LIVE: κίνηση στους δρόμους

ABS: Βήμα μπροστά ή πίσω;

Για μερικούς η σημαντικότερη εφαρμογή ασφάλειας των τελευταίων χρόνων στις μοτοσικλέτες και για κάποιους άλλους απλώς ένα δέλεαρ του marketing που προσθέτει σε βάρος, κόστος και επιμηκύνει τις αποστάσεις φρεναρίσματος. Ποια είναι η γνώμη σας για το ABS στις μοτοσικλέτες;

 
Έχουν περάσει είκοσι και πλέον χρόνια από τότε που η πρώτη μοτοσικλέτα παραγωγής με ABS, η BMW K100 του 1988, λανσαρίστηκε στην αγορά. Η αλήθεια είναι όμως πως η εφαρμογή του εν λόγω συστήματος ασφαλείας σε ευρύτερη κλίμακα, ξεκίνησε το 2000 και από τότε αυξάνεται με γεωμετρικό ρυθμό. Ένα σημερινό ABS σε σχέση με αυτό του 1988 ,είναι σαφώς ελαφρύτερο, μικρότερο σε διαστάσεις και συλλέγει πολύ περισσότερες πληροφορίες στη μονάδα χρόνου, ενώ η αποτελεσματικότητα του έχει επιβεβαιωθεί σε αρκετές δοκιμές. Εν ολίγοις, ο μέσος αναβάτης επιτυγχάνει μικρότερες αποστάσεις φρεναρίσματος οδηγώντας μοτοσικλέτες με ABS και παράλληλα προστατεύεται και από τις πτώσεις λόγω μπλοκαρίσματος των τροχών.

Παρ΄ όλα αυτά, υπάρχει ακόμη μια μεγάλη μερίδα αναβατών που δεν επιθυμεί ABS στην μοτοσικλέτα του για τους λόγους που αναφέραμε στην εισαγωγή.

Η δική σας γνώμη ποια είναι;

-Είναι το ABS αποτελεσματικό;

-Θα πρέπει το ABS να εφαρμόζεται σε όλα τα μοντέλα μοτοσικλετών που προορίζονται για κυκλοφορία στο δρόμο;

-Θα πρέπει να υπάρχει σε όλες τις μοτοσικλέτες εξοπλισμένες με ABS η δυνατότητα απενεργοποίησης του;

-Αφαιρεί η όχι ένα ποσοστό της οδηγικής απόλαυσης;

-Θεωρείτε ότι το ABS ανεβάζει αδικαιολόγητα την τελική τιμή μιας μοτοσικλέτας;

Σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων για τις απαντήσεις σας.

Ευπρόσδεκτα είναι φυσικά και σχόλια για το ABS, τα οποία δεν άπτονται απαραίτητα στη θεματική των ανωτέρω ερωτήσεων.

 
  • homir...

    επειδη πολλοι απο εσας λετε οτο το αβς ειναι περιτο και για αρχαριους καλο θα ειναι να κοιταξετε τεστ που εχουν γινει στον περιοδικο τυπο με μοτο με αβς και απενεργοποιημενο απο οδηγους ΑΓΩΝΩΝ αλλα και απο αρχαριους, και τοτε μας τα ξαναλετε. στην χωρα με το χειροτερο οδοστρωμα και χωρις να βρεχει με κακιστους οδηγους με κλιματικες αλαγες 40 βαθμοι καλοκαιρι 5 βαθμοι χειμωνα,λετε μερικοι απο εσας που ειστε προφανως (εξαδερφια του Ροσι και του Στονερ) οτι το αβς ειναι για αρχαριους και για βροχη.δηλαδη οταν ξυπναται το πρωι με την τσιμπλα στο ματι και πατε στην δουλεια σας σε γυαλι δρομο και σας κλεινει η φρεναρει ο χ μπροστινος σας το θεικο σας χερι πιανει την μανετα και τι αβς και τριχες κατσαρες.καβαλαω μοτο απο 16 ετων μεχρι σημερα που ειμαι 42 εχω γυρισει την μιση ευρωπη με μοτο εχω συνολικα περασει 330000κμ πανω σε μοτο, εχω εδω και 2 χρονια μοτο 600cc με αβς καιλυπαμαι που δεν υπειρχε και για τις παλαιοτερες μοτο το αβς.Αν στην ελλαδα βρισκεται περιτο και για αρχαριους το αβς φανταζομαι εαν ζουσατε στη γερμανια πχ.θα παραγγελνατε μοτο και χωρις φρενα.(μακαριοι οι πτωχοι το πνευματι)

      2
  • aggel...

