Είχες ατύχημα; Δες τι δικαιούσαι…

Μάθε τα πάντα για τα δικαιώματα που έχεις σε περίπτωση ατυχήματος και δες πώς θα αποζημιωθείς πλήρως.

Μετά από ατύχημα με την μοτοσυκλέτα και με την ευχή να μην υπάρχει τραυματισμός, το αμέσως επόμενο βήμα είναι να πάμε στο συνεργείο της επιλογής μας την μοτοσυκλέτα για έλεγχο και επισκευή. Συνήθως επιλέγουμε το κατάστημα που εμπιστευόμαστε από παλαιότερη συνεργασία ή επειδή μας το σύστησε κάποιος φίλος, γνωστός, συγγενής ή επειδή είναι κοντά μας και μας διευκολύνει ή επειδή ακούσαμε ότι παίρνει εξουσιοδότηση ή είναι ήδη εξουσιοδοτημένο ή δυστυχώς, μας κατεύθυνε η ασφαλιστική εταιρεία σε κάποιο δικό της που συνεργάζεται (και ας αναρωτηθούμε γιατί). Έτσι θεωρούμε αυτονόητο και δεδομένο ότι η μοτοσυκλέτα μας θα επισκευαστεί σωστά και στο ακέραιο. Πρωτίστως για την ασφάλειά μας, καθώς και για την επαναφορά της μοτοσυκλέτας στην αρχική εργοστασιακή της κατάσταση.

Εδώ όμως αρχίζουν τα δύσκολα και πρέπει να τα γνωρίζουμε.

Ας είμαστε λοιπόν ενήμεροι σχετικά με το τι δικαιούμαστε και τι πρέπει να θέσουμε ως προϋπόθεση στο συνεργείο που επιλέξαμε και έχουμε εμπιστευτεί για την αγαπημένη μας μοτοσυκλέτα και το οποίο θα πληρωθεί στο ακέραιο και θα κερδίσει από εμάς, (δεν θα μας χαρίσει κάτι). Ανεξάρτητα αν η υπαιτιότητα είναι δική μας και πληρώνουμε από την τσέπη μας ή αν δώσουμε εξουσιοδότηση στο κατάστημα προκειμένου να πληρωθεί εκείνο από την ασφαλιστική εταιρεία που είναι υποχρεωμένη να καλύψει το κόστος της επισκευής.
Και στις δυο περιπτώσεις δικαιούμαστε και φυσικά πρέπει να απαιτήσουμε εγγράφως να γνωρίζουμε την κατάσταση της γεωμετρίας της μοτοσυκλέτας μας σχετικά με το πλαίσιο, το εμπρόσθιο σύστημα, το υποπλαίσιο και το πίσω ψαλίδι. ΠΡΙΝ ΞΕΚΙΝΗΣΕΙ Η ΕΠΙΣΚΕΥΗ. Έτσι ώστε να γνωρίζουμε σε τι κατάσταση είναι η μοτοσυκλέτα και αν είναι μέσα στις προδιαγραφές του κατασκευαστή. ΧΩΡΙΣ ΚΑΜΙΑ ΑΠΟΣΥΝΑΡΜΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ και χωρίς άσκοπα και περιττά λυσίματα και τους κινδύνους που εγκυμονούν και λοιπές χρεώσεις αδικαιολόγητα, είτε για την δίκη μας τσέπη είτε για την ασφαλιστική εταιρεία.

Πόσο όμως διασφαλιζόμαστε με μόνο την υποκειμενική άποψη ενός μηχανικού στο αν έχει «πάρει» ή πόσο και σε ποιο σημείο είναι στραβή η μοτοσυκλέτα μας. Γιατί ο κάθε πραγματογνώμονας και αυτός υποκειμενικά και χωρίς κανένα αποδεικτικό στοιχείο ή τον κατάλληλο εξοπλισμό και τις κατάλληλες γνώσεις κρίνει στο εάν η όχι έχει κάποιο πρόβλημα ο σκελετός, το πιρούνι, το ψαλίδι ή το υποπλαίσιο της μοτοσυκλέτας μας; Απλά ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΖΟΝΤΑΣ ΤΗΝ; Αυτή η προφορική εκτίμηση του διασφαλίζει εμάς; Και αυτό μπορεί να έχει άμεσο αντίκτυπο για την ασφάλειά μας? Από την άλλη πλευρά, ο έλεγχος δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί από το συνεργείο καθώς δεν είναι αυτό το αντικείμενό τους και μπορεί να μην διαθέτουν τις γνώσεις ή τον εξοπλισμό για κάτι τέτοιο. Θα πρέπει να λύσουν και να στείλουν τη μοτοσυκλέτα στην καλύμπρα.

Εμείς όμως μένουμε ξεκρέμαστοι, κινδυνεύουμε και στο τέλος παραλαμβάνουμε επισκευασμένο σωστά υποτίθεται το δίκυκλό μας χωρίς να έχουμε στοιχεία σε τι κατάσταση πραγματικά ήταν όταν το πήγαμε για επισκευή και σε τι κατάσταση είναι όταν το παραλάβουμε. Και ως συνήθως μετά την απομάκρυνση από το ταμείο ουδέν λάθος αναγνωρίζεται. Σπανιότατα ίσως από κάποιους.
 
