Γερμανική η Αμερικανική συνταγή στην απόλαυση; Boxer ή V2; Η ευχαρίστηση είναι εγγυημένη και στις δύο περιπτώσεις, με μια γερή δόση… μαθημάτων ιστορίας!
Αν μπορούμε να ταυτίσουμε τις BMW και Harley Davidson με έναν κινητήρα την καθεμία, φυσικά αυτοί θα ήταν ο δικύλινδρος Boxer και ο V2 των 45 μοιρών αντίστοιχα. Πρακτικά δύο κινητήρες που στήριξαν τις εταιρείες στους ώμους τους, οι αερόψυκτες μονάδες βρίσκουν νέα πνοή ζωής στην σημερινή μεγάλη αναβίωση των ρετρό μοντέλων εξοπλίζοντας μοτοσυκλέτες-κοσμήματα, όπως την R nineT Urban G/ S και την Sportster Roadster.
Αν λοιπόν είστε φίλος του ρετρό, λάτρης του… «αγνού» μοτοσυκλετισμού στον οποίο πρωταγωνιστεί ο κινητήρας, η απλότητα σε σχέση με τις σημερινές μοτοσυκλέτες και η οδηγική ευχαρίστηση παντού, οι Urban G/S και Sportster Roadster είναι σοβαροί υποψήφιοι για το γκαράζ σας. Πως όμως το προτιμάτε… Αμερικάνικο ή Γερμανικό;
Εμφάνιση-στυλ-ποιότητα: Για να μαθαίνουν οι νέοι και να θυμούνται οι παλιοί.
Τόσο η Urban G/S όσο και η Roadster αποτελούν «σπουδή» στο τεράστιο και πολύ σημαντικό παρελθόν των εταιρειών τους. Το μοντέλο της BMW είναι εμφανισιακά βασισμένο στο αρχέτυπο R80 G/S, το οποίο ντεμπούταρε το 1980 και κατά πολλούς δημιούργησε την κατηγορία Adventure. Ο χρωματισμός του μοντέλου δεν είναι καθόλου τυχαίος, μιας και το αυθεντικό G/S ήταν βαμμένο στα ίδια χρώματα, ο στρογγυλός προβολέας και το ψηλό εμπρός φτερό συμβάλλουν σε αυτή την εντύπωση και φυσικά ο boxer κινητήρας είναι, όπως και τότε, σε κοινή θέα. Η Roadster της Harley Davidson κινείται σε άμεσα αναγνωρίσιμες φόρμες που σε ταξιδεύουν στο Milwaukee και στον Route 66 με μία ματιά! Η ταυτότητα Harley είναι έκδηλη χωρίς φόβο, αλλά με πολύ πάθος, πάνω στην Roadster και η εταιρεία έχει φροντίσει το look του μοντέλου με custom πινελιές. Σε αυτές περιλαμβάνονται και το ανεστραμμένο πιρούνι, το χαμηλό τιμόνι που θυμίζει κλιπ όν σε ύψος και το πίσω φτερό, ενώ ο μεγάλος V2 δεσπόζει άβαφος στο κέντρο της μοτοσυκλέτας. Ποιοτικά, και οι δύο μοτοσυκλέτες παρουσιάζουν υπεράνω κριτικής εικόνα. Όχι απλά είναι καλοφτιαγμένες, αλλά έχουν τόση προσοχή στη λεπτομέρεια που δίνουν την εντύπωση χειροποίητων κατασκευών!
