LIVE: κίνηση στους δρόμους
Share

Test μεταχειρισμένων

Test μεταχειρισμένων
Το Βαυαρικό RR
Κινητήρας
Διαβάστηκε από 52652 αναγνώστες
Ο πιο δυνατός Boxer
Ο νέος κινητήρας Boxer των 1.170 κ.εκ της BMW είναι τοποθετημένος στο R 1200S, αλλά έχει δεχθεί μια σειρά αλλαγών που τον κάνουν το πιο δυνατό που έχει τοποθετηθεί σε μοτοσικλέτα της εταιρίας. Η ιπποδύναμή του είναι 122 ίπποι, νούμερο καθόλου ευκαταφρόνητο για το συγκεκριμένο κινητήρα, που όμως επιτεύχθηκε, μιας και η γερμανική εταιρία προέβη σε μια σειρά αλλαγών. Αρχικά τα δύο αντικριστά έμβολα είναι καινούργια και αυξάνουν τη συμπίεση στα 12,5:1. Η δύναμη που έρχεται ψηλά (8.250 σ.α.λ.) ανάγκασε τους τεχνικούς να προβούν και σε μια σειρά σημαντικών αλλαγών για να διατηρηθεί η αξιοπιστία του κινητήρα. Τα κοκοράκια των βαλβίδων ενισχύθηκαν, ενώ οι εκκεντροφόροι πλέον εδράζονται σε τρία σημεία από δύο που ήταν αρχικά. Περισσότερη δύναμη ψηλά απαιτεί και καλύτερη και ταχύτερη τροφοδοσία, έτσι τα σώματα του ψεκασμού μεγάλωσαν τη διάμετρό τους 5 χιλ. Στην ίδια λογική της αύξησης της διαμέτρου τους περιήλθαν και οι αυλοί εξαγωγής (5 χιλ. επίσης). Η κίνηση στις πεταλούδες ελέγχονται ηλεκτρονικά με αποτέλεσμα την ακριβέστερη απόκριση του κινητήρα. Γεγονός είναι πως οι παραπάνω αλλαγές είναι άμεσα αντιληπτές στο ‘‘δούλεμα’’ του κινητήρα. Ο κινητήρας του R 1200S είναι πραγματικά ο πρώτος Boxer που αρέσκεται στο να βάζει βαθιά τη βελόνα του στροφόμετρου στα κόκκινα με τρόπο που περισσότερο δηλώνει ικανοποίηση παρά κακομεταχείριση. Επίσης, τόσο η απόκριση στο γκάζι όσο και το απότομο άνοιγμα-κλείσιμο στο γκάζι γίνονται ναι μεν δυναμικά και ζωντανά, αλλά πολιτισμένα, δίχως σκασίματα και ‘‘ δυσαρέσκειες’’. Ο κινητήρας του R 1200S θα τεθεί σε λειτουργία με δυο- τρεις περιστροφές της μίζας και το γνώριμο τράβηγμα στα δεξιά από τη στροφορμή του στροφάλου. Στη διαδικασία της προθέρμανσης η λειτουργία είναι τραχιά, κάτι που μεταφράζεται τόσο ακουστικά όσο και στη λειτουργία, με τους παραγόμενους κραδασμούς να συντονίζουν όλη την κατασκευή και ιδιαίτερα το πάνελ των οργάνων και το φέρινγκ. Μόλις όμως ο κινητήρας φτάσει στη θερμοκρασία σωστής λειτουργίας, η λειτουργία στο ρελαντί γίνεται ‘‘βελούδινη’’. Το εξατάχυτο κιβώτιο είναι ένα από τα καλύτερα σε λειτουργία που θα συναντήσετε πάνω σε Boxer κινητήρα και σε σύγκριση με των υπολοίπων μοτοσικλετών της εταιρίας έχει την πιο μαλακή και ήσυχη λειτουργία.

 
 BMW R 1200S
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Αισθητική
Κινητήρας
Αναρτήσεις –Πλαίσιο
Φρένα
Οδηγώντας
Συμπέρασμα


ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