Η αναζήτηση στην αγορά μεταχειρισμένου είναι μια υπόθεση που απαιτεί προσοχή, καθώς οι επιλογές είναι μεν πολλές, όπως όμως και οι παγίδες και έτσι ο κίνδυνος να μετατραπεί η “ευκαιρία” σε “περιπέτεια” είναι πάντα υπαρκτός. Αφιερώστε χρόνο, λοιπόν, λειτουργήστε με την λογική αφήνοντας κατά μέρος τον παρορμητισμό και ελέγξτε εξονυχιστικά την επόμενη “συμβία” σας.
Η επιλογή της κατάλληλης μοτοσικλέτας ανάμεσα στις χιλιάδες που προσφέρονται είναι μια διαδικασία κάθε άλλο παρά εύκολη. Λίγο ο ενθουσιασμός της στιγμής, λίγο η αμέλεια και οι ελλιπείς γνώσεις δεν αποκλείεται να σας οδηγήσουν σε μια λανθασμένη κίνηση, γι αυτό λοιπόν αντισταθείτε στην επιθυμία να αποκτήσετε την πρώτη μοτοσικλέτα που θα δείτε και λειτουργήστε με βάση την λογική. Αρχικά, πριν ακόμα βγείτε στην αγορά, συγκεκριμενοποιείστε αυτό που ψάχνετε. Δεν είναι λίγες οι φορές που γι άλλο ξεκινάμε και κάνοντας μια σειρά μικροπαραχωρήσεων καταλήγουμε χωρίς να το καταλάβουμε σε κάτι τελείως διαφορετικό, το οποίο δεν καλύπτει τις ανάγκες μας. Αποφασίστε ποιο μοντέλο σας ενδιαφέρει, προσδιορίστε ένα εύρος τιμών που μπορείτε να αντέξετε, αλλά και μια σειρά άλλων παραμέτρων (πχ. έτος κατασκευής, χιλιόμετρα, απαραίτητο εξοπλισμό) και μην επιτρέψετε στον εαυτό σας να παρεκκλίνει από το πλαίσιο αυτό. Ολοκληρώνοντας το πρώτο στάδιο του εντοπισμού του “στόχου”, αρχίζει το δεύτερο, το οποίο συνίσταται στην συγκέντρωση πληροφοριών περί αυτού. Περιοδικά, φίλοι, συνεργεία, διαδίκτυο είναι ορισμένες από τις πηγές από όπου μπορείτε να αντλήσετε στοιχεία για το “βιογραφικό” της μοτοσικλέτας που εξετάζετε. Φροντίστε να μάθετε τα πάντα για το ιστορικό της (πότε ξεκίνησε να παράγεται, πότε ανανεώθηκε και σε ποια σημεία) έτσι ώστε να μην μπορεί κανείς να σας ξεγελάσει. Ενας καλά διαβασμένος αγοραστής είναι ο “εχθρός” κάθε ασυνείδητου πωλητή. Πολλές φορές από το χρώμα και μόνο μπορείτε να αντιληφθείτε το έτος παραγωγής ενός μοντέλου και να αποφύγετε κακοτοπιές (αρκετές εταιρείες διαφοροποιούν κάθε χρόνο την χρωματική γκάμα των προϊόντων τους). Εν συνεχεία, τσεκάρετε την αξία της μοτοσικλέτας στην αγορά. Για να ευλογήσουμε και τα γένια μας, αυτό είναι ίσως και το πιο απλό στάδιο, καθώς αν γυρίσετε στις σελίδες των φωτοαγγελιών του περιοδικού μας θα βρείτε εύκολα αυτό που ζητάτε.
Μετά από τα τρία στάδια της γενικής οριοθέτησης του στόχου, ακολουθεί το “πραγματικό” ψάξιμο, η αξιολόγηση κάθε μοτοσικλέτας ξεχωριστά μετά από επισταμένο έλεγχο. Στόχος; Η ανεύρεση εκείνης που θα προσφέρει τα περισσότερα και θα “ζητάει” τα λιγότερα…