Δοκιμή μεταχειρισμένου: Yamaha TMAX 530 SX

Δοκιμή μεταχειρισμένου: Yamaha TMAX 530 SX

Το 6ης γενιάς ΤΜΑΧ είναι ένα από τα πιο πολυζήτητα mega scooter στην αγορά των μεταχειρισμένων. Πόσο καλό ήταν τελικά;

YAMAHA: NΜΑΧ με δώρο 200 ευρώ Αξεσουάρ

Η γενιά του TMAX 530 έφερε σημαντικές εξελίξεις για το μοντέλο. Η εμφάνιση και το πλαίσιο του ανανεώθηκαν, ενώ το μοντέλο απέκτησε ηλεκτρονικό γκάζι και Traction Control, αλλά και σύστημα εκκίνησης χωρίς κλειδί. Το μοντέλο έγινε διαθέσιμο σε 3 διαφορετικές εκδόσεις, εκ των οποίων η πληρέστερη έφερε Cruise control, ρυθμιζόμενη ανάρτηση και δύο χαρτογραφήσεις κινητήρα.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

 
 
Σχεδίαση:  Με αγωνιστικό DNA
Το αγωνιστικό DNA τονίζει τη δυναμικότητα του μοντέλου, ενώ ταυτόχρονα το TMAX δείχνει και όσο κομψό χρειάζεται, ώστε να μπορείς να είσαι πάνω  στη σέλα του ακόμη και με κοστούμι. Τα εμπρός  φωτιστικά σώματα με τα φώτα ημέρας LED, απέκτησαν περισσότερες γωνίες δίνοντας μια πιο σύγχρονη όψη, αλλά η μεγαλύτερη διαφορά βρίσκεται στο πίσω μέρος. Το φανάρι που πλαισιώνονταν από τα φλάς έδωσε τη θέση του σε δύο ξεχωριστά LED φωτιστικά σώματα, ενώ  τα φλάς πλέον είναι ξεχωριστά και φιλοξενούνται στο λασπωτήρα. Τα χρώματα που μπορεί να διαλέξεις μεταξύ των τριών εκδόσεων, είναι  μαύρο και ασημί ματ, μπλε ματ και μαύρο γυαλιστερό. 
 
Εργονομία – άνεση: Πιο «έξυπνο» με ενσωματωμένο σύστημα GPS
Η άνετη σέλα,για οδηγό και συνεπιβάτη, βρίσκεται στα 800 χιλ από το έδαφος, όμως, λόγω του φάρδους της, ίσως δυσκολέψει τους βραχύσωμους αναβάτες να πατήσουν και με τα δύο πόδια στο έδαφος. Ο φωτιζόμενος αποθηκευτικός χώρος  είναι ικανός να φιλοξενήσει δύο κράνη τύπου jet ή ένα full face και διάφορα μικροαντικείμενα.Επιπλέον υπάρχει ένας αποθηκευτικός χώρος  με παροχή ρεύματος, στο ντουλαπάκι  του επάνω μέρους της ποδιάς  που κλειδώνει πατώντας το κουμπί  που υπάρχει στο τιμόνι. Ο πίνακας οργάνων αποτελείται από δύο αναλογικούς δείκτες για το ταχύμετρο και το στροφόμετρο, που συνδυάζονται με μία ψηφιακή οθόνη TFT. Το σύστημα Smart Key διευκολύνει στη χρήση και το κλείδωμα του scooter, ενώ υπάρχει δυνατότητα  σύνδεσης  με  smartphone  (μόνο στις εκδόσεις SX και DX). Χάρη στην εφαρμογή TMAX Connect με το ενσωματωμένο σύστημα GPS,  έχεις  πρόσβαση σε ακόμα περισσότερες πληροφορίες, όπως δυνατότητα παρακολούθησης του scooter,  απομακρυσμένη λειτουργία κόρνας και φλας, ειδοποίηση υπερβολικής ταχύτητας και αναφορές γεωγραφικών ορίων και διαδρομής σε όλες σχεδόν τις χώρες της Ευρώπης.
 
