Με έναν κινητήρα στα 1.000 κυβικά, η… ανατριχίλα είναι σίγουρη! Με τι μοτοσυκλέτα θα ήθελες να την ζήσεις, όμως; Σπορ που κάνει τα πάντα στην άσφαλτο; Γυμνό και επιθετικό «χούλιγκαν»; Η motard «νυστέρι» για ζόρικες καταστάσεις;
Η διαχρονική «χιλιάρα» προκαλούσε πάντα ρίγη θαυμασμού και οδηγικής συγκίνησης, σε αναβάτες και… μη! Πριν κάποια χρόνια, οι μοτοσυκλέτες των 1.000 κυβικών ήταν ό,τι πιο «πληθωρικό» και ισχυρό μπορούσε να αγοράσει κανείς στη μοτοσυκλέτα. Τώρα τα πράγματα έχουν αλλάξει πολύ, τα κυβικά έχουν ανέβει αισθητά και μπορεί τα μοντέλα του λίτρου να μην είναι πλέον τα μεγαλύτερα σε κυβισμό, παραμένουν όμως εντυπωσιακά στο δρόμο και διαχρονικά στο status τους.
Σήμερα «δοκιμάζουμε» τρεις γεύσεις στο λίτρο και σας τις παρουσιάζουμε: Μία πολυχρηστική σπορ με πλήρες fairing, Suzuki GSX-S1000F, μια supernaked, την Yamaha MT-10, και ένα ακραίο motard, την Ducati Hypermotard 939.
Εμφάνιση-ποιότητα: Σε προετοιμάζουν για έντονες συγκινήσεις
Μια μοτοσυκλέτα επιδόσεων δεν πρέπει να είναι απολαυστική μόνο στην οδήγηση, αλλά να σε προετοιμάζει για την… συνέχεια και σε εμφανισιακό επίπεδο. Οι 3 μοτοσυκλέτες του αφιερώματος το καταφέρνουν και με το παραπάνω πετυχαίνοντας 3 διαφορετικές ταυτότητες. Το Suzuki GSX-S 1000F θυμίζει superbike με το πλαστικό του κοστούμι, και παρά το γεγονός ότι είναι σχετικά συντηρητικο εμφανισιακά, δεν παύει να είναι πανέμορφο. Στοιχείο-κλειδί, οι πολλές καμπύλες στο σχέδιο που υπερισχύουν των… τεθλασμένων στοιχείων. Στην ακριβώς απέναντι όχθη βρίσκεται το MT-10 της Yamaha, το οποίο πραγματικά προκαλεί με την εμφάνισή του. Αντισυμβατικό από κάθε άποψη, θυμίζει ήρωα των…Transformers! Το αποτέλεσμα προσελκύει τα βλέμματα σαν μαγνήτης και πυροδοτεί έντονες συζητήσεις, όμως αναμφίβολα υπαινίσσεται την μεγάλη ισχύ του MT. Τέλος, το Hypermotard είναι το πιο μινιμαλιστικό από τα 3, όμως η σχεδίασή του ξεχειλίζει γωνίες, αιχμηρές λεπτομέρειες και επιθετικότητα. Τα στοιχεία ταυτότητας της Ducati, δηλαδή μονόμπρατσο, V2 και πλαίσιο trellis τονίζονται κατάλληλα συμπληρώνοντας το οπτικό αποτέλεσμα όπως ακριβώς πρέπει.