    Όχι μόνο ABS αλλά κ Combined ABS. Απίστευτη επιβράδυνση χωρίς το παραμικρό πρόβλημα, υπό κανονικές συνθήκες.

     
  • anton...

    το ABS ειναι απλα απαραιτητο, οσοι λενε δε χρειαζεται και τετοια προφανως δεν ειχαν ποτε μηχανη με ABS. Οδηγω 16 χρονια μηχανες και τις λατρευω μονο οι δυο τελευταιας μηχανες μου ειχαν ABS και δεν κοιταζω πισω ποτε ξανα. Το μονο που εχω να πω ειναι οτι δε θα παιρνα ποτε μηχανκι χωρις ABS το παιδι μου...ολα τα αλλα ειναι περιττα.

      1
  • bogni...

    @ costa... Απορώ γιατί κάθεσαι να το αναλύσεις αν είναι να πέσεις τόσο έξω. Δεν είναι τόσο απλά τα πράγματα. Άκου θα σταματήσει πιο γρήγορα το ποδήλατο, που θα έχει φέρει endo από το πρώτο κλικ στη μανέτα.

     
  • gmghe...

    Το ABS είναι απαραίτητο! Είτε πρόκειται για αυτοκίνητο, είτε (ακόμη περισσότερο) για μηχανή. Κάποιος φίλος ενέφερε ότι φρέναρε καλύτερα "παίζοντας" τη μανέτα - πήγαινε όμως με 35 χλμ/ω (σε καμία περίπτωση δεν αμφισβητώ τις οδηγικές του ικανότητες)! Σε μία κατάσταση πραγματικού πανικού όμως, με κοκκαλωμένο το ταξί και με ταχύτητες της τάξης των 80+ χλμ/ω (συχνά πολύ κοινές ταχύτητες μέσα στην πόλη με τους καλογυαλισμένους δρόμους) για ποιο "παίξιμο" μανέτας θα μιλούσαμε? Τέλος, το να δώσουμε κάποια χρήματα παραπάνω, προκειμένου για την απόκτηση του ABS, πιστέψτε το, αλλά στην πορεία θα αποδειχθεί πάρα πολύ οικονομικό! Με 700++ ευρώ "αγοράζεις" ασφάλεια που σε γλυτώνει από έξοδα χιλιάδων ευρώ... (Varadero 1000 ABS)

     
  • tsipo...

    ΤΟ ABS ΣΩΖΕΙ ΖΩΕΣ ,ΕΙΜΑΙ ΚΑΤΟΧΟΣ BMW ΚΑΙ ΕΧΩ ΒΡΕΘΕΙ ΣΕ ΔΥΣΚΟΛΕΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΠΟΛΛΕΣ ΦΟΡΕΣ ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ 25 ΧΡΟΝΙΑ.

     
  • katse...

