LIVE: κίνηση στους δρόμους

Συνέντευξη: Robbie Maddison

Μετά την Αψίδα του Θριάμβου στο Λας Βέγκας, ένα γήπεδο ποδοσφαίρου και τον ποταμό Τάμεση στο Λονδίνο, σειρά είχε το άλμα πάνω από τον Ισθμό της Κορίνθου. Ο 28άχρονος Robbie Maddison έσπασε ξανά όλα τα ρεκόρ και το Moto Τρίτη, εξασφάλισε μια συνέντευξη με τον ιπτάμενο Αυστραλό…

 
Στις 8 Απριλίου 2010, ο Robbie Maddison πραγματοποίησε ένα μοναδικό άλμα πάνω από τον Ισθμό της Κορίνθου με τη μοτοσικλέτα του. Ο 28χρονος Αυστραλός απογειώθηκε από τη νοτιοδυτική πλευρά του Ισθμού και αφού πραγματοποίησε άλμα μήκους 85 μέτρων, προσγειώθηκε με ασφάλεια στην απέναντι πλευρά. Ο Robbie Maddison έγινε ο πρώτος fmx αναβάτης που επιχείρησε και κατάφερε κυριολεκτικά να πετάξει με τη μοτοσικλέτα του, ένα Honda CR 500, πάνω από τον Ισθμό της Κορίνθου. Ο Maddison πήρε φόρα από την ειδικά κατασκευασμένη ράμπα απογείωσης, επιτάχυνε τη μοτοσικλέτα του αγγίζοντας τα 125 χλμ./ώρα, αψήφησε τις ισχυρές δίνες των ανέμων και «πέταξε» πάνω από τα νερά του Ισθμού, σε ύψος 95 μέτρων. Το άλμα ήταν προγραμματισμένο να γίνει μία μέρα πριν, την Τετάρτη 7 Απριλίου, αλλά οι δυνατοί άνεμοι κατέστησαν απαγορευτική την όποια προσπάθεια και κράτησαν καθηλωμένο στο έδαφος τον ιπτάμενο Αυστραλό. Την επομένη, ο αέρας κόπασε και ο Maddison κατάφερε το πολύ δύσκολο εγχείρημα. Μέχρι την τελευταία στιγμή ήταν σκεπτικός σχετικά με το αν θα πηδήξει ή όχι. Όπως μας είπε μετά, ο μηχανικός του τον παρότρυνε και πήρε την απόφαση να επιχειρήσει το άλμα. Μεγάλη δυσκολία συνάντησε για τη διαδρομή μέχρι τη ράμπα απογείωσης, καθώς η μορφολογία του εδάφους δεν επέτρεπε να πάρει φόρα από μια ευθεία μέχρι τη ράμπα. Έπρεπε να κάνει δύο στροφές και ένα μικρό αλματάκι μέχρι να μπει στην τελική ευθεία. Κάτι ιδιαίτερα δύσκολο γιατί έπρεπε να αναπτύξει την κατάλληλη ταχύτητα σε λιγότερα μέτρα απ’ ό,τι συνήθως. Και είναι ευνόητο ότι είχε μία και μοναδική ευκαιρία να το πετύχει…

Μία μέρα μετά το εντυπωσιακό εγχείρημα συναντήσαμε τον Robbie στο πάρτι της Red Bull στην Αθήνα. Άνετος, χαμηλών τόνων και με μεγάλο πάθος για αυτό που κάνει, μας μίλησε για το άλμα στον Ισθμό, αλλά και για την πορεία του μέχρι σήμερα.

Μ.Τ.: Πες μας για το άλμα πάνω από τον Ισθμό της Κορίνθου.