Εάν είναι σωστή η μοτοσυκλέτα μας και δεν έχει στραβώσει κάτι, οπότε είναι μέσα στις γεωμετρικές αποκλίσεις του κατασκευαστή όλα αυτά τα αποφεύγουμε. Εάν έχει κάποια στρέβλωση οπουδήποτε η μοτοσυκλέτα και είναι εφικτή η επιδιόρθωσή της, τότε πριν την παραλάβουμε και φύγουμε από το οποιοδήποτε κατάστημα απαιτούμε να μας παραδώσουν το έγγραφο που να πιστοποιεί την σωστή αποκατάσταση και μέσα στα όρια που προβλέπει ο κάθε κατασκευαστής. Μόνο έτσι ξέρουμε και είμαστε ασφαλείς  και εν γνώσει μας για το πριν και το μετά.





Σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει να θεωρούμε ή να παρασυρθούμε από ένα συνεργείο και να πούμε «έλα μωρέ θα τα πληρώσει η ασφαλιστική εταιρεία». Είναι τραγικό λάθος να σκεφτούμε έτσι και στο τέλος εμείς βγαίνουμε χαμένοι (κοινώς… πάμε για μαλλί και βγαίνουμε κουρεμένοι) και εξηγούμε τους λόγους: Η ασφαλιστική εταιρεία -καλύπτεται από την νομοθεσία- θα αποζημιώσει μέχρι και το 70% της εμπορικής αξίας της μοτοσυκλέτας ως μεταχειρισμένη. Όταν το συνεργείο έχει δώσει μια προσφορά επισκευής σε ανταλλακτικά και εργασία ίση ή παραπάνω από την εμπορική αξία, η ασφαλιστική αρνείται την επισκευή. Στο συνεργείο μένει περισσότερο κέρδος αν χρεώσει πολλές εργασίες πάρα ανταλλακτικά, για αυτό αιτούνται από τον πραγματογνώμονα έλεγχο εμπρόσθιου συστήματος ή έλεγχο στην καλύμπρα με αυξημένο για εμάς κόστος. Εκεί βρισκόμαστε σε πολύ δύσκολη θέση πλέον εμείς. Οι περισσότερες ασφαλιστικές εταιρείες συγκλίνουν και επιθυμούν να θέλουν αδιάψευστα τεκμηριωμένα και πιστοποιημένα έγραφα για την κατάσταση του πλαισίου της μοτοσυκλέτας και αυτό γιατί αν αθροίσουν τα ποσά που δαπανούν σε μαϊμουδίστικες υποτίθεται ζημιές που πληρώνουν σε ένα χρόνο, τους συμφέρει πολύ περισσότερο να πληρώσουν το ελάχιστο ποσό σε έλεγχο - μέτρηση και πιστοποιημένα παρά να χρεώνονται λυσίματα, δεσίματα, καλύμπρες και μεταφορικά, εκεί που δεν χρειάζεται.



Θα πει κάποιος… «Καλά αν βγει ασύμφορη μια επισκευή, δεν χάνει και το συνεργείο;» Η απάντηση είναι απλή. Όντως χάνει και μπορεί να συμβεί, αλλά αυτές οι περιπτώσεις είναι σπάνιες και είναι και μονόδρομος όταν δικαιολογημένα συμβαίνει, τις περισσότερες φορές όμως  κερδίζει. Αλλά όπως και να έχει χάνουμε εμείς. Είναι λάθος μας να θεωρούμε ότι οι ασφαλιστικές εταιρείες δεν θέλουν να πληρώσουν όταν έχουν την ευθύνη. Φυσικά και θέλουν να έχουν ευχαριστημένους πελάτες και ασφαλή οχήματα στην κυκλοφορία.


 

Θα πει κάποιος… «Καλά αν βγει ασύμφορη μια επισκευή, δεν χάνει και το συνεργείο;» Η απάντηση είναι απλή. Όντως χάνει και μπορεί να συμβεί, αλλά αυτές οι περιπτώσεις είναι σπάνιες και είναι και μονόδρομος όταν δικαιολογημένα συμβαίνει, τις περισσότερες φορές όμως  κερδίζει. Αλλά όπως και να έχει χάνουμε εμείς. Είναι λάθος μας να θεωρούμε ότι οι ασφαλιστικές εταιρείες δεν θέλουν να πληρώσουν όταν έχουν την ευθύνη. Φυσικά και θέλουν να έχουν ευχαριστημένους πελάτες και ασφαλή οχήματα στην κυκλοφορία.