    Υπάρχει μόνο μια περίπτωση το ABS να μην προσφέρει κατά το φρενάρισμα κ μόνο αν υπάρχουν οι παρακάτω παράμετροι.... 1) Να πηγαίνεις λε λίγα, σχετικά, χλμ 30-60 ΚΑΙ 2)ΚΥΡΙΩΣ ΝΑ ΜΗΝ ΚΡΑΤΑΣ ΤΙΣ ΑΠΟΣΤΑΣΕΙΣ!!! ΤΟΤΕ Κ ΜΟΝΟ ΤΟΤΕ ίσως το ABS να "αφήσει" τους τροχούς να κυλήσουν με αποτελεσμα να "φιλήσουμε" αυτόν που απότομα έκανε την στραβή. Όπως παραλίγο ο φίλος BOMBE. Σε όλες τις άλλες περιπτώσεις είναι απαραίτητο κ αναγκαίο. ΥΓ. Είμαι 36, οδηγώ μοτό απο τα 18, έχω οδηγήσει τα παντα,Custom, On-Off, Scooter, Srteet, παπιά. Μια (1) φορά έπεσα, ευτυχώς χωρίς δυσάρεστα αποτελέσματα, οταν οδήγησα... παπάκι. Τώρα έχω ενα BMW R1200 GS Adv.με ABS κ ANTISPIN κ είναι ότι καλύτερο έχω οδήγήσει ποτε. Φανταστειτε ένα τέρας 270 κιλών χωρίς ABS... ούτε θα το σκεφτόμουν να ανέβω εκεί πάνω!!!

     
  • jpapa...

    Aπαραίτητο το ABS στις μοτο... Είμαι κάτοχος ΒΜW με ABS και το έχω "ευχαριστήσει" αρκετές φορές!

     
  • info...

    Καλό είναι κάποια στιγμή , να μπορούμε να καταλάβουμε να αντιληφθούμε τι αξίζει και τι όχι ,και όσοι από εμάς το παίζουν κάγκουρες και ότι ξέρουν και καλά , να φρενάρουν , σας πληροφορώ ότι όλοι αυτοί είναι με λάμες . Ας σοβαρευτούμε επιτέλους!!! Το ABS σώζει ζωές .Πια εμπειρία όταν πας με 150 χιλιόμετρα και σου πετάγεται κάποιος , είναι σίγουρη η πτώση .......Ας μην γελιόμαστε....είμαι κάτοχος ενός Suzuki bandit 1250cc με ABS φυσικά.

      1
  • costa...

    Costas..... Οδηγώ μηχανακι απο τα 16 μου(nrg50) και μηχανη απο τα 23 μου(SV650), τωρα εχω φτασει τα 30αντα(Ζ1000) και κατα την γνωμη μου το ABS για καποιες μοτοσυκλετες ειναι περιτο αξεσουαρ γιατι πολυ απλα ο χρόνος που θα κανει μια μοτοσυκλετα για να ακινητιποιηθει εχει σχεση με την ορμη που έχει εκεινη τη στιγμη. Εχοντας γνωστό οτι J=M*U (ορμη=μαζα*ταχυτητα) ξερουμε οτι οσο μεγαλυτερο το J τότε τοσο ποιο αργα ακινητοποιηται ένα οχημα. Για παραδηγμα ενα ποδηλατο 30κιλων και μια μηχανη 150κιλων έχοντας την ιδια ταχυτητα και φρεναρουν ταυτοχρονα, τοτε το ποδηλατο θα ειναι αυτο που θα σταματησει νωριτερα. Αυτο που λεω ειναι οτι οι μοτοσυκλετες κατω των 200κιλων (R1,Z10R,CBR1000RR... κ.α) και με την τεχνολογια που φέρει καθε εταιρια απο τους αγωνες φρεναρουν με πολυ καλα αποτελεσματα, οσο για μηχανες ανω των 200κιλων (Varadero1000,Vstrom1000,BKing κ.α) καλο ειναι λογω περιτων κιλων και λιγοτερης ευελιξιας να υπαρχει ενα συστημα ABS που να γεφυρωνει τη διαφορα στο φρεναρισμα. Αρα............... <<ΟΧΙ ΣΤΙΣ ΑΔΥΝΑΤΕΣ ΝΑΙ ΣΤΙΣ ΧΟΝΤΡΕΣ>>

     
  • nisak...

