Όταν αναβάτης με ύψος 1.70 αισθάνεται με το καλημέρα σιγουριά καβάλα σε μια Sport Touring Adventure μοτοσικλέτα χιλίων κυβικών και 228 γεμάτων κιλών, τότε σίγουρα αυτή η μοτοσικλέτα πρέπει να είναι κάτι το ξεχωριστό.
Το S 1000 XR είναι ακριβώς αυτό. Ξεχωριστό από την πρώτη επαφή, ξεχωριστό σε όλες τις χρήσεις, ξεχωριστό και σε βάθος χρόνου. Ο παραπάνω τίτλος που μιλάει για “ολοκληρωμένο, πολυσχιδή χαρακτήρα”, μου ήρθε πολύ ευκολότερα από κάτι πιο hardcore, καθώς πιστεύω πως θα ήταν προσβλητικό και κοντόφθαλμο να χαρακτηρίσει κανείς τη μοτοσικλέτα της BMW λαμβάνοντας υπόψη του ΜΟΝΟ ένα μέρος του χαρακτήρα της, που είναι οι κτηνώδεις υπέρ-επιδόσεις.
Αυτό που με εντυπωσίασε πιο πολύ στο τέλος, ήταν η ικανότητα του S 1000 XR να εκπληρώνει με άφθαστη επιτυχία πολλαπλούς ρόλους, και να χαροποιεί όλες τις πλευρές και τις διαθέσεις του χαρακτήρα ενός αναβάτη.
Θέλετε αστική μετακίνηση; Κανένα πρόβλημα. Κατεβάζετε τη ζελατίνα στη χαμηλή θέση, και στην πορεία ανακαλύπτετε πως το τιμόνι κόβει πολύ, ο έλεγχος της μοτοσικλέτας είναι εύκολος, η δύναμη μπόλικη αλλά ελεγχόμενη, η ελαστικότητα του μοτέρ παραδειγματική, το ABS και το Traction Control φρουροί της ασφάλειας σας, ακόμα και στα πιο σαθρά, ή βρεγμένα οδοστρώματα, και η οικονομία καυσίμου αξιοσημείωτη, όσο δεν πιέζετε τον κινητήρα. Μικρές ενστάσεις εδώ αφορούν στον ελαφρώς ασαφή συμπλέκτη, στο σχετικά νευρικό γκάζι στις πολύ χαμηλές στροφές, και στη... θορυβώδη αντλία βενζίνης, που παράγει ένα συνεχή βόμβο τον οποίο ακούς ακόμα και μέσα από το κράνος.
Θέλετε ταξίδι; Ανεβάζετε τη ζελατίνα στην ψηλή θέση, και φύγατε. Φοβερές ρεπρίζ, εκπληκτικές επιταχύνσεις, και τελική που ξεπερνάει τα 260 χλμ/ώρα, σας χαρίζουν ικανότητες για αστραπιαίες προσπεράσεις, και γκάζι που θα σας ξελασπώσει από οποιαδήποτε κατάσταση. 'Αριστη προστασία από τα στοιχεία της φύσης, πάρα πολύ άνετη σέλα, σφιχτές αλλά άνετες αναρτήσεις, σωστή θέση οδήγησης, κορυφαία φρένα από όλες τις ταχύτητες. Έκανα 300 χιλιόμετρα δίχως στάσεις σε μία μέρα, και 300 ακόμη ξανά δίχως στάσεις μετά από δύο μέρες, και κατέβηκα από τη σέλα φρέσκος και ξεκούραστος και τις δύο φορές. Τα όργανα δείχνουν ως μέγιστη υπολειπόμενη αυτονομία τα 250 χιλιόμετρα, όμως αυτό δεν αληθεύει αν οδηγείτε μετρημένα, απλώς τα 250 είναι ο μέγιστος αριθμός που εκείνα δείχνουν. Στο γυρισμό οδηγώντας μετρημένα και νόμιμα (100-120χλμ/ώρα), είδα τον δείκτη να πέφτει στα 249 χιλιόμετρα έχοντας ήδη διανύσει 100 χιλιόμετρα! Έτσι, μιλάμε για αυτονομία 350 περίπου χιλιομέτρων, με ήρεμη οδήγηση. Όταν βέβαια ανοίξετε το γκάζι, η αυτονομία πέφτει -δραματικά μάλιστα, αν το ανοίξετε τέρμα. Μην ξεχνάτε όμως πως μιλάμε για χιλιάρα μοτοσικλέτα με απόδοση 160 ίππων, με αντίστοιχη κατανάλωση όταν αξιοποιείτε και τα 160 αλόγατα σας. Παραπονάκια στο ταξίδι η γωνία των γονάτων που είναι λογική για κοντούς αναβάτες αλλά σχετικά μεγάλη για τους ψηλούς, και οι υψίσιχνοι κραδασμοί που φτάνουν στα γκριπ, θολώνοντας και τους καθρέπτες σε ορισμένο φάσμα στροφών. Παρόλα αυτά, τα χέρια μου δεν μούδιασαν, ενώ με τη χρησιμοποίηση του Cruise Control, το οποίο είναι απολαυστικό, εργονομικό και πολύτιμο για όσους πάσχουν από τενοντίτιδες, μπόρεσα να χαλαρώσω ακόμα περισσότερο.
Θέλετε επιδόσεις Superbike; Ας αρχίσει το γλέντι! Έφτασα στο μέσο της δοκιμής για να διαπιστώσω πως μέχρι πρότινος ΔΕΝ είχα ανοίξει τέρμα το γκάζι, και όταν το έκανα, και άφησα τον κινητήρα να στροφάρει ψηλά, εκεί που φωλιάζουν τα 160 καθαρόαιμα άτια, είδα το φως το αληθινό. Ναι, το τέρας, ο Γκοτζίλα, ο δράκος, το Γέτι των Ιμαλαίων, ο Φρέντι Κρούγκερ, πέστε το όπως θέλετε, ξυπνάει ψηλά, και παίρνει κεφάλια, ξερνάει βία και αλητεία, και αφήνει τους πάντες σύξυλους και σοκαρισμένους! Εκτόξευση ρουκέτας, κόντρες με οτιδήποτε μπορείτε να φανταστείτε, ικανότητες για να ξύσετε και τα αυτιά σας σε οποιαδήποτε διαδρομή, είτε αυτή περιλαμβάνει επαρχιακό, είτε αυτοκινητόδρομο, είτε ακόμα και πίστα! Αίσθηση φοβερής ασφάλειας από αναρτήσεις (εκπληκτικές οι έξτρα ηλεκτρονικές Dynamic ESA), πλαίσιο, φρένα, ABS και Traction Control, γρήγορες αλλαγές κατεύθυνσης, και απαράμιλλη αίσθηση ελέγχου ακόμα και σε υπερηχητικές ταχύτητες. Μικρό παράπονο στις συνεχόμενες για ώρα ταχύτητες πάνω από τα 230, όπου κουράζεται ο σβέρκος του αναβάτη -ίσως από κάποιο μικρό φαινόμενο υποπίεσης. Ένα πρόβλημα που αντιμετώπισα με τη συγκεκριμένη μοτοσικλέτα ήταν στο shifter, καθώς αυτό κάποιες φορές κόλλαγε, και δεν κατέβαζε ταχύτητα, θέλοντας να ανεβάσω μία, για να ξεκολλήσει. Οι άνθρωποι της BMW μας είπαν πως αυτό δεν απαντάται γενικότερα, και πως αποτελούσε μεμονωμένο πρόβλημα.