net.mototriti.gr τεύχος net.mototriti.gr Scooter τεύχος
Share

Συγκριτικό Test

Συγκριτικό Test
Μια καρδιά για τρεις!
Στο χώμα
Διαβάστηκε από 52154 αναγνώστες
Αδιαμφισβήτητος νικητής στο χώμα είναι το XT. Από κοντά ακολουθεί το Trail, αφήνοντας μακριά πίσω τους το Mulhacen.
Αδιαμφισβήτητα ο χώρος του XT! Όλα τα τμήματα δείχνουν σχεδιασμένα για να παρασύρουν τον κάτοχό του σε μία εξερεύνηση στο βουνό. Δεν προσφέρεται βέβαια για αγωνιστικούς ρυθμούς, αλλά για ερασιτεχνικές enduroβόλτες είναι μια χαρά. Ο τροχός 21 ιντσών μπροστά δείχνει πρόθυμος να καταπιεί οποιαδήποτε ανωμαλία, αρκεί το γκάζι να κρατηθεί σταθερό. Οι αναρτήσεις με τις μεγάλες διαδρομές απορροφούν σωστά, ενώ τα μέγιστα βοηθά και η soft λειτουργία των φρένων. Ίσως σκεπτόμενη τη χωμάτινη οδήγηση η Yamaha αποφάσισε να μην τους προσδώσει αρχικό “δάγκωμα”, επιλογή απολύτως λογική. Αν ψάχναμε για μειονέκτημα στο XT, αυτό θα ήταν οι μεγάλες διαστάσεις της μοτοσικλέτες (ύψος, πλάτος), οι οποίες θα δυσκολέψουν τους άπειρους αναβάτες. Σε λίγο χαμηλότερο επίπεδο κυμαίνονται οι χωμάτινες επιδόσεις του Trail. Οι αναρτήσεις λειτουργούν ικανοποιητικά και δε θα σε φέρουν προ δυσάρεστων εκπλήξεων, αλλά όλος ο υπόλοιπος σχεδιασμός βάζει γρήγορα το όριο και δείχνει πως επιλογή της Aprilia δεν ήταν η δημιουργία ενός χωμάτινου αθλητή. Με το που σηκώνεσαι από τη σέλα, αντιλαμβάνεσαι την ακαταλληλότητα του τιμονιού, καθώς είναι στενό και χαμηλό (ακριβώς αντίθετη εικόνα σε σχέση το XT το οποίο προσφέρεται για όρθια οδήγηση), ενώ η απροθυμία του κινητήρα στις χαμηλές στροφές προσθέτει ένα ακόμα πρόβλημα. Παρόλα αυτά το Trail δε θα δυσανασχετήσει και θα κινηθεί αξιοπρεπέστατα στο χώμα, δικαιολογώντας και με το παραπάνω το χαρακτηρισμό On-Off που του αποδίδεται. Το Mulhacen, τέλος, θα συμπεριφερθεί στο χώμα με τον τρόπο ακριβώς που ανέμενες από την πρώτη στιγμή που το είδες. Εκτός από τα χωμάτινα ελαστικά, τίποτα άλλο πάνω του δεν ευνοεί την εκτός δρόμου οδήγηση. Θα συναντήσει τις υπόλοιπες δύο μοτοσικλέτες μόνο στις “καθαρές” φλαταδούρες, όπου και θα “παίξει” πλαγιολισθαίνοντας ελεγχόμενα, αλλά μέχρι εκεί. Όταν ζορίσουν τα πράγματα, θα αρκεστεί σε απλή διάσχιση, καθώς το πιρούνι έχει αργή συμπίεση και πολύ γρήγορη επαναφορά, κάτι που σημαίνει πως και σε μικρές ανωμαλίες προκαλούνται αναταράξεις στο μπροστινό και απώλεια πρόσφυσης του ελαστικού.

 
 Συγκριτικό Aprilia Trail Vs Derbi Mulhacen Vs Yamaha XT 660R
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Οι παλιοί…
…και ο νέος
Σχεδίαση
Κινητήρας
Φρένα
Αναρτήσεις
Θέση οδήγησης
Θέση συνεπιβάτη
Οδηγώντας
Στο χώμα
Στην πόλη
Συμπέρασμα


ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