Ανεση-εργονομία: Με έμφαση στο σπορ στοιχείο
Και οι 3 μοτοσυκλέτες του αφιερώματος δίνουν έμφαση στον αθλητικό χαρακτήρα… πως άλλωστε θα υπόσχονταν πραγματική διασκέδαση; Ξεκινώντας από το GSX-S 1000F, η μοτοσυκλέτα της Suzuki προσφέρει μια σεβαστή άνεση, για μοτοσυκλέτα με εμφανή γονίδια από superbike. Η εργονομία της θέσης οδήγησης δεν αποκλείει ακόμα και την καθημερινή χρήση, η σέλα ικανοποιεί στον ρόλο της και το τιμόνι είναι σε βολικό σημείο για τα χέρια. Το Yamaha MT-10 επιδιώκει το ιδανικό 50-50 στον σπορ χαρακτήρα και την ευκολία χρήσης. Η σέλα είναι ευμεγέθης, φιλοξενώντας με άνεση άτομα όλων των διαπλάσεων και τα μαρσπιέ δεν θα «ξεβολέψουν» τους ψηλότερους. Παράλληλα, το τιμόνι χαρακτηρίζεται από το σωστό πλάτος, για τον fun χαρακτήρα του MT-10: φέρνει τον αναβάτη σχετικά μπροστά και εξασφαλίζει γρήγορο έλεγχο της μοτοσυκλέτας. Τέλος, το Hypermotard φέρει μια αρκετά άνετη σέλα, ένα στοιχείο ευχάριστο για μια «πολεμική» μοτό σαν και αυτή. Η εργονομία της θέσης οδήγησης, όμως, είναι καθαρά αθλητική και ο αναβάτης κάθεται πολύ μπροστά, φορτίζοντας το εμπρός σύστημα και με τα χέρια ανοιχτά, λαμβάνοντας έτσι μια μοναδική αίσθηση.
Κινητήρες: Ένα λίτρο απόλαυση!
Δύο διαφορετικοί τύποι τετρρακύλινδων και ένας δικύλινδρος αποτελούν τα μοτέρ με τα οποία θα ασχοληθούμε σήμερα. Το μοτέρ της GSX-S1000F προέρχεται από το πασίγνωστο GSX-R 1000 του 2008 ή κατά κόσμον «Κ8» και έχει υποστεί εσωτερικές αλλαγές, για να είναι πιο ισχυρό στις μεσαίες στροφές. Λειτουργεί με τον χαρακτηριστικό «flatplane» ή… Ιαπωνικό, αν θέλετε, τρόπο, με τον διαχρονικό ουρλιαχτό του Ι4 και αποδίδει πολύ γεμάτα, ενώ «τιθασεύεται» από ένα traction control. Το μοτέρ του ΜΤ-10 προέρχεται και αυτό από τα Superbikes και συγκεκριμένα από την R1. Πρόκειται για τον ιδιαίτερο crossplane κινητήρα, με τον μοναδικό ήχο τύπου Moto GP και την πολλά υποσχόμενη απόδοση ροπής στον πίσω τροχό. Οι αλλαγές και εδώ είναι εκτεταμένες έτσι ώστε ο κινητήρας να γίνει ισχυρός στις χαμηλότερες περιοχές του στροφομέτρου, ενώ διαθέτει 3 χαρτογραφήσεις και Traction Control. Τέλος, ο «τσαμπουκαλής» δικύλινδρος της Ducati έχει και αυτός ρίζες από την πίστα, καθώς είναι μια ακόμα ενσάρκωση της Testastretta πλατφόρμας. Με κυβισμό στα 937 κ.εκ., πρακτικά αγγίζει το λίτρο και προσφέρει δούλεμα με απολαυστικές μεσαίες και την κατάλληλη δόση τραχύτητας που κάνει τις Ducati τόσο θρυλικές. Φυσικά, υπάρχει traction control αλλά και έλεγχος σούζας και 3 προγράμματα ισχύος, και για το Hypermotard.
Οδηγώντας: Από το εξημερωμένο superbike στο motard «μαχαίρι»!
