Δες ποια βήματα πρέπει να ακολουθήσεις για να προσαρμόσεις τη μοτοσυκλέτα σου κατάλληλα, ώστε να ταιριάζει με τα δικά σου ξεχωριστά χαρακτηριστικά.
Ο κάθε αναβάτης έχει τα δικά του ξεχωριστά χαρακτηριστικά σώματος σε σχήμα και μέγεθος, την ώρα που όλες οι μοτοσυκλέτες από το κάθε μοντέλο είναι ακριβώς οι ίδιες, όταν βγαίνουν από την γραμμή παραγωγής. Εκτός και αν είστε πολύ τυχεροί, κάποια πτυχή των διαστάσεων θα είναι σχετικά άβολη σε σχέση με το σωματότυπό σας και το στιλ οδήγησης που έχετε. Ευτυχώς υπάρχουν ορισμένες κινήσεις που μπορείτε να κάνετε, και να προσαρμόσετε τη μοτοσυκλέτα, ώστε να ταιριάζει με τα δικά σας χαρακτηριστικά. Αν και μερικά από αυτά περιλαμβάνουν αλλαγή εξαρτημάτων, μπορούν να αλλάξουν ριζικά την εμπειρία οδήγησης προς το καλύτερο.
1. Ύψος σέλας
Ορισμένα μοντέλα διαθέτουν σέλα με ρυθμιζόμενο ύψος, ενώ σε αρκετές μοτοσυκλέτες υπάρχουν εργοστασιακές επιλογές που αλλάζουν το ύψος της σέλας ή ακόμα και τη θέση. Ο λόγος πίσω από αυτό, είναι να προσφέρουν στους αναβάτες το καλύτερο δυνατό εργονομικό τρίγωνο, δηλαδή πιο άνετη πρόσβαση στο έδαφος, στα μαρσπιέ και στο τιμόνι. Εκτός από τους πιο βραχύσωμους, μπορούν να ωφεληθούν και οι ψηλότεροι από αυτή τη μεταβολή. Για μεγαλύτερο εύρος επιλογών απευθυνθείτε στην aftermarket αγορά, όπου μπορείτε να κατασκευάσετε τη σέλα της αρεσκείας σας.
2. Γωνία τιμονιού/κλιπ-ον
Αν οι καρποί σας κουράζονται ή μουδιάζουν σε μεγαλύτερες διαδρομές, πιθανότατα είστε υποψήφιοι για νέο τιμόνι ή προσαρμογή της γωνίας των κλιπ-ον. Εκτός από μια πιο άνετη θέση των χεριών, πιθανότατα θα έχετε καλύτερο έλεγχο της μοτοσικλέτας σας. Μια ανέξοδη λύση είναι να δοκιμάσετε να προσαρμόσετε τη γωνία του εργοστασιακού τιμονιού. Αν καταφύγετε σε aftermarket λύση, οι επιλογές είναι πολλές, όμως τσεκάρετε αν χρειάζονται προσαρμογές και σε γραμμές και καλώδια. Για μοτοσυκλέτες με κλιπ-ον, μπορείτε να τα ρυθμίσετε, αν χαλαρώσετε τις βίδες και περιστρέψετε το σφικτήρα στο καλάμι του πιρουνιού. Ωστόσο, πολλά εργοστασιακά κλιπ-ον βιδώνουν στην τιμονόπλακα, οπότε ίσως χρειαστεί να καταφύγετε στην αγορά aftermarket. Όπως και στην παραπάνω περίπτωση, μπορεί να χρειαστούν νέες γραμμές και καλώδια.
3. Ύψος τιμονιού
Η γωνία της λαβής των χεριών δεν είναι το μόνο μέρος της περιοχής του τιμονιού που πρέπει να ρυθμιστεί κατάλληλα για την άνεση του αναβάτη. Εάν έχετε σπορ μοτοσικλέτα αλλά την χρησιμοποιείτε και για καθημερινή μετακίνηση ή χαλαρό τουρισμό, είναι καλό να ανεβάσετε τις χειρολαβές για να αποφορτίσετε την πίεση από τα χέρια και την πλάτη. Αν έχετε κλιπ-ον, ανεβάστε το ύψος τους από τα καβαλέτα και αν δεν διαθέτουν, αγοράστε ένα σετ με ρυθμιζόμενα καβαλέτα, για να τελειοποιήσετε όχι μόνο το ύψος πιασίματος αλλά και τη γωνία. Αν έχετε τιμόνι, μπορείτε να προσθέσετε καβαλέτα που αυξάνουν το ύψος της ράβδου και τα μεταφέρουν πιο κοντά στον αναβάτη, αν το επιθυμείτε. Για να αποφύγετε τα έξοδα, ορισμένα εργοστασιακά καβαλέτα μπορούν να αναποδογυριστούν για να μετακινηθεί το τιμόνι προς τα εμπρός ή προς τα πίσω.
