Το NM4 Vultus είναι νέο μοντέλο παραγωγής, το οποίο ξεφεύγει από τις συμβατικές σχεδιαστικές φόρμες των δύο τροχών και φέρνει στην καθημερινότητά μας τις ταινίες επιστημονικής φαντασίας!
Η Honda δεν συνηθίζει να παρουσιάζει μοτοσικλέτες που ξεφεύγουν από τις προτιμήσεις του μέσου χρήστη. Ωστόσο, όπως και με το DN-01, κατά καιρούς το κάνει, θέλοντας να δώσει περισσότερη ελευθερία στους σχεδιαστές της αλλά και να βολιδοσκοπήσει τις προτιμήσεις του αγοραστικού κοινού από διαφορετική σκοπιά (όχι μέσω του μάρκετινγκ). Αυτή ακριβώς είναι και η περίπτωση του Vultus, της νέας μοτοσικλέτας «επιστημονικής φαντασίας» που παρουσίασε η ιαπωνική εταιρία σήμερα.
Όπως μας πληροφορεί η Honda, «Vultus» σημαίνει στα λατινικά «έκφραση-εμφάνιση προσώπου» και η νέα μοτοσικλέτα της Honda, αν μη τι άλλο, προκαλεί με την εμφάνιση της αλλά και την «έκφραση» του «προσώπου» της. Για το μεσαίο GT scooter Forza οι σχεδιαστές της ιαπωνικής εταιρίας άντλησαν την έμπνευσή τους από την εγχώρια δίτροχη κουλτούρα και συγκεκριμένα από τον τρόπο με τον οποίο οι κάτοικοι της Χώρας του Ανατέλλοντος Ηλίου «πειράζουν» και τροποποιούν τα scooter τους. Οι Ιάπωνες έκαναν ακριβώς το ίδιο και στην περίπτωση του Vultus πηγαίνοντας ένα βήμα παραπέρα, για μια μοτοσικλέτα καθαρά ιαπωνικής αισθητικής. Aφησαν ελεύθερη μια ομάδα νεαρών σχεδιαστών, 20-30 ετών οι οποίοι χρησιμοποίησαν ως έμπνευση τις εντυπωσιακές φουτουριστικές μοτοσικλέτες που βλέπουμε στις ιαπωνικές «anime» ταινίες της χαρακτηριστικής σχολής-νοοτροπίας-κουλτούρας manga. Οι επιρροές είναι εμφανείς παντού και φυσικά στο ογκώδες εμπρός μέρος του Vultus. Αυτό που κάνει τη νέα μοτοσικλέτα ακόμη πιο ξεχωριστή είναι και το γεγονός ότι θα είναι διαθέσιμη μόνο σε ένα χρώμα: μαύρο ματ! Προφανώς αυτό αναδεικνύει καλύτερα από όλα τις γραμμές και τον «χαρακτήρα» του Vultus, με τους ενσωματωμένους στο φέρινγκ καθρέπτες και τα «προεξέχοντα» LED φλας, επίσης ενσωματωμένα στο αιχμηρό του ρύγχος.
Για τη νέα μοτοσικλέτα της ιαπωνικής εταιρίας ο Keita Mikura, υπεύθυνος για τα μεγάλου κυβισμού πρότζεκτ της Honda δήλωσε:
«H Honda είναι μια μεγάλη εταιρία. Φτιάχνουμε κάθε είδους μοτοσικλέτα. Είναι υπέρχοχο που μερικές φορές φτιάχνουμε μια συγκεκριμένη μοτοσικλέτα γιατί μπορούμε, γιατί το θέλουμε και όχι γιατί πρέπει να το κάνουμε.
Το NM4 Vultus υπάρχει λόγω ενός πάθους που υπάρχει βαθιά μέσα στην εταιρία μας. Θέλαμε να δημιουργήσουμε κάτι ξεχωριστό, όχι μόνο στους δύο τροχούς, αλλά κάτι πραγματικά ξεχωριστό σε όλο τον κόσμο – ένα μηχάνημα που «μιλά» στην ανθρώπινη ψυχή όπως κανένα άλλο.
Η πρόθεσή μας ήταν να φτιάξουμε κάτι που να κάνει κάθε στιγμή να μοιάζει κινηματογραφική και θέλουμε η οδήγησή του να είναι μια «μοναδική εμπειρία» κάθε φορά»
Τεχνική Ανάλυση
Κάτώ από το ξεχωριστό «κοστούμι» του Vultus κρύβεται εν πολλοίς η δοκιμασμένη πλατφόρμα της σειράς NC 750.
