Μεσαία Adventure με 21 τροχό και τα καλύτερα φρένα
Μεσαία Adventure με 21 τροχό και τα καλύτερα φρένα
Μεσαία Adventure με 21 τροχό και τα καλύτερα φρένα
Μεσαία Adventure με 21 τροχό και τα καλύτερα φρένα
Μεσαία Adventure με 21 τροχό και τα καλύτερα φρένα
Μεσαία Adventure με 21 τροχό και τα καλύτερα φρένα
Μεσαία Adventure με 21 τροχό και τα καλύτερα φρένα
Μεσαία Adventure με 21 τροχό και τα καλύτερα φρένα
Μεσαία Adventure με 21 τροχό και τα καλύτερα φρένα
Μεσαία Adventure με 21 τροχό και τα καλύτερα φρένα
Μεσαία Adventure με 21 τροχό και τα καλύτερα φρένα
Μεσαία Adventure με 21 τροχό και τα καλύτερα φρένα
Μεσαία Adventure με 21 τροχό και τα καλύτερα φρένα
Μεσαία Adventure με 21 τροχό και τα καλύτερα φρένα
Μεσαία Adventure με 21 τροχό και τα καλύτερα φρένα
Μεσαία Adventure με 21 τροχό και τα καλύτερα φρένα
Μεσαία Adventure με 21 τροχό και τα καλύτερα φρένα
Μεσαία Adventure με 21 τροχό και τα καλύτερα φρένα
Μεσαία Adventure με 21 τροχό και τα καλύτερα φρένα
Μεσαία Adventure με 21 τροχό και τα καλύτερα φρένα
Μεσαία Adventure με 21 τροχό και τα καλύτερα φρένα
  • Μεσαία Adventure με 21 τροχό και τα καλύτερα φρένα
  • Μεσαία Adventure με 21 τροχό και τα καλύτερα φρένα
  • Μεσαία Adventure με 21 τροχό και τα καλύτερα φρένα
  • Μεσαία Adventure με 21 τροχό και τα καλύτερα φρένα
  • Μεσαία Adventure με 21 τροχό και τα καλύτερα φρένα
  • Μεσαία Adventure με 21 τροχό και τα καλύτερα φρένα
  • Μεσαία Adventure με 21 τροχό και τα καλύτερα φρένα
  • Μεσαία Adventure με 21 τροχό και τα καλύτερα φρένα
  • Μεσαία Adventure με 21 τροχό και τα καλύτερα φρένα
  • Μεσαία Adventure με 21 τροχό και τα καλύτερα φρένα
  • Μεσαία Adventure με 21 τροχό και τα καλύτερα φρένα
  • Μεσαία Adventure με 21 τροχό και τα καλύτερα φρένα
  • Μεσαία Adventure με 21 τροχό και τα καλύτερα φρένα
  • Μεσαία Adventure με 21 τροχό και τα καλύτερα φρένα
  • Μεσαία Adventure με 21 τροχό και τα καλύτερα φρένα
  • Μεσαία Adventure με 21 τροχό και τα καλύτερα φρένα
  • Μεσαία Adventure με 21 τροχό και τα καλύτερα φρένα
  • Μεσαία Adventure με 21 τροχό και τα καλύτερα φρένα
  • Μεσαία Adventure με 21 τροχό και τα καλύτερα φρένα
  • Μεσαία Adventure με 21 τροχό και τα καλύτερα φρένα
  • Μεσαία Adventure με 21 τροχό και τα καλύτερα φρένα

Μεσαία Adventure με 21 τροχό και τα καλύτερα φρένα

Με αρκετή ισχύ για ταξίδι σε άσφαλτο και «παιχνίδι» στο χώμα
Δυνατά φρένα και ακινητοποίηση σε έως και 39,7 μέτρα
Κυβισμοί από 689 έως και 937cc, με δικύλινδρους και 1 τρικύλινδρο κινητήρα
Με 21 τροχό εμπρός και μεγάλες διαδρομές αναρτήσεων

