Ο δικύλινδρος 8-βάλδιδος υγρόψυκτος κινητήρας των 471 κυβικών εκατοστών της Honda, έχει χρησιμοποιηθεί σε διάφορα μοντέλα, από το 2013 που παρουσιάστηκε, έχοντας περισσότερες από 75.000 πωλήσεις στην Ευρώπη. Αρκετά δημοφιλής για την φιλικότητα, την ισορροπημένη απόδοση και το πλεονέκτημα της καταλληλότητας του, για κατόχους διπλώματος Α2.
Στην νέα του εκδοχή, στόχος ήταν η ενίσχυση της ροπής στη χαμηλομεσαία περιοχή στροφών και η βελτίωση της απόκρισης. Αυτό επετεύχθη χάρη στο νέο χρονισμό βαλβίδων, με κατά 5 μοίρες πιο γρήγορο κλείσιμο και αυξημένη ανύψωση κατά 3 έως 7.8 χιλιοστά. Επιπρόσθετα, η μπαταρία μίκρυνε και μετακινήθηκε προς τα πίσω, αφήνοντας περισσότερο χώρο. Έτσι, το φιλτροκούτι μεγάλωσε, επιτρέποντας τη ροή περισσότερης ποσότητας αέρα. Στην πράξη η ροπή έχει βελτιώθηκε κατά 4%, στο φάσμα μεταξύ 3.000 -7.000 σ.α.λ. Η μέγιστη τιμή της ανέρχεται στα 4,4kg-m στις 7.000σ.α.λ με την ιπποδύναμη να φτάνει τους 47,5 ίππους στις 8.500σ.α.λ.
Το μέγεθος των σταγονιδίων καυσίμου βελτιώθηκε, για καλύτερη διείσδυση στην εισαγωγή. Αυτό σημαίνει καλύτερη καύση και επομένως περισσότερη γραμμική ισχύ από χαμηλά, μέχρι ψηλά στα κόκκινα. Η αναλογία του στροφαλοφόρου, του κύριου και του αντικραδασμικού άξονα, είναι παρόμοια με αυτή των τετρακύλινδρων κινητήρων RR της Honda και μεγάλο μέρος της εσωτερικής δομής και της μηχανικής προέρχεται απευθείας από το CBR1000RR. Και το σχήμα του πιστονιού είναι επίσης βασισμένο πάνω σε αυτά που χρησιμοποιούνται στο CBR1000RR. Οι ραβδώσεις στο κάλυμμα του εμβόλου, μειώνουν τις τριβές και η αυξημένη επιφάνεια αφήνει περισσότερα κενά για καλύτερη ροή του λαδιού και βελτιωμένη λίπανση. Ο στρόφαλος χρησιμοποιεί χυτά λεπτά τοιχώματα, ο εσωτερικός σχεδιασμός των οποίων μειώνει τις απώλειες κατά την διαδικασία ανάφλεξης των 180 μοιρών.
Χρησιμοποιώντας την ίδια εσωτερική δομή ανακούφισης με αυτή του CBR1000RR, η αντλία λαδιού διαθέτει βελτιωμένη απόδοση εξαέρωσης, με μειωμένη τριβή. Η βαθιά ελαιολεκάνη μειώνει την κίνηση λαδιού στις απότομες στροφές ή στην έντονη επιβράδυνση. Το εξατάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων χρησιμοποιεί την ίδια δομή βραχίονα αλλαγής ταχυτήτων και τον ίδιο μηχανισμό γραναζιών, με αυτό του μεγάλου αδελφού RR. Νέα προσθήκη για το 2019 ο συμπλέκτης ολίσθησης-υποβοήθησης ταχυτήτων, που επιτρέπει ελαφρύτερες αλλαγές ταχυτήτων και εξομαλύνει τα απότομα κατεβάσματα, αποτρέποντας το μπλοκάρισμα του πίσω τροχού. Το τελικό της εξάτμισης, που φέρει πλέον διπλή απόληξη, επιτρέπει καλύτερη ροή των καυσαερίων και παράγει πιο πλούσιο και σπορ ήχο.