Πρόσφατα η Honda παρουσίασε το εξελιγμένο για supersport C-ABS, που εφαρμόζεται προαιρετικά στα CBR 600/1000RR. Πιστεύετε ότι θα γενικευθεί η χρήση τέτοιων συστημάτων στα SS; Μπορούν να συνυπάρξουν τα ηλεκτρονικά συστήματα με τον απόλυτο χαρακτήρα αυτών των μοτοσικλετών;
δεν υπαρχει περιπτωση να συνηπαρξουν ηλεκτρονικα βοηθηματα σε SS μοτοσυκλετες.γιατι χρειαζεσαι και το απολυτο φρεναρισμα,και το γλυστρημα και το σπινιαρισμα.αρα δεν υπαρχει περιπτωση να συνηπαρξουν.
Από τη στιγμή που η Honda κάνει το πρώτο βήμα, νομίζω ότι οι άλλοι θα ακολουθήσουν. Και αυτό γιατί έχει αποδείξει αυτή η εταιρεία ότι δεν κάνει κινήσεις στην τύχη. Έχει σίγουρα μελετήσει αυτό το σύστημα ώστε να μην "ξενερώνει" τους fun της γρήγορης οδήγησης. Kαι επειδή ακριβώς είναι ο μεγαλύτερο κατασκευαστής στον κόσμο, είναι βέβαιο ότι θα επηρεάσει τους άλλους. Δηλαδή, σίγουρα τους Ιάπωνες γιατί οι Ιταλοί είναι άλλη ιστορία. Βέβαια θα μου πείτε, έβαλαν και αυτοί traction control στο 1188. Οk, αλλά σίγουρα είναι πιο απρόβλεπτοι. Ιδωμεν...
Περικλής Π.
Η άποψή μου είναι ότι ορθώς τα πράγματα εξελίσσονται στις μοτοσικλέτες. Και το ABS αποτελεί εξέλιξη. Δεν μπορεί να εξελίσσονται τεχνολογικά τα αυτοκίνητα και οι μοτοσικλέτες να μένουν πίσω. Είναι απαράδεκτο. Θεωρώ ότι είναι ευκαιρία να γίνουν ακόμη ασφαλέστερες, ακόμη πιο ολοκληρωμένες οι σύγχρονες μοτοσικλέτες και να γίνει πιο αξιοποιήσιμη η δύναμή τους. Γιατί, και απευθύνομαι σε όλους τους "δήθεν" γρήγορους που κυκλοφορούν στην Ελλάδα, πως θα μπορέσεις να πας γρήγορα όταν δεν έχεις εμπιστοσύνη στη μοτοσικλέτα σου ότι θα ανταποκριθεί σωστά στο φρενάρισμα; Πάρτε το απόφαση παιδιά, για να πας γρήγορα δεν αρκεί μόνο ένα μοτέρ "τούμπανο". Εκτός και αν δε σε νοιάζει να φάς το κεφάλι σου.
Πέτρος Π.
Δεν ξέρω τι λέτε μάγκες, αλλά επειδή είμαι και κάποιας ηλικίας (πάτησα τα 40) εγώ δεν τα καταλαβαίνω αυτά: ABS και sport απλά δεν πάνε μαζί. Δεν ξέρω αν είμαι της παλιάς σχολής αλλά αυτό που λέω είναι ότι κοροϊδεύαμε τους μπεμβεδάκηδες με τα ABS και τώρα βλέπω στο Fireblade αυτό το πράγμα! Τα sport είναι γκάζια και φυσικά καλά φρένα. Αλλά προτιμώ να βλέπω να ρίχνουν φράγκα σε αναρτήσεις/πλαίσιο, παρά σε ABS. Εξάλλου όποιος δεν ξέρει να φρενάρει, ε, ήρθε η ώρα να μάθει.
