Πατεντάρει βοηθητικές ρόδες για μοτοσυκλέτες η VOGE

Πατεντάρει βοηθητικές ρόδες για μοτοσυκλέτες η VOGE

Η πολύπλοκη λύση δεν είναι απαραίτητα και η καλύτερη
Διαφορετικά project με παρόμοιο στόχο από άλλες εταιρείες
Στόχος η στήριξη της μοτοσυκλέτας σε χαμηλές ταχύτητες
2 διαφορετικές εκδοχές το συστήματος

VOGE: 300DS Με δώρο top case αλουμινίου.

Η πολύπλοκη λύση δεν είναι απαραίτητα και η καλύτερη

Κυκλοφορεί μία φήμη ότι κατά την διάρκεια του αγώνα "κατάκτησης" του διαστήματος, η NASA επένδυσε εκατομμύρια πάνω στην ανάπτυξη ενός στυλό με μπίλια που θα λειτουργούσε σε συνθήκες μηδενικής βαρύτητας, την στιγμή που οι Ρώσοι χρησιμοποίησαν απλά μολύβι. Παρόλο που τα πράγματα δεν έγιναν ακριβώς έτσι η ιστορία αυτή υποδεικνύει ότι καμιά φορά η πολυπλοκότερη και τεχνολογικά πιο εξελιγμένη λύση σε ένα πρόβλημα, δεν αποτελεί απαραίτητα και την καλύτερη. Φαίνεται πως η Voge λαμβάνει υπόψη το μάθημα αυτό με την ανάπτυξη ενός φαινομενικά απλού συστήματος υποβοήθησης αναβατών για μανούβρες χαμηλής ταχύτητας και παρκαρίσματος.  
 

Διαφορετικά project με παρόμοιο στόχο από άλλες εταιρείες

Έχουμε δει στο παρελθόν και άλλες εκδοχές μοτοσυκλετών που ισορροπούν από μόνες τους, όπως με το σύστημα Riding Assist της Honda ή το AMSAS και το Motoroid project της Yamaha. Οι δύο αυτές εταιρείες έκαναν χρήση εντυπωσιακών υπολογιστικών μονάδων με γυροσκόπια και αισθητήρες κλίσης ώστε να παραμένουν "όρθιες" οι μοτοσυκλέτες σε χαμηλές ταχύτητες ή και όντας εντελώς ακίνητες. Ακόμα και η Harley Davidson είχε ασχοληθεί στο παρελθόν με ένα παρόμοιου τύπου project. Η Loncin, μητρική εταιρεία της Voge, έχει καταθέσει δίπλωμα ευρεσιτεχνίας για να δώσει λύση στα προβλήματα αστάθειας των μοτοσυκλετών σε χαμηλές ταχύτητες με ένα ζευγάρι αναδιπλούμενων τροχών που μοιάζουν με τις βοηθητικές ρόδες που τοποθετούμε στα παιδικά ποδήλατα.


 

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Στόχος η στήριξη της μοτοσυκλέτας σε χαμηλές ταχύτητες

Στόχος του συστήματος είναι να αποτρέπει τυχόν πτώσεις της μοτοσυκλέτας όταν έρχεται σε στάση ή όταν κινείται με πολύ χαμηλές ταχύτητες, είτε την σπρώχνει ο αναβάτης με τα χέρια χωρίς να την καβαλάει είτε σε στιγμές που ξεκινάει από στάση και το αντίθετο. Για αρκετούς νέους αναβάτες τα σενάρια αυτά είναι που τους δημιουργούν το περισσότερο άγχος, καθώς αφού ξεκινήσει να κινείται η μοτοσυκλέτα είναι πάντα πιο εύκολο να ισορροπεί και αυτός είναι ο λόγος που οι ιαπωνικές εταιρείες αλλά και η Voge αναπτύσσουν μηχανισμούς τέτοιου είδους. Παρόλο που μπορεί λοιπόν για κάποιους να φάνει αστείο, το σύστημα αυτό μπορεί να φανεί πολύ βοηθητικό ενώ υπάρχουν ήδη στην αγορά παρόμοιοι μηχανισμοί από aftermarket εταιρείες όπως το LegUp LandinGear που στοχεύει να βοηθήσει αναβάτες που, ίσως λόγω μερικής αναπηρίας, δεν μπορούν να διαχειριστούν το βάρος της μοτοσυκλέτας τους, αλλά δεν θέλουν να τους σταματήσει αυτό από να την καβαλάνε. Η ιδέα της Loncin είναι κάτι παραπάνω από απλές πτυσσόμενες βοηθητικές ρόδες, αλλά παραμένει ένα σύστημα που μπορεί να τοποθετηθεί επιπρόσθετα σαν πακέτο σε οποιαδήποτε σχεδόν μοτοσυκλέτα με συμβατικό και όχι μονόμπρατσο ψαλίδι. Οι τροχοί θα μπορούν να εκτείνονται με το πάτημα ενός κουμπιού ή και αυτόματα όταν η μοτοσυκλέτα έρχεται σε στάση, χωρίς όμως να αποκτούν ένα προκαθορισμένο μήκος. Αντιθέτως θα διαθέτουν αισθητήρες στο κάθε "πόδι" που θα διαβάζουν το έδαφος και θα προσαρμόζονται ακόμα κι αν αυτό είναι άνισο ή με κλίση.   


 

2 διαφορετικές εκδοχές το συστήματος

Στην κατάθεση διπλώματος ευρεσιτεχνίας παρουσιάζονται δύο εκδοχές του συστήματος, με την πρώτη να έχει τους τροχούς τοποθετημένους σε δύο βραχίονες που περιστρέφονται στο πίσω μέρος της μοτοσυκλέτας (όχι όμως στον άξονα του πίσω τροχού) και κατευθύνονται από ηλεκτρικά επεκτεινόμενους βραχίονες τοποθετημένους πιο μπροστά από αυτούς που διαθέτουν τους τροχούς. Η δεύτερη εκδοχή κάνει χρήση ενός συστήματος σε σχήμα παραλληλογράμμου με δύο παράλληλους κάθετα κινούμενους βραχίονες στο κάτω μέρος των οποίων τοποθετούνται οι τροχοί. Η Voge έχει καταφέρει να κάνει αισθητή την παρουσία της στην αγορά της Ευρώπης και ειδικά στην Ελλάδα έχει σημειώσει ρεκόρ πωλήσεων με το DS525X το οποίο είναι και το μοντέλο που απεικονίζεται στα χαρτιά ευρεσιτεχνίας που κατέθεσε η Loncin. Η εταιρεία θέλει να βοηθήσει ώστε να αποφεύγονται "ντροπιαστικές" για τους αναβάτες πτώσεις της μοτοσυκλέτας τους σε χαμηλές ταχύτητες όπως επίσης και οι ζημιές που μπορεί αυτές να προκαλέσουν, αλλά και να εξαλείψει την ανάγκη για ένα πλαϊνό ή κεντρικό σταντ ώστε να εξισορροπήσει και μέρος του βάρους που προσθέτει ο μηχανισμός στην μοτοσυκλέτα.