LIVE: κίνηση στους δρόμους

Άνετο, και ευρύχωρο, θα βολέψει και τα χαμηλά αναστήματα, ενώ το design του είναι σύγχρονο και επιθετικό.

Η μεγαλύτερη διαδρομή στο πίσω αμορτισέρ, κι ο μεγαλύτερος μπροστινός τροχός δίνουν έξτρα πόντους σε άνεση και κράτημα.

Είδαμε ταχύτητες μέχρι 100χλμ/ώρα, με το GTS 300i να είναι απολύτως σταθερό και προβλέψιμο.

Θρίαμβος του design τα όργανα, που θυμίζουν ακριβό αυτοκίνητο, σε εμφάνιση, ενώ φωτίζονται και όμορφα στο σκοτάδι.

Έξυπνο σύστημα αεραγωγών στη μέση της ποδιάς, για παροχή ζεστού αέρα τους κρύους μήνες. Το καλοκαίρι, κλείνουν.

Ιδού η ουρά του GTS 125, ίδια με εκείνη του GTS 300i. Πανέμορφο, μεγάλο φωτιστικό σώμα, που προσφέρει ασφάλεια.

Και φορτιστής ρεύματος, αλλά και φορτιστής USB, για συσκευές που φορτίζουν μέσω της συγκεκριμένης πρίζας.

Αν σας πω πως η μάσκα του GTS 300i μου θυμίζει λίγο εκείνη του Aprilia RSV1000, θα με πείτε τρελό; Και όμως.

Αυτοκρατορικός θρόνος για αναβάτη και συνεπιβάτη. Τεράστια, μαλακή, ορθοπεδική σέλα, και με στηρίγματα πλάτης.

Τα τρία χρώματα του GTS είναι το εντυπωσιακό λευκό, το σοβαρό ασημένιο, και το… «κακό» μαύρο.

Αποστολή στο Ισραήλ: SYM GTS 300i

Σε μια εξωτική αποστολή στο Ισραήλ, έγινε η πανευρωπαϊκή παρουσίαση του ανανεωμένου GTS 300i της SYM. Δυνατό του όπλο, ο νέος κινητήρας F4, ο δυνατότερος στα 300 κυβικά.

 
Αισθητική / ποιότητα κατασκευής: Υψηλά στάνταρ
Το design του νέου SYM GTS 300i είναι ιδιαίτερα προσεγμένο και σύγχρονο, συνδυάζοντας αιχμές αλλά και καμπύλες. Από τη μέση του scooter και πίσω οι αιχμές και οι γωνίες παίζουν κυρίαρχο ρόλο, ενώ από τη μέση και μπρος, το σχήμα γλυκαίνει με περισσότερες καμπύλες. Φυσικά, το design ακολουθεί την λειτουργικότητα πρώτα απ’ όλα, λειτουργικότητα που μεταφράζεται σε μεγάλους αποθηκευτικούς χώρους, ανέσεις αυτοκινήτου για δύο άτομα, προστασία από τα στοιχεία της φύσης, αλλά και έξυπνα gadgets. Η ποιότητα των πλαστικών είναι πολύ καλή, ενώ τα χρώματα είναι τρία, για να καλύψουν κάθε γούστο. Από το πανταχού παρόν πλέον λευκό, στο «κυριλέ» ασημένιο, και στο κλασσικό μαύρο. Με το νέο design του GTS, τα φλας μετακόμισαν στους τεράστιους καθρέπτες, ενώ τα καινούργια όργανα έχασαν τη μεγάλη ψηφιακή οθόνη που είχαν στη μέση. Πλέον, υπάρχει μικρότερη οθόνη στο κέντρο του στροφόμετρου. Πολύ όμορφες είναι οι λευκές ενδείξεις της, ενδείξεις που προβάλλονται σε μαύρο φόντο. Τα όργανα είναι αισθητικής πολυτελούς αυτοκινήτου και δε χορταίνεις να τα χαζεύεις. Μικρή παρατήρηση για τους πιο κοντούς αναβάτες, το γεγονός πως το πλαίσιο της ψηφιακής οθόνης κρύβει ελάχιστα τις ενδείξεις των στροφών. 

