LIVE: κίνηση στους δρόμους

Yamaha Crypton 110

Το δισκόφρενο δεν εντυπωσιάζει με την ισχύ του, αλλά η απόδοσή του είναι γραμμική και δεν τρομάζει.

Kawasaki Joy R 125

Φτωχός αλλά τίμιος και ευανάγνωστος ο πίνακας οργάνων που φέρει τις βασικές και απαραίτητες πληροφορίες.

ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΟ: Yamaha Crypton 110

Το Crypton 110 είναι ένα παπί διαμάντι για κίνηση μέσα στην πόλη το οποίο θα απαλλάξει μία για πάντα τον κάτοχό του από το μποτιλιάρισμα αλλά και από την έννοια του κόστους χρήσης και συντήρησης.

 
Στο μικροσκόπιο

Το Crypton 110 αποτελεί το μικρότερο και σημαντικά φθηνότερο μέλος της γνωστής οικογένειας με το δεύτερο να έχει αντίκτυπο και στην τιμή του ως μεταχειρισμένο. Η καλή ποιότητα κατασκευής που συνεπάγεται διάρκεια στο πέρασμα του χρόνου είναι το πρώτο πράγμα που θα αντιληφθεί ο αναβάτης. Το δεύτερο είναι η θέση οδήγησης που μπορεί να φιλοξενήσει χωρίς πρόβλημα και ψηλότερα από το μέσο όρο αναστήματα, αν και το μέγεθος της σέλας θα κάνει τους βραχύσωμους να νιώσουν πιο άνετα πάνω της. Ο πίνακας οργάνων φέρει τις απαραίτητες ενδείξεις και κινείται στην σπαρτιάτικη λογική της υπόλοιπης κατασκευής. Τέλος, ο συνεπιβάτης δεν πρόκειται να παραπονεθεί για τα επίπεδα άνεσης στις σύντομες διαδρομές στο κέντρο της πόλης.

Στο δρόμο

Αν το Crypton ήταν boxer θα άνηκε στην κατηγορία φτερού ακόμη και για τα δεδομένα των παπιών. Τόσο ανάλαφρη είναι η αίσθηση που λαμβάνει ο αναβάτης σε κάθε προσπάθεια ελιγμού ακόμη και σε ασφυκτικό μποτιλιάρισμα. Το πολύ μικρό του βάρος, το ελαφρύ τιμόνι και οι συγκρατημένες του διαστάσεις εγγυώνται την ταχύτατη μετακίνησή στο κέντρο της πόλης, ενώ το καλό εμπρόσθιο φρένο σε συνδυασμό με το πιο αδύναμο πίσω θα καταφέρουν να σταματήσουν γρήγορα και με ασφάλεια το παπί χωρίς να τρομάξουν με την απόδοσή τους. Με ασφάλεια θα κινηθείτε και στον αυτοκινητόδρομο όπου το παπί της Yamaha θα κρατήσει εύκολα ταχύτητες κοντά στα 100 χλμ./ώρα. Εδώ είναι και οι μόνες συνθήκες που θα νιώσετε ότι η δύναμη του αερόψυκτου μοτέρ αν και ικανοποιεί απόλυτα μέσα στην πόλη φαντάζει λιγότερη από τον ανταγωνισμό.

Συμπέρασμα 

Αν ψάχνετε για παπί και έχετε βάλει ως προτεραιότητα την ευκολία στους χειρισμούς μέσα στην πόλη, τότε το μοντέλο της Yamaha θα αποτελέσει για εσάς μία από τις ιδανικότερες επιλογές. Φιλικότατο στους τρόπους τους και ιδιαίτερα οικονομικό στην καθημερινή χρήση είναι μια πολύ καλή επιλογή και για το «ασθενές» φύλο χάρη στην ανάλαφρη αίσθηση που προσφέρει.

Τι να προσέξετε
Δεν είναι πολλά τα χρόνια που το Crypton κυκλοφορεί στην ελληνική αγορά, οπότε δεν θα σας είναι και πολύ δύσκολο να βρείτε ένα σε καλή κατάσταση. Η αξιοπιστία των μηχανικών του μερών θεωρείται δεδομένη. Αν τα πλαστικά του είναι λίγο «γερασμένα» χρησιμοποιείστε το για να ρίξετε την τιμή του.

Τι να αλλάξετε
Από τη στιγμή που μιλάμε για παπί είναι λίγα τα πράγματα στα οποία μπορείτε να παρέμβετε. Οι μεγαλύτεροι σε ηλικία θα βρουν χρήσιμη την τοποθέτηση μιας ψηλής ζελατίνας και ενός top box που θα βελτιώσουν απείρως την προστασία από τον αέρα και τους αποθηκευτικούς χώρους αντίστοιχα.

Ο ανταγωνισμός

Kawasaki Joy R 125
Το παπί της ιαπωνικής εταιρείας είναι μεγαλύτερο σε κυβισμό αλλά θα το βρείτε στην ίδια περίπου τιμή. Σημαντικά πιο ισχυρός ο κινητήρας του επιτρέπει σαφώς μεγαλύτερες ταχύτητες στον αυτοκινητόδρομο, αλλά η αισθητική του είναι πιο ντεμοντέ.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας 4Τ, 1Κ, Α/Ψ, 2β
Κυβισμός (κ.εκ.) 110
Ιπποδύναμη (ίπποι/σ.α.λ.) 6,8/ 8.000
Ροπή (kgm/σ.α.λ.) 0,8/5.500
Τροφοδοσία Καρμπυρατέρ
Ρεζερβουάρ (λίτρα) 4,2
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) 2,9
Τελική (χλμ./ώρα) 100
Εκκίνηση Μίζα/μανιβέλα
Μήκος (χλστ.) 2.130
Ύψος σέλας (χλστ.) 770-790
Μεταξόνιο (χλστ.) 1.470
Βάρος (κιλά) 218
Ελαστικό μπροστά 70/90-17
Ελαστικό πίσω 80/90-17
Φρένα μπροστά Δ, 220
Φρένα πίσω Τ, 140
Τιμή 1.300-1.600 ευρώ

 

YAMAHA - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