4. Ύψος ζελατίνας
Το ύψος της ζελατίνας εξαρτάται από την προσωπική εκτίμηση του κάθε αναβάτη. Στις μοτοσυκλέτες τουρισμού μερικοί προτιμούν ψηλή ζελατίνα και να κοιτούν μέσα από αυτή, ενώ άλλοι απλά θέλουν να κοιτάζουν πάνω από αυτή. Αν ανήκετε στη δεύτερη κατηγορία δεν υπάρχει πρόβλημα. Αν όμως χρειάζεστε πιο ψηλή ζελατίνα, τότε θα χρειαστεί να την αλλάξετε με μια aftermarket ή με μία από τον επίσημο κατάλογο αξεσουάρ της εταιρίας. Οι αναβάτες σπορ μοντέλων επιλέγουν να αλλάξουν ζελατίνα, στο πλαίσιο της ρύθμισης του ύψους και της έντασης των στροβιλισμών του αέρα στον ανοιχτό δρόμο. Για να έχουν κα τη δυνατότητα να κρυφτούν πίσω από αυτή όταν κινούνται με ταχύτητες κοντά στην τελική.
5. Ρύθμιση ανάρτησης
Για ποιο λόγο να χρησιμοποιείτε τις ίδιες σκληρές ρυθμίσεις, που είναι ιδανικές για διαδρομές με στροφές ή την πίστα, ακόμα και όταν ταξιδεύετε στην εθνική; Γιατί μεταφέρετε συνεπιβάτη και αποσκευές χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις της ανάρτησής σαςq Παρόλο που δεν βγάζει νόημα είναι κάτι που το κάνουν οι περισσότεροι. Εάν η μοτοσυκλέτα σας έχει πλήρως ρυθμιζόμενες αναρτήσεις, αφιερώστε χρόνο για να πετύχετε τις κατάλληλες ρυθμίσεις τόσο σε ταξίδι, όσο και σε στριφτερή διαδρομή. Εάν η μοτοσυκλέτα σας έχει μόνο ρύθμιση του πίσω αμορτισέρ, ρυθμίστε την προφόρτιση ανάλογα με το φορτίο που μεταφέρετε. Η οδηγική απόλαυση αυξάνεται και στις δύο περιπτώσεις.
6. Θέση μαρσπιέ Πριν αλλάξετε θέση στα μαρπιέ σας, βεβαιωθείτε για τη χρήση που θέλετε να κάνετε. Οι οδηγοί σπορ κατασκευών προτιμούν πιο επιθετική θέση οδήγησης με περισσότερη απόσταση από το έδαφος, όπως μαρτυρούν και τα aftermarket σετ για αυτή την κατηγορία. Οι αναβάτες των street μοντέλων χρειάζονται περισσότερο ξεδίπλωμα των ποδιών με λίγο μεγαλύτερες γωνίες για πιο άνετη οδήγηση. Στα τουριστικά και τα cruiser, η καλύτερη επιλογή είναι η μπροστινή μετατόπιση που δίνει μια πιο χαλαρή ξαπλωτή θέση οδήγησης.
7. Θέση μανέτας φρένου και συμπλέκτη
Εάν παλεύετε να φτάσετε τις μανέτες του φρένου και του συμπλέκτη, τότε δεν μπορείτε να χειριστείτε με ασφάλεια τις λειτουργίες που επιτελούν. Το ίδιο ισχύει και στην περίπτωση που είναι πολύ κλειστά και κοντά στα χέρια. Αν και πολλές μοτοσυκλέτες είναι εξοπλισμένες με ρυθμιζόμενες μανέτες, που φέρνουν τον επιλογέα στη σωστή απόσταση από το χέρι, δεν έχουν όλες οι μοτοσυκλέτες αυτή τη δυνατότητα. Σε αυτή την περίπτωση, θα μπορούσατε να ελέγξετε αν οι ρυθμιζόμενες μανέτες από ένα άλλο μοντέλο της ίδιας εταιρίας ταιριάζουν με το μοτοσυκλέτα σας ή μπορείτε να προμηθευτείτε ένα ζευγάρι aftermarket.