    ΦΙΛΕ "BOMBE" ΓΙΑ ΝΑ ΦΤΑΣΕΙΣ ΣΕ ΕΠΙΠΕΔΟ ΝΑ ΦΡΕΝΑΡΕΙΣ ΟΠΩΣ ΕΣΥ,ΠΟΥ ΠΡΟΦΑΝΩΣ ΕΙΣΑΙ ΕΜΠΕΙΡΟΣ ΟΔΗΓΟΣ,ΑΡΑΓΕ ΠΟΣΕΣ ΦΟΡΕΣ ΘΑ ΧΡΕΙΑΣΤΕΙ ΝΑ ΑΛΛΑΞΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΙΔΙΩΣ ΑΠΕΙΡΟΣ,ΠΛΑΣΤΙΚΑ-ΠΙΡΟΥΝΙΑ-ΜΑΝΕΤΕΣ ΚΤΛ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΠΟΥΜΕ ΤΙΠΟΤΑ ΓΙΑ ΣΩΜΑΤΙΚΗ ΑΚΕΡΑΙΟΤΗΤΑ... ΕΠΕΙΔΗ Η ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ ΜΗΧΑΝΗ ΜΟΥ ΔΕΝ ΕΙΧΕ ABS (Η ΤΩΡΙΝΗ ΕΧΕΙ) ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟ.ΠΙΣΤΕΨΤΕ ΜΕ,ΧΩΡΙΣ ΑΒΣ ΚΙΝΔΥΝΕΨΑ ΠΟΛΛΕΣ ΦΟΡΕΣ,ΕΝΩ ΣΕ ΟΜΟΙΕΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΜΕ ABS,ΑΠΕΦΕΥΓΑ ΤΟΥΣ ΚΙΝΔΥΝΟΥΣ ΧΩΡΙΣ ΙΔΙΑΙΤΕΡΗ ΔΥΣΚΟΛΙΑ! ΠΑΝΤΩΣ ΤΑΠΕΙΝΗ ΜΟΥ ΑΠΟΨΗ ΕΙΝΑΙ ΟΛΕΣ ΟΙ ΜΗΧΑΝΕΣ ΠΛΗΝ ΤΩΝ ΕΝΤΟΥΡΟ,ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΔΙΑΚΟΠΤΗ ON\OFF,ΓΙΑΤΙ ΣΤΟ ΚΑΤΩ ΚΑΤΩ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΟ ΚΟΣΤΟΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ.

     
  • panik...

    Για να μήν λέμε πολλά λόγια και κουραζόμαστε έχω να πω το εξής-Εάν δεν είχα ABS δεν θα ζούσα αυτή τη στιγμή(V-STROM 650).-

     
  • nikon...

    Θα είμαι αναλυτικός. Οδηγώ ένα FZ1 Fazer ABS του 08, και οδηγώ μηχανές από την ηλικία των 16 χρονών, τώρα είμαι 29. Προτιμώ την ύπαρξη του ABS και θα έπρεπε κατά την γνώμη μου να είναι standard σε όλες τις μοτοσυκλέτες. Με όση εμπειρία έχω λοιπόν, το ABS μπορεί πραγματικά να σε σώσει. Στην μηχανή που οδηγώ ενεργοποιείται μόνο σε φρεναρίσματα άνω των 25 χλμ. (αυτό σε ότι αφορά φρενάρισμα πόλης) και κανένας δεν αντιλέγει ότι σε φρενάρισμα με μεγάλη ταχύτητα προσφέρει την μέγιστη ασφάλεια. Το παίξιμο με την μανέτα που ένας έμπειρος αναβάτης θα κάνει σε ένα φρενάρισμα πανικού είναι αυτό που κάνει το ίδιο και ίσως αποδοτικότερα το ABS. Προσωπικά πιστεύω ότι αν ήταν standard και δεν χρεωνόταν 700-800 € επιπλέον, τώρα δεν θα συζητάγαμε την αναγκαιότητα του καθώς δεν θα είχε πολέμιους. Σίγουρα στην περίπτωση χωμάτινης μηχανής καλύτερα να μπορεί να απενεργοποιηθεί γιατί ΜΟΝΟ εκεί το φρενάρισμα μπορεί να γίνει καλύτερα με την απουσία του ABS. Γενικά καλό θα ήταν να μπορούσε να απενεργοποιείται κατά βούληση σαν σύστημα, και δεν κοστίζει κάτι παραπάνω στις κατασκευάστριες εταιρίες να προσθέσουν ένα διακοπτάκι. Όμως ο λόγος απουσίας του διακόπτη, νομίζω είναι γιατί, αποδεδειγμένα απο ένα σωρό έρευνες, στο 98% των περιπτώσεων με το ABS φρενάρεις γρηγορότερα και ασφαλέστερα. Τέλος όσες φορές πραγματικά θα μπορούσα να είχα φρενάρει γρηγορότερα χωρίς την χρήση του ABS...απλά δεν ενεργοποιήθηκε... Μεχρι και Εντο μπορεί να κάνει κανείς παρά το ABS. :)

     
  • dimit...

