LIVE: κίνηση στους δρόμους

Μια ξεχωριστή πρόταση σε μια κατηγορία κυβισμού που ξανανθίζει είνα το νέο Daystar 250.

Οι ανωμαλίες δεν θα προβληματίσουν το Daystar που θα τις ξεπεράσει χωρίς να ταλαιπωρήσει τον αναβάτη του.

Οι ήρεμες βόλτες στην πόλη αποτελούν ένα από τα δυνατά σημεία του μικρού cruiser της Daelim.

Η σέλα παρουσιάζεται άνετη για τις αποστάσεις που θα διανύσετε καθημερινά, ενώ πρόβλημα δεν θα αντιμετωπίσετε ούτε στα μικρά ταξιδάκια εκτός πόλης.

Το ταχύμετρο με τις ευδιάκριτες ενδείξεις φέρει μερικό χιλιομετρητή που μηδενίζει με το παραμικρό πάτημα του μπουτόν. Εδώ είναι και το μοναδικό σημείο που αναγράφεται το όνομα της εταιρίας!

Πάνω στο μεγάλο και πλατύ ρεζερβουάρ των 17 λίτρων θα βρείτε τον δείκτη βενζίνης αλλά και ενδείξεις για νεκρά, ρεζέρβα, κινητήρα και πλαϊνό σταντ.

Τα μεταλλικά χειριστήρια του Daystar αποτελούν μια ευχάριστη έκπληξη που ανεβάζει την αίσθηση ποιότητας που λαμβάνει ο αναβάτης.

Τόσο η διπλή εξάτμιση όσο και το μοτέρ φωνάζουν ένα υπέροχο «τσίκι-τσίκι» καθώς κρυώνουν, χαρακτηριστικό των μεγαλύτερων μεταλλικών θηρίων της κατηγορίας.

Το μονοκύλινδρο μοτέρ κινεί με άνεση το Daystar και καταναλώνει απόλυτα λογικές ποσότητες βενζίνης με την δύναμή του να έρχεται με απόλυτα γραμμικό τρόπο.

Πολύ δυνατά τα δύο εμπρός δισκόφρενα. Στο τράβηγμα της μανέτας η ισχύς έρχεται με άμεσο τρόπο και η αίσθηση που λαμβάνει ο αναβάτης είναι καλή.

Δοκιμάζουμε: Daelim VL 250 Daystar

Το νέο Daystar είναι ένα μικρό σύγχρονο cruiser και παράλληλα μια άριστη εναλλακτική λύση στην κατηγορία των 250 κ.εκ. για όλους εκείνους που προτιμούν το easy riding.

 
+: Φιλικότητα, κατανάλωση, σχέση τιμής/αξίας
-: Aνεση συνεπιβάτη

Τιμή: 3.550 ευρώ

Η κατηγορία μοτοσικλετών με κινητήρες μικρομεσαίου κυβισμού (250-500 κ.εκ.) εμπλουτίζεται διαρκώς τα τελευταία χρόνια με νέα μοντέλα κάθε λογής. Έτσι από ένα φτωχό συγγενή των μεγαλύτερων σε κυβισμό μοτοσικλετών, η συγκεκριμένη κατηγορία έχει καταφέρει να αποκτήσει τη δική της δυναμική που δείχνει να απέχει πολύ ακόμη από το ζενίθ της. 

Τα μικρά cruisers είναι ίσως ο τελευταίος τύπος μοτοσικλέτας σε αυτά τα κυβικά που μέχρι σήμερα δεν είχαν εκπρόσωπο. Όπως θα θυμούνται οι παλιότεροι τη 10ετία του 90΄ ο τόπος ήταν γεμάτος από μικρά cruiserάκια στα 125 και ακόμη περισσότερο στα 250 κ.εκ. με τους Ιάπωνες ειδικά να έχουν το πάνω χέρι σε αυτή την κατηγορία. Ύστερα ήρθαν τα scooters και οι μικρές μοτοσικλέτες πάγωσαν με την απόψυξη να πραγματοποιείται με επιτυχία τελευταία χρόνια. Το μοντέλο της Daelim αποτελεί έναν από τους πρώτους νέους εκπρόσωπους στα μικρά cruisers, δίνοντας μια ακόμη εναλλακτική σε όλους εκείνους που τα street, sport, supermoto και on-off απλά δεν είναι του γούστου τους. Ένα easy riding προσιτό και καθημερινό cruiser έτοιμο για ατελείωτες βόλτες στις λεωφόρους των πόλεων.

