LIVE: κίνηση στους δρόμους

Κοιτάτε συνεχώς για αντανακλάσεις στο οδόστρωμα. Εκεί θα έχει λιμνάσει νερό, το οποίο θα έχει γεμίσει είτε λακκούβα είτε κοιλότητα στο δρόμο. Στην πρώτη περίπτωση θα χάσετε απότομα τον έλεγχο, στη δεύτερη θα βρεθείτε ξαφνικά μέσα σε μία… λίμνη!

Προσοχή στις δισκόπλακες.

Προσοχή στις ανωμαλίες του οδοστρώματος.

Ασφαλής οδήγηση στη βροχή

Ορισμένοι υποστηρίζουν ότι η οδήγηση στη βροχή σε κάνει καλύτερο ως οδηγό. Εννοούν βέβαια ότι έχεις την προσοχή σου επισταμένη και ότι μαθαίνεις να προβλέπεις περισσότερα πράγματα και όχι ότι… στρίβεις καλύτερα! Παρακάτω σας δίνουμε μερικές χρήσιμες πληροφορίες για ασφαλή οδήγηση στη βροχή.

 
Είναι αλήθεια ότι η βροχή είναι μεγάλο σχολείο, κρύβοντας όμως παράλληλα πολλούς κινδύνους. Μπορεί το νερό να μην είναι…λάδι, αλλά παρόλα αυτά χρειάζεται μεγάλη προσοχή, μιας και η μείωση της πρόσφυσης είναι δεδομένη. Σε αυτή προστίθενται η μείωση της ορατότητας, της δικής μας και των άλλων οδηγών, καθώς και τα διάφορα εμπόδια των ελληνικών δρόμων που γίνονται ακόμη πιο επικίνδυνα σε συνθήκες βροχής. Τέλος, δεν πρέπει να αγνοούμε και τους παράγοντες «κούραση» και «εκνευρισμός», οι οποίοι κάνουν πιο έντονη την εμφάνισή τους όταν οι καιρικές συνθήκες είναι άσχημες, τόσο σε εμάς όσο και στους άλλους. Για να έχετε το κεφάλι σας ήσυχο, λοιπόν, σας δίνουμε μερικές χρήσιμες συμβουλές ασφαλούς οδήγησης.

1. Όσο πιο όρθια είναι η μοτοσικλέτα τόσο λιγότερες πιθανότητες έχετε να πέσετε. Προσπαθήστε να διαγράψετε όσο πιο ευθεία γίνεται τις στροφές και μην παίρνετε μεγάλες κλίσεις, οι οποίες μπορεί να σας κοστίσουν την πρόσφυση των ελαστικών σας, μιας και θα ακουμπάει λιγότερη επιφάνεια στο δρόμο.

2. Μεγάλη προσοχή στο δρόμο! Το αρχικό στάδιο της βροχής δεν έχει καθαρίσει ακόμα το δρόμο, οπότε γλιστράει περισσότερο. Το φαινόμενο οι πρώτες σταγόνες της βροχής να σκεπάζουν την άσφαλτο με ένα φιλμ… γλίτσας δεν είναι καθόλου σπάνιο.

3. Αντίστοιχα, το τελικό στάδιο της βροχής έχει κατεβάσει όλα τα χώματα από τις κατηφόρες και τα έχει στρώσει όμορφα-όμορφα επάνω στις ευθείες, οπότε χρειάζεται ανάλογη προσοχή, ακόμη κι όταν η βροχή έχει σταματήσει.

4. Θυμηθείτε ότι οι αποστάσεις φρεναρίσματος μειώνονται δραστικά. Χρησιμοποιήστε ήρεμα και με ευλάβεια το πίσω φρένο και πάντα σε συνδυασμό με το μπροστά, όχι το καθένα μόνο του. Περιττό να πούμε ότι θα πρέπει να διατηρείτε μεγαλύτερες αποστάσεις από τα προπορευόμενα οχήματα απ’ ό,τι συνήθως.

5. Εκμεταλλευτείτε το «φρένο» του κινητήρα. Κλείνοντας το γκάζι ή κατεβάζοντας μία σχέση στο κιβώτιο, η ταχύτητά σας μειώνεται ούτως ή άλλως. Προσοχή όμως στα απότομα και βίαια κατεβάσματα, καθώς μπορεί να μπλοκάρουν τον πίσω τροχό.

6. Θυμηθείτε κάθε λίγο και λιγάκι να «τσιμπάτε» τα φρένα ώστε να καθαρίσουν οι δίσκοι από τυχόν λάσπες, βρομιές και λάδια -δώρο του κακού καιρού. Ειδικά στις εθνικές και στα ταξίδια, θα πρέπει να είστε πολύ πιο προσεκτικοί.

7. Η ζελατίνα του κράνους σας είναι βρεγμένη από τις σταγόνες της βροχής και εμποδίζει την ορατότητα. Προσοχή, λοιπόν, στο σπρέι από τα προπορευόμενα οχήματα, αλλά και τις ριπές νερού από εκείνους που σας προσπερνάνε. Ειδικά τις βραδινές ώρες, οι σταγόνες που μένουν στη ζελατίνα θα παραμορφώνουν την ορατότητά σας όταν υπάρχουν φώτα.

8. Γραμμές τρένων, εγκάρσιες λακκούβες, ξυμένη άσφαλτος και λοιπά δείγματα ελληνικής οδοποιίας, γίνονται ακόμη πιο επικίνδυνα όταν είναι βρεγμένα και γλιστράνε. Φροντίστε να τα περνάτε με μικρή ταχύτητα και με τους τροχούς της μοτοσικλέτας σας να τα διασχίζουν κάθετα.

 

???????? - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