Ένα από τα «καυτά» ζητήματα στα MotoGP τις τελευταίες σεζόν, είναι το σύστημα «holeshot».
Πρόκειται για μια εφαρμογή, η οποία χαμηλώνει το εμπρός ή το πίσω μέρος της αγωνιστικής μοτοσυκλέτας κατά την εκκίνηση, ώστε να αποφεύγεται η σούζα και το σπινάρισμα και η περισσότερη δυνατή ισχύς, να περνά στην πίστα. Το σύστημα, το οποίο παρουσίασε πρώτη η Ducati, για άλλη μια φορά διχάζει τα paddocks, με αποτέλεσμα να ακούγονται φωνές ακόμα και για την επικείμενη κατάργηση του.
Σύμφωνα με όσα αναφέρουν ιταλικά δημοσιεύματα, η επιτροπή των MotoGP πιθανόν επεξεργάζεται την απαγόρευση του συστήματος, από το 2023. Ήδη, από τις δηλώσεις που κάνουν άνθρωποι του χώρου, διακρίνεται μια μεγάλη ένταση μεταξύ των άλλων ομάδων και της Ducatι. O Lin Jarvis της Yamaha, δήλωσε χαρακηριστικά: «Ένας από τους λόγους είναι ότι δεν θέλουμε να αυξηθεί κι άλλο η τελική ταχύτητα των μοτοσυκλετών. Επίσης, δεν θέλουμε να αυξήσουμε το κόστος, γιατί όλες αυτές οι τεχνολογικές εξελίξεις οδηγούν σε αυξημένα κόστη. Επιπλέον είναι και η ασφάλεια του αναβάτη, τέτοια συστήματα φέρνουν πολυπλοκότητα στην διαχείριση τους. Ήδη τα χειριστήρια σε μία MotoGP μοτοσυκλέτα είναι γεμάτα μοχλούς και πλήκτρα. Όσα περισσότερα έχει να χειριστεί ένας αναβάτης, τόσο περισσότερα μπορούν να πάνε στραβά. Για αυτό δεν υποστηρίζουμε το σύστημα. Ο Pit Beirer της KTM, είπε σε αντίστοιχες δηλώσεις: «Υπάρχουν ήδη 11 κουμπιά στα χειριστήρια ενός αναβάτη, αυτά είναι αρκετά. Επιπρόσθετα, το σύστημα λειτουργεί με συρματόσχοινο, που είναι τεχνολογία της εποχής του λίθου. Προτιμάμε να επικεντρωνόμαστε στα βιοκαύσιμα για το 2026 αντί του 2027 και στο να γίνουμε ουδέτεροι ως προς το διοξείδιο του άνθρακα».
Απάντηση-κόλαφος από την Ducati
Καινοτόμα σε πολλά επίπεδα του MotoGP, προφανώς η Ducati δεν παίρνει με καλό μάτι την επίθεση που δέχεται από τους ανταγωνιστές της. Συγκεκριμένα σε δηλώσεις της, αναφέρει: «Τότε, ας αφαιρέσουμε και τα φρένα από ανθρακονήματα, το κιβώτιο ταχυτήτων seamless και τις πνευματικές βαλβίδες, που όλα αυτά δεν θα φτάσουν ποτέ στην παραγωγή και που είναι ακριβά στον προϋπολογισμό μιας σεζόν. Το ότι υπάρχουν συρματόσχοινα για ένα σύστημα είναι επειδή, για ακόμα μια φορά, το επιτρέπουν οι κανονισμοί, ενώ παράλληλα αρνούνται τα ηλεκτρονικά στις αναρτήσεις –τα οποία όμως υπάρχουν στις μοτοσυκλέτες που βρίσκεις στις εκθέσεις. Αν δεν θέλεις να επενδύσεις, μπορείς πάντα να πας στα Superbike. Εκεί τα κόστη είναι πολύ μικρότερα και ξεκινάς με μια μοτοσυκλέτα παραγωγής».