Η Yamaha παρουσίασε τις πρώτες φωτογραφίες και τα τεχνικά χαρακτηριστικά των νέων μοντέλων της για το 2009. Τις εντυπώσεις κλέβει το νέο R1 των 182 ίππων και το τετρακύλινδρο all-round XJ6-Diversion, ενώ σημαντικά για την entry-level κατηγορία είναι τα WR125R&X
To κορυφαίο supersport της Yamaha, παρουσιάζεται ριζικά ανανεωμένο για το 2009, εισάγοντας στην κατηγορία για πρώτη φορά την «ασύμμετρου» τύπου σειρά ανάφλεξης χάρη στην πρωτοποριακή –για μοτοσικλέτα δρόμου- διάταξη των κομβίων του στροφάλου. Σε αντίθεση με την συνήθη για τους τετρακύλινδρους κινητήρες, παράλληλη κίνηση των πιστονιών ανά ζεύγος, στο νέο R1, το κάθε πιστόνι κινείται ανεξάρτητα, χωρίς να έχει «ζευγάρι» που να διαγράφει την ίδια κίνηση παράλληλα με αυτό. Τα διαστήματα ανάφλεξης είναι: 270ο – 180ο – 90ο – 180ο και σύμφωνα με την Yamaha, αυτό προσδίδει γραμμικότητα στην απόδοση του κινητήρα, ροπή από τις χαμηλές στροφές, μεγαλύτερη πρόσφυση λόγω του τρόπου με τον οποίο πραγματοποιείται η παροχή ισχύος στο πίσω ελαστικό και μια μοναδική αίσθηση της λειτουργίας του μοτέρ.
Είναι η πρώτη φορά που στρόφαλος τέτοιου τύπου (crossplane) εφαρμόζεται σε μοτοσικλέτα ευρείας παραγωγής, αφού η πρωτοποριακή διάταξη των κομβίων, απαιτεί πολυπλοκότητα στην σχεδίαση και τεχνογνωσία που μέχρι πρότινος, αποτελούσε αποκλειστικό προνόμιο αγωνιστικών κατασκευών.
Η χωρητικότητα του κινητήρα είναι 998κ.εκ (διάμετρος Χ διαδρομή:78 Χ 52,2 χιλ.) και με την συμπίεση της τάξεως του 12.7:1, η ονομαστική απόδοση του κινητήρα ανέρχεται στους 182 ίππους στις 12.500σ.α.λ. και στα 11,8kgm ροπής στις 10.000σ.α.λ.
Τα συστήματα YCC-I (μεταβλητού μήκους αυλοί εισαγωγής) και ΥCC-T (…e-γκάζι) είναι φυσικά παρόντα στο νέο R1, νέο όμως αποτελεί το D-Mode Map, το οποίο συνεργαζόμενο με το YCC-T, δίνει στον αναβάτη την δυνατότητα να επιλέξει μεταξύ τριών διαφορετικών modes απόδοσης του κινητήρα. Standard mode για all-round χρήση στον δρόμο, Α mode για μέγιστη απόδοση στην πίστα και B mode για ομαλή απόδοση σε συνθήκες μειωμένης πρόσφυσης.
Αναλυτική περιγραφή όλων των νέων στοιχείων του R1 2009, θα υπάρξει τις επόμενες ημέρες στο mototriti.gr αλλά και στο επόμενο τεύχος του Moto Τρίτη.
XJ6-Diversion
Η Yamaha αφουγκράστηκε τις ανάγκες της ευρωπαϊκής αγοράς που απαιτούσε εύκολες και φιλικές all-round street μοτοσικλέτες και παρουσίασε ακριβώς αυτό!
Δανειζόμενη ένα όνομα από τα παλιά (θυμάστε τα Diversion 400- 600 – 900;) κατασκεύασε μια μοτοσικλέτα που συνδυάζει ευκολία στην οδήγηση, άνεση, πολυχρηστικότητα και οικονομία (σε κόστος κτήσης και χρήσης σύμφωνα με την Yamaha), ευελπιστώντας να αποσπάσει ένα σημαντικό κομμάτι από την πίτα των πωλήσεων της συγκεκριμένης κατηγορίας.
Ο κινητήρας προέρχεται από τα FZ6, έχοντας όμως υποστεί αρκετές αλλαγές (κυλινδροκεφαλή, κάρτερ, εισαγωγή, εξαγωγές και συμπλέκτης είναι νέα) και αποτελεί ένα σχεδόν νέο μοτέρ, ρυθμισμένο ώστε να αποδίδει στα πρότυπα της μεσαίας κατηγορίας των street μοτοσικλετών. Αποδίδει 78 ίππους στις 10.000σ.α.λ. και 6,1 kgm ροπής στις 8.500σ.α.λ. επιδεικνύοντας σύμφωνα πάντα με την Yamaha, μια «φιλικά ροπάτη» συμπεριφορά σε όλο το φάσμα των στροφών λειτουργίας του.