    Καλό είναι όποιος δεν το έχει δοκιμάσει σε ακρέες συνθήκες να μην κρίνει. Κάποιος έγραψε για το πιάσε-άφησε της μανέτας για να γλυτώσει την πτώση και να κάνει ελιγμο, Μα αυτό ακριβώς κάνει το abs αλλά 100άδες φορές το δευτερόλεπτο, και το κάνει μόνο στις περιπτώσεις όπου η πρόσφυση χάνεται! Το abs δεν είναι πανάκεια, αλλά σε συνδυασμό με τα αντικειμενικά καλά φρένα που έχουν οι σύγχρονες μοτοσυκλέτες μπορούν να κάνουν θαύματα! Δεν υπάρχει πιο χρήσιμο εργαλείο από το abs σε συνθήκες ολισθηρής αστικής ασφάλτου (άντε μαζί με κάποιο antispin ίσως). Δυστυχώς δεν είμαστε όλοι οδηγοί αγώνων ούτε γεννηθήκαμε με 20 χρόνια οδηγικής εμπειρίας. Πόσες και πόσες φορές όμως έχουμε δει οδηγους αγώνων να πέφτουν από μπροστινό μπλοκάρισμα! Για αυτούς που πιστεύουν πως το abs αυξάνει την απόσταση φρεναρίσματος θα συμβούλευα να κοιτάξουν την φυσική του λυκείου και να κοιτάξουν το σημείο που γράφει πως η τριβή ολίσθησης (μπλοκάρισμα) είναι μικρότερη από την στατική τριβή (κύλιση). + ότι διατειρείται η κατάσταση ελέγχου της μοτοσυκλέτας! (οδηγώ Z750abs)

      1
  • ilias...

    Προσωπικά πιστεύω ότι, όπως όλα τα πράγματα ,έχει δυο πλευρές και αυτό το νόμισμα. Σίγουρα το ABS σε πολλές περιπτώσεις θα σε βοηθήσει να αποφύγεις κάποιες άσχημες καταστάσεις ,ιδιαίτερα στις υψηλές ταχύτητες και σε δρόμους βρεγμένους-ολισθηρούς, αλλά σίγουρα σε μερικές περιπτώσεις όπως μέσα σε πόλεις που όλοι ξέρουμε την ποιότητα της Ελληνικής ασφάλτου, αυξάνει την απόσταση ακινητοποίησης της μηχανής. Άρα το καλύτερο θα είναι να υπάρχει σαν στανταρ σε μηχανή αλλά με το κόστος που πρέπει και όχι σαν "ανταλακτικο" και με την προϋπόθεση να απενεργοποιείτε οπότε το επιλέξεις (και εν κίνηση, όχι μόνο από την εκκίνηση).Τώρα το θέμα της "σωστής χρήσης" είναι σχετικό και έχει να κάνει με την εμπειρία του καθενός και τις συνθήκες οδήγησης.

     
  • dimit...

    Η ύπαρξη του ABS, ιδιαίτερα των τελευταίων γενεών εξασφαλίζει τόση μεγάλη ασφάλεια σε μια κακιά στιγμή που προσωπικά θεωρώ ότι το βάρος που προσθέτει είναι αμελητέο. Θα έπρεπε να αποτελεί περιλαμβανόμενο εξοπλισμό σε όλες τις μοτοσυκλέτες.

     
  • bespy...