Σχεδίαση/Ποιότητα: Υπεράνω τιμής
Πετυχημένη μπορεί να θεωρείται η εκτέλεση της Daelim όσον αφορά το Daystar που καταφέρνει να ξεχωρίζει από μακριά και να κλέβει αρκετά βλέμματα στο δρόμο.  Οι διαστάσεις του δε φτάνουν στα επίπεδα των μεσαίων/μεγάλων cruiser, ωστόσο η σχεδίασή είναι αρμονική και οι γενικές αναλογίες σωστές. Με λίγα λόγια δεν πρόκειται να μπερδέψει κανένα ότι είναι μια μικρή σε κυβισμό cruiser μοτοσικλέτα, από την άλλη όμως, αυτό δεν ενοχλεί αισθητικά. Το Daystar δεν μοιάζει με απόπειρα αντιγραφής αλλά αποτελεί μια επιτυχημένη μικρογραφία των cruisers που θα ήθελε να αποκτήσει κάποιος όταν… «μεγαλώσει», κυρίως οικονομικά.

Οι μηχανικοί της Daelim πρόσεξαν όσο μπορούσαν την αισθητική αλλά και την ποιότητα του Daystar και δεδομένου ότι δούλευαν με περιορισμένο budget κατάφεραν να παρουσιάσουν ένα αποτέλεσμα που ξεπερνά τις προσδοκίες ακόμη και αν το κρίνει κανείς αυστηρά. Χρειάστηκε να ρωτήσω πολλές φόρες τον Θωμά αν η τιμή των 3.550 ευρώ που έβλεπα στους πίνακες καινούριων μοτοσικλετών του mototriti.gr ήταν η σωστή (παρά τρίχα πρέπει να γλίτωσα την κρανιά στο δόξα πατρί). 

Από μακριά όλα μοιάζουν τακτοποιημένα και ποιοτικά με το νίκελ να αστράφτει εντυπωσιακά και τη βαφή δύο τόνων να κερδίζει τις εντυπώσεις. Η εικόνα δεν χαλά ακόμη και όταν αρχίσει να πλησιάζει κανείς το Daystar. Σίγουρα θα μπορούσε να έχει γίνει λίγο καλύτερη δουλειά στα καλώδια και τις ντίζες που κάνουν αισθητική την παρουσία τους, όπως και με κάποιες βίδες και παξιμάδια που μάλλον έπρεπε να είχαν διαφορετικό σχήμα ή χρώμα. Μετά όμως κοιτάζεις ξανά την τιμή και καταλαβαίνεις ότι ίσως και να μην υπήρχε άλλη επιλογή.

Η δύο τόνων βαφή το μεγάλου σε διαστάσεις ρεζερβουάρ είναι καλή, η προσοχή που έχει δοθεί στις νικελωμένες επιφάνειες φαίνεται και από κοντά και όπου η τεχνολογία δεν συμβαδίζει με την κλασική αισθητική του Daystar (υγρόψυκτος κινητήρας) το μαύρο χρώμα κάνει σωστά τη δουλειά του. Σε γενικές γραμμές το φινίρισμα του Daystar κινείται σε καλά επίπεδα και έχει αρκετές λεπτομέρειες που σε κάνουν να το ξανακοιτάξεις με χαμόγελο. Από τις πιο εντυπωσιακές είναι σίγουρα τα μεταλλικά χειριστήρια στο τιμόνι με την αισθητική τους να συμβαδίζει απόλυτα με τη μοτοσικλέτα αλλά και τα LED του πίσω στοπ που σχηματίζουν ένα ευδιάκριτο V.

Εργονομία/Aνεση: Σύγχρονα κλασικό
Όπως είπαμε το Daystar είναι μια μικρογραφία των μεγάλων cruisers και αυτό μόνο καλό μπορεί να θεωρηθεί για την περίπτωσή του από τη στιγμή που λογίζεται ως καθημερινή μοτοσικλέτα. Οι αναβάτες κάτω από 1,75 σίγουρα θα το λατρέψουν, αφού πέρα από την κλασική και ιδιαίτερα χαμηλή σέλα τα χέρια και τα πόδια τους δεν χρειάζεται να τεντωθούν για να φτάσουν σε τιμόνι και μαρσπιέ αντίστοιχα. Οι άνω του 1,80 έχουν απλά την αίσθηση ότι βρίσκονται σε μια κανονική μοτοσικλέτα που έχει τα μαρσπιέ της σε «λάθος» σημείο. Το βάζουμε σε εισαγωγικά γιατί εκεί που βρίσκονται (μπροστά δηλαδή) είναι στην πραγματικότητα το σωστό για αυτές τις μοτοσικλέτες. Αφήστε που η γωνία που δημιουργείται στα γόνατα δεν δημιουργεί πρόβλημα στην οδήγηση, εκτός και αν θέλετε να κάνετε ταρζανιές. Πάνω σε cruiser; Ντροπή!