Nikos Power
Παιδιά χαιρετώ και μπαίνω κατευθείαν στο ψητό. Είναι πολύ λίγοι αυτοί που μπορούν να εκμεταλλευτούν έστω το 80% του γκαζιού της μοτοσικλέτας τους στην έξοδο της στροφής και κατά την ταπεινή μου γνώμη ακόμη λιγότεροι αυτοί που μπορούν να πάρουν ακόμη και το 70% από τα φρένα μίας SS μοτοσικλέτας στο δρόμο, χωρίς να κινδυνεύσουν παράλληλα να αγοράσουν οικόπεδο... Ούτως ή άλλως αυτό το οριακό φρενάρισμα στους ειδικά στους δρόμους του Ellada με SS μηχανή μοιάζει ουτοπικό. Η δύναμη που παράγουν αυτά τα φρένα είναι υπερβολικά μεγάλη για να μπορέσει να περάσει στους δρόμους-παγοδρόμια της χώρας μας με τον χαμηλό συντελεστή τριβής, όσο καλοστημένο και αν είναι το μηχανάκι και όσο καλό και αν είναι το μπροστινό ελαστικό. Και ας έχει και στην τελική και την κορυφαία αίσθηση. Όποιος νομίζει ότι μπορεί να το κάνει αυτό, μάλλον την έχει δει καλύτερος του Rossi, γιατί ούτε αυτός δεν τα κάνει αυτά σε δημόσιο δρόμο. Εγώ νομίζω ότι η Honda έπραξε σοφά που τοποθέτησε C-ABS στα κορυφαία της SS. Όχι μόνο εδώ στο Ellada αλλά παντού στην Ευρώπη οι περισσότεροι τα παίρνουν για μόστρα και κατά την άποψή μου καλά κάνουν αφού η μοτοσικλέτα είναι πάνω από όλα συναίσθημα και πάνω από όλα αυτό που καβαλάς πρέπει να σε γεμίζει. Το θέμα είναι ότι όταν προσπαθούν να τα πάνε γρήγορα , επειδή τα SS είναι τόσο απόλυτα (και ας έχουν γίνει τόσο φιλικά και και και, όπως λέει και ο φίλος goran...) τα φοβούνται. Φοβούνται να ανοίξουν το γκάζι μη φάνε κανά καπάκι και φοβούνται να πατήσουν τα φρένα δυνατά μη φάνε τα όργανα στα μούτρα και μετρήσουν παραρούνες… Οπότε με ένα ABS τουλάχιστον μπορούν να φρενάρουν με ασφάλεια ΠΑΝΤΟΥ. Ακόμη και όταν τα βάζουν μέσα στην κίνηση (μέγα έγκλημα…), με κρύα λάστιχα και πολύ μικρούς χρόνους για να αντιδράσεις. Και στην τελική για τους σκληροπυρηνικούς υπάρχει και το μοντέλο χωρίς το ABS. Αυτά! Να είμαστε όλοι καλά.
Τελικά όλη αυτή η φασαρία με την τεχνολογία και το ενα καινούργιο ηλεκτρονικό και το άλλο καινούργιο εργαλείο εν τέλει είναι πως θα βάλουν βαθειά το χέρι τους στην τσέπη μας. Σε μια εποχή που θα έπρεπε να παραμένει σταθερή η τεχνολογία, να φτηναίνουν τα μηχανήματα και τελικά να δουλεύουν τα εργαλεία για εμάς, δουλεύουμε για το καινούργιο μοντέλλο. Και, κάτι ακόμα, τα ηλεκτρονικά βοηθήματα σε βοηθάνε να πας με πολλά και να τσακιστείς τελικά. Για να το σκεφτούμε είναι και αυτό μια σκέψη. Βέβαια εμείς είμαστε έξυπνοι τα ατυχήματα είναι για τους χαζούς εξωγήινους.
Η συζήτηση θυμίζει λίγο το ερώτημα με ABS ή όχι, πριν χρόνια για το αυτοκίνητο ή με ESP ή όχι, που ακόμα το ψάχνουμε. Νομίζω ότι το θέμα δεν είναι αν το C-ABS χρειάζεται ή όχι αλλά αν λειτουργεί σωστά ώστε να προσφέρει την πολύτιμη ασφάλεια που υπόσχεται. Οι αναφορές που διαβάζω, για καλύτερους χρόνους στην πίστα από κοινούς οδηγούς νομίζω συνηγορούν στην έστω κατ επιλογή, αν όχι υποχρεωτική χρήση του.
Αν το σύστημα αυτό λειτουργεί καλά, δεν βλέπω τον λόγο γιατί να μην εφαροσθεί σε ευρύτερη κλίμακα, όχι μόνο απο τη Honda, αλλά και από άλλες εταιρείες. Για τους σκληροπυρηνικούς που κάνουν λόγο ότι θα χαθέι η άισθηση κτλ-κτλ, δεν νομίζω ότι αντέδρασαν τόσο πολύ με τα ηλεκτρονικά βοήθηματα τύπου ride by wire γκάζι και συμπλέκτες περιορισμένης ολίσθησης!