DUCATI: Multistrada V4 με σημαντικό όφελος

KTM: 390 DUKE 2024 Αποκτήστε το στο δίκτυο ΚΤΜ

Με αρκετή ισχύ για ταξίδι σε άσφαλτο και «παιχνίδι» στο χώμα

 Στις Adventure μοτοσυκλέτες η μεσαία πλέον κατηγορία, που άλλοτε χαρακτηρίζονταν ως "μεγάλη" λόγω της τάσης αύξησης του κυβισμού σε όλα τα μοντέλα που σύντομα θα φτάνει τα 1.350cc με την παρουσίαση του 1390 Super Adventure της KTM, είναι κοινώς αποδεκτή, ως η ιδανική για μεγάλων αποστάσεων ταξίδια "περιπέτειας", που συνδυάζουν οδήγηση σε άσφαλτο και χώμα. Οι μοτοσυκλέτες της λίστας με τα καλύτερα φρένα, σύμφωνα με τις μετρήσεις του Moto Τρίτη από τις δοκιμές του κάθε μοντέλου, αποδίδουν από 73,4 έως και 110 άλογα, τα οποία είναι αρκετά τόσο για ταξίδι στην άσφαλτο με ταχύτητες αυτοκινητοδρόμου, ακόμα και εάν είναι φορτωμένες και μεταφέρουν δύο άτομα, όσο και στο χώμα φυσικά, όπου τα πολλά άλογα μετά από κάποιο βαθμό είναι θα λέγαμε αχρείαστα. Το Ténéré 700 με τον CP2 κινητήρα του, αποδίδει 73,4 άλογα και μπορεί με άνεση να ταξιδέψει ακόμα και στα 150χλμ/ω σταθερά, ενώ το Desert X που αποδίδει 110 άλογα έχει την υψηλότερη ισχύ με τα Tiger 900 Rally Pro και ΚΤΜ Adventure 890 & Husqvarna Norden 901 να ακολουθούν πολύ κοντά με αποδόσεις 108 και 105 αλόγων αντίστοιχα.  

Δυνατά φρένα και ακινητοποίηση σε έως και 39,7 μέτρα

Μάρκα Τιμή Κυβικά Ισχύς Hp Ροπή Nm Χωρητηκότητα Ρεζερβουάρ 100 - 0 Km/h (Μέτρα)
KTM 790 ADVENTURE   799 95 8,1 20 39,7
HUSQVARNA NORDEN 901   889 105 100 19 39,9
SUZUKI DL 800 VSTROM DE   776 83 77 20 40
DUCATI DESERT X   937 110 9,4 21 40,4
KTM 890 ADVENTURE   889 105 10,2 20 42
BMW F 850 GS   853 95 92 15 42,5
VOGE DS 900X   895 95,2 95 17 43,2
KOVE 800X PRO   799 95 75 19 43,6
TRIUMPH TIGER 900 RALLY PRO   888 108 90 20 44
YAMAHA TENERE WORLD RAID   689 73,4 68 23 44,3
Με τα βάρη των adventure μοτοσυκλετών να φτάνουν πολλές φορές τα 220 κιλά, τα δυνατά και αξιόπιστα φρένα αποτελούν ύψιστη προτεραιότητα για τους κατασκευαστές. Σύμφωνα με τις μετρήσεις μας, το 790 Adventure της KTM πετυχαίνει την πιο γρήγορη ακινητοποίηση από τα 100χλμ/ω, σε απόσταση 39,7 μέτρων μόλις. Στην δεύτερη θέση ακολουθεί το Norden 901 της Husqvarna (μαζί με το KTM είναι τα μοναδικά που "πέφτουν" κάτω από τα 40 μέτρα), που φρενάρει σε 39,9 μέτρα και το βάθρο κλείνει με το DL 800 V-Strom DE της Suzuki, που παρά το μεγάλο βάρος της στα 230 κιλά πλήρης υγρών, ακινητοποιείται σε 40 μόλις μέτρα. Το Desert X χρειάστηκε 40,4 μέτρα, το 890 Αdventure 42 μέτρα, το F 850 GS 42,5 μέτρα, το νέο DS 900X 43,2 μέτρα και το Kove 800X Pro χρειάστηκε 43,6 μέτρα. Η δεκάδα κλείνει με τα Tiger 900 Rally Pro και Ténéré 700 World Raid που χρειάστηκαν 44 και 44,3 μέτρα αντίστοιχα για την ακινητοποίηση από τα 100χλμ/ω. Φυσικά όλες οι μοτοσυκλέτες αποκτούν δικάναλες μονάδες ABS, που διαθέτουν δυνατότητα πλήρους απενεργοποίησης στον πίσω τροχό για την χωμάτινη οδήγηση, σε κάποια μοντέλα όπως το Kove μάλιστα μπορεί να απενεργοποιηθεί και στον εμπρός τροχό. Φυσικά το ABS κάνει την πέδηση πιο ασφαλή, καθώς με την αποτροπή του μπλοκαρίσματος των τροχών, η μοτοσυκλέτα είναι πιο σταθερή στο φρενάρισμα και έχει πιο προβλέψιμη συμπεριφορά. Στο χώμα όμως, όπου το έδαφος έχει μειωμένη πρόσφυση και μπορεί να υπάρχουν χαλίκια, με το μπλοκάρισμα του πίσω τροχού η μοτοσυκλέτα φρενάρει πιο αποτελεσματικά (από ότι με το ABS), αφού σε αντίθεση με την λεία επιφάνεια της ασφάλτου το χώμα που "μαζεύεται" μπροστά από τον τροχό, συνδράμει στην μείωση της ταχύτητας της μοτοσυκλέτας, με τρόπο παρόμοιο μίας άγκυρας.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Κυβισμοί από 689 έως και 937cc, με δικύλινδρους και 1 τρικύλινδρο κινητήρα

