Honda Forza 750

Honda Forza 750

Honda Forza 750

Honda Forza 750

Honda Forza 750

Honda Forza 750

Honda Forza 750: Υποψήφιο για Best Commuter 2021

Το μεγαλύτερο Forza που κατασκευάστηκε ποτέ είναι και το πιο εξελιγμένο, φέρνοντας προσωπικότητα μοτοσυκλέτας σε ένα mega scooter και κορυφαίο επίπεδο τεχνολογίας. Μπορεί να κερδίσει τον τίτλο του καλύτερου για το 2021;

H Honda παρουσίασε το νέο Forza 750 για το 2021, με το νέο premium μοντέλο έρχεται εν μέσω αναβάθμισης της γκάμας Forza με σημαντικές αλλαγές. Ας δούμε αναλυτικά.
 
Βασισμένο στην αρχιτεκτονική του Integra, το Forza 750 χρησιμοποιεί τον κινητήρα στην μέση του πλαισίου. Ο κινητήρας αυτός βασίζεται στην γνωστή πλατφόρμα του NC, με 745 κ.εκ. χωρητικότητας και αποδίδει 58,6 ίππους στις 6.750 στροφές και 7 kgm ροπής στις 4.750 στροφές. Ο κινητήρας μάλιστα μπορεί να περιοριστεί στους 47,6 ίππους (35 kW) κάνοντας το Forza 750 κατάλληλο και για κατόχους διπλώματος A2.


 
Ο κινητήρας λειτουργεί με διαστήματα ανάφλεξης 270 μοιρών και χρησιμοποιεί δύο αντικραδασμικούς άξονες. Η αντλία νερού οδηγάται από τον εκκεντροφόρο, ενώ η αντλία λαδιού από την έναν από τους αντικραδασμικούς, μειώνοντας έτσι τα εξαρτήματα και το βάρος του μοτέρ. Στην διαχείριση του κινητήρα χρησιμοποιείται σύστημα ηλεκτρονικού γκαζιού Throttle by Wire, με 3 χάρτες ισχύος και 1 πλήρως παραμετροποιήσιμη από τον αναβάτη, ενώ υπάρχει και σύστημα traction control (HSTC) σε 3 επίπεδα επεμβατικότητας και δυνατότητα απενεργοποίησης.
 
Το κιβώτιο ταχυτήτων DCT χρησιμοποιεί νέες χαρτογραφήσεις αλλαγών, ανάλογα με το επιλεγμένο riding mode, ενώ στην θέση User ο αναβάτης μπορεί να ρυθμίσει ο ίδιος τον τρόπο αλλαγής ταχυτήτων –από ομαλή σε έντονη.
 
Το Forza 750 χτίζεται σε ένα ατσάλινο πλαίσιο, ενώ χρησιμοποιεί ανεστραμμένο πιρούνι 41 χιλιοστών εμπρός και ανάρτηση Pro-Link με ψαλίδι αλουμινίου πίσω. Ο πίσω τροχός έχει διάμετρο 15 ιντσών, ενώ ο εμπρός 17 ιντσών.
 
Η εμφάνιση του μοντέλου είναι ολοκαίνουργια, με το Forza 750 να διαφοροποιείται πλήρως από το Integra στο κομμάτι αυτό. Ο φωτισμός είναι εξολοκλήρου LED, ενώ τα φλας βρίσκονται πλέον στην ίδια την δομή του μοντέλου και δεν αποτελούν ξεχωριστά τμήματα. Κάτω από την σέλα, που έχει ύψος 790 χιλιοστών από το έδαφος, ο αναβάτης έχει στην διάθεση του αποθηκευτικό χώρο 22 λίτρων, που χωρά ένα κράνος full-face και φέρει θύρα παροχής ρεύματος USB. Ακόμα, ένα ντουλαπάκι προβλέπεται για την ποδιά, στο δεξιό της τμήμα.
 
Μεγάλη αλλαγή για το μοντέλο αποτελεί η νέα οθόνη TFT 5 ιντσών, που αντικαθιστά τα παλιά LCD όργανα: Φέρει σύστημα Honda Smartphone Voice Control, που δίνει την δυνατότητα στον αναβάτη να χειριστεί το κινητό του τηλέφωνο με φωνητικές εντολές, για μουσική, κλήσεις, e-mail και πλοήγηση, με την χρήση κατάλληλου headset. Παράλληλα, το Forza 750 φέρει σύστημα εκκίνησης χωρίς κλειδί, με ψηφιακό πομπό που ο αναβάτης μπορεί να έχει στην τσέπη του. Ο κεντρικός διακόπτης ενεργοποιείται ηλεκτρονικά με την παρουσία του κλειδιού, ενώ με τον ίδιο τρόπο ο αναβάτης μπορεί να ανοίξει το (προαιρετικό) Smart Box.
 
Παράλληλα, στο Forza 750 χρησιμοποιείται το σύστημα ESS-Emergency Stop Signal: Σε περίπτωση που το scooter ανιχνεύσει επιβράδυνση μεγαλύτερη από 6m/s2  και σε ταχύτητα άνω των 53 χλμ/ώρα, τα αλάρμ ενεργοποιούνται αυτόματα μαζί με τα φώτα φρένου για την άμεση ειδοποίηση των οχημάτων που ακολουθούν, ότι ο αναβάτης κάνει φρενάρισμα πανικού. Την ίδια στιγμή αλλάζει και η ρύθμιση του ABS, αλλάζοντας την επεμβατικότητα του συστήματος.


 

Το νέο mega scooter της εταιρείας κοστολογείται στα 11.950 ευρώ.