Άνεση / εργονομία: Ανέσεις αυτοκρατορικές
Η σέλα που βρίσκεται στα 760 χιλιοστά απόστασης από το έδαφος, είναι χαμηλή ακόμα και για αναστήματα κοντά στο 1.68, ή και ακόμα χαμηλότερα, οπότε θα πατάτε εύκολα κάτω. Η άνεση τώρα που προσφέρει αυτός ο θρόνος, είναι πέρα από κάθε κριτική, τόσο για τον αναβάτη, όσο και για το συνεπιβάτη. Στον τελευταίο, το GTS παρέχει αναδιπλούμενα μαρσπιέ, αλλά και χειρολαβές, και στήριγμα μέσης, ώστε να μην μπορεί να παραπονεθεί για το οτιδήποτε. Η SYM έχει προνοήσει ακόμα και για το ζεστό τελικό της εξάτμισης, αφού το έχει εφοδιάσει με κάλυμμα-θερμική ασπίδα, που αποτρέπει τα καμένα πόδια, ακόμα κι αν φοράτε βερμούδα. Ο αναβάτης τώρα, διαθέτει φαρδιά μαρσπιέ, ενώ μπορεί να τοποθετήσει τα πόδια του και στο εμπρόσθιο κεκλιμένο μέρος τους, για περισσότερη άνεση -αν και μάλλον πρέπει να είναι σχετικά κοντός για να το κάνει αυτό, γιατί αλλιώς τα γόνατα του θα διπλώσουν αρκετά. Περνώντας στους αποθηκευτικούς χώρους, ο αναβάτης έχει στη διάθεση του εκτός από το χώρο κάτω από τη σέλα, ένα ντουλαπάκι στο μπροστινό δεξί μέρος. Εκεί θα βρείτε έξοδο ρεύματος για κινητά και GPS, αλλά και έξοδο ρεύματος για να φορτίσετε συσκευές με βύσμα USB. Κάτω από τη σέλα, ο χώρος είναι τεράστιος και φωτιζόμενος, ικανός για να φιλοξενήσει άνετα 2 full-face κράνη, και άλλα μικροπράγματα. Σημειώστε πως η σέλα ανοίγει με δύο τρόπους. Είτε με ένα κουμπί από το αριστερό γκριπ είτε μηχανικά, γυρίζοντας το διακόπτη. Ο κεντρικός τώρα διακόπτης του scooter, κλείνει με ένα κουμπί, για έξτρα αντικλεπτική προστασία, και ανοίγει με το πίσω μέρος του κλειδιού. Όμως η SYM παρέχει ένα ακόμη επίπεδο ασφαλείας, καθώς κάτω από τη σέλα θα βρείτε ένα διακόπτη που κλείνει την παροχή ρεύματος, μην αφήνοντας κάποιο κακόβουλο άτομο να βάλει μπροστά το GTS. Προσοχή μόνο μην ξεχάσετε τον διακόπτη αυτό στο off, και αναρωτιέστε γιατί δεν παίρνει μπρος το scooter σας. Στο GTS του 2012, νέοι είναι οι αεραγωγοί ζεστού αέρα –παρόμοιοι με αυτοκινήτου- που βρίσκονται στο μέσο της ποδιάς. Αν έχετε εφοδιαστεί με μια από τις ειδικές κουβέρτες για scooter, τότε αυτοί οι αεραγωγοί θα σας παρέχουν έξτρα ζέστη, βοηθώντας το θερμό αέρα να κυκλοφορήσει στα πόδια σας. Και το καλοκαίρι, απλά τους κλείνετε. Δίπλα στον κεντρικό διακόπτη θα βρείτε δύο ακόμα διακόπτες. Εκείνον που ανάβει τις εντυπωσιακές συστοιχίες led που βρίσκονται στα «φρύδια» των εμπρόσθιων φωτιστικών σωμάτων, και εκείνον που ανάβει τα αλάρμ.
Οι καθρέπτες του GTS 300i είναι πραγματικά τεράστιοι, ίσως οι μεγαλύτεροι που έχουμε συναντήσει σε δίκυκλο. Όμως δυστυχώς δείχνουν στο μεγαλύτερο μέρος τους τον αναβάτη, αφήνοντας κάποια ενοχλητικά τυφλά σημεία, όσον αφορά στο τι γίνεται πίσω σας. Η ζελατίνα είναι αρκετά ψηλή, ώστε αναβάτης με ύψος κοντά στο 1.70 να καλύπτεται άριστα από τον αέρα, και τη βροχή. Στα φώτα τώρα, μπορεί να μην οδηγήσαμε το βράδυ, όμως τα τέσσερα φωτιστικά σώματα μαζί με τα led λαμπάκια, μάλλον θα κάνουν τη νύχτα μέρα.

