H Ευρώπη έχει πλέον τη δική της πρόταση στις ηλεκτρικές μοτοσικλέτες επιδόσεων στο πρόσωπο της νεοσύστατης Energica. Το Eva είναι το ηλεκτρικό streetfighter των Ιταλών, φέρει ABS και αποδίδει σχεδόν 20 κιλά ροπή!
Η ιταλική Energica, ως εταιρία, μετρά μόλις τρεις μήνες ζωής. Αυτό γιατί πριν το όνομα Energica υπήρχε εντός του ομίλου CRP ως project και έτσι ονομαζόταν από το 2009 η ηλεκτρική τους μοτοσικλέτα. Το CRP είναι ένας όμιλος εταιριών τεχνολογίας που παράγει προϊόντα, μεταξύ άλλων, για τους δύο και τέσσερις τροχούς, και για αγωνιστική χρήση, με εμπλοκή και στην Formula 1. Επίσης έχει κερδίσει το ευρωπαϊκό πρωτάθλημα ηλεκτρικών μοτοσικλετών TTXGP (2010), με την eCRP 1.2, ενώ το 2011 κατέκτησαν το ευρωπαϊκό κύπελλο με την eCRP 1.4.
Τώρα, το όνομα της μοτοσικλέτας που εξέλισσε η CRP έγινε εταιρία, η οποία μετρά ήδη δύο ηλεκτρικές μοτοσικλέτες επιδόσεων το Ego και το Eva. Το Ego ίσως το γνωρίζετε ήδη ως eCRP Energica. Αποτελεί το superbike των Ιταλών-το πρώτο ηλεκτρικό στον κόσμο με ABS-και έχει παρουσιαστεί εδώ και τρία χρόνια, ενώ φέτος ανακοινώθηκε ότι θα μπει στην παραγωγή το 2015.
Πάνω στο Ego βασίζεται το streetfighter Eva που αποτελεί ουσιαστικά την απογυμνωμένη έκδοσή του, την παρουσίαση της οποίας γνωρίζαμε ήδη από το καλοκαίρι. Ο ηλεκτρικός κινητήρας του Eva αποδίδει 134 ίππους και 19,78 Kgm ροπής. Αυτά τα νούμερα αρκούν για να δώσουν στο βάρος 258 κιλών Eva τελική ταχύτητα 240 χλμ./ώρα -κόφτης- και 0-100 χλμ./ώρα σε λιγότερο από τρία δευτερόλεπτα. Σε αυτό το σημείο να προσθέσουμε ότι η μπαταρία είναι πολυμερών λιθίου και έχει χωρητικότητα 11,7 Kw/h. Η Energica κάνει λόγο για αυτονομία 190 χλμ. με ταχύτητα 60 χλμ./ώρα, η οποία πέφτει στα 100 χλμ. αν η ταχύτητα ανέβει στα 100 χλμ./ώρα. Για την φόρτιση της μπαταρίας χρειάζονται 3,5 ώρες ή μόλις 30 λεπτά με τον γρήγορο φορτιστή της εταιρίας και για φόρτιση στο 80%. Για την ρύθμιση της απόδοσης του μοτέρ, ο αναβάτης έχει τέσσερις χάρτες στη διάθεσή του (Standard, Eco, Rain, Sport) και άλλες τέσσερις επιλογές για την επέμβαση του συστήματος ανάκτησης της ενέργειας (Low, Medium, High και απενεργοποίηση). Στη διάθεσή του έχει επίσης και όπισθεν για πιο εύκολες μανούβρες στο ξεπαρκάρισμα και το μποτιλιάρισμα.
Για αναρτήσεις το Eva χρησιμοποιεί ένα ανεστραμμένο και πλήρως ρυθμιζόμενο πιρούνι της Marzocchi με διάμετρο καλαμιών στα 43 χλστ. και ένα αμορτισέρ της Bitubo με ρύθμιση για την απόσβεση επαναφοράς και την προφόρτιση του ελατηρίου. Τα φρένα προέρχονται από την Brembo και αποτελούνται από ακτινικά τοποθετημένες 4πίστονες δαγκάνες και δίσκους 330 χλστ. εμπρός, ενώ πίσω υπάρχει διπίστονη δαγκάνα και δίσκος 240 χλστ. Το πλαίσιο της μοτοσικλέτας είναι ατσάλινο χωροδικύωμα και το ψαλίδι με την ενισχυτική γέφυρα είναι από αλουμίνιο. Το πιο περίεργο επάνω στο Eva είναι το παράκεντρα τοποθετημένο αμορτισέρ χωρίς μοχλικό, που έχει τοποθετηθεί με… ντεμοντέ τρόπο-προφανώς για χωροταξικούς λόγους.
Σύμφωνα με την ιταλική εταιρία το EVA θα αργήσει λίγο να μπει στην παραγωγή αφού θα είναι διαθέσιμο στο κοινό το 2016 και η τιμή του θα βρίσκεται κοντά στα 25.000 ευρώ χωρίς φόρους.