Το πλαίσιο είναι τύπου «διαμάντι», κατασκευασμένο από χαλύβδινους σωλήνες κυκλικής διατομής, συνδυάζοντας μικρές εξωτερικές διαστάσεις, εύκολο έλεγχο της μοτοσικλέτας και χαμηλό ύψος σέλας (785χιλ.) Οι αναρτήσεις αποτελούνται από συμβατικό πιρούνι διαμέτρου 41χιλ. στο μπροστινό μέρος και μονό αμορτισέρ με διαδρομή 130χιλ. στο πίσω μέρος. Δύο δισκόφρενα 298χιλ. μπροστά και ένας δίσκος 245χιλ. πίσω συνθέτουν τα φρένα του XJ6-Diversion, το οποίο θα διατίθεται επίσης και σε έκδοση με ABS.
WR 125R&X
…η αλλιώς, σοβαρά entry level! Την αποκλειστικότητα των εφηβικών ονείρων φαίνεται πως θέλει η Yamaha, αφού μετά το (είμαι και φαίνομαι R6) YZF-R125, παρουσίασε τα 125αρια WR, ώστε να προσελκύσει τους εφήβους (…κάθε ηλικίας) που ελκύονται από τις enduro και SM μοτοσικλέτες. Τα δύο νέα μοντέλα ευελπιστούν να αποτινάξουν από πάνω τους την ρετσινιά του…υποκοριστικού και να λανσαριστούν ως μοτοσικλέτες και όχι ως «μοτοσικλετάκια ή μηχανάκια». Για τον λόγο αυτό, δεν έχει γίνει οικονομία στις διαστάσεις και το πλαίσιο βασίζεται σε αυτό των WR250R&X, ενώ και στα περιφερειακά δεν παρατηρούνται οι συνήθεις για την κατηγορία «εκπτώσεις».
Ο κινητήρας, είναι ο γνωστός από το YZR-R125 μονοκύλινδρος των 124,7 κ.εκ.
(τετραβάλβιδος, υγρόψυκτος και «ψεκαστός» ), που αποδίδει 15 ίππους και 1,24kgm ροπής στις 9.000 και στις 8.000σ.α.λ. αντιστοίχως. Οι αναρτήσεις είναι κοινές και στα δύο μοντέλα και αποτελούνται από πιρούνι 41χιλ και μονό αμορτισέρ πίσω, ενώ διαφορές υπάρχουν φυσικά στις διαστάσεις των τροχών (R: 21 – 18, Χ: 17 –17) και στα φρένα όπου στο motard ο μπροστινός δίσκος έχει διάμετρο 298χιλ., ενώ στο enduro, 240χιλ. (πίσω παραμένει ο ίδιος στα 220χιλ.). Το ύψος της σέλας είναι ένα στοιχείο που διαφοροποιείται επίσης, με αυτή του «R» να βρίσκεται στα 930χιλ. και του «Χ» λίγο πιο χαμηλά, στα 920χιλ.
XVS 950A Midnight Star
Ένα μεσαίου κυβισμού cruiser που συνδυάζει την αίσθηση των «μεγάλων» με την ευκολία οδήγησης των «μικρών», αποτελεί σύμφωνα με την Yamaha, το νέο XVS 950A. Ο νέος κινητήρας είναι δικύλινδρος, αερόψυκτος και τετραβάλβιδος, με χωρητικότητα 942κ.εκ. και απόδοση 54 ίππων (6.000σ.α.λ.) και 7,84 kgm ροπής (3.000σ.α.λ.), ενώ η κατασκευαστική του δομή αλλά και η ρύθμιση του, έχουν πραγματοποιηθεί με τρόπο που να ευνοεί την αίσθηση, αφήνοντας τεχνηέντως να «δραπετεύσει» και ένα μικρό ποσοστό κραδασμών. Η σέλα είναι χαμηλά, στα 675χιλ., ενώ η γεωμετρία του πλαισίου είναι «χορταστική» σε τιμές, όπως ακριβώς αρμόζει σε ένα cruiser που σέβεται τον εαυτό του. Με διαστάσεις ελαστικών 130/70-18 μπροστά - 170/70-16 πίσω, εμφάνιση που θυμίζει κάτι μεταξύ power-cruiser και κλασσικού chopper και κυβισμό που για την κατηγορία αποτελεί την μέση λύση, το νέο XVS 950A Midnight Star μπορεί να αποτελέσει ένα πολύ ισχυρό «δέλεαρ», για τους θιασώτες του easy riding στην χώρα μας.