• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Ανακλήσεις: μάρκετινγκ ή πράξη ευθύνης;

Οι εταιρίες μας προστατεύουν από τυχόν λάθη μέσω των ανακλήσεων ή όλα είναι θέμα μάρκετινγκ και γίνονται για τα μάτια του κόσμου;

 
Οι ανακλήσεις από τη μια θωρακίζουν τη μοτοσυκλέτα μας σε περίπτωση που έχει κάποιο εγγενές πρόβλημα, και δείχνει την φροντίδα και την υπευθυνότητα των εταιρειών απέναντι στους καταναλωτές τους. Από την άλλη για κάποιους οι ανακλήσεις δείχνουν αδυναμία, αφού οι εταιρείες αναγκάζονται να παραδεχθούν ένα λάθος. 

Η συμμόρφωση των εταιριών με τους κανόνες, έχουν άμεσο όφελος προς τον καταναλωτή
Οι κανόνες της Ευρωπαϊκής ένωσης θέσπισαν όρια και υποχρεώσεις των κατασκευαστών μοτοσυκλετών, έναντι των καταναλωτών. Σε αντίθετη περίπτωση, η κάθε μάρκα θα έβγαζε στην παραγωγή ότι ήθελε και όποιον πάρει ο χάρος.  Όμως οι εταιρίες στάθηκαν στο ύψος των περιστάσεων και έβαλαν στόχο να μην αφήσουν κανένα ψεγάδι στα οχήματα που κινούν οδηγό και συνεπιβάτη. Στην πορεία όμως τα πράγματα άλλαξαν λίγο εξαιτίας του μάρκετινγκ. 

Η ανάκληση εκτός από παραδοχή είναι και θέμα μάρκετινγκ
Τα λάθη είναι ανθρώπινα, που σημαίνει ότι δεν πρέπει να θεωρούμε περίεργο εάν ανακαλυφθεί πως ένα μοντέλο αφού κυκλοφορήσει, π.χ. κάνει διακοπές στην τροφοδοσία από ελαττωματική τρόμπα βενζίνης. Αρχικά οι καταναλωτές τρέχουν στα συνεργεία και διαμαρτύρονται. Έπειτα τα συνεργεία όπως είναι λογικό, διοχετεύουν αυτά τα παράπονα στο εργοστάσιο παραγωγής και εκείνο από τη μεριά του θα ερευνήσει το περιστατικό με σκοπό να δώσει λύση. Αυτή είναι η διαδικασία των ανακλήσεων. Θα μπορούσε βέβαια μια εταιρία να κάνει το κορόιδο και να μην παραδεχτεί κανένα σφάλμα, αφήνοντας τα συνεργεία να καλύψουν εκτός εγγύησης τυχόν προβλήματα. Γιατί λοιπόν να βγει και να πει δημόσια ότι διάλεξε λάθος εξάρτημα; Γιατί να δείξει αδυναμία; 

Η παραδοχή του λάθους δείχνει τη σοβαρότητα της εταιρίας
Εδώ έρχεται να μπλεχτεί η έννοια του μάρκετινγκ. Εδώ έρχεται το μάρκετινγκ. Η παραδοχή ενός λάθους με την άμεση διόρθωσή του είναι η σωστή κίνηση. Είναι αυτό που περιμένουμε από τις εταιρείες και στο κάτω-κάτω αυτό που διδάσκουμε τα παιδιά μας. Έτσι μια εταιρεία δείχνει υπεύθυνη, δείχνει σοβαρή, αλλά ακόμη καλύτερα, δείχνει ότι αφού έχει λύσει δημόσια τα όσα προβλήματα προέκυψαν, τότε σίγουρα δεν υπάρχουν άλλα. Ειδικά αυτό το τελευταίο δίνει δύναμη στην εικόνα μιας μάρκας. 

Οι εταιρίες κάνουν συνεχείς ελέγχους και προσπαθούν να προλάβουν τις μαζικές ανακλήσεις
Θα έλεγε κανείς λοιπόν πως το μάρκετινγκ βολεύει τους καταναλωτές, αφού οι ανακλήσεις «συμφέρουν» τις εταιρείες και εξυπηρετούν και εμάς. Φυσικά, όταν πρόκειται για μια τρόμπα βενζίνης. Τι γίνεται όμως όταν το πράγμα είναι σοβαρότερο; Πολλές ανακλήσεις γίνονται χωρίς διαφήμιση. Όλες οι μάρκες πλέουν μπαίνουν στη διαδικασία να ψάχνουν κάθε πιθανό παράπονο ώστε να προλάβουν μαζικές ανακλήσεις. Αν το πρόβλημα διαπιστωθεί νωρίς, μπορεί μια μάρκα με μία εσωτερική οδηγία στα συνεργεία της να προχωρήσει σε επισκευές χωρίς να το ξέρει ο πελάτης κάθε φορά που πηγαίνει για σέρβις. 



Εσείς τι γνώμη έχετε; Η ανάκληση δείχνει αδυναμία ή υπευθυνότητα της εταιρίας απέναντι στον καταναλωτή; Οι εταιρίες κάνουν ανακλήσεις  για να φτιάξουν το προφίλ τους ή γιατί νοιάζονται για τον αγοραστή;

 

NONPAPER - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