Electric Test: 160 «τουριστικά» χιλιόμετρα με μια φόρτιση
Electric Test: 160 «τουριστικά» χιλιόμετρα με μια φόρτιση
Electric Test: 160 «τουριστικά» χιλιόμετρα με μια φόρτιση
Electric Test: 160 «τουριστικά» χιλιόμετρα με μια φόρτιση
Electric Test: 160 «τουριστικά» χιλιόμετρα με μια φόρτιση
Electric Test: 160 «τουριστικά» χιλιόμετρα με μια φόρτιση
Electric Test: 160 «τουριστικά» χιλιόμετρα με μια φόρτιση
Electric Test: 160 «τουριστικά» χιλιόμετρα με μια φόρτιση
Electric Test: 160 «τουριστικά» χιλιόμετρα με μια φόρτιση
Electric Test: 160 «τουριστικά» χιλιόμετρα με μια φόρτιση
  • Electric Test: 160 «τουριστικά» χιλιόμετρα με μια φόρτιση
  • Electric Test: 160 «τουριστικά» χιλιόμετρα με μια φόρτιση
  • Electric Test: 160 «τουριστικά» χιλιόμετρα με μια φόρτιση
  • Electric Test: 160 «τουριστικά» χιλιόμετρα με μια φόρτιση
  • Electric Test: 160 «τουριστικά» χιλιόμετρα με μια φόρτιση
  • Electric Test: 160 «τουριστικά» χιλιόμετρα με μια φόρτιση
  • Electric Test: 160 «τουριστικά» χιλιόμετρα με μια φόρτιση
  • Electric Test: 160 «τουριστικά» χιλιόμετρα με μια φόρτιση
  • Electric Test: 160 «τουριστικά» χιλιόμετρα με μια φόρτιση
  • Electric Test: 160 «τουριστικά» χιλιόμετρα με μια φόρτιση

Electric Test: 160 «τουριστικά» χιλιόμετρα με μια φόρτιση

Κάνουμε 160 χιλιόμετρα σε επαρχιακό δίκτυο δοκιμάζοντας την πραγματική αυτονομία του EFUN Tiger σε συνθήκες ταξιδιού από την Αθήνα μέχρι την Κύμη.

ESF: Νέες επιλογές για αστική e-μετακίνηση


Πριν λίγο καιρό είχαμε δοκιμάσει τη νέα γενιά του EFUN Tiger, με το μοντέλο να μας εντυπωσιάζει με την αυτονομία του εντός πόλης και να μας βάζει σε σκέψεις, καθώς όλα έδειχναν ότι ο GT χαρακτήρας του δεν μένει μόνο στην εμφάνιση και την εργονομία. Για το 2024 το μοντέλο απέκτησε ABS, στοιχείο που σπάνια βλέπουμε σε GT scooter, ενώ η χωρητικότητα της μπαταρίας μεγάλωσε φτάνοντας τα 117 Ah. Στις υπόλοιπες τεχνικές προδιαγραφές δεν έχουμε κάποια αλλαγή με τον ηλεκτροκινητήρα να αποδίδει 7000 Watt ονομαστικής ισχύος δίνοντας στον αναβάτη τη δυνατότητα επιλογής μεταξύ 3 mode λειτουργίας που διαφοροποιούνται ως προς την απόκριση του γκαζιού και την τελική ταχύτητα η οποία περιορίζεται στα 45, 65 και 105 χλμ. / ώρα αντίστοιχα. Σύμφωνα με τον κατασκευαστή η αυτονομία αγγίζει τα 300 χιλιόμετρα στο Mode 1 με τη χαμηλότερη τελική. Εμείς όμως θέλαμε να δοκιμάσουμε την πραγματική αυτονομία σε ένα κοντινό ταξίδι με υψηλότερες ταχύτητες ώστε να δούμε τις τουριστικές δυνατότητες του scooter, οπότε η ESF μας παραχώρησε ξανά το Tiger για ένα διαφορετικό τεστ. Στόχος λοιπόν ήταν να ξεκινήσουμε από τις εγκαταστάσεις μας στο Μαρούσι και να φτάσουμε στην Κύμη, στην κεντρική Εύβοια, καλύπτοντας μια απόσταση 160 χιλιομέτρων με μια φόρτιση. Σε περίπτωση που μέναμε από μπαταρία, η Ford Hellas μας είχε προμηθεύσει με το θηριώδες Ranger Raptor, ώστε να φορτώσουμε το scooter και να γυρίσουμε πίσω.
 