R.Maddison: Ήταν μια πολύ δυνατή εμπειρία. Ίσως το δυσκολότερο από όλα τα άλματα που έχω κάνει μέχρι σήμερα. Ο δυνατός αέρας που φύσαγε μάς υποχρέωσε να αναβάλουμε την προσπάθεια την πρώτη μέρα. Την επομένη ο καιρός βελτιώθηκε και το επιχείρησα. Είχε μια σημαντική ιδιαιτερότητα που δεν συνάντησα στα προηγούμενα άλματά μου. Δεν είχα τον απαραίτητο χώρο για να επιταχύνω αρκετά τη μοτοσικλέτα μου. Έπρεπε να κάνω δύο στροφές, ένα μικρό αλματάκι και μετά να επιταχύνω τέρμα στην τελική ευθεία μέχρι τη ράμπα απογείωσης. Αν και είχα κάποιους ενδοιασμούς, τελικά πήρα την απόφαση και όλα πήγαν καλά.

Μ.Τ.: Έχεις κάνει κάποιες μετατροπές στη μοτοσικλέτα σου για τόσο μεγάλα άλματα;

R.Maddison: Ο κινητήρας του Honda CR 500 είναι νορμάλ, χωρίς βελτιώσεις. Έχει πολλή δύναμη και ροπή, οπότε δεν χρειάζομαι κάτι περισσότερο. Οι αναρτήσεις έχουν βελτιωθεί και ουσιαστικά είναι όσο σκληρές γίνεται για να μην τερματίζουν στην προσγείωση. Η εταιρεία Enzo racing έχει αναλάβει το revalving και τις φτιάχνει σύμφωνα με τις προτιμήσεις μου. Χρησιμοποιώ το ίδιο σετάρισμα που έχω και στους αγώνες freestyle MX, απλά σε τέτοιου είδους άλματα είναι πιο σφιχτές. Διαφορετικό είναι το γρανάζωμα της μοτοσικλέτας, πιο μακρύ από το νορμάλ, για να πιάνει πιο εύκολα την απαιτούμενη τελική ταχύτητα. Χρησιμοποιώ γρανάζια 15-49, σε σχέση με 13-50 που είναι τα νορμάλ.

Μ.Τ.: Η Yamaha δεν είναι ο χορηγός σου σε μοτοσικλέτες; Πώς και επέλεξες να πηδήξεις με Honda CR 500;

R.Maddison: Ναι, όλα αυτά τα χρόνια με υποστήριζε η Yamaha με μοτοσικλέτες. Ωστόσο, τον τελευταίο καιρό τα πράγματα δεν πήγαιναν όπως είχαμε συμφωνήσει. Να φανταστείς ότι στην Αψίδα του Θριάμβου στο Λας Βέγκας, η μοτοσικλέτα ήταν αγορασμένη και όχι χορηγία από τη Yamaha. Οπότε δεν μπορούν να μου επιβάλλουν τι θα οδηγώ. Αυτόν τον καιρό είμαι σε διαπραγματεύσεις με την ΚΤΜ, η οποία ενδιαφέρεται να συνεργαστούμε. Τίποτα όμως δεν είναι ακόμα επίσημο.

Μ.Τ.: Πώς ξεκίνησες την εμπλοκή σου με τη μοτοσικλέτα;

R.Maddison: Ο πατέρας μου στην Αυστραλία κάνει φανατικά enduro και από μικρό με έπαιρνε μαζί του. Άρχισα να τρέχω αγώνες motocross από πολύ μικρή ηλικία, στην κατηγορία των 65 κ.εκ. Όταν πήγα στα 85 κ.εκ. είχα μεγάλη κόντρα με τον καλό μου φίλο Chad Reed (δύο φορές πρωταθλητής AMA Supercross) και μάλιστα ήμουν πιο γρήγορος. Όταν μεγαλώσαμε λίγο και πήγαμε στα 125 κ.εκ., ο Chad ήταν πιο μεγαλόσωμος και δυνατός, ενώ εγώ πιο αδύναμος και μάλλον δεν είχα τόση όρεξη για σκληρή προπόνηση. Έτσι, το γύρισα σε freestyle motocross. Συμμετείχα σε έναν ερασιτεχνικό αγώνα στην Αυστραλία και τον κέρδισα. Το πήρα πιο ζεστά και λίγο αργότερα συμμετείχα σε επαγγελματικό επίπεδο. Κατάφερα να κάνω back flip, άρχισα να κερδίζω και όλα πήραν το δρόμο τους. Ακόμα και σήμερα, όποτε πάω Αυστραλία, τρέχω αγώνες motocross όπου είμαι ανταγωνιστικός (τερματίζει πάντα στην τριάδα), αλλά σε τοπικό επίπεδο.

