Η πρόταση της BMW στην κατηγορία των γρήγορων γυμνών μοτοσυκλετών του λίτρου, ακούει στο όνομα S1000R. Τώρα στην έκδοση του 2017 γίνεται ελαφρύτερη και δυνατότερη και με νέα αναβαθμισμένα ηλεκτρονικά βοηθήματα.
Η Γερμανική εταιρία παρουσίασε για πρώτη φορά το 2014, μια γυμνή μοτοσυκλέτα που ήταν βασισμένη πάνω στο δημοφιλές superbike S1000RR.
Μοιραζόταν το ίδιο κιβώτιο, πλαίσιο, ανάρτηση και τον ίδιο κινητήρα, ρυθμισμένο για τους σκοπούς της κατηγορίας να αποδίδει καλύτερα στις χαμηλομεσαίες στροφές με ιπποδύναμη 160 ίππων και ήταν από τα δυνατότερα του ανταγωνισμού.
Μετά από 3 χρόνια ζωής, η έκδοση για το 2017 δέχεται ουσιαστικές αλλαγές. Το πλαίσιο είναι αναθεωρημένο και ελαφρύτερο και σύμφωνα με την εταιρία, βελτιώνει το χειρισμό.
Τα αναβαθμισμένα ηλεκτρονικά βοηθήματα περιλαμβάνουν, νέο σύστημα ABS και σύστημα ελέγχου πρόσφυσης (traction), των οποίων η ευαισθησία ρυθμίζεται ανάλογα με την κλίση του τροχού. Νέο είναι και το quickshifter, που επιτρέπει αλλαγές χωρίς συμπλέκτη είτε για τα ανεβάσματα είτε για τα κατεβάσματα. Το νέο σύστημα εξάτμισης, που καταλήγει σε ένα τελικό της Akrapovic, βοηθάει τη μοτοσυκλέτα να αποδώσει καλύτερα, περνώντας ταυτόχρονα τους κανονισμούς Euro4.
Οι παραπάνω αλλαγές βοήθησαν να εξοικονομηθούν 2 κιλά από το συνολικό βάρος, την ώρα που η απόδοση αυξήθηκε κατά 5 ίππους, φτάνοντας στους 165. Η BMW προσπάθησε να μειώσει τους κραδασμούς που φτάνουν στο τιμόνι και γι αυτό προσφέρει ελαφριές ζάντες της HP στον εξτρά εξοπλισμό.