Τελικά πέσαμε μέσα στην πρόβλεψή μας με την Yamaha να παρουσιάζει συντομότερα από ό,τι περιμέναμε το ανανεωμένο YZF-R125 «φτιαγμένο με τα ίδια υλικά που γίνονται τα όνειρα»!
Συνήθως οι μεγάλοι κατασκευαστές ξεκινούν παρουσιάζοντας πρώτο κάποιο κορυφαίο μοντέλο τους το οποίο στη συνέχεια επηρεάζει με τη σχεδίασή του (τουλάχιστον) τα μικρότερα σε κυβισμό μοντέλα που ανήκουν στην ίδια σειρά. Η Yamaha, ωστόσο κινήθηκε αντίθετα από το σύνηθες, δεν μας διέψευσεκαι παρουσίασε πρώτο το μικρότερο μοντέλο της σειράς YZF-R με το υγρόψυκτο μοτέρ των 125 κ.εκ.
Δεν ξέρουμε κατά πόσο ο Βενιαμίν των supersport της Yamaha θα επηρεάσει σχεδιαστικά τα μεγαλύτερα αδέρφια του ειδικά από τη στιγμή που πρόκειται για μια εκτεταμένη ανανέωση και όχι για ένα ολοκαίνουριο μοντέλο. Το σίγουρο όμως είναι ότι τουλάχιστον στον τομέα της εμφάνισης η μοτοσικλέτα με τον μικρό κινητήρα παρουσιάζεται σημαντικά πιο φρέσκια και επιθετική σε σχέση με το μοντέλο που γνωρίζαμε μέχρι σήμερα. Η σχεδίαση του φέρινγκ είναι σαφώς επηρεασμένη από το υπάρχον R6 με μια εισαγωγή αέρα τοποθετημένη ανάμεσα στα φωτιστικά σώματα και τις αιχμές στη σχεδίαση των τελευταίων αλλά και των υπόλοιπων πλαστικών να κάνουν ιδιαίτερα έντονη την παρουσία τους. Ανασχεδιασμένο παρουσιάζεται και το πίσω φανάρι ενώ το πεντάλ φρένου, ο μοχλός αλλαγής ταχυτήτων και οι βάσεις των μαρσπιέ του συνεπιβάτη είναι από χυτό αλουμίνιο. Τέλος, η βάση της πινακίδας είναι πλέον μικρότερη και πιο συμπαγής, το εμπρός φτερό είναι carbon look και η απόληξη ης εξάτμισης.
Στον τομέα της εργονομίας η αλλαγή που εντοπίζεται αμέσως είναι εκείνη του πίνακα οργάνων με μια μεγάλη LCD οθόνη χωρισμένη σε τρία τμήματα. Φέρει ψηφιακό ταχύμετρο και στροφόμετρο με μπάρα διαβάθμισης στο κέντρο, στα αριστερά διαθέτει ένδειξη με μπάρες για θερμοκρασία κινητήρα, μέγιστη ταχύτητα, μέση ταχύτητα και κατανάλωση καυσίμου, και δεξιά ρολόι, στάθμη καυσίμου/ένδειξη ρεζέρβας, χιλιομετρητή και υπολογιστή δυνατής χιλιομετρικής απόστασης με το υπάρχον υπόλοιπο καυσίμου.
Μια από τις σημαντικότερες αλλαγές σε σχέση με το υπάρχον μοντέλο εντοπίζεται στο πιρούνι το οποίο είναι ανεστραμμένο με την κάτω πλάκα να παρουσιάζεται πιο άκαμπτη φέροντας τρεις βίδες σύσφιξης σε κάθε καλάμι.Ανασχεδιασμένο είναι και το μοχλικό του αμορτισέρ με στόχο την καλύτερη αίσθηση του αναβάτη αλλά την αύξηση των επιπέδων της άνεσης και για τον συνεπιβάτη. Επίσης νέο για το ανανεωμένο μοντέλο είναι το εμπρός σύστημα πέδησης με την δαγκάνα να είναι πλέον ακτινικά τοποθετημένη ενώ διαφορετικές είναι και οι ρυθμίσεις ως προς την αμεσότητα του δαγκώματος οι οποίες κινούνται σε πιο σπορ μονοπάτια. Νέες είναι και οι ζάντες του μικρού Yamaha με ακτίνες σχήματος Υ που φωνάζουν από μακριά την καταγωγή του, όσο μένει ακίνητο. Τέλος, τα ελαστικά είναι διάστασης 100/80-17 και 130/70-17.
Στα του κινητήρα τα μεγάλα νέα έρχονται από το νέο σύστημα ψεκασμού, το οποίο, χωρίς να θυσιάζει την απόδοση ρίχνει την κατανάλωση κατά 11% κάτι που αυξάνει την αυτονομία της μοτοσικλέτας μειώνοντας παράλληλα τα καθημερινά έξοδα χρήσης. Για το μοτέρ να αναφέρουμε ότι η ισχύς του παραμένει στους 15 ίππους και η ροπή στα 1,25 kgm στις 9.000 και 8.000 σ.α.λ. αντίστοιχα.
Αυτά που παραμένουν ως είχαν και για το 2014 είναι το υγρόψυκτο μοτέρ που τα κατάφερνε ούτως ή άλλως καλά στον τομέα της δύναμης, το ατσάλινο πλαίσιο και το ψαλίδι που είναι κατασκευασμένο επίσης από ατσάλι. Tο πλήρες βάρος της μοτοσικλέτας ανέρχεται στα 138 κιλά.
Το ανανεωμένο YZF-R125 θα διατίθεται στην Ελλάδα σε τρία χρώματα, Γκρι (Mat Grey), Κόκκινο (Anodized Red), Μπλε (Race Blue), μέσω του Επίσημου Δικτύου Συνεργατών Δικύκλων Yamaha. Περισσότερα στην επίσημη ιστοσελίδα της εταιρείας. Η τιμή του αναμένεται.