Η δημοφιλέστερη enduro μοτοσικλέτα, το 450 EXC, δέχτηκε σημαντικές βελτιώσεις για φέτος. Το νέο πλαίσιο έδωσε άλλον αέρα στον τρόπο που οδηγείται η μοτοσικλέτα, με τους χειρισμούς και τις αλλαγές κατεύθυνσης να γίνονται πιο εύκολα από ποτέ! Χάρη στις πιο μαζεμένες διαστάσεις στο επάνω μέρος του πλαισίου, η θέση οδήγησης βελτιώθηκε σημαντικά. Τα μεγάλα νέα όμως, αφορούν στον κινητήρα. Δέχτηκε εκτενείς αλλαγές, με το συνολικό όφελος σε βάρος να φτάνει τα 2,5 κιλά σε σύγκριση με το περσινό μοντέλο! Νούμερο εντυπωσιακό, καθώς μείωσε το βάρος της μοτοσικλέτας κατά 2,9 κιλά σε σχέση με το μοντέλο 2011. Οι μικρότερες εξωτερικές διαστάσεις του μοτέρ, επέτρεψαν στο κάτω μέρος του πλαισίου να είναι πιο μαζεμένο, με μεγαλύτερη απόσταση απ´ το έδαφος.
Κύλινδρος και κεφαλή ακολουθούν την ίδια φιλοσοφία με το περσινό με έναν εκκεντροφόρο και τέσσερις βαλβίδες, όμως η εσωτερική σχεδίαση είναι εντελώς καινούρια. Έχει ένα κύκλωμα λίπανσης (το περσινό είχε δύο κυκλώματα), με καλύτερα αποτελέσματα όσον αφορά στην ψύξη και θερμοκρασία λειτουργίας του κινητήρα. Το πιστόνι έχει την ίδια διάμετρο, είναι όμως ελαφρύτερο επιφέροντας λιγότερους κραδασμούς. Ο τεντωτήρας του εκκεντροφόρου είναι μηχανικός αντί για υδραυλικός, με νέο οδηγό αλυσίδας. Το καρμπυρατέρ έδωσε τη θέση του στον ψεκασμό της
Keihin και το αποτέλεσμα είναι πιο άμεση απόκριση στο γκάζι και μειωμένη κατανάλωση καυσίμου. Η δύναμη περνάει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στο έδαφος και το 450 EXC κάνει την οδήγηση απολαυστική και αποτελεσματική.
Στα φετινά μοντέλα, το PDS αμορτισέρ είναι τοποθετημένο σε πιο οριζόντια θέση και έχει μακρύτερο στέλεχος κατά 7mm. Τελείως διαφορετική είναι και η θέση όπου εδράζεται στο πλαίσιο.
Το ατσάλινο πλαίσιο στα τετράχρονα άλλαξε σχήμα με μικρότερους σωλήνες στο επάνω μέρος, και νέα σχεδίαση. Αποτέλεσμα είναι η καλύτερη αίσθηση στην οδήγηση των μοτοσικλετών. Οι μικρότερες διαστάσεις κινητήρων των 450 & 500 EXC, επέτρεψαν την μεγαλύτερη απόσταση του πλαισίου απ´ το έδαφος.