Εργονομία/Λεπτομέρειες: Ξεχωριστά πρακτικό
Το πλάτος του Vultus ανέρχεται στα 810 χλστ. που γίνονται 933 αν μετρηθούν μαζί και ο καθρέπτες! Από την άλλη το ύψος της σέλας δεν ξεπερνά τα 650 χλστ. κάτι που κάνει τη μοτοσικλέτα ιδιαίτερα χαμηλή και προσιτή σε όλα τα αναστήματα. Σύμφωνα με την Honda, ο αναβάτης κάθεται «περικυκλωμένος» από το «cockpit», με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων να αλλάξει χρώμα ανάλογα με την επιλεγμένη λειτουργία του ημι-αυτόματου κιβωτίου! Ο αναβάτης, μάλιστα, μπορεί να επιλέξει, αυτόνομα μεταξύ πέντε διαφορετικών χρωμάτων και 25 διαφορετικών αποχρώσεων, αν το θελήσει. Όπως βλέπετε και στις φωτογραφίες η σέλα του συνεπιβάτη μπορεί να γίνει backrest για τον αναβάτη το οποίο ρυθμίζεται τόσο σε κλίση (3 επίπεδα) όσο και σε μήκος (25 χλστ. εμπρός-πίσω) προσαρμόζοντας τη θέση στο μέγεθος του αναβάτη.
Η Honda αναφέρει ότι όλα τα φώτα του Vultus είναι LED και αυτό το κάνει το δεύτερο μοντέλο «full LED» που παρουσιάζεται από την ιαπωνική εταιρία, μετά το ανανεωμένο VFR 800. Το Vultus πέρα από ιδιαίτερο σχεδιαστικά, έχει και κάποια στοιχεία πρακτικότητας, αναφορικά με τους αποθηκευτικούς του χώρους. Δύο ντουλαπάκια έχουν τοποθετηθεί στο εμπρός μέρος του φέρινγκ (!) με το αριστερό, χωρητικότητας ενός λίτρου, να φέρει 12βολτη παροχή ρεύματος και να κλειδώνει από τον κεντρικό διακόπτη. Το δεξί είναι τριπλάσιο σε όγκο και ανοίγει με δικό του μπουτόν. Για περισσότερους χώρους ο αναβάτης μπορεί να εξοπλίσει το Vultus με πλαϊνές βαλίτσες.
Κινητήρας: Γνωστός και οικονομικός
Ο εν σειρά δικύλινδρος κινητήρας των 745 κ.εκ. που φέρει δύο αντικραδασμικούς άξονες προέρχεται αυτούσιος από τη σειρά NC. Αποδίδει 54 ίππους και 6,9 Kgm ροπής στις 6.250 και 4,750 σ.α.λ. αντίστοιχα. Τροφοδοτείται από μονό σώμα ψεκασμού 36 χλστ. και σύμφωνα με την Honda η κατανάλωσή του περιορίζεται στα 3,52 λίτρα/100 χλμ. Έτσι παρά το ρεζερβουάρ των 11,6 λίτρων η αυτονομία του 245 κιλών Vultus (πλήρους υγρών) ανέρχεται στα 300 χλμ. Το μοτέρ, στην, περίπτωση του Vultus, συνεργάζεται με το γνωστό πλέον κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, DCT, με τα διαφορετικά προγράμματα λειτουργίας και την επιλογή για χειροκίνητες αλλαγές ταχυτήτων.
Πλαίσιο/αναρτήσεις/Φρένα: Γνωστές λύσεις
Το ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο φαίνεται να βασίζεται σε αυτό των NC, ωστόσο, έχει αλλαγές στη γεωμετρία του με μεγαλύτερη γωνία κάστερ (33 μοίρες από 27) και μεταξόνιο που έχει μεγαλώσει κατά 100 χλστ. περίπου (1.645). Οι αλουμινένιοι τροχοί με τα δέκα μπράτσα είναι ειδικά σχεδιασμένοι για το Vultus και ο εμπρός είναι 18 ιντσών ενώ ο πίσω (17 ίντσες) φέρει ελαστικό πλάτους 200 χλστ! Η κατανομή του βάρους ανέρχεται στο 49/51 εμπρός-πίσω αντίστοιχα. Το συμβατικό πιρούνι έχει διάμετρο καλαμιών 43 χλστ. (+2 από τη σειρά NC) και διαδρομή 125 χλστ., ενώ η διαδρομή του μονού πίσω αμορτισέρ με το Pro-Link μοχλικό ανέρχεται στα 100 χλστ. Το ψαλίδι είναι κατασκευασμένο από αλουμίνιο Τέλος, το σύστημα πέδησης του Vultus αποτελείται από δίσκο διαμέτρου 320 χλστ. εμπρός που συνδυάζεται με δαγκάνα δύο εμβόλων και δίσκο 240 χλστ. πίσω (μονοπίστονη δαγκάνα), με το δικάναλο ABS να είναι στάνταρ.
Στον έξτρα εξοπλισμό της μοτοσικλέτας περιλαμβάνεται ψηλότερη ζελατίνα, θερμαινόμενα γκριπ, βαλίτσες και συναγερμός.