MotoGP - Απόηχος της Jerez
Η Yamaha παρουσία του διεθνούς τύπου υπογράφει συμβόλαιο διαρκείας με τον Valentino Rossi, η ενδοεπικοινωνία μπαίνει και στα MotoGP και ο Jorge Lorenzo εγκαινιάζει τη συνεργασία του με τα ισπανικά media για το 2023.
• Πρώτη δημόσια εμφάνιση του Valentino Rossi σε αγώνα MotoGP για το 2023 στην πίστα της Jerez. Όπου Valentino, εκεί και οι κάμερες. Οι στιγμές τέσσερεις. Η πρώτη όταν χαιρέτισε τον κόσμο μπροστά στο box της ομάδας του (Mooney VR46). Η δεύτερη όταν η Yamaha (παρουσία του διεθνούς Τύπου) υπέγραψε μαζί του συμβόλαιο διαρκείας πολλών ετών σύμφωνα με το οποίο καθίσταται πρέσβης της εταιρείας ανά την υφήλιο. Η τρίτη όταν έπλεξε το εγκώμιο του Dani Pedrosa και της προσφοράς του στο άθλημα και, τέλος, τέταρτη όταν φωτογραφήθηκε αγκαλιά με τον Jorge Lorenzo, όταν ο τελευταίος τον επισκέφτηκε στο box της ομάδας του στα πλαίσια της νέας εργασίας που του έχει ανατεθεί από την ισπανική τηλεόραση ως ειδήμονα σε θέματα MotoGP. Την εικόνα ανάρτησε ο Jorge στο Instagram, σημειώνοντας: «Λίγο ταλέντο ανά τετραγωνικό μέτρο». Οι παλιές εντάσεις ανήκουν πλέον στο παρελθόν. Λίγο αργότερα, στις κάμερες του motogp.com, εξήρε τις προσπάθειες και την απόδοση της ομάδας του Valentino Rossi τονίζοντας ότι γίνεται πολύ καλή δουλειά στο camp.
• Και δεν έφθαναν όλα όσα συνέβησαν κατά την διάρκεια του αγώνα στην πίστα της Jerez, εκ των υστέρων ανέκυψε ζήτημα αξιοπιστίας εις βάρος των αγωνοδικών κατόπιν των έντονων διαμαρτυριών των «μπλε» για τις δύο ποινές που επιβλήθηκαν στους αναβάτες της (Morbidelli και Quartararo) στο sprint και στον αγώνα, ο δε Meregalli πνέει τα μένεα σΆ όποιο μικρόφωνο βρεθεί μπροστά του, θεωρώντας ότι και οι δύο αποφάσεις ήταν λανθασμένες. Επιβεβαίωσε δε ότι η ένσταση (παρΆ όλη τη ματαιότητα της κατάθεσής της) υποβλήθηκε συμβολικά για να δηλώσει η ομάδα την αμέριστη υποστήριξή της στους αναβάτες της. Αυτό βέβαια δεν εμπόδισε τον Γάλλο πρωταθλητή να εκφράσει την απογοήτευσή του για τις επιδόσεις της Μ1 και να αναφέρει μεταξύ άλλων ότι είναι αργότερος τώρα σε σύγκριση με την εποχή που ήταν rookie με την ίδια μοτοσυκλέτα στην ίδια πίστα και καταλήγοντας τόνισε το Σάββατο το απόγευμα μετά τον αγώνα sprint: «Επιβάλλεται να βρεθεί λύση και να αλλάξει η νοοτροπία της ομάδας, γιατί πολύ φοβάμαι ότι περισσότερο βρισκόμαστε σε κατάσταση ύπνωσης παρά πράττουμε κάτι θετικό. Δεν είμαστε επαρκείς».
• Όσο κυλά ο χρόνος τόσο περισσότερο τα δύο κορυφαία σπορ του μηχανικού αθλητισμού (F1 και MotoGP) ανταλλάσσουν απόψεις και μιμείται το ένα το άλλο. Η λογική των sprints δοκιμάστηκε στο Αζερμπαϊτζάν και μάλλον ενθουσίασε τους θιασώτες. Από την πλευρά του, το MotoGP έχει δρομολογήσει αργά και προσεκτικά βήματα προς την φωνητική ενδοεπικοινωνία αναβατών και ομάδων. Η αρχή έγινε στο Misano του 2020 όπου δοκιμάστηκε μια πρωτόλεια πειραματική εφαρμογή, από την οποία εξήχθησαν συμπεράσματα που αποτέλεσαν μια πρώτη βάση για την εξέλιξη της ενδοεπικοινωνίας. Η εξέλιξη του project και η αξιολόγησή του θα γίνει εντός της φετινής αγωνιστικής χρονιάς και ήδη η αρχή έγινε στην Jerez. Δύο συστήματα είναι υπό δοκιμή. Το πρώτο τοποθετείται γύρω από τις ωτοασπίδες και το δεύτερο κατΆ ευθείαν στο αυτί. Δοκιμάστηκαν και οι δύο εκδόσεις σΆ έναν ικανοποιητικό αριθμό αναβατών ούτως ώστε να υπάρξει αντιπροσωπευτικό feedback.
Σε πρώτη φάση ο στόχος είναι η μονομερής επικοινωνία της διεύθυνσης αγώνα με τον αναβάτη μέσω προηχογραφημένων μηνυμάτων που θα τον προειδοποιούν για θέματα ασφαλείας κατά μήκος της πίστας (σε συνδυασμό με την θέση του αναβάτη στον ασφαλτοτάπητα και πηγή της πληροφορίας το GPS). Φυσικά, στόχος είναι η διμερής επικοινωνία με race direction και crew manager, αυτά όμως στο απώτερο μέλλον όπως ενδελεχώς εξήγησε ο Carlos Ezpeleta (γιός του Carmelo) ως Chief Sporting Officer της Dorna. Σύμφωνα με τα λεγόμενά του η εξέλιξή του θα διαρκέσει μερικά χρόνια και θα εφαρμοστεί μόνον στην περίπτωση που συμφωνήσουν απόλυτα αναβάτες και αγωνιστικές ομάδες.
Valentino Rossi
Jorge Lorenzo
Σύστημα ενδοεπικοινωνίας στα MotoGP και…
καλώς ήλθες F1!