Κινητήρες: Σιδερένιες καρδιές που αναβλύζουν ροπή
Κυβικά και ροπή, πάνε γενικά μαζί. Και εδώ έχουμε να κάνουμε με δύο μοτέρ των 1.200 κυβικών εκατοστών, άρα το συγκεκριμένο… μέγεθος πρέπει να είναι άφθονο. Ξεκινώντας από τον κινητήρα της BMW, ο αειθαλής boxer στην τελευταία καθαρά αερόψυκτη ενσάρκωσή του, αποδίδει 110 ίππους και 11,8 kgm ροπής. Το μοτέρ λειτουργεί παράγοντας έναν χαρακτηριστικό για Βαυαρική μοτοσυκλέτα ήχο, ο οποίος είναι πραγματικά εθιστικός και η ροπή του μοτέρ είναι πανταχού παρούσα, από το ρελαντί μέχρι και τον κόφτη. Στην περίπτωση του Harley Davidson, μιλάμε για μια αυθεντική V2 μονάδα των 45 μοιρών που έχει μελετηθεί ειδικά, για να αποδίδει την αίσθηση και τους κραδασμούς που πρέπει! Η απόδοσή του ανέρχεται στους 68,7 ίππους και τα 9,7 kgm ροπής, τα οποία τραβούν από το ρελαντί με τρόπο που συναρπάζει. Μάλιστα, υπάρχουν διαθέσιμα τελικά της Screaming Eagle για το μοντέλο, που θα κάνουν τον κινητήρα να δηλώνει… βροντερά την παρουσία του, με κάθε γκαζιά!
Οδηγώντας: Μετακινήσεις γεμάτες απόλαυση και στυλ
Είναι δύο μοτοσυκλέτες που σε έχουν… φτιάξει, πριν καν τις οδηγήσεις! Τι γίνεται λοιπόν όταν κυλήσουν οι τροχοί τους; Πως σε κερδίζει το καθένα τους; Ας ξεκινήσουμε από το Urban G/S. Aνεβαίνεις στην σέλα του και αρχικά σου κάνει θετική εντύπωση, η παρεχόμενη άνεση –τηρουμένων των αναλογιών της κατηγορίας βέβαια. Η σέλα του BMW δεν θα προβληματίσει τον αναβάτη με υλικό και μέγεθος, ενώ το ύψος της στα 850 χιλιοστά αντισταθμίζεται από το μελετημένο της «στένεμα» στο εμπρός μέρος. Αν αποφασίσετε να πάρετε συνεπιβάτη μαζί σας, αυτός θα πρέπει να συμβιβαστεί με την έλλειψη χειρολαβών, αλλά η σέλα βοηθά στην κατάσταση χαρίζοντας άνεση εκεί που χρειάζεται περισσότερο. Ο boxer κινητήρας είναι και ο «μαέστρος» της κάθε βόλτας με το Urban G/S, αφού κυριαρχεί στον χαρακτήρα της μοτοσυκλέτας. Απολαυστικός, σπιρτόζος και πολύ δυνατός, δεν θα διστάξει να ωθήσει την BMW σε απαγορευμένες ταχύτητες πολύ γρήγορα. Στην οδήγηση, οι αναρτήσεις δίνουν έμφαση στην άνεση του αναβάτη, θέτοντας ένα όριο στο πόσο πίεση αντέχει η μοτοσυκλέτα από τον αναβάτη της, όμως αυτό δε σημαίνει ότι οι καμπές δεν μπορούν να εκτελεστούν πολύ γρήγορα και με άψογη σταθερότητα. Κάθε άλλο μάλιστα! Σε ανοιχτό δρόμο, θα δεις μέχρι και 220 στο κοντέρ, με το μασκάκι να σε προστατεύει ως ένα βαθμό μέχρι τα 150, ενώ στην πόλη η μοτοσυκλέτα δεν δυσκολεύεται να ελιχθεί αν χρειαστεί –αρκεί φυσικά να προσέχετε τους κυλίνδρους. Τα φρένα της Urban G/S λειτουργούν άψογα, το ABS βγάζει ασπροπρόσωπο τον αναβάτη σε φρεναρίσματα πανικού ενώ το traction control μαζεύει την… ατίθαση πίσω ρόδα σε ολισθηρό οδόστρωμα. Αξίζει αν αναφέρουμε ότι –ως ένα βαθμό- η Urban G/S θα πατήσει και «χωματάκι»! Πως άλλωστε θα στηρίξει το βαρύ της όνομα;