Μ.Τ.: Πότε έκανες πρώτη φορά back flip;

R.Maddison: Το επιχείρησα πρώτη φορά σε μια ράμπα κοντά στο σπίτι μου στην Αυστραλία. Δεν είχα foam pit και κατάφερα να προσγειωθώ κανονικά(!). Έτσι, τους πρώτους μήνες έκανα back flip χωρίς να προσγειώνομαι σε foam pit, πάντα με επιτυχία. Μέχρι που κάποια στιγμή έχασα τον έλεγχο, έπεσα και έσπασα το χέρι μου. Από εκείνη τη στιγμή μπλόκαρα και έκανα αρκετό καιρό μέχρι να αποκτήσω ξανά αυτοπεποίθηση και να το πραγματοποιήσω σωστά. Εννοείται ότι μετά τον τραυματισμό μου ξεκίνησα να το προσπαθώ πάντα σε foam pit μέχρι να το τελειοποιήσω…

Μ.Τ.: Πώς προπονείσαι για τέτοιου είδους άλματα;

R.Maddison: Έχω επιλέξει για προπονητή μου τον Ryan Huges, ο οποίος είναι ένας άνθρωπος παθιασμένος με το motocross και με τεράστια εμπειρία στο άθλημα. Εκτός από προπόνηση με τη μοτοσικλέτα, κάνουμε πολύ συστηματική δουλειά στην ενδυνάμωση του σώματος, προκειμένου να αντέχω στις καταπονήσεις και τα κοπανήματα από τα άλματα. Ο Ryan πάντα μου λέει ότι εάν κάνεις βίωμά σου τις ασκήσεις και τις κινήσεις στην προπόνηση, στον αγώνα ή στο show όλα θα γίνονται πιο εύκολα, καθώς το σώμα θα αντιδρά όπως πρέπει. Αυτό το έζησα στο άλμα στην Αψίδα του Θριάμβου στο Λας Βέγκας. Κατά την προσγείωση, η μοτοσικλέτα χτύπησε άτσαλα στη ράμπα και μου έφυγε το χέρι από το τιμόνι και το πόδι από το μαρσπιέ. Ο μόνος λόγος που δεν χτύπησα πολύ, ήταν ότι αντέδρασα όπως είχα μάθει στην προπόνηση. Την γλίτωσα μόνο με ένα σκίσιμο στο χέρι.

Μ.Τ.: Τι κάνεις πριν από κάθε άλμα; Ακολουθείς κάποια συγκεκριμένη διαδικασία;

R.Maddison: Τίποτα το ιδιαίτερο. Ακολουθώ ένα τελείως νορμάλ πρόγραμμα. Κοιμάμαι σχετικά νωρίς, ξυπνάω μια-δυο ώρες πριν, τρώω κάτι ελαφρύ (γιαούρτι με φρούτα), ελέγχω ότι η μοτοσικλέτα είναι ΟΚ, παίρνω φόρα και πραγματοποιώ το άλμα.

Μ.Τ.: Εκτός από freestyle motocross, έχεις κατά νου άλλου είδους αγώνες για να τρέξεις;

R.Maddsion: Ακόμα θέλω να κάνω αυτό που μου αρέσει, το οποίο είναι το freestyle motocross. Ωστόσο, στο μέλλον θέλω να ασχοληθώ με αγώνες αυτοκινήτου στην Αυστραλία. Θα ήθελα να τρέξω Formula 1, αλλά έχω πάθει πολλές φορές διάσειση και είναι φοβερά δύσκολο να αντέξω.

Μ.Τ.: Τι να περιμένουμε από εσένα μετά τον Ισθμό της Κορίνθου; Έχεις σχεδιάσει την επόμενή σου κίνηση;

R.Maddison: Το επόμενο μεγάλο άλμα που έχω στο μυαλό μου είναι να πηδήξω από το κτίριο στην Times Square της Νέας Υόρκης στην αλλαγή του χρόνου.

 

??????? ????????????? - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