Κινητήρες: Η ισχύς του F4
Τι σημαίνει F4; Η SYM μιλάει με τέσσερις λέξεις για το νέο της κινητήρα, λέξεις που αρχίζουν όλες από το γράμμα «F». «Fabulous», δηλαδή «απίθανος», όσον αφορά στην απόδοση του. «Faithful», δηλαδή πιστός, για την ποιότητα και την αξιοπιστία του. «Fantastic», «φανταστικός», για την αύξηση της θερμοδυναμικής απόδοσης κατά 7%. Και «Fascinating», δηλαδή «συναρπαστικός» για τη χαμηλότερη θερμοκρασία λαδιού, με την οποία λειτουργεί ο νέος κινητήρας. Όσον αφορά στην ιπποδύναμη, παρατηρούμε μια θεαματική αύξηση κατά 30%, σε σχέση με το προηγούμενο GTS! Πλέον το GTS 300i αποδίδει 29 άλογα στις 8.000σαλ. στο στρόφαλο, ή 20,5 άλογα στον πίσω τροχό. Όμως, μεγάλη εντύπωση προκαλεί και ο ισχυρισμός για κατανάλωση 3,3lt/100χλμ., νούμερο που αν ισχύει σε ρεαλιστικές συνθήκες καθημερινής οδήγησης, θα δώσει στο GTS τον τίτλο του πιο οικονομικού scooter στα 300 κυβικά. Τέλος, ο κινητήρας είναι εξαιρετικά αθόρυβος, ενώ περνάει με ευκολία τις τελευταίες euro προδιαγραφές καυσαερίων.

Με μια ματιά: Οι αλλαγές του νέου GTS 300i
Ιδού οι σημαντικότερες από τις -πολλές- αλλαγές που δέχθηκε το SYM GTS 300i για το 2012, σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο.
1. Νέος, ισχυρότερος κινητήρας.
2. Ενισχυμένο πλαίσιο.
3. Μεγαλύτερος τροχός 14 ιντσών μπροστά (από 13).
4. Μεγαλύτερο μεταξόνιο (1535χλστ. από 1.495χλστ).
5. Νέα όργανα.
6. Νέα πλαστικά.
7. Νέα φωτιστικά σώματα.
8. Μεταφορά φλας στους καθρέπτες.
9. Νέο, wavy δισκόφρενο στον εμπρόσθιο τροχό.
10. Μεγαλύτεροι δίσκοι 260 & 240χλστ. (αντί για 240 & 220χλστ.).
11. Μεγαλύτερη διαδρομή πίσω ανάρτησης (92 αντί για 75χλστ.).
12. Χαμηλότερο προφίλ πίσω ελαστικού (140/60-13 αντί για 130/70-13).
13. +2 κιλά βάρος (192 ανακοινώσιμα αντί για190).
14. Αισθητήρας φωτός, για αυτόματη ενεργοποίηση των φώτων.
15. Αεραγωγοί για παροχή ζεστού αέρα στα πόδια (κλείνουν με διακόπτη).
16. Πλέον η τάπα του ρεζερβουάρ διαθέτει πλαστικό κάλυμμα.