Αυτά δεν είναι βοηθήματα;
Τo θέμα με τα supersport είναι να τα ευχαριστιέσαι στην βόλτα ή στην επισκεψη το ΣΚ στη πίστα. Ο χρόνος όλων μας είναι περιορισμένος και οι ευκαιρίες να ξεσκάσουμε πολύ λίγες. Ποιός ο λόγος να παλεύω με μια δύστροπη μοτοσικλέτα, από τη στιγμή μάλιστα που το ζητούμενο είναι η διασκέδαση και η ασφάλεια και όχι η θέση στο βάθρο;
E oxi kai abs se ss mixanakia re paidia! Eleos pia, tin mia ta ekfylizoyn me tis prodiagrafes kaysaeriwn, tin alli ta kanoyn pio filika, pio proodeytika, pio, pio, pio...
einai h koryfaia katigoria motosikletwn kai einai gia ligous!
Ayto poy pane na kanoyn einai na mporei o ka8e asxetos na parei to yper toumpano neo montelo gia mostra.
Alla xanoyn apo pelates oloys emas poy goystaroume ati8ases kai sklhropyrinikes motosikletes
Καλά έκανε η Honda και έβαλε προαιρετικά το C-ABS στα CBR, γιατί αν ήταν standard στον εξοπλισμό, χΛωμο το έβλεπα να πουλούσε πολλά μηχανάκια.
Για να μην παρεξηγηθώ, δεν έχω δοικιμάσει C-ABS, αλλά όπως και να το κάνουμε, ηλεκτρονικά βοήθημα στην πίστα (όπου θα έπρεπε κανονικά να οδηγούνται αυτά τα μηχανάκια) δεν ταιριάζουν, ακόμα και αν δουλέυουν στην εντέλεια.
Ειναι θέμα ψυχολογίας περισσότερο, ο πισταδόρος θέλει να έχει της άισθηση πως κοντρολάρει τη μηχανη στο 100%!
Τώρα για την Ελλάδα όπου τα supersport πάνε κυρίως στο δρόμο, σίγουρα το C-ABS είναι καλοδεχούμενο.
mia dokimi tha mas pisei ama petixei to ABS se auti tin katigoria
δεν υπαρχει περιπτωση να συνηπαρξουν ηλεκτρονικα βοηθηματα σε SS μοτοσυκλετες.γιατι χρειαζεσαι και το απολυτο φρεναρισμα,και το γλυστρημα και το σπινιαρισμα.αρα δεν υπαρχει περιπτωση να συνηπαρξουν.
Από τη στιγμή που η Honda κάνει το πρώτο βήμα, νομίζω ότι οι άλλοι θα ακολουθήσουν. Και αυτό γιατί έχει αποδείξει αυτή η εταιρεία ότι δεν κάνει κινήσεις στην τύχη. Έχει σίγουρα μελετήσει αυτό το σύστημα ώστε να μην "ξενερώνει" τους fun της γρήγορης οδήγησης. Kαι επειδή ακριβώς είναι ο μεγαλύτερο κατασκευαστής στον κόσμο, είναι βέβαιο ότι θα επηρεάσει τους άλλους. Δηλαδή, σίγουρα τους Ιάπωνες γιατί οι Ιταλοί είναι άλλη ιστορία. Βέβαια θα μου πείτε, έβαλαν και αυτοί traction control στο 1188. Οk, αλλά σίγουρα είναι πιο απρόβλεπτοι. Ιδωμεν... Περικλής Π.
