περίπτωση λοιπόν που στο κύκλωμα έχει εισχωρήσει νερό, ή ακόμα και αν θέλουμε να αδειάσουμε το καρμπυρατέρ για οποιοδήποτε λόγο, ξεβιδώνουμε τη συγκεκριμένη βίδα με ένα κατσαβίδι.
Δε χρειάζεται όμως να την ξεβιδώσουμε τελείως. Από την πρώτη κιόλας στροφή, αν το καρμπυρατέρ είναι σε καλή κατάσταση, η βενζίνη αρχίζει να τρέχει από το σωληνάκι της υπερχείλισης.
Αφού η ροή σταματήσει τελείως, ξανασφίγγουμε τη βίδα με χαλαρό χέρι. Τώρα είμαστε σίγουροι πως ό,τι νερό υπήρχε στο καρμπυρατέρ, έχει απομακρυνθεί τελείως.
Και μόλις γυρίσουμε το ρουμπινέτο πίσω στη θέση on, η βενζίνη θα τρέξει και το καρμπυρατέρ θα γεμίσει. Μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα η μοτοσικλέτα μας θα μπορεί και πάλι να πάρει μπροστά.
Προσοχή
Το ρουμπινέτο πρέπει να είναι γυρισμένο στη θέση off. Αν όμως δεν υπάρχει, όπως για παράδειγμα στις μεγάλες μοτοσικλέτες (πολυκύλινδρες), ευτυχώς κάπου στο κύκλωμα, μετά το ρεζερβουάρ και πριν το καρμπυρατέρ, μεσολαβεί η αντλία βενζίνης, που λόγω υποπίεσης δεν επιτρέπει στο καύσιμο να τρέξει. Στην περίπτωση του CBR υπάρχει βαλβίδα υποπίεσης.
Επίσης, μήπως το λάστιχο της τάπας του ρεζερβουάρ έχει χάσει τις στεγανοποιητικές του ικανότητες; Ελέγξτε το.
Τι θα πρέπει να ξέρετε:
Το νερό είναι πιο βαρύ απ’ τη βενζίνη. Αυτό σημαίνει ότι μέσα στο λεκανάκι του καρμπυρατέρ η βενζίνη θα επιπλέει πάνω και το νερό θα έχει κάτσει κάτω. Το κακό της υπόθεσης είναι τα ζιγκλέρ ρουφάνε βενζίνη από το πάνω μέρος της λεκάνης. Δηλαδή το νερό θα διατηρείται στη θέση του, που σημαίνει με τη σειρά του απλά, ότι όσο αυξάνεται η ποσότητα νερού, τόσο θα πλησιάζει το επίπεδο των ζιγκλέρ. Όταν το φτάσει, ο κινητήρας θα πάψει να λειτουργεί, αφού πλέον όλο το καζανάκι θα είναι γεμάτο νερό.
Για τη συσσώρευση νερού μπορεί να ευθύνονται και οι βρώμικες δεξαμενές του βενζινάδικου. Προτιμήστε τα πρατήρια με μεγάλη κίνηση.