Ιδού το κοινόχρηστο ηλεκτρικό scooter που έχει ήδη αρχίσει να κάνει τη ζωή των κάτοικων της Βαρκελώνης πιο εύκολη.

Το GPS έχει μεγάλη οθόνη 7 ιντσών, ώστε να μη χάνετε άσκοπα το χρόνο σας πάνω στο scooter.

Οι μπάρες που συγκρατούν το κράνος-μέρος του εξοπλισμού- μπορούν να κλειδώσουν και να ξεκλειδώσουν μόνο από το κινητό του χρήστη. Φυσικά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και το δικό σας κράνος.

Επτά είναι προς το παρόν οι περιοχές που καλύπτει η συγκεκριμένη υπηρεσία.

Τα scooter μπορούν να κινηθούν μόνο εντός των ορίων κάθε περιοχής, ώστε να εξασφαλίζεται επαρκής αριθμός και να μπορούν να φορτιστούν εύκολα.

Ισπανία: Scooter ηλεκτρικά και κοινόχρηστα

Η Βαρκελώνη έχει εδώ και χρόνια κοινόχρηστα δημοτικά ποδήλατα στους δρόμους της. Τώρα πηγαίνει ένα βήμα παραπέρα λανσάροντας τα κοινόχρηστα ηλεκτρικά scooter!

 
Για τις περισσότερες μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις τα κοινόχρηστα δημοτικά ποδήλατα αποτελούν εδώ και πολλά χρόνια κοινό τόπο. Με ένα μικρό αντίτιμο ο οποιοσδήποτε μπορεί να χρησιμοποιήσει ένα από αυτά τα ποδήλατα και να κάνει τις δουλειές του απείρως ευκολότερα και ταχύτερα από ό,τι αν κινούνταν πεζός. 
Στη χώρα μας τα κοινόχρηστα ποδήλατα είναι ένα σπάνιο θέαμα και οι δήμοι που τα έχουν υιοθετήσει είναι ελάχιστοι. Κύριος λόγος για αυτό, είναι η έλλειψη υποδομών αφού οι ποδηλατόδρομοι, αλλά και η σήμανση που θα πρέπει να έχουν, λάμπουν δια της απουσίας τους από τα περισσότερα αστικά κέντρα. Για να μη μιλήσουμε και για την έλλειψη παιδείας αλλά και σεβασμού προς τον ποδηλάτη που μας χαρακτηρίζει σχεδόν όλους. 
Αρκετά, όμως με τα ποδήλατα. Καλύτερα να μιλήσουμε για τα ηλεκτρικά scooter και το νέο πρόγραμμα που «τρέχει» ήδη στους δρόμους της Βαρκελώνης και θα μπορούσε να γίνει πραγματικότητα και στα περισσότερα ελληνικά αστικά κέντρα. 

Ονομάζεται Motit και πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με το δήμο της Βαρκελώνης και την εταιρία Going Green η οποία εξέλιξε το πρόγραμμα και σχεδίασε τα ηλεκτρικά scooter σύμφωνα με τις ανάγκες του δήμου. Η μεγάλη διαφορά σε σχέση με τα κοινόχρηστα ποδήλατα είναι ότι στη συγκεκριμένη περίπτωση δεν υπάρχουν σταθμοί από όπου μπορεί να παραλάβει ή να αφήσει κάποιος το δίκυκλο αφού τα ηλεκτρικά scooter βρίσκονται σκόρπια στους δρόμους της πόλης!

Αυτά που χρειάζεται κάποιος για να χρησιμοποιήσει ένα από τα εν λόγω scooter είναι να κατεβάσει στο smartphone την ειδική εφαρμογή, να καταγράψει τα στοιχεία του και να έχει φυσικά δίπλωμα αυτοκινήτου ή δίπλωμα για δίκυκλα έως 125 κ.εκ, ενώ θα πρέπει να είναι και 21 ετών. 

Μετά, μέσω του internet στο κινητό μπορεί να δει σε ποιες περιοχές της πόλης υπάρχουν scooter και να «κλείσει» εκείνο το scooter που εξυπηρετεί τις ανάγκες του. Πέντε λεπτά πριν ξεκινήσει τη βόλτα του θα λάβει ενημερωτικό μήνυμα ότι μπορεί να χρησιμοποιήσει το scooter το οποίο, από εκείνη τη στιγμή και μετά, θα μπορεί να ενεργοποιηθεί. Από εκεί και έπειτα το μόνο που έχει να κάνει ο χρήστης είναι να αφήσει το scooter στο τέλος της διαδρομής που έχει από πριν καταχωρήσει στο site.

Οι χρεώσεις ξεκινούν από τα 0,5 ευρώ και μπορούν να προσαρμοστούν στις ανάγκες του χρήστη ο οποίος έχει την επιλογή να νοικιάσει το scooter με βάση την απόσταση, το χρόνο ή ακόμη και σε μηνιαία βάση για συγκεκριμένες διαδρομές.

Όσον αφορά τα ίδια τα scooter να πούμε ότι κατασκευάζονται στη Βαρκελώνη (άρα προσφέρουν και νέες θέσεις εργασίας στο ντόπιο πληθυσμό…) και δείχνουν ιδιαίτερα… γεροδεμένα. Ζυγίζουν μόλις 80 κιλά, η ταχύτητα που μπορούν να αναπτύξουν αγγίζει τα 65 χλμ./ώρα και η αυτονομία τους κυμαίνεται μεταξύ 40 και 60 χλμ. Στον εξοπλισμό τους φέρουν συσκευή GPS, αλλά και καλάθι στο εμπρός μέρος το οποίο φιλοξενεί jet κράνος και κλειδώνει/ξεκλειδώνει μόνο από το κινητό του χρήστη!

Αρχικά στους δρόμους της πρωτεύουσας της Καταλονίας θα βρεθούν 50 scooter που θα καλύπτουν επτά περιοχές της πόλης και μέχρι το τέλος της χρονιάς ο αριθμός τους θα έχει φτάσει τα 300. Θέλουμε και εμείς!

 

?????? - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