 

Ξεκινήσαμε συντηρητικά με το Μode 1 επιλεγμένο ακλουθώντας αστικές οδούς μέχρι τον Aγιο Στέφανο. Από εκεί και πέρα το Mode 3 ήταν μονόδρομος καθώς κινηθήκαμε στην παλαιά εθνική οδό Αθηνών – Θεσσαλονίκης με μέση ταχύτητα κοντά στα 70 χλμ. / ώρα μέχρι το Σχηματάρι. Από εκεί μπήκαμε στον αυτοκινητόδρομο Σχηματαρίου – Χαλκίδας με το κοντέρ να δείχνει σταθερά 90 χλμ. / ώρα μέχρι τη γέφυρα της Χαλκίδας. Μέχρι εκείνο το σημείο είχαμε καταναλώσει μόλις 16% μπαταρίας και είχαμε καλύψει τη μισή σχεδόν διαδρομή, οπότε ήταν ξεκάθαρο ότι με μια φόρτιση θα μπορούσαμε να κάνουμε περισσότερα από τα 160 χιλιόμετρα που ήταν ο στόχος μας. Μπαίνοντας λοιπόν στην Εύβοια κατευθυνθήκαμε νότια προς Ερέτρια, Αμάρυνθο, Αλιβέρι, Λέπουρα και από εκεί ο δρόμος πηγαίνει βόρεια προς Νεοχώρι, Αυλωνάρι και Πλατάνα για να καταλήξει στην Παραλία Κύμης. Σε όλο αυτό το κομμάτι η αυξημένη κίνηση και ο στενός, χωρίς ορατότητα δρόμος που σε πολλά σημεία δεν επιτρέπει τις προσπεράσεις δεν μας άφησαν να διατηρήσουμε μέση ταχύτητα πάνω από 75 χλμ. / ώρα, τα οποία βέβαια είναι μια άκρως λογική ταχύτητα δεδομένων των συνθηκών. Το κομμάτι από την Παραλία Κύμης μέχρι την κεντρική πλατεία της κωμόπολης είναι ανηφορικό, αφού ανεβαίνεις στα 200 μέτρα υψόμετρο σε σχεδόν 4 χιλιόμετρα. Παρά λοιπόν την καταπόνηση της μπαταρίας σε αυτό το σκέλος, φτάσαμε στον προορισμό μας έχοντας καταναλώσει το 62% της μπαταρίας, δηλαδή είχαμε ακόμα 38% μετά από 160 χιλιόμετρα. Καθώς δεν είχαμε ξεκάθαρη εικόνα για το πώς θα συμπεριφερθεί η μπαταρία σε συνθήκες ταξιδιού με σταθερά υψηλές ταχύτητες και χωρίς την φόρτιση εν κινήσει που προσφέρει το σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση, η οδήγησή μας ήταν συντηρητική και ιδιαίτερα αμυντική ως προς την κατανάλωση ενέργειας. Εκ του αποτελέσματος βέβαια, δεδομένου του ποσοστού μπαταρίας που απέμεινε φάνηκε ότι στα ανοιχτά κομμάτια θα μπορούσαμε να είχαμε κινηθεί πιο γρήγορα και αυτό ακριβώς κάναμε στον γυρισμό.  

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Για την πλήρη φόρτιση της μπαταρίας χρειάστηκαν 3 ώρες σε συμβατική οικιακή πρίζα με κόστος λιγότερο από 1 ευρώ και την επόμενη ημέρα ήμασταν έτοιμοι για το ταξίδι της επιστροφής. Ακολουθώντας τον ίδιο δρόμο και μετά από στάσεις για τις απαραίτητες φωτογραφίες, φτάσαμε στην Ερέτρια διατηρώντας μια μέση ταχύτητα κοντά στα 85 χλμ. / ώρα με δυνατό κόντρα αέρα. Από εκεί επιβιβαστήκαμε στο ferry boat για Ωρωπό και ακολουθώντας το ανηφορικό κομμάτι μέχρι τη Μαλακάσα, βγήκαμε ξανά στην παλαιά εθνική οδό Αθηνών – Θεσσαλονίκης. Επιστρέφοντας στη βάση μας, είχαμε διανύσει 130 χιλιόμετρα και είχε απομείνει το 42% της μπαταρίας, διατηρώντας σε όλη τη διαδρομή υψηλότερες ταχύτητες σε σχέση με το «πήγαινε» και έχοντας περισσότερα ανηφορικά χιλιόμετρα.    

  Το EFUN Tiger ξεπέρασε τις προσδοκίες μας αποδεικνύοντας ότι ένα ηλεκτρικό scooter μπορεί όχι μόνο να σε πάει από το ένα σημείο στο άλλο μέσα στην πόλη, αλλά να καλύψει πολύ μεγαλύτερες αποστάσεις για να κάνεις κοντινά ταξίδια απολαμβάνοντας την άνεση που προσφέρει ένα γνήσιο GT scooter.