Η άποψή μου είναι ότι ορθώς τα πράγματα εξελίσσονται στις μοτοσικλέτες. Και το ABS αποτελεί εξέλιξη. Δεν μπορεί να εξελίσσονται τεχνολογικά τα αυτοκίνητα και οι μοτοσικλέτες να μένουν πίσω. Είναι απαράδεκτο. Θεωρώ ότι είναι ευκαιρία να γίνουν ακόμη ασφαλέστερες, ακόμη πιο ολοκληρωμένες οι σύγχρονες μοτοσικλέτες και να γίνει πιο αξιοποιήσιμη η δύναμή τους. Γιατί, και απευθύνομαι σε όλους τους "δήθεν" γρήγορους που κυκλοφορούν στην Ελλάδα, πως θα μπορέσεις να πας γρήγορα όταν δεν έχεις εμπιστοσύνη στη μοτοσικλέτα σου ότι θα ανταποκριθεί σωστά στο φρενάρισμα; Πάρτε το απόφαση παιδιά, για να πας γρήγορα δεν αρκεί μόνο ένα μοτέρ "τούμπανο". Εκτός και αν δε σε νοιάζει να φάς το κεφάλι σου. Πέτρος Π.
Δεν ξέρω τι λέτε μάγκες, αλλά επειδή είμαι και κάποιας ηλικίας (πάτησα τα 40) εγώ δεν τα καταλαβαίνω αυτά: ABS και sport απλά δεν πάνε μαζί. Δεν ξέρω αν είμαι της παλιάς σχολής αλλά αυτό που λέω είναι ότι κοροϊδεύαμε τους μπεμβεδάκηδες με τα ABS και τώρα βλέπω στο Fireblade αυτό το πράγμα! Τα sport είναι γκάζια και φυσικά καλά φρένα. Αλλά προτιμώ να βλέπω να ρίχνουν φράγκα σε αναρτήσεις/πλαίσιο, παρά σε ABS. Εξάλλου όποιος δεν ξέρει να φρενάρει, ε, ήρθε η ώρα να μάθει. Nikos Power
Παιδιά χαιρετώ και μπαίνω κατευθείαν στο ψητό. Είναι πολύ λίγοι αυτοί που μπορούν να εκμεταλλευτούν έστω το 80% του γκαζιού της μοτοσικλέτας τους στην έξοδο της στροφής και κατά την ταπεινή μου γνώμη ακόμη λιγότεροι αυτοί που μπορούν να πάρουν ακόμη και το 70% από τα φρένα μίας SS μοτοσικλέτας στο δρόμο, χωρίς να κινδυνεύσουν παράλληλα να αγοράσουν οικόπεδο... Ούτως ή άλλως αυτό το οριακό φρενάρισμα στους ειδικά στους δρόμους του Ellada με SS μηχανή μοιάζει ουτοπικό. Η δύναμη που παράγουν αυτά τα φρένα είναι υπερβολικά μεγάλη για να μπορέσει να περάσει στους δρόμους-παγοδρόμια της χώρας μας με τον χαμηλό συντελεστή τριβής, όσο καλοστημένο και αν είναι το μηχανάκι και όσο καλό και αν είναι το μπροστινό ελαστικό. Και ας έχει και στην τελική και την κορυφαία αίσθηση. Όποιος νομίζει ότι μπορεί να το κάνει αυτό, μάλλον την έχει δει καλύτερος του Rossi, γιατί ούτε αυτός δεν τα κάνει αυτά σε δημόσιο δρόμο. Εγώ νομίζω ότι η Honda έπραξε σοφά που τοποθέτησε C-ABS στα κορυφαία της SS. Όχι μόνο εδώ στο Ellada αλλά παντού στην Ευρώπη οι περισσότεροι τα παίρνουν για μόστρα και κατά την άποψή μου καλά κάνουν αφού η μοτοσικλέτα είναι πάνω από όλα συναίσθημα και πάνω από όλα αυτό που καβαλάς πρέπει να σε γεμίζει. Το θέμα είναι ότι όταν προσπαθούν να τα πάνε γρήγορα , επειδή τα SS είναι τόσο απόλυτα (και ας έχουν γίνει τόσο φιλικά και και και, όπως λέει και ο φίλος goran...) τα φοβούνται. Φοβούνται να ανοίξουν το γκάζι μη φάνε κανά καπάκι και φοβούνται να πατήσουν τα φρένα δυνατά μη φάνε τα όργανα στα μούτρα και μετρήσουν παραρούνες… Οπότε με ένα ABS τουλάχιστον μπορούν να φρενάρουν με ασφάλεια ΠΑΝΤΟΥ. Ακόμη και όταν τα βάζουν μέσα στην κίνηση (μέγα έγκλημα…), με κρύα λάστιχα και πολύ μικρούς χρόνους για να αντιδράσεις. Και στην τελική για τους σκληροπυρηνικούς υπάρχει και το μοντέλο χωρίς το ABS. Αυτά! Να είμαστε όλοι καλά.