    ΟΔΗΓΩ FJR ΜΕ ABS ΑΠΟ ΤΟ 2007, ΔΕΔΟΜΕΝΟΥ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΜΗΧΑΝΗ 250 ΚΙΛΩΝ ΚΑΙ 145 ΙΠΠΩΝ, ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΠΩ ΟΤΙ ΕΧς ΓΛΥΤΩΣΕΙ ΑΠΕΙΡΕΣ ΓΛΥΣΤΡΕΣ ΣΕ ΑΠΟΤΟΜΑ ΦΡΕΝΑΡΙΣΜΑΤΑ (ΚΥΡΙΩΣ ΕΝΤΟΣ ΠΟΛΗΣ)! ΑΙΣΘΑΝΟΜΑΙ ΜΕΓΑΛΗ ΔΙΑΦΟΡΑ ΚΑΙ ΠΙΣΤΕΥΩ ΠΩΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟ ΑΞΕΣΟΥΑΡ ΟΠΟΙΑΣΔΗΠΟΤΕ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑΣ - ΑΝΤΕ ΝΑ ΑΦΗΣΟΥΜΕ ΕΞΩ ΤΑ ENDURO! ΜΟΝΟ ΣΤΙΣ ΕΞΑΙΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΙΚΥΚΛΟ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΑΘΟΥΝ NA ΦΡΕΝΑΡΟΥΝ ΧΩΡΙΣ ABS, ΩΣΤΕ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΟΥΝ ΠΩΣ ΑΝΤΙΔΡΑ Η ΜΗΧΑΝΗ! ΚΑΤΑ ΤΑ ΑΛΛΑ ΕΙΝΑΙ ΜΕΓΑΛΟ ΒΟΗΘΗΜΑ ΣΤΗΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ!

     
  • tasos...

    Για την επονομαζόμενη πολιτική οδήγηση, δηλαδή ουσιαστικά για οπουδήποτε αλλού εκτός απο τις πίστες (ασφάλτινες και χωμάτινες) το ABS πρέπει να είναι standard σε όλες τις μοτοσικλέτες. Αυτά τα "αυξάνει τις αποαστάσεις φρεναρίσματος" κτλ είναι παρωχημένες απόψεις, στο 99% των περιπτώσεων φρενάρεις καλύτερα με το ABS...

     
  • kchat...

    Απαραίτητο ΝΑΙ. Για χρόνια ήμουν απο αυτούς τους ...γραφικούς σχεδόν, τύπους που αφορίζουν κάθε τι νέο και δεν το αντιμετωπίζουν για τον σκοπό που εξυπηρετεί. 20 χρόνια με μοτοσικλέτες, πλέον λέω ναι. Δε θα το χρειαστείς για να φρενάρεις φυσιολογικά. Σε αυτή την περίπτωση ξέρεις τι να κάνεις, έχεις τα δεδομένα μπροστά σου και κρίνεις. Θα το χρειαστείς όταν ξαφνικά χρειαστεί να φρενάρεις. Εκεί είναι σωτήριο, γιατί θα σου δώσει τον χρόνο να κάνεις ελιγμό αποφυγής και δε θα σε στείλει αγκαλιά με την άσφαλτο το γλίστρημα του μπροστινού τροχού. Για το πίσω δε μιλάμε... αυτό αν το μπλοκάρεις είσαι για εκπαίδευση εξ αρχής. Θα έπρεπε να υπάρχει η δυνατότητα απενεργοποίησης, αφου άλλωστε δεν είναι και τίποτα σημαντικό για να γίνει. Σίγουρα η τιμή του πρέπει να πέσει γιατί ανήκει στον βασικό εξοπλισμό ενεργητικής ασφάλειας. Η επόμενη μοτοσικλέτα θα είναι σίγουρα με ABS...δε το συζητώ. Kostas Varadero1000

     
  • bombe...

