LIVE: κίνηση στους δρόμους

Ένας συντηρητής (tender) ή/και φορτιστής (charger) μπαταρίας είναι πάντα χρήσιμο να υπάρχει στο σπίτι.

Τι πρέπει να προσέχουμε

Απουσίας βολτομέτρου στα όργανα της μοτοσυκλέτας μας και της διάθεσης να τοποθετήσουμε είτε αυτόματο είτε να χρησιμοποιούμε ένα ηλεκτρολόγου (που μεταξύ μας, δεν την έχουν και πολλοί) πώς μπορούμε να καταλάβουμε αν η μπαταρία μας αποδίδει σωστά, και τι μπορούμε να κάνουμε για να τη συντηρήσουμε αυξάνοντας τη μακροζωία της; 

Οι πρώτες ενδείξεις ότι κάτι δεν πάει καλά έρχονται στο ρελαντί. Αν η ένταση των φώτων τρεμοπαίζει ή πέφτει αισθητά όταν ανάβει το βεντιλατέρ, καλό είναι να βγάλουμε το βολτόμετρο ή να επισκεφτούμε κάποιον που να έχει καθώς κάτι δεν πηγαίνει καλά. Κάτι που πολλοί ξεχνούν είναι πως παρότι ονομάζονται 12βολτες, οι περισσότερες μπαταρίες λειτουργούν στα 13-13.5V, με το δυναμό να δίνει πίσω συνήθως 14V για να τις φορτίσει. Αν η μπαταρία αποδίδει κάτω από αυτά τα νούμερα και ειδικά αν πέσει κάτω από τα 12V, τότε αρχίζουν τα προβλήματα καθώς κάποια από τις επόμενες ημέρες απλά δε θα καταφέρει να γυρίσει τη μίζα. 

Σε περίπτωση δε που η μπαταρία είναι σχετικά καινούργια και η μοτοσυκλέτα χρησιμοποιείται συχνά, μια τέτοια πτώση απόδοσης μπορεί να οφείλεται είτε σε διαρροές ρεύματος, είτε σε πρόβλημα στο κύκλωμα φόρτισης.

Επειδή μια μπαταρία που αδειάζει εντελώς χάνει σε σημαντικό βαθμό την απόδοσή της, αξίζει και με το παραπάνω να επενδύσετε σε ένα φορτιστή/συντηρητή μπαταρίας σε περίπτωση που έχετε τη μοτοσυκλέτα σας σε γκαράζ. Αν πρόκειται δε να μη χρησιμοποιήσετε τη μοτοσυκλέτα για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα, καλό είναι να αποσυνδέσετε τη μπαταρία – αλλά όχι πριν συμβουλευτείτε το εγχειρίδιο χρήσης, καθώς ορισμένες σύγχρονες μοτοσυκλέτες μπορεί να χάσουν κάποιες από τις πολύπλοκες ηλεκτρονικές ρυθμίσεις τους αν μείνουν για παρατεταμένο διάστημα εκτός μπαταρίας. 

ΜΠΑΤΑΡΙΕΣ

 

??????? - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