Τελικά όλη αυτή η φασαρία με την τεχνολογία και το ενα καινούργιο ηλεκτρονικό και το άλλο καινούργιο εργαλείο εν τέλει είναι πως θα βάλουν βαθειά το χέρι τους στην τσέπη μας. Σε μια εποχή που θα έπρεπε να παραμένει σταθερή η τεχνολογία, να φτηναίνουν τα μηχανήματα και τελικά να δουλεύουν τα εργαλεία για εμάς, δουλεύουμε για το καινούργιο μοντέλλο. Και, κάτι ακόμα, τα ηλεκτρονικά βοηθήματα σε βοηθάνε να πας με πολλά και να τσακιστείς τελικά. Για να το σκεφτούμε είναι και αυτό μια σκέψη. Βέβαια εμείς είμαστε έξυπνοι τα ατυχήματα είναι για τους χαζούς εξωγήινους.
Η συζήτηση θυμίζει λίγο το ερώτημα με ABS ή όχι, πριν χρόνια για το αυτοκίνητο ή με ESP ή όχι, που ακόμα το ψάχνουμε. Νομίζω ότι το θέμα δεν είναι αν το C-ABS χρειάζεται ή όχι αλλά αν λειτουργεί σωστά ώστε να προσφέρει την πολύτιμη ασφάλεια που υπόσχεται. Οι αναφορές που διαβάζω, για καλύτερους χρόνους στην πίστα από κοινούς οδηγούς νομίζω συνηγορούν στην έστω κατ επιλογή, αν όχι υποχρεωτική χρήση του.
Αν το σύστημα αυτό λειτουργεί καλά, δεν βλέπω τον λόγο γιατί να μην εφαροσθεί σε ευρύτερη κλίμακα, όχι μόνο απο τη Honda, αλλά και από άλλες εταιρείες. Για τους σκληροπυρηνικούς που κάνουν λόγο ότι θα χαθέι η άισθηση κτλ-κτλ, δεν νομίζω ότι αντέδρασαν τόσο πολύ με τα ηλεκτρονικά βοήθηματα τύπου ride by wire γκάζι και συμπλέκτες περιορισμένης ολίσθησης! Αυτά δεν είναι βοηθήματα; Τo θέμα με τα supersport είναι να τα ευχαριστιέσαι στην βόλτα ή στην επισκεψη το ΣΚ στη πίστα. Ο χρόνος όλων μας είναι περιορισμένος και οι ευκαιρίες να ξεσκάσουμε πολύ λίγες. Ποιός ο λόγος να παλεύω με μια δύστροπη μοτοσικλέτα, από τη στιγμή μάλιστα που το ζητούμενο είναι η διασκέδαση και η ασφάλεια και όχι η θέση στο βάθρο;
E oxi kai abs se ss mixanakia re paidia! Eleos pia, tin mia ta ekfylizoyn me tis prodiagrafes kaysaeriwn, tin alli ta kanoyn pio filika, pio proodeytika, pio, pio, pio... einai h koryfaia katigoria motosikletwn kai einai gia ligous! Ayto poy pane na kanoyn einai na mporei o ka8e asxetos na parei to yper toumpano neo montelo gia mostra. Alla xanoyn apo pelates oloys emas poy goystaroume ati8ases kai sklhropyrinikes motosikletes
Καλά έκανε η Honda και έβαλε προαιρετικά το C-ABS στα CBR, γιατί αν ήταν standard στον εξοπλισμό, χΛωμο το έβλεπα να πουλούσε πολλά μηχανάκια. Για να μην παρεξηγηθώ, δεν έχω δοικιμάσει C-ABS, αλλά όπως και να το κάνουμε, ηλεκτρονικά βοήθημα στην πίστα (όπου θα έπρεπε κανονικά να οδηγούνται αυτά τα μηχανάκια) δεν ταιριάζουν, ακόμα και αν δουλέυουν στην εντέλεια. Ειναι θέμα ψυχολογίας περισσότερο, ο πισταδόρος θέλει να έχει της άισθηση πως κοντρολάρει τη μηχανη στο 100%! Τώρα για την Ελλάδα όπου τα supersport πάνε κυρίως στο δρόμο, σίγουρα το C-ABS είναι καλοδεχούμενο.