Η σέλα του Daystar έχει ικανοποιητικές διαστάσεις και πλούσιο αφρώδες και αφήνει στον αναβάτη το περιθώριο να κάτσει με δύο τρόπους επάνω της χάρη και στη mini ape μπάρα του τιμονιού. Είτε πάνω στον κόκκυγά του, όπως σε όλα τα cruiser που σέβονται τον εαυτό τους, είτε πιο φυσιολογικά που, όπως καταλαβαίνετε, είναι και η πιο άνετη μεταξύ των δύο. Ο συνεπιβάτης δυστυχώς, δεν έχει ανάλογη τύχη. Το μερίδιο της σέλας που του αναλογεί, αν και είναι αρκετό για μικρές αποστάσεις μέσα στην πόλη, έχει μια μικρή κατηφορική κλίση προς τα πίσω και αυτό τον κουράζει γρηγορότερα από το επιθυμητό. Η τοποθέτηση ενός sissy bar θα δώσει σίγουρα τη λύση σε αυτό το σημείο κάνοντας τη ζωή του πίσω πολύ πιο εύκολη.

Κινητήρας: Στα μέτρα της κατηγορίας
Μην περιμένετε να δείτε κεφάλια να γυρνούν στο πέρασμα του Daystar μέσα από τα στενά της πόλης. Την κίνησή του δεν έχει αναλάβει ένας μεγάλος V2 αλλά ένας σύγχρονος  και ήσυχος υγρόψυκτος κινητήρας 247 κ.εκ. με τέσσερις βαλβίδες στον κύλινδρο, ηλεκτρονικό ψεκασμό και απόδοση 25 ονομαστικών ίππων. Η ισχύς του αποδίδεται με απόλυτα γραμμικό τρόπο και δεν πρόκειται να σας τρομάξει ποτέ όσο απότομα και αν ανοίξετε το γκάζι ή αφήσετε τον ελαφρύ συμπλέκτη. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι οι επιδόσεις που προσφέρει απογοητεύουν. Το αντίθετο μάλιστα αφού οι επιταχύνσεις από στάση είναι σβέλτες και τα χιλιόμετρα μαζεύονται γρήγορα στο αναλογικό κοντέρ ακόμη και με δεύτερο άτομο στη σέλα. Για να έχετε και ένα μέτρο σύγκρισης να πούμε απλά ότι οι επιδόσεις του Daystar συγκρίνονται άνετα με αυτές ενός καλού 300ριού scooter κάτι που φαίνεται και από την τελική του ταχύτητα η οποία αγγίζει σε ιδανικές συνθήκες τα 145 χλμ./ώρα. Αυτό που θα ενοχλήσει ελαφρώς τον αναβάτη είναι οι υψίσυχνοι κραδασμοί που κάνουν την εμφάνισή τους στα 110-125 χλμ. στην πιο ωφέλιμη ίσως ταχύτητα κίνησης του Daystar. Πάνω από αυτά τα χιλιόμετρα ελαττώνονται τόσο πολύ που παύουν να ενοχλούν χωρίς, ωστόσο, να εξαλείφονται. Το σημείο που σίγουρα θα εκτιμήσει δεόντως ο αναβάτης του Daystar είναι η ιδιαίτερα χαμηλή του κατανάλωση, η μέση τιμή της οποίας, δεν ξεπέρασε τα 3,5 λίτρα ανά 100 χλμ.