Πρέπει να γνωρίζουμε εμείς ότι δικαιούμαστε να πάμε σε όποιο συνεργείο επιθυμούμε. Να γνωρίζουμε γραπτώς την κατάσταση γεωμετρικά της μοτοσυκλέτας πριν την παραδώσουμε, αλλά και μετά πριν την παραλάβουμε από το κατάστημα που εμπιστευτήκαμε. Οι περισσότερες αντιπροσωπίες έχουν ειδικό τιμοκατάλογο και παροχές όταν πρόκειται για τρακαρισμένο όχημα με υψηλό κόστος επισκευής  προκειμένου να υποστηρίξουν τον πελάτη τους να συνεχίσει να το έχει στην κυκλοφορία.

Αν θεωρείτε ότι σας βοηθήσαμε, σε κάτι που ίσως δεν ξέρατε.Αν πιστεύετε ότι θα βοηθούσε αυτή η ενημέρωση και να βελτιώσει την ασφάλεια των φίλων μας μοτοσυκλετιστών, δεν έχετε παρά να το κοινοποιήσετε, να το διαδώσετε, να το συζητήσετε.
 
Επίσης, κανένας σοβαρός επαγγελματίας με έκθεση ή συνεργείο δεν θα ρισκάρει να μην σας πουλήσει την μοτοσυκλέτα που επιλέξατε να αγοράσετε από αυτόν και να σας αρνηθεί το πιστοποιητικό ελέγχου. Αν σας αρνηθεί  τότε εσείς αποφασίζετε για το τι μπορεί να συμβαίνει και να βγάλετε τα συμπέρασματά σας. Το ίδιο ισχύει και αν ο πωλητής είναι ιδιώτης.  Δείτε εδώ 260 ήδη επίσημους συνεργάτες της Motocert που είναι έτοιμοι και γνωρίζουν πώς να σας επισκευάσουν σωστά και να ελέγξουν την μεταχειρισμένη που προτίθεστε να αγοράσετε.

 Σχετικές ειδήσεις
  • CBR1100XXX

    Ολες οι ασφαλιστικες εταιρειες αρχικα κοιταζουν να μειωσουν το κοστος επισκευης,ειτε μειωνοντας την εμπορικη αξια του οχηματος ειτε μειωνοντας το κοστος μεσω τον πραγματογνωμονων και υπευθυνων φακελων. Δεν υπαρχει κανενας νομος που να λεει μειωση στην επισκευη λογω παλαιοτητας. Βαζω τη ζωη μου σε 2 τροχους με τελικη ταχυτητα απο 0-300χλμ και θα ερθει να μου πει ο καθε υπευθυνος φακελου η πραγματογνωμονας οτι δεν μου πληρωνει τον ελεγχο στη μηχανη μου που ειχε εμπλακει σε ατυχημα; Και εαν γινει κατι λογω της μη πιστοποιησης εμενα ποιος θα με καλυψει; Φιλοι μοτοσυκλετιστες απαιτηστε τον ελεγχο της μοτοσυκλετας σας μετα απο ατυχημα. Μην χαριζεται σε κμ ασφαλεια και σε κανενα συνεργειο τη ζωη σας. Ζητηστε εγγραφα που θα πιστοποιουν το οχημα σας ετσι ωστε να τα χρησιμοποιησετε σε τυχον μεταγενεστερη πωληση. Δωστε υπεραξια στο μηχανακι σας. Σας το λεω μεσα απο προσφατη εμπειρια που ειχα με το δικο μου μηχανακι το οποιο μετα απο συγκρουση που ειχα και ενω μου ελεγε το συνεργειο μου οτι ειναι ok τελικα με παροτρυνση και επιμονη δικη μου εκανα το ελεγχο και στο πηρουνι εμπρος και στον σκελετο και το μηχανακι μου ειχε θεμα εμπρος αλλα ηταν εντος των εργοστασιακων τιμων στο σκελετο. Καναμε συμπληρωματικη δηλωση και απαιτησα καινουργια καλαμια και τσιμουχες περα απο τα πλαστικα που ειχαν σπασει. Η ασφαλεια μου ελεγε οτι λογω παλαιοτητας θα πρεπει να πληρωσω κι εγω και οτι ο ελεγχος δεν χρειαζονταν αλλα οταν τους εδωσα τα χαρτια επισημα και τους ειπα οτι θα κινηθω νομικα με πληρωσαν στο ακεραιο. ΜΗ ΦΟΒΑΣΤΕ...ΑΠΑΙΤΗΣΤΕ να σας ελεγχουν και να πιστοποιουν τη μηχανη σας.Δεν υπαρχει νομοθεσια για παλαιοτητα..

      32
  • Κώστας

    Υπάρχει μεγάλο κενό στο πώς αποζημιώνουν οι ασφαλιστικές. Σε δικό μου ατύχημα ο πραγματογνώμονας μου κοστολογούσε το μηχανάκι σύμφωνα με αντίστοιχης χρονολογίας στο car , χωρίς όμως να ξέρει καν, αν τα μηχανάκια που κοιτούσε ήταν και αντίστοιχης κατάστασης με το δικό μου και φυσικά με παζάρευε για τη χειρότερη τιμή

      4
  • Νικοςς

    Οι ασφαλιστικές πληρώνουν μέχρι 200 ευρώ μετα αστο καλητερα παλαιότητα αν πάρεις τα μισα είσαι τυχερός

      2