Οδηγώντας: Ηρεμία πνεύματος
Ωραία όλα τα παραπάνω, αλλά τι λέει το GTS στην πράξη; Ο αναβάτης βολεύεται αμέσως πάνω στη χαμηλή, φαρδιά και άνετη σέλα. Πιέζουμε τη μίζα, και φύγαμε για την πρώτη μας βόλτα. Εδώ θα πρέπει να σας μιλήσουμε λίγο για τις συνθήκες που επικράτησαν στη διάρκεια της δοκιμής. Επειδή οι διοργανωτές είχαν σχεδιάσει μια διαδρομή αποκλειστικά στο κέντρο του Τελ Αβίβ, και επειδή εκεί οι οδηγοί δεν αστειεύονται -όπως στην Ελλάδα δηλαδή- όλη η οδήγηση έγινε υπό ελεγχόμενες συνθήκες, που δεν μας επέτρεψαν να πιέσουμε το scooter. Είχαμε πλοηγό και σκούπα, και εντολή να μην προσπεράσουμε ούτε τον πλοηγό, αλλά ούτε και ο ένας τον άλλο. Έτσι δυστυχώς, οι ταχύτητες μας ήταν χαμηλές, και μόνο μια-δυο φορές είδαμε τα 100χλμ/ώρα στο κοντέρ. Δεν μπορέσαμε λοιπόν να διαπιστώσουμε τα οφέλη του μεγαλύτερου τροχού μπροστά, και του μεγαλύτερου μεταξονίου, ως προς τη σταθερότητα του συνόλου, σε ταχύτητες κοντά στην τελική του. Μέχρι όμως τα 100 χλμ/ ώρα, η σταθερότητα είναι υποδειγματική, ενώ στη γυαλισμένη ισραηλινή άσφαλτο, το κράτημα ήταν άψογο, και δεν τρομάξαμε πουθενά. Ταυτόχρονα, σε λακκούβες, αλλά και σε περάσματα από σαμαράκια για τον περιορισμό της ταχύτητας, η πίσω ανάρτηση με τη μεγαλύτερη διαδρομή μας κράτησε άνετους, χωρίς ποτέ να κοπανήσει. Εντύπωση προκαλεί από την πρώτη κιόλας στιγμή που θα καβαλήσετε το GTS το άψογο ζύγισμα του scooter, που βοηθάει πάρα πολύ στην ισορροπία, και λύνει τα χέρια του αναβάτη. Μπορείτε έτσι να ισορροπείτε με πολύ χαμηλές ταχύτητες, χωρίς κόπο, και χωρίς να χρειαστεί να πατάτε συνέχεια στο έδαφος, στο μποτιλιάρισμα. Η απόκριση του γκαζιού είναι πολύ καλή, και ο κινητήρας έχει αρκετή δύναμη, ώστε να δίνει στους επιβαίνοντες αίσθηση ασφάλειας, σε προσπεράσεις, και σε καταστάσεις που χρειάζονται γρήγορες επιταχύνσεις. Τα φρένα είναι δυνατά, και παρέχουν πολύ καλή αίσθηση, ενώ είναι και συνδυασμένα. Δυστυχώς δεν υπάρχει έκδοση με ABS. Η ζελατίνα δεν με ενόχλησε, ενώ κράταγε αποτελεσματικά τον αέρα μακριά μου. Οι κραδασμοί είναι ελάχιστοι, και τις περισσότερες φορές θα τους προσέξετε μόνο εν στάση, στους καθρέπτες. Τα led φωτάκια πάνω από τους προβολείς είναι πολύ εντυπωσιακά, και σας κάνουν ορατούς σε όλους τους γύρω χρήστες του δρόμου, αυξάνοντας την ασφάλεια σας. Αν τώρα σας φαίνονται αισιόδοξα τα 160χλμ/ώρα που αναγράφει το κοντέρ, ίσως και να απατάστε. Βλέπετε, στην παρουσίαση, οι άνθρωποι της SYM μας μίλησαν για πραγματική τελική 140χλμ/ώρα, οπότε στην πρώτη κατηφόρα, και με το σφάλμα του κοντέρ, τα 160 μπορεί να μην απέχουν και τόσο πολύ. Επιπλέον, η SYM μας παρουσίασε πίνακες δυναμομετρήσεων, συγκρίνοντας την απόδοση του νέου GTS 300i με το scooter που θεωρούν ως το μεγαλύτερο αντίπαλο τους, το Kymco Downtown με τον κινητήρα G5. G5 η Kymco; F4 η SYM. Και σύμφωνα με τα νούμερα της SYM, η πραγματική ιπποδύναμη στον τροχό φτάνει τους 20,5 ίππους, έναντι των 19,5 ίππων του Kymco, αλλά και του Honda SH 300. Ισχυρότερο όμως δίνει και στη ροπή το GTS η SYM, αλλά και ταχύτερο στην τελική ταχύτητα. Ταυτόχρονα, μας μίλησαν για κατανάλωση 38,1km/lt, έναντι 30,2km/lt για το Kymco. Εντυπωσιακά τα όσα ακούσαμε, αλλά πρέπει να περιμένουμε -σύντομα- την άφιξη του GTS 300i στην Ελλάδα, για να τα επαληθεύσουμε.

Συμπέρασμα
Αυτή δεν ήταν ανανέωση… ήταν τυφώνας που πήρε το παλιό GTS και το σήκωσε. Του άλλαξε τα φώτα, κι όταν το άφησε πάλι μπροστά μας, τα πάντα ήταν διαφορετικά. Μεγαλύτερος μπροστινός τροχός, κινητήρας που έφαγε… αναβολικά, ενισχυμένο πλαίσιο, βελτιωμένη σταθερότητα, έξτρα gadget (αισθητήρας αυτόματης ενεργοποίησης φώτων, διακόπτης που κόβει το ρεύμα, led φώτα, αγωγοί ζεστού αέρα), κλπ. Στη σύντομη οδηγική επαφή που είχαμε μαζί του, στο μποτιλιαρισμένο κέντρο του Τελ Αβίβ, αλλά και στα προάστια της πόλης, μας άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις. Όμορφο design, άριστα ισορροπημένο όσον αφορά στο βάρος του, άνετο, δυνατό και ικανό σε όλες τις συνθήκες. Με φρένα που συνδυάζουν μεγάλη δύναμη και άψογη αίσθηση, και με κινητήρα που εντυπωσιάζει, ενώ σύμφωνα με τη SYM θέτει τα στάνταρ όσον αφορά σε δύναμη, αλλά και σε κατανάλωση καυσίμου στην κατηγορία. Με άνετη σέλα που θυμίζει αυτοκρατορικό θρόνο, με τεράστιο αποθηκευτικό χώρο κάτω από τη σέλα, ικανό για φιλοξενία 2 full face κρανών, αλλά και με ντουλαπάκι στην ποδιά, και πρίζα παροχής ρεύματος. Τέλη Ιουνίου, το SYM GTS 300i θα είναι κοντά μας, ολοκληρωμένο και ώριμο όσο ποτέ.

 

SYM - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