    Θα σχολιασω με ενα απλο συμβαν που ειχα πριν λιγο καιρο:βρισκομαι κατω απο την γεφυρα που συνδεει Ν. Σμυρνη με Καλλιθεα (ναι εκει που η ασφαλτος ειναι γυαλι διχως προσφυση-οπως σχεδον σε ολη τη χωρα) και σε αποσταση 7-8 μετρων απο ενα ταξί. Ταχυτητα περιπου 35 χλμ οταν ξαφνικα ο αυτοκινητιστής, αποφασιζει να κοκαλωσει το ταξι χωρις αλαρμ...Φρενα,πολλα φρενα...η πισω ροδα μπλοκαρει,η μπροστα στα ορια της μεχρι που μπλοκαρει και αυτη.Ξεκιναει ενα ακαριαιο ενστικτωδες παιξιμο με την μανετα (εμπειρια λεγεται μαλλον) να αποφυγω την "σουπα" και τελικα με ολα αυτα και ενα κοψιμο τιμονιου την τελευταια στιγμη με κανει να γλυψω τον προφυλακτηρα του ταξι.Αυτος ουτε που πηρε χαμπαρι.Τα πραγματα λοιπον ειναι απλα:ΑΝ ειχα ΑΒS τωρα θα εψαχνα σιγουρα για πιρουνι,τιμονι,μανετα,φλας και πλαστικα...Χωρια ο κινδυνος για την ζωη μου αν ετρεχα περισσοτερο...Το ABS κατα την γνωμη μου για να αποδωσει τα μεγιστα χρειαζεται τελεια ασφαλτο με καλη προσφυση κατι που στην χωρα μας θα αργησουμε πολυ να δουμε.Δεν λεω ειναι ιδανικο στην βροχη και το χωμα αλλα ρε παιδια μεταξυ μας...ΠΟΣΟΙ απο εμας βγαινουμε εξω με βροχη??ποσους χωματοδρομους εχει η Αθηνα ή η πολη που μενεις??Οσο για το ταξιδι μιας και ειμαι απο Αγρινιο και παω συχνα περισσοτερο ανησυχω μηπως ερθει κατα πανω μου κανενας τρελος απο το αντιθετο ρευμα παρα την πιθανοτητα να πεταχτει μια αγελαδα η ενα σκυλι στον δρομο μου για να βγαλει τα λεφτα του το ABS.Αν τα ζωα που μας κυβερνουν εδιναν και κανα φραγο να βαλουν διαχωριστικο διαζωμα,μπαριερες,ασφαλτο,φωτισμο σε δρομους καρμανιολεσ (πχ Κορινθου-Πατρων)το ABS θα ηταν το τελευταιο που θα μας απασχολουσε!Σε οσους λοιπον εχουν και σε οσους δεν εχουν ΕΝΑ εχω να πω:το νου σας! ΥΓ:τον Ιουνιο αγορασα το νεο YAMAHA XJ6 Diversion ΧΩΡΙΣ ABS!!

     
  • john...

    Το ABS είναι ένα πολύ χρίσημο εργαλείο για τις μοτοσικλέτες. Όμως, δεν έχει εξελιχθεί το ίδιο σε όλες τις εταιρείες. Είχα την τύχη να οδηγήσω ένα Honda CB1000 το οποίο είχε άριστη συμπεριφορά άσχετα με το πόσο δυνατά πίεζες τη μανέτα του φρένου. Όμως δεν έχει την ίδια άψογη αίσθηση και συμπεριφορά η δική μου μοτισκλέτα. Έχει ακόμα περιθώρια βελτίωσης για να φτάσει σε ικανοποιητικό επίπεδο. Γενικά θεωρώ ότι είναι χρήσιμο στις μοτοσικλέτες δρόμου και αποκλειστικά για ασφάλτινη χρήση.

     
  • spezi...

    Συνάδελφοι, μην αρχίσουμε τους αφορισμούς και τις γενικότητες τώρα, ακόμα ο κάθε αναβάτης έχει την δυαντότητα επιλογής μεταξύ ενός μοντέλου με ABS ή χωρίς ABS. Στο μέλλον δεν ξέρω τι θα γίνει, προς το παρόν όμως καλό θα ήταν οι κατασκευαστές να προσφέρουν τη δυνατότητα απενεργοποιήσης. Πολύ μοροστά σε αυτό το θέμα είναι η BMW που προσφέρει όλα τα μοντέλα της σε εκδόσεις με ή χωρίς ABS και δυνατότητα απενεργοποιήσης σε κάθε περίπτωση.