Η μαγεία των σύγχρονων μοτοσυκλετών έγκειται στο ότι μπορείς να βρεις σχεδόν ότι σκεφτείς, στην αγορά. Ακόμη και ο μεγάλος – για να λέμε και την αλήθεια- κυβισμός του λίτρου έχει «πρόσωπα» και ξεκινώντας από το GSX-1000F, μιλάμε για το σχετικά «ήπιο-πολιτισμένο» από αυτά. Το μοντέλο της Suzuki είναι σε γενικές γραμμές ευκολοδήγητο, προσφέροντας και μεγάλη ελαστικότητα από το μοτέρ στις χαμηλές στροφές του. Αυτός ο χαρακτήρας το κάνει ξεκούραστο –τηρουμένων των αναλογιών- στην πόλη, αλλά το GSX-1000F διψάει για γρήγορες βόλτες. Εκεί, θα δείξει το καλύτερό του πρόσωπο αναδεικνύοντας την ισχύ του και το εξαιρετικό στήσιμό του, που το καθιστά στιβαρό και ακριβές σε όλες τις ταχύτητες. Το ΜΤ-10 θα σε προσελκύσει εξαρχής από τον ήχο του Crossplane κινητήρα, που είναι μοναδικός για τους εν σειρά και θυμίζει V4 αγώνων. Ο κινητήρας δεν ξεσπά στα ψηλά του, αλλά χαρίζει γεμάτη απόδοση στις μεσαίες προσφέροντας απολαυστικές επιταχύνσεις. Πλαίσιο και αναρτήσεις είναι πραγματικά… δοκάρια και κρατούν την συνοχή ακόμη και σε συνθήκες έντονης πίεσης και το MT-10 είναι ένα μηχάνημα αδρεναλίνης είτε στην πόλη, είτε έξω από αυτή, είτε ακόμη και σε ταξιδάκια. Εν κατακλείδι, το Hypermotard είναι το κατΆ εξοχήν αυστηρό μοντέλο από τα 3: η φιλικότητα λάμπει δια της… απουσίας της αλλά για την συγκεκριμένη μοτοσυκλέτα, αυτό δεν ενοχλεί καθόλου. Το Hyper είναι μια μοτοσυκλέτα ικανή για τους απόλυτους χρόνους, για στρίψιμο επιπέδου superbike και γενικότερα για… αλητεία. Ο κινητήρας του προσφέρει άκρατο V2 χαρακτήρα και απόδοση, τα όριά του είναι πολύ ψηλά και θα το ευχαριστηθείτε περισσότερο «στύβοντάς» το σε στροφιλίκια ή με μια επίσκεψη στην πίστα. Πιο δύσκολα είναι τα πράγματα, αν αποπειραθείτε να το χρησιμοποιήσετε κάθε μέρα: το Hyper ψηφίζει «όχι» σε αυτό το πεδίο, σε αντίθεση με τις άλλες 2 μοτοσυκλέτες που δεν το αποκλείουν.
Η άποψή μας: Για όλους τους τύπους αναβατών
Οι μοτοσυκλέτες λίτρου είναι γενικότερα, μια κατηγορία διασκέδασης. Τα περισσότερα μοντέλα της προσφέρουν τόνους απόλαυσης και τεχνολογίας και έχουν στόχο να στολίσουν τα… ρεπό σας με μπόλικη αδρεναλίνη. Στην προκειμένη περίπτωση, το GSXS-F της Suzuki είναι η πλέον πολύπλευρη πρόταση του αφιερώματος, καθώς είναι έτοιμο για πάσα χρήση εντός ασφάλτου, πολύ διασκεδαστικό και πολύ καλοστημένο. Λίγο περισσότερο «χούλιγκαν» είναι το MT-10 το οποίο σε προδιαθέτει κατάλληλα με την ακραία εμφάνισή του, για να αποδείξει κατόπιν τις δυνατότητές του στο δρόμο. Τέλος, το Hypermotard δεν δίνει σημασία στα προσχήματα και είναι εκεί για να προσφέρει την απόλυτη εμπειρία σπο οδήγησης με τον κατάλληλο χαρακτήρα.