Πλαίσιο/Φρένα/αναρτήσεις: Συμβατικές λύσεις
Κλασικές είναι φυσικά οι λύσεις που εφάρμοσε η Daelim σε αυτούς τους τομείς με τα αποτελέσματα να κρίνονται άκρως ικανοποιητικά. Το ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο είναι επαρκώς άκαμπτο και δεν θα απασχολήσει ποτέ τον αναβάτη του σε αυτόν το τομέα, ενώ και οι αναρτήσεις ξεφεύγουν από τα στάνταρ των cruisers προσφέροντας σαφώς πιο σφιχτές ρυθμίσεις. Τι εννοούμε με αυτό; Πολύ απλά ότι το Daystar συμπεριφέρεται σαν μια φυσιολογική μοτοσικλέτα, με σαφώς μεγαλύτερη κάστερ από το συνηθισμένο βέβαια. Από την πρώτη κακοτεχνία του δρόμου καταλαβαίνει κανείς πως η μοτοσικλέτα της Daelim δεν έχει καμία σχέση με…σομιέ  αφού οι αναρτήσεις κάνουν καλά τη δουλειά τους και απορροφούν σωστά τις ανωμαλίες. Πολύ καλά τα καταφέρνει το Daystar και στον τομέα των φρένων, ίσως καλύτερα από ό,τι θα επιθυμούσαμε. Οι δύο εμπρός δίσκοι που συνδυάζονται με διπίστονες δαγκάνες είναι πολύ δυνατοί, παράγουν την ισχύ τους άμεσα στο τράβηγμα της μανέτας και βάζουν εύκολα…δύσκολα στο στενό εμπρός ελαστικό. Πολύ δυνατό είναι και το πίσω φρένο που μπλοκάρει επίσης εύκολα τον τροχό. Έχει όμως καλή αίσθηση και το μπλοκάρισμα είναι πάντα ελεγχόμενο. Ένα ζευγάρι ελαστικά καλύτερης ποιότητας θα βελτιώσουν σίγουρα την απόδοσή του συστήματος πέδησης, ειδικά μπροστά, αφού τα ελαστικά της Swallow δεν μπορούν να ανταποκριθούν στην ισχύ τους.

Στο δρόμο: Cruiser το καθημερινό
Το Daystar είναι μια μοτοσικλέτα που θα τα καταφέρει περίφημα στο περιβάλλον της πόλης με τον αναβάτη της να ρολάρει από και προς τη δουλειά με άνεση και ευκολία. Όπως είπαμε οι πιο βραχύσωμοι αναβάτες θα το λατρέψουν αφού η μοτοσικλέτα της Daelim χαρακτηρίζεται τόσο από την πολύ χαμηλή της σέλα όσο και από το βάρος της, ή, για να το θέσουμε καλύτερα, την έλλειψη βάρους. Αν μας έλεγαν ότι ζυγίζει εκατό κιλά μπορεί και να το πιστεύαμε και αυτό είναι ένα τρικ που το κάνουν με επιτυχία και τα μεγάλα cruiser των 280+ κιλών. Το μικρό βάρος δίνει στον αναβάτη την απαραίτητη αυτοπεποίθηση για να κινηθεί σβέλτα και στο μποτιλιάρισμα. Όσο σβέλτα του επιτρέπει βέβαια η μεγάλη κάστερ και το μεταξόνιο των 1.500 χλστ. που θα τον δυσκολέψουν λίγο μόνο στους ελιγμούς ανάμεσα στα αυτοκίνητα και με ελάχιστα χιλιόμετρα στο κοντέρ. Κανένας όμως δεν πήρε cruiser για να το οδηγεί σαν παπί, αν και το Daelim θα μπορούσε κάλλιστα να χαρακτηριστεί το παπί των cruisers! Με την βελόνα του ταχύμετρου να μείνει κάτω από τα 100 χλμ./ώρα και τους κραδασμούς να απουσιάζουν παντελώς, το Daystar θα καταφέρει να δώσει με επιτυχία λίγη από εκείνη την αυθεντική αίσθηση των μεγαλύτερων μοντέλων της κατηγορίας του κάνοντας τις χαλαρές βόλτες στους δρόμους της πόλης μέρους του καθημερινού μενού του αναβάτη. Κάτι που ίσως χαλάσει λίγο την καλή εικόνα που αφήνει το Daystar στο δρόμο είναι κάποιοι μικροί μεταλλικοί τριγμοί που ακούγονται καθώς περνάτε πάνω από ανωμαλίες με χαμηλές ταχύτητες οι οποίοι δεν δικαιολογούνται βάσει της καλής ποιότητας κατασκευής του. 
Αν προσπαθήσετε να κινηθείτε πιο γρήγορα το Daystar θα ανταποκριθεί με το όριο να μπαίνει από την χαμηλή πρόσφυση που προσφέρουν τα ελαστικά και φυσικά τον απομακρυσμένο τροχό και την ελλιπή πληροφόρηση που προσφέρει στα χέρια του αναβάτη. Αυτό βέβαια δεν θα σας εμποδίσει να πραγματοποιήσετε και μικρά ταξιδάκια τόσο από τον επαρχιακό, όσο και από τον αυτοκινητόδρομο, ως γνήσιος easy rider. Απλά στην τελευταία περίπτωση θυμηθείτε να κρατάτε τα χιλιόμετρα πάνω από τα 130-αν βιάζεστε- για να μην ενοχλείστε από τους κραδασμούς, μια ταχύτητα που δεν αποτελεί πρόβλημα για το δυνατό μοτεράκι.

