LIVE: κίνηση στους δρόμους

Eκπληκτικά άνετη η σέλα για τον αναβάτη -σε βαθμό που σου κάνει εντύπωση από την πρώτη στιγμή που θα καθίσεις πάνω της-, λιγότερο για τον συνεπιβάτη.

Αγριεμένη όψη, προβολείς που κάνουν τη νύχτα μέρα, ακόμα και στα πολλά.

Σχάρα έτοιμη για γερό φόρτωμα, και φυσικά χειρολαβές για το συνεπιβάτη.

Μεγάλος όγκος πληροφοριών από τα ευανάγνωστα όργανα.

'Ανεση / Εργονομία: Σε υψηλά επίπεδα

Η σέλα των 840 χιλιοστών δεν είναι ιδιαίτερα χαμηλή, όμως η λεπτή σιλουέτα της μοτοσικλέτας εκεί που πέφτουν τα πόδια του αναβάτη, και η σωστή κατανομή βάρους εμπνέουν σιγουριά ακόμα και σε αναβάτη με ύψος 1.70, όπως ο υποφαινόμενος. Παράλληλα, η ψηλή θέση οδήγησης παρέχει καλύτερο οπτικό έλεγχο του δρόμου, τουτέστιν μεγαλύτερη ασφάλεια. Σημειώστε εδώ πως όπως συνηθίζει η BMW, έτσι και στο S 1000 XR υπάρχουν διάφορες σέλες στον κατάλογο των έξτρα αξεσουάρ, ώστε να βρουν όλοι την ιδανική για το σωματότυπο και τα γούστα τους. Η σέλα συνεπιβάτη είναι καλή, αν και δεν μπορεί κανείς να την αποκαλέσει θρόνο. Βλέπετε, είναι σχετικά επίπεδη, και κοντή σε μήκος, ώστε να βολέψει μεγαλόσωμα άτομα για μεγάλες αποστάσεις. Στα θετικά για το συνεπιβάτη το “καρούμπαλο” στο μπροστινό μέρος της σέλας, που δεν τον αφήνει να γλιστρήσει μπροστά, και η ύπαρξη χειρολαβών. Αυτό που εντυπωσιάζει ιδιαίτερα από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα πάνω στη μοτοσικλέτα είναι η άνεση της σέλας του XR. Φανταστικό σχήμα, ποιότητα και ποσότητα υλικού σε ιδανικά επίπεδα, σχηματίζουν ένα θρόνο, που θα σας κρατήσει άνετους για πολλές εκατοντάδες χιλιόμετρα συνεχόμενου ταξιδιού. Το τιμόνι είναι φαρδύ, για καλό έλεγχο, οι λαβές βολεύουν τόσο τους ψηλούς, όσο και τους πιο κοντούς αναβάτες, ενώ μπροστά στο καβάλο του αναβάτη υπάρχει πλαστικό προστατευτικό, τόσο για τις γρατσουνιές, όσο και για τον ίδιο τον αναβάτη, ώστε να μην χτυπάει τα ευαίσθητα σημεία του σε απότομα φρένα. Οι χούφτες του έξτρα εξοπλισμού είναι καλαίσθητες αν και κάπως μικρές για να είναι πολύ αποτελεσματικές το Χειμώνα. Στα πρότυπα του νέου Multistrada, η ζελατίνα ρυθμίζεται με το χέρι σε 2 θέσεις, εύκολα, ακόμα και εν κινήσει -ελαφρώς δυσκολότερα από το Ducati, αλλά ευκολότερα από οτιδήποτε άλλο κυκλοφορεί. Κανείς θα μπορούσε να παραπονεθεί για τις μόλις 2 θέσεις ρύθμισης, αλλά οι ψηλότεροι θα βρουν ψηλότερη ζελατίνα στον έξτρα εξοπλισμό -ήταν άριστη για το ύψος μου, δίχως καμία περιδίνηση ή υποψία υποπίεσης. Καλοσχεδιασμένο το μονό σταντ, βάζει τη μοτοσικλέτα σε σωστή κλίση, ενώ διαθέτει προεξοχή για να το κατεβάζεις ευκολότερα. Όμως και το διπλό σταντ του έξτρα εξοπλισμού είναι εργονομικότατο, επιτρέποντας