     
  • gg_10...

    H αποψη μου ειναι οτι το ABS βοηθα μονο τους αρχαριους αναβατες. Αν καποιος μαθει με αυτο και συνεχισει να το χρησιμοποιει δεν θα μπορεσει ποτε να φρεναρει καλα με τις ικανοτητες του και θα βασιζεται παντα σε ενα βοηθημα για να ειναι ασφαλης στο δρομο. Δωστε σε αναν αναβταη που εχει μαθει με ABS να οδηγησει κανονικη μοτοσικλετα και στο 5λεπτο θα εχει πεσει. Βημα πισω ειναι το ABS και φυσικα δεν θελω να τοποθετηθει σε καμμια μοτοσικλετα εκτος απο entry level μοντελα. Συγνωμη, αλλα σε λιγο θα οδηγαμε (οδηγαμε τροπος του λεγειν) μοτοσικλετες που θα πηγαινουν μονες τους...αυτο θελουμε;

     
  • g_ogi...

    Είμαι κάτοχος ενός αυτοκινήτου και μοτοσικλέτας που διαθέτουν σύστημα ABS. Αν και η αρχή λειτουργία τους είναι η ίδια η συμπεριφορά των δύο οχημάτων με το ABS ενεργοποιημένο είναι τελείως διαφορετική. Στο αυτοκίνητο η λειτουργία του είναι σωτήρια, μιας και ακόμα και ενεργοποιημένο μπορώ να αλλάξω κατεύθυνση ώστε να αποφύγω ένα εμπόδιο. Στην μοτοσικλέτα μου έχω παρατηρήσει, ότι κάτω από ορισμένες συνθήκες, μεγαλώνει την απόσταση ακινητοποίησης. Κάποιες στιγμές μου δίνεται η εντύπωση πως η λειτουργία του είναι αρκετά αργή σε σχέση με το αυτοκίνητο μου αν και το τελευταίο είναι κατά 8 χρόνια παλαιότερο της μοτοσικλέτας μου. Φυσικά σε πολλές περιπτώσεις το ABS με έχει σώσει από κάποιο ατύχημα γι αυτό και το θεωρώ απαραίτητο σαν σύστημα στις μοτοσικλέτες και υποχρεωτικό για αναβάτες με μικρή εμπειρία στην οδήγηση δικύκλων. Επίσης θεωρώ πως θα έπρεπε να υπάρχει η δυνατότητα απενεργοποίηση του σε όλα τα μοντέλα.

     
  • k_ali...

    Συμφωνώ απόλυτα ότι το ABS είναι απαραίτητο αλλά εγώ προσωπικά δε θέλω να δώσω 700-800 ευρώ παραπάνω για να πάρω την έκδοση με το ABS. Νομίζω ότι οι εταιρείες θα πρεπε να αλλάξουν κάτι εκεί

     
  • d_ant...

    Συμφωνω με την υποχρεωτικη τοποθετηση του ABS σε όλες τις μοτοσικλετες παραγωγης ωστόσο θα πρέπει επισης ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ οι κατασκευαστες να τοποθετουν συστημα απενεργοποιησης.Ισως οχι στα scooter ας πουμε, αλλα για ολα τα υπολοιπα μοντελα απο 500 κ.εκ. και πανω θα πρπει να υπαρχει συστημα επιλογης απενεργοποιησης. Η τιμή μιας μοτοσικλετας με το ABS μπορει τωρα να φανταζει αυξημενη, ομως αν η τοποθετηση του γινει σε ευρυτερη κλιμακα, σιγουρα το κοστας θα πεσει. Ειμαι υπερ του ABS και δεν πιστευω οτι λειτουργει εις βαρος της οδηγησης με κανενα τροπο

     
  • bbi...

    Tα ABS παιδιά έχουν ανεβάσει τελείως το επίπεδο στο φρενάρισμα. Έχω ένα BMW και το έχω δοκιμάσει πολύ στη βροχή και στο ταξίδι. Φορτωμένος και με συνεπιβάτη. Κορυφαία κατάσταση, προτιμήστε μηχανάκια με ABS!

     

???????? - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