Ανέκαθεν ο τύπος κινητήρα που προτιμούταν για τις χωμάτινες μοτοσυκλέτες ήταν ο μονοκύλινδρος, καθώς είναι πιο απλός στην κατασκευή, προσφέρει άμεση ροπή και είναι πιο ελαφρύς, στοιχεία αναγκαία για την χωμάτινη οδήγηση. Με τις Adventure μοτοσυκλέτες όμως (πρώην on-off), να αποκτούν μεγαλύτερους κυβισμούς ώστε να ταξιδεύουν πιο μακριά, αλλά και λόγω των περιορισμών στις εκπομπές ρύπων (Euro5/Euro5+), σε αυτά τα κυβικά αποκτούν πλέον δικύλινδρους κινητήρες. Οι περισσότερες της λίστας εξοπλίζονται με δικύλινδρους σε σειρά κινητήρες, ενώ ο μοναδικός V2 διάταξης είναι της Ducati Desert X, που διαθέτει δεσμοδρομικές βαλβίδες, σήμα κατατεθέν της Ducati και είναι στα 937cc. Η Triumph, πρωτοτυπεί σε σχέση με τις υπόλοιπες εταιρείες, εξοπλίζοντας το χωμάτινο μοντέλο της, με ένα τρικύλινδρο εν σειρά κινητήρα 888cc. Αυτός μάλιστα αποκτά τον ιδιαίτερο στρόφαλο που η εταιρεία ονομάζει T-Plane, με τα διαστήματα ανάφλεξης των 120° να προσομοιάζουν σε αίσθηση τους δικύλινδρους κινητήρες και το ήχο του να μην μοιάζει καθόλου με αυτό των τρικύλινδρων κινητήρων με τους οποίους εξοπλίζονται τα sport μοντέλα της εταιρείας.
 

Με 21 τροχό εμπρός και μεγάλες διαδρομές αναρτήσεων

Στην λίστα, συγκαταλέξαμε μόνο τις Adventure μοτοσυκλέτες με 21 ιντσών τροχό εμπρός, καθώς αυτές έχουν τον πιο χωμάτινο προσανατολισμό, με την μεγάλη διάμετρό τους να βοηθά στο πέρασμα εμποδίων. Φυσικά οι τροχοί όλων είναι ακτινωτοί, ενώ πίσω οι περισσότερες διαθέτουν 18 ιντσών τροχό, με τις Suzuki, Triumph, BMW και Voge να διαθέτουν 17άρη τροχό. Οι αναρτήσεις είναι πολύ σημαντικές στις adventure μοτοσυκλέτες καθώς καταπονούνται πολύ στην χωμάτινη οδήγηση, αφού όταν ο αναβάτης χτυπάει με ταχύτητα πέτρες, ρίζες και νεροφαγώματα είναι αυτές που καλούνται να εξομαλύνουν την κρούση και να επιτρέψουν στον αναβάτη να συνεχίσει. Δέχονται τις μεγαλύτερες καταπονήσεις μετά από τους τροχούς και τα κέντρα της μοτοσυκλέτας, ενώ παράλληλα πρέπει να είναι ρυθμισμένες ώστε να επιτρέπουν στον τροχό να έχει όσο το δυνατό περισσότερη ώρα επαφή με το έδαφος (εκτός εάν κάνει κάποιος άλματα), ώστε να υπάρχει πρόσφυση. Οι διαδρομές των αναρτήσεων των μοτοσυκλετών της λίστας είναι στα 200 χλστ τουλάχιστον, με τις μεγαλύτερες να είναι στα 240 χλστ εμπρός και πίσω για το Kove 800X Pro. Επίσης διαθέτουν όλες κάποιες ρυθμίσεις, μερικές από αυτές να είναι μάλιστα πλήρως ρυθμιζόμενες.