Η Sportster Roadster έχει μια κάπως πιο διαφορετική φιλοσοφία από την G/S. Δίνει την έμφαση σε πιο… αρχοντικές βόλτες, με τον ηπιότερο από τον boxer δικύλινδρο V να συμφωνεί, όμως μπορεί να πάει και πολύ γρήγορα αν του ζητηθεί. Αρχής γενομένης από την θέση οδήγησης, μιλάμε για μια εργονομία άνετη τόσο από την σέλα, όσο και από τις θέσεις τιμονιού και μαρσπιέ. Ο αναβάτης δεν θα κουραστεί, αλλά ο συνεπιβάτης θα διαμαρτυρηθεί γρήγορα, καθώς το μικρό κομμάτι σέλας που του αναλογεί δεν συμβάλλει στην άνεσή του. Η Roadster είναι πιο ξεκάθαρα, μοτοσυκλέτα για «έναν». Ο κινητήρας λειτουργεί με χαρακτηριστικό Harley Davidson τρόπο και οι δονήσεις του θα συναρπάσουν ακόμα και τον πλέον αδιάφορο –λέμε τώρα- αναβάτη. Η μπόλικη ροπή του μοτέρ κάνουν την Roadster να ρολάρει ικανότατα στις χαμηλές ταχύτητες, ακόμα και αν του ζητήσετε να σηκώσει από ρελαντί με 3η. Όταν το γκάζι ανοίξει περισσότερο, η ισχύς του κινητήρα ανοίγει πόρτες για γρήγορη οδήγηση με όλη τη σημασία της λέξης. Η Roadster είναι ακλόνητη στα στροφιλίκια, με καλή πληροφόρηση και λειτουργία από τις αναρτήσεις ενώ σε χαλαρή βόλτα και cruising, είναι απλά… στο στοιχείο της. Στην εθνική αποπνέει μια γνήσια αμερικανική αίσθηση στα 120-140, κρατώντας τις στροφές του μοτέρ χαμηλά όσο ο αναβάτης το απολαμβάνει να…γουργουρίζει κάτω από τα πόδια του. Τα φρένα είναι επαρκέστατα σε ισχύ και ικανοποιητικά σε αίσθηση και δεν θα τα προβληματίσουν ποτέ τα αρκετά κιλάκια της μοτοσυκλέτας ή τα πολλά χιλιόμετρα στο κοντέρ…Τέλος, η Roadster είναι εύχρηστη ακόμα και στην πόλη, πολύ καλά ζυγισμένη και άμεση στις εντολές του αναβάτη για φιλτράρισμα της κίνησης.
Συμπέρασμα: Μοτοσυκλέτες που τιμούν την ιστορία τους
Τι να προτιμήσει λοιπόν ο αναβάτης; Την Βαυαρική «blitzkrieg» αίσθηση του boxer κινητήρα και το Urban G/S; Ή την αμερικανική cruising λογική και το Roadster της Harley; Ήδη σας γράψαμε τον ένα άξονα λήψης απόφασης! Αν όμως σας είναι ακόμα δύσκολο, ας αναφέρουμε το που κάθε μοτοσυκλέτα υπερέχει. Με την τιμή τους να είναι πολύ παραπλήσια, θα έχετε να αξιολογήσετε άλλες λεπτομέρειες. Το Urban G/S της BMW έχει σαφώς ισχυρότερο μοτέρ, καλύτερα συνολικά φρένα και αν προτιμάτε επιδόσεις και «τσαμπουκά» στην οδήγηση, θα αποτελέσει την επιλογή σας. Το Sportster Roadster της Harley Davidson επικρατεί σε συνθήκες εκδρομικής βόλτας και ταξιδιού προτάσσοντας ένα κάπως πιο «χαλαρό» χαρακτήρα, ενώ νικά το Urban G/S στο στροφιλίκι… ακριβείας. Είναι λοιπόν σαφές, ότι κάποια από τις δύο μοτοσυκλέτες είναι φτιαγμένη (και) για εσάς!
..1200cc,9,7 κιλα ροπη.259 κιλα βαρος..εεε,μοιαζει η ιδανικη αναλογια! Ζω απο 45 χρονια στην Αμερικη και Χαρχαλευ δεν αγορασα,ακομα. Τωρα ομως,διαβαζωντας το τεστ,ετσι μουρχεται να παω να παρω μια..
..1200cc,9,7 κιλα ροπη.259 κιλα βαρος..εεε,μοιαζει η ιδανικη αναλογια! Ζω απο 45 χρονια στην Αμερικη και Χαρχαλευ δεν αγορασα,ακομα. Τωρα ομως,διαβαζωντας το τεστ,ετσι μουρχεται να παω να παρω μια..