Όλες οι μοτοσυκλέτες της σεζόν του 2022 θα έχουν διαθέσιμο ένα Holeshot Device...

Όλες οι μοτοσυκλέτες της σεζόν του 2022 θα έχουν διαθέσιμο ένα Holeshot Device...

MotoGP: Διαφωνίες για το «σύστημα εκκίνησης» 2 μέρες πριν τον αγώνα

Από το 2018, η Ducati έχει ταράξει τα νερά στο MotoGP, όχι με τα αεροδυναμικά της βήματα, αλλά με την εισαγωγή της «Holeshot device» στις αγωνιστικές μοτοσυκλέτες των MotoGP.

Πρόκειται για μια συσκευή που αλλάζει το ύψος των αναρτήσεων πριν την εκκίνηση, έτσι ώστε να αποφεύγεται η σούζα και να περνά όσο το δυνατόν περισσότερη δύναμη, στην άσφαλτο, με αποτέλεσμα σημαντικό πλεονέκτημα στις εκκινήσεις.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Φαίνεται όμως ότι, για άλλη μια φορά, η καινοτομία από μεριάς Ducati έχει προκαλέσει αντιδράσεις. Με  όλες τις μάρκες να δημιουργούν την δική της εκδοχή, το σύστημα συζητιέται πλέον περισσότερο και από την σκοπιά της ασφάλειας. Και, φυσικά, δεν είναι όλοι οι αναβάτες υπέρ του…
 

Quartararo, Marquez, Mir και άλλοι εναντίον του

Ο πρωταθλητής του 2021, Fabio Quartararo, δήλωσε για το σύστημα: «Για μένα αρχίζει και γίνεται υπερβολικό. Για εμένα από το 2019, η διαδικασία εκκίνησης ήταν η εξής: Φτάνεις με νεκρά, πατάς το κουμπί του Launch control και φεύγεις. Τώρα πρέπει να τσεκάρεις πάρα πολλά πράγματα. Στο τέλος, κερδίζεις περισσότερη απόδοση, αλλά για μένα γίνεται υπερβολικό». Ο Joan Mir, συμφωνώντας με τον Quartartaro, συμπλήρωσε: «Στο σημείο της επιτάχυνσης είναι πιο δύσκολο να κάνεις μια διαφορά. Αν χρησιμοποιήσεις τα πάντα, υπάρχουν καλύτερες επιδόσεις αλλά δεν είναι το καλύτερο πράγμα για την ασφάλεια.»
Ο Marc Marquez, ωστόσο, δήλωσε περισσότερα και πιο αναλυτικά πράγματα: «Νομίζω ότι είναι κάτι που πρέπει να αφαιρεθεί στο μέλλον. Το είδα δηλώσει και όταν επέστρεψα από τον τραυματισμό μου. Νομίζω ότι πρέπει να μιλήσουμε όλοι οι αναβάτες μαζί. Οι κατασκευαστές συνέχεια θα δίνουν περισσότερα, αλλά τώρα (…) είναι δύσκολο να το ενεργοποιήσεις στην εκκίνηση. Για το show, δεν κερδίζουμε τίποτα. Για μοτοσυκλέτες παραγωγής, δεν χρειάζεσαι το holeshot.» είπε ο Ισπανός πολυπρωταθλητής.
 

Binder, Vinales, Bagnaia το υποστηρίζουν

Φυσικά υπάρχει και η άλλη πλευρά, η οποία περιλαμβάνει αναβάτες όπως τους Francesco Bagnaia, αλλά και τον Maverick Vinales. Ο Bagnaia, δήλωσε συγκεκριμένα: «Για μένα, απλά πρέπει να πατήσω ένα κουμπί. Δεν είναι πρόβλημα». Ο Brad Binder της KTM, δήλωσε: «Νομίζω ότι αυτή είναι η πραγματικότητα τώρα. Σίγουρα, όταν φτάνεις στο grid έχεις περισσότερα πράγματα να κάνεις, είναι πάντα σημαντικό να μην τα θαλασσώσεις. Αλλά η αλήθεια είναι ότι είναι εδώ για να μείνει και νομίζω ότι όλοι οι κατασκευαστές πρέπει να το εκμεταλλευτούν όσο καλύτερα μπορούν».
Ο Vinales υποστήριξε πιο έντονα το σύστημα, λέγοντας μάλιστα: «Δεν έχω πολλά να πω, αλλά στην επιτάχυνση είσαι πολύ πιο ασφαλής με το σύστημα. Υπάρχουν στροφές όπως η τελευταία στο Austin, που επιταχύνεις από το μηδέν, ο τοίχος είναι πιο κοντά σου, αλλά με την συσκευή αυτή έχεις περισσότερη επαφή του ελαστικού με το έδαφος. Τώρα πηγαίνει πολύ μακριά, υπάρχουν πολλά πράγματα, αλλά τουλάχιστον για τον πίσω τροχό στην εκκίνηση, νομίζω ότι είναι ασφαλέστερο».