Συμπέρασμα
Με το Daystar η κορεάτικη εταιρία δεν προσφέρει απλά άλλη μια μοτοσικλέτα 250 κ.εκ. σε μια κατηγορία που έχει πάρει τα πάνω της τα τελευταία χρόνια σε όλη την Ευρώπη. Προσφέρει παράλληλα μια από τις φθηνότερες μοτοσικλέτες σε αυτά τα κυβικά, μια μοτοσικλέτα μάλιστα που δείχνει αρκετά ακριβότερη από την τιμή της και δεν κάνει τον αναβάτη της να νιώθει μειονεκτικά απέναντι σε άλλες προτάσεις της κατηγορίας. Το Daystar είναι επίσης το μοναδικό νέο μικρό cruiser κάνοντας ουσιαστικά την επιλογή μονόδρομο για όλους εκείνους που αρέσκονται στα χρώμια, και τις ήρεμες βόλτες αλλά δεν θέλουν να ξοδέψουν μια περιουσία ή πολύ απλά ψάχνουν για κάτι το διαφορετικό ανάμεσα στα μικρά που είναι παράλληλα και οικονομικό. Τέλος, να πούμε ότι με το Daystar ανοίγεται μπροστά σας ο μαγικός κόσμος του customizing αφού εκεί έξω υπάρχουν άπειρα αξεσουάρ για να το κάνετε όπως εσείς θέλετε αλλάζοντας ακόμη και εντελώς τον χαρακτήρα του. Να είστε σίγουροι ότι αν κάνετε την αρχή ίσως και να μην μπορέσετε να σταματήσετε ποτέ.


Τεχνικά χαρακτηριστικά  
Κινητήρας 4T, 1Κ, Y/Ψ, 4β
Κυβισμός (κ.εκ.) 247
Διάμετρος x Διαδρομή (χλστ.) 73x59
Ισχύς (ίπποι/σ.αλ.) 25/8.500
Ροπή (kgm/σ.α.λ.) 2.1/6.700
Τροφοδοσία Ηλ. Ψεκασμός
Χωρητ. Ρεζερβουάρ / (λίτρα) 17
Κατανάλωση (λίτρα/100χλμ.) 3,52
Βάρος (kg) 178
Τελική Ταχύτητα (χλμ./ώρα) 145
   
Πλαίσιο-Αναρτήσεις-Φρένα  
Τύπος Ατσάλινο σωληνωτό,
Αναρτήσεις Ε Τηλεσκοπικό πιρούνι 
Διαδρομή (χλστ.) Δ.Α.
Αναρτήσεις Π Δύο αμορτισέρ, ΠΕ
Διαδρομή Δ.Α.
Φρένα Ε (χλστ.)
Φρένα Π (χλστ.) Δ 
 
Τροχοί-Ελαστικά  
Ελαστικό Ε 90/90-18
Ελαστικό Π 130/90-15
   
Διαστάσεις  
Μήκος (χλστ.) 2.220
Πλάτος (χλστ.) 870
Μεταξόνιο (χλστ.) 1.500
Ύψος σέλας (χλστ.) Δ.Α.
Εξοπλισμός  
ABS Χ
Μίζα Y
Μανιβέλα Χ
Στροφόμετρο Χ
Κοντέρ Y
Ένδειξη θερμοκρασίας Y
Ένδειξη βενζίνης Υ
Μερικός χιλιομετρητής Y
Φέρινγκ Χ
Ρυθμιζόμενες μανέτες Y
Κεντρικό σταντ Χ
Πλάγιο σταντ Y
Σχάρα Χ
Ρυθμιζόμενη εμπ. ανάρτηση Χ
Ρυθμιζόμενη πίσω ανάρτηση Υ

 

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