σου να ανεβάσεις με χαρακτηριστική ευκολία τη μοτοσικλέτα σε αυτό. Και φτάνουμε στα όργανα. Όχι, εδώ δεν έχουμε TFT έγχρωμη οθόνη όπως στην ακριβότερη έκδοση του νέου Multistrada, αλλά αν αφήσει κανείς τον εντυπωσιασμό στην άκρη, μπορεί εύκολα να αντιτείνει τη δυσκολία θέασης των TFT οθονών στο απευθείας φως. Τα όργανα του S 1000 XR αποτελούνται από μια όμορφη μίξη αναλογικού και ψηφιακού στιλ, με άπειρες πληροφορίες, ενώ οι ενδείξεις ρυθμίζονται από το αριστερό γκριπ, δίχως ο αναβάτης να πρέπει να πάρει το χέρι του από το τιμόνι. Αναλογικών ενδείξεων είναι το λευκό στροφόμετρο, δίνοντας ένα sport τόνο στο design, αναγράφοντας και το όνομα του μοντέλου πάνω από το κέντρο του. Μοντέρνος ο σχεδιασμός του στροφόμετρου, με μεγαλύτερα τα νούμερα για 3, 6, 9 και 12 χιλιάδες στροφές, και κόκκινο στις 11.000. Πανέμορφη πινελιά ο διάφανος, κόκκινος δείκτης των στροφών. Δίπλα στο στροφόμετρο βρίσκουμε το ψηφιακό trip computer, που βρίσκεται στο στάνταρ εξοπλισμό, με άπειρες ενδείξεις, οι οποίες περιλαμβάνουν κοντέρ, δείκτη ταχύτητας κιβωτίου, και ένδειξη στάθμης καυσίμου με μπάρες, σε πρώτο πλάνο. Με μικρότερη γραμματοσειρά βρίσκουμε τις ενδείξεις του Riding Mode το οποίο έχετε επιλέξει, δηλαδή Rain, Road, Dynamic και Dynamic Pro -τα 2 τελευταία στον έξτρα εξοπλισμό, και τις υπόλοιπες ενδείξεις. Ποιες είναι αυτές; Ολικός και 2 μερικοί χιλομετρητές, θερμοκρασία κινητήρα και περιβάλλοντος, αυτονομία καυσίμου, μέση κατανάλωση, μέση ταχύτητα, lap timer (lap timer;!), ρολόι, και ενδείξεις έξτρα εξοπλισμού, όπως το επίπεδο των θερμαινόμενων γκριπ, κατάσταση της Dynamic ESA, και cruise control. Πέρα από όλες αυτές τις ενδείξεις, το S 1000 XR διαθέτει και shift light, που ρυθμίζεται από τον αναβάτη τόσο ως προς τις στροφές που θα ανάβει, όσο προς την ένταση του φωτισμού, αλλά και ως προς τη... συχνότητα που θα αναβοσβήνει! Τέλος, οι προειδοποιητικές λυχνίες αφορούν μεταξύ άλλων την κατάσταση ABS και Traction Control, κατάσταση ψεκασμού, φλας, μεγάλη σκάλα, Cruise Control, κλπ. Στο μπροστινό μέρος του φέρινγκ θα βρείτε και μια έξοδο ρεύματος για μικροσυσκευές. Αυτό που λείπει εδώ είναι ένα ντουλαπάκι στο πλάι, ώστε να μπορεί κανείς να βάλει κάποια ηλεκτρονική μικροσυσκευή, αλλά και ψιλά για τα διόδια. Οι διακόπτες στα γκριπ είναι σύγχρονοι, και εργονομικοί, η κόρνα έχει ένταση που εγγυάται πως θα σας ακούσουν οι πάντες, ενώ οι καθρέπτες παρέχουν καλό οπτικό πεδίο, αν και σε κάποιες στροφές θολώνουν ελαφρώς. Χρηστικές οι βαλβίδες στις ζάντες, που διαθέτουν πλάγια κλίση, κάνοντας εύκολη την πλήρωση των ελαστικών με αέρα.     

 

BMW - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