Κινητήρας: Κορυφαίες επιδόσεις για την κατηγορία
Ο δικύλινδρος σε σειρά κινητήρας δεν των 530 κ.εκ. αποδίδει 45 ίππους στις 6.750 σ.α.λ. και 5.4 kg ροπής στις 5.250 σ.α.λ. Σε αυτή τη γενιά ΤΜΑΧ, χρησιμοποιείται για πρώτη φορά ηλεκτρονικό γκάζι που συνεργάζεται με μια ECU 32 bit, προσφέροντας ομαλή λειτουργία και άμεση απόκριση. Εφοδιάζεται, επίσης με traction control αλλά και δύο διαφορετικούς χάρτες απόδοσης (sport και touring). Η ελαφρύτερη μετάδοση που συνοδεύεται από έναν νέο λεπτότερο ιμάντα από ανθρακονήματα, η νέα εξάτμιση με τον μετατοπισμένο καταλύτη και το νέο φιλτροκούτι, συντελούν ώστε το νέο TMAX να έχει κορυφαίες επιδόσεις για την κατηγορία. Αύξησε την ισχύ του Yamaha TMAX 530 με φίλτρο DNA, το πρώτο ελληνικό προϊόν που χρησιμοποιήθηκε σε μαζική παραγωγή μοτοσυκλέτας. 
 
 
Πλαίσιο – Αναρτήσεις – Φρένα: 9 κιλά ελαφρύτερο χάρη στο βελτιωμένο πλαίσιο
 Το αλουμινένιο πλαίσιο, ελαφρύτερο κατά 30% σε σχέση με τον προκάτοχό του και με γεωμετρία που επιτρέπει τη συγκέντρωση των μαζών πιο κοντά στο κέντρο, είναι το βασικό στοιχείο που κάνει το νέο TMAX 9 κιλά ελαφρύτερο από το προηγούμενο. Νέο είναι και το ψαλίδι αλουμινίου το όποιο είναι κατά 40 χιλ μακρύτερο, όπως και το μοχλικό της πίσω ανάρτησης που τοποθετείται οριζόντια, κάτω από το πίσω μέρος του κινητήρα.Στο εμπρός τμήμα το ανεστραμμένο πιρούνι τύπου μοτοσυκλέτας είναι μια λύση που αποδεδειγμένα λειτουργεί καλά, ενώ  στον τομέα των φρένων, δύο δίσκοι μπροστά 267 χιλ με ακτινικές δαγκάνες και ένα δίσκος 282 χιλ πίσω με μονοπίστονη δαγκάνα συνδυάζονται με σύστημα ABS. 

Στο δρόμο: Θυμίζει μοτοσυκλέτα στις στροφές
Στο απότομα άνοιγμα του γκαζιού, το ΤΜΑΧ επιταχύνει δυνατά και γραμμικά και τα πρώτα 100 χλμ / ώρα έρχονται αμέσως. Έτσι, στην πόλη αποδεικνύεται ταχύτατο, αφού ο ρυθμός της επιτάχυνσης μειώνεται μόνο στο διάστημα μετά τα 140 χλμ /ώρα. Παρ`όλα αυτά αν επιμείνεις, θα δεις τη βελόνα του ταχυμέτρου στο φάσμα των 170+. Ο όγκος του μοντέλου δεν προβληματίζει πουθενά και η ελαφριά αίσθηση  λόγω του σωστού ζυγίσματος παρέχει ευελιξία, που σε συνδυασμό με το μεγάλο κόψιμο του τιμονιού κάνει το TMAX να περνά με άνεση ανάμεσα στα αυτοκίνητα. Οι αναρτήσεις δίνουν σωστή  πληροφόρηση,  συνδυάζοντας την άνεση με τη sport συμπεριφορά και τα φρένα έχουν αίσθηση και δύναμη που ξεπερνούν τις δυνατότητες οποιουδήποτε scooter. Στην εθνική, οδηγός και συνεπιβάτης θα εκτιμήσουν την άνεση που προσφέρει η θέση οδήγησης, αλλά και τη δυνατότητα να ταξιδεύεις όλη μέρα με ταχύτητες κοντά στα 140 χλμ /ωρα που είναι ιδανικές για να φτάσεις ξεκούραστος σε οποιοδήποτε προορισμό, ενώ ο τρόπος που στρίβει, θυμίζει μοτοσυκλέτα, αφού είναι ακλόνητο ακόμα και σε καμπές με πολλά χλμ.
 
Συμπέρασμα
Με τιμή που κυμαίνεται από 8.500 έως 11.000, ίσως και λίγο παραπάνω στην πλούσια έκδοση, δεν το λες και φθηνό, όμως οι επιδόσεις που είναι κορυφαίες για την κατηγορία, η οδική συμπεριφορά που θυμίζει μοτοσυκλέτα και η ομοιογένεια του συνόλου, δικαιολογούν απόλυτα την υψηλή μεταπωλητική αξία του ΤΜΑΧ.
 
 




 
 

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »