Μια εντυπωσιακή για την εποχή της μοτοσυκλέτα, που έκανε την Benelli το πιο ισχυρό όνομα στην Ευρώπη και επέδειξε τις δυνατότητές της παγκοσμίως.
Ακόμα και σήμερα, μια εξακύλινδρη μοτοσυκλέτα είναι ένα σπάνιο, εντυπωσιακό και ιδιαίτερα premium μοντέλο. Σκεφτείτε λοιπόν, την αντίδραση του κόσμου, όταν παρουσιάστηκε η πρώτη εξακύλινδρη μοτοσυκλέτα παραγωγής, του κόσμου. Τα πρωτεία ανήκουν στην Benelli Sei 750, η οποία εμφανίστηκε το 1974 και συγκλόνισε εταιρείες και αναβάτες.
Το τεράστιο βήμα του Alejandro de Tomaso
Με την εισβολή των Ιαπωνικών εταιρειών στην αγορά μοτοσυκλέτας, οι Ευρωπαϊκές εταιρείες δέχθηκαν ένα ισχυρό πλήγμα. Ιδιαίτερα στην αγορά της Αμερικής, στην οποία η Benelli δραστηριοποιούταν έντονα, οι αναβάτες προτίμησαν τις πιο μοντέρνες και προσιτές Ιαπωνικές, που έφεραν σημαντική τεχνολογία και περισσότερα κυβικά για την εποχή. Εκείνη ακριβώς την περίοδο, ο Αργεντίνος βιομήχανος Alejandro de Tomaso απορρόφησε την Benelli αλλά και την Moto Guzzi, κηρύσσοντας «πόλεμο» και τις προθέσεις να κατασκευάσει την καλύτερη μοτοσυκλέτα του κόσμου.
Με γονίδια… Ιαπωνίας
Μέχρι την στιγμή της εμφάνισης του Sei, δεν υπήρχαν εξακύλινδρες μοτοσυκλέτες. Υπήρχαν όμως ήδη, αρκετές τετρακύλινδρες, με την Honda CB500 να αποτελεί ένα εξαιρετικό παράδειγμα. Οι μηχανικοί της Benelli πήραν τον κινητήρα της Honda σχεδόν αυτούσιο και του προσέθεσαν δύο κυλίνδρους ακόμα, με συνολικό κυβισμό 750 κ.εκ.. Παράλληλα, για να μειώσουν το πλάτος του νέου εξακύλινδρου, οι μηχανικοί μετακίνησαν την γεννήτρια από την αριστερή πλευρά του μοτέρ, πίσω από τους κυλίνδρους. Το σύνολο μπορούσε να αποδώσει 71 ίππους, είχε έναν εκκεντροφόρο επικεφαλής και τροφοδοτούταν από 3 καρμπυρατέρ.
Δεν ήταν σφαίρα, ήταν όμως…βελούδο
Η Benelli Sei, ακόμα και για τα στάνταρ της εποχής, δεν ήταν και πολύ γρήγορη… Συγκεκριμένα, η τελική της ταχύτητα που δεν ξεπερνούσε τα 200 χιλιόμετρα την ώρα, δεν εντυπωσίασε. Αυτό όμως που το πέτυχε αυτό, ήταν η εξαιρετική ομαλότητα λειτουργίας του 6κύλινδρου μοτέρ. Ο κινητήρας είχε ρυθμιστεί για κορυφαία απόδοση στις μεσαίες στροφές, κάνοντας το Sei πολύ ελαστικό και μία από τις καλύτερες ταξιδιωτικές μοτοσυκλέτες της εποχής. Παράλληλα, τις εντυπώσεις κέρδισε το καλό στήσιμο της μοτοσυκλέτας, η οποία παρά το μέγεθος και το βάρος της, συμπεριφερόταν καλύτερα από πολλές μικρότερες μοτό της εποχής.
Δημιούργησε σοκ, αλλά δεν πούλησε όσο αναμενόταν
Όταν η Sei πρωτοεμφανίστηκε, απλά επισκίασε κάθε άλλη μοτοσυκλέτα της εποχής σε δημοσιότητα. Οι 6 κύλινδροι αλλά και η καταπληκτική, «Ιταλική» σχεδίαση που ξέφευγε από τις «κάμπυλες νόρμες» δημιούργησαν μια απολύτως ποθητή μοτοσυκλέτα. Δυστυχώς, η υψηλή τιμή της αλλά και κάποια προβλήματα αξιοπιστίας, μαζί με την υστέρηση σε επιδόσεις συγκριτικά με τις Ιαπωνικές μοτοσυκλέτες, συνέβαλαν αρνητικά στην διάδοσή της. Όμως, 44 χρόνια μετά την παρουσίασή της, η Benelli Sei παραμένει μια μοτοσυκλέτα-σταθμός για την βιομηχανία και μία από τις καλύτερες Ιταλικές μοτοσυκλέτες